Marna Skrevet 6. september 2007 Forfatter #301 Skrevet 6. september 2007 Tassie: Slenger meg virkelig med i dansen !!! Herlig å få ting på plass, både her og der. Venter fortsatt på selve byggetillatelsen, men vet den er liiiiiike om hjørnet, vi får rett og slett bare ikke tak i saksbehandleren...Men vet det ordner seg. Weeee Chica: Ja, vi har tenkt på musikk lenge, men det er så vanskelig her vi bor... Synes jeg da. Men tror jeg er kresen på musikken, så jeg tror helt sikkert at dere har god tid på å finne band til deres store dag Jeg bor i trøndelagen, kan nok ikke si mer enn det, selv om de som kjenner meg heeeeelt sikker kjenner meg igjen hvis de leser boka mi Håper du forstår... Skrållan: Ja, det har blitt litt for lite i det siste av prating og fjas desverre. Håper på andre tider snarest mulig. Hoho, han Nysgjerrige Nils er en kul kar skal jeg si deg!! Har godt kjennskap til han skal jeg si deg Da går vi for frukt og sjampis på den store dagen!!! Når du sier at du skal se etter kjole, så tenker jeg straks på den roooooosa kjolen i friends Rachel hadde på seg i bryllupet til Barry, satser på en litt mer diskre en?? Håper dere finner en rimelig fort og slipper å lete uten resultat altså! Bare si fra om jeg skal være med, sier aldri nei til en bytur (med unntak av hvis jeg MÅ jobbe da... ) Merket ikke noe til rastløsheten din på lørdag jeg Skrållan Hadde det bare utrolig koslig, som vanlig i deres selskap! Singstar bryllup ja!!! Fristende, men man bør kanskje unngå at undertegnede gauler "gaaaaal av lengsel, gal av savne deg", "forelska i lærern" og slike klassikere utover kvelden Tror vi har funnet et nytt alternativ til band, broren til din søsters eks (han hun var leeeenge sammen med ) Har bare glemt å ringe dem i noen dager nå. Og nordans var visst oppløst fikk jeg vite en dag... hmf... Snart helg igjen allerede, dere får kose dere masse-masse i helgen! Goood helg og hils kæilln og snuppsi du også!! Februarmamsen: Så koslig du tok turen innom boken min! Håper å se mer til deg den kommende tiden Snusing her inne på KG er koslig og utrolig lærerikt, men endel vanedannende også. Du er herved advart, men nå er det nok for sent også for deg Man lærer helt utrolig kjempemasse her inne, andre KG jenter er til ubeskrivelig stor hjelp! Aner ikke hvordan bryllupet hadde vært uten KG. Men akkurat nå aner jeg ikke hvordan bryllupet blir med KG heller da... Ja, det skal bli godt å få godkjenning til husbygging og få en dato der man vet at ting skjer. Har ikke gått opp for meg at vi skal bygge drømmehuset vårt ennå.. Sykt rart, for nå har vi ikke noe hus i det hele tatt, bare en grunnmur i noen dager til. Og poff så er den også revet ned av en grøftemaskin... Godt å høre at husbygging er morro, ser for meg masse jobb! Men målet er en gulrot, og vi håper virkelig å komme oss inn til bryllupet (i allefall ha soverommet klart ) Håper du får deg en dagbok om ikke alt for lenge du også, da kommer jeg på besøk Kos dere med byggingen av huset deres, og sier god helg på forhånd jeg. MellonCollie: Tuuuusen takk for en god forrige helg. Hadde det toppers, det gode humøret hjalp på det også Nå sier jeg det samme (bittelitt tidlig ute) Goooood helg, kos deg! Ballerina: Og jeg ønsker også Ballerina en god kommende helg! :-D ¨¨¨¨¨¨¨¨ Arg... Jeg vil bruke så mange smilier jeg vil jeg... *Snufs, måtte fjerne maaaange* Så derfor må jeg gi en stooooooooooooor felles god & til dere alle her! Tudelitu for denne gang, jeg satser på å oppdatere raskere neste gang. Blir jo så glad og takknemmlig for selskap i boka!
Chica Skrevet 7. september 2007 #302 Skrevet 7. september 2007 Chica: Ja, vi har tenkt på musikk lenge, men det er så vanskelig her vi bor... Synes jeg da. Men tror jeg er kresen på musikken, så jeg tror helt sikkert at dere har god tid på å finne band til deres store dag Jeg bor i trøndelagen, kan nok ikke si mer enn det, selv om de som kjenner meg heeeeelt sikker kjenner meg igjen hvis de leser boka mi Håper du forstår... Forstår veldig godt Var bare litt nysgjerrig for om det var i nærheten av der vi skal gifte oss med tanke på musikkforslag. Fikk litt småpanikk når jeg leste her at band begynner å bli booket for neste år - har ikke bestemt oss for hvordan vi skal gjøre det med musikk ennå, men må vel begynne å tenke på det også...
Gjest Musica Skrevet 7. september 2007 #303 Skrevet 7. september 2007 Hm, lurer på om band begynner å bli booket der jeg kommer fra. Må sette tante på saken
Februarmamsen Skrevet 7. september 2007 #304 Skrevet 7. september 2007 (endret) Februarmamsen: Så koslig du tok turen innom boken min! Håper å se mer til deg den kommende tiden Snusing her inne på KG er koslig og utrolig lærerikt, men endel vanedannende også. Du er herved advart, men nå er det nok for sent også for deg Man lærer helt utrolig kjempemasse her inne, andre KG jenter er til ubeskrivelig stor hjelp! Aner ikke hvordan bryllupet hadde vært uten KG. Men akkurat nå aner jeg ikke hvordan bryllupet blir med KG heller da... Ja, det skal bli godt å få godkjenning til husbygging og få en dato der man vet at ting skjer. Har ikke gått opp for meg at vi skal bygge drømmehuset vårt ennå.. Sykt rart, for nå har vi ikke noe hus i det hele tatt, bare en grunnmur i noen dager til. Og poff så er den også revet ned av en grøftemaskin... Godt å høre at husbygging er morro, ser for meg masse jobb! Men målet er en gulrot, og vi håper virkelig å komme oss inn til bryllupet (i allefall ha soverommet klart ) Håper du får deg en dagbok om ikke alt for lenge du også, da kommer jeg på besøk Kos dere med byggingen av huset deres, og sier god helg på forhånd jeg. Ja da jeg kommer nok til være her mer og mer, men det er fortsatt lenge til den store dagen skal være... og egentlig harv i bare blitt enig om tid for dagen, men ikke fridd men det kommer Har allerede masse tanker i hodet da. Blir koselig med besøk Vanedannende ja... det skal du få meg til å tro. Blir nok enda mer vanedannende når man lager en ordentlig tråd her inne selv. Har allerede fått masse fine tips her inne og gleder meg bare til enda flere. soverom er det i alle fall behov for. Vi er forhåpentligvis inne i god til før dagen... Tenkte det var praktisk å bygge først slik at man lettere vet hva man kan ønske seg. Ser kanskje et behov for enkelte ting... ikke vet jeg men... kanskje... Ha en fin helg du også! Endret 7. september 2007 av Februarmamsen
Marna Skrevet 8. september 2007 Forfatter #305 Skrevet 8. september 2007 Forstår veldig godt Var bare litt nysgjerrig for om det var i nærheten av der vi skal gifte oss med tanke på musikkforslag. Fikk litt småpanikk når jeg leste her at band begynner å bli booket for neste år - har ikke bestemt oss for hvordan vi skal gjøre det med musikk ennå, men må vel begynne å tenke på det også... Som sagt er jeg veldig kresen på band, så jeg tror nok ikke at det er grunn til bekymring allerede... Men hvis du ønsker å vite hvor jeg bor, kan du bare sende pm, så skal jeg alltids svare på den ja Er jo litt koslig om du er i nærheten også Men i følge meg da, så synes jeg det er såååå mye kosligere med live band i stedet for cd spiller. Men det er nå meg og hvordan jeg kjenner min slekt da... Ikke slik i alle sine bryllup vel og merke... Hm, lurer på om band begynner å bli booket der jeg kommer fra. Må sette tante på saken Kjekkt å sette sin tante på skaken ja, det ville jeg absolutt gjort!! Ikke noe galt i å begynne å spørre i alle fall... Ja da jeg kommer nok til være her mer og mer, men det er fortsatt lenge til den store dagen skal være... og egentlig harv i bare blitt enig om tid for dagen, men ikke fridd men det kommer Har allerede masse tanker i hodet da. Blir koselig med besøk Vanedannende ja... det skal du få meg til å tro. Blir nok enda mer vanedannende når man lager en ordentlig tråd her inne selv. Har allerede fått masse fine tips her inne og gleder meg bare til enda flere. soverom er det i alle fall behov for. Vi er forhåpentligvis inne i god til før dagen... Tenkte det var praktisk å bygge først slik at man lettere vet hva man kan ønske seg. Ser kanskje et behov for enkelte ting... ikke vet jeg men... kanskje.cc.. Ha en fin helg du også! Flott at du kommer til å henge mer og mer her Februarmamsen. Selv om du ikke er blitt "riktig" fridd til ennå. Det er utrlig masse som skal bestemmes, vi har tenkt på datoen i flere år allerede vi! Husker enda den 14. juni 2005, da jeg skulle på jobb, og tenkte at nå er det 3 år til den store dagen. Og nå er det jammen meg bare 9 mnd og noen dager til... Tiden FLYR!!!! Helt sykt! Tenker på hvor fort tiden går noen ganger... Åh, genialt å bygge ferdig huset allerede da, så evt at huset er klart.. Men siden naboene våre er litt klikko, så får vi ta det som det kommer. Regner med en travel høst, vinter, vår og sommer jeg... Men kommer til å NYYYYTE tiden etter bryllupet da. Forhåpentigvis kommer vi til å få hus, og etterpå/midt i planlegge i tilegg!! Åh, som jeg gleder meg!!! Kan nesten ikke vente, men tiden flyr jo som sagt, kan bare si at nå er livet herligt!!! Jeg elsker min kjære forlovede til alle herlige KG jenter!!!
Marna Skrevet 8. september 2007 Forfatter #306 Skrevet 8. september 2007 Nå er det egentlig natta tid her... men må oppdatere litt alikevel... Klippet til båndene til invitasjonen og serviettene på mandag og onsdag, så nå er de ferdig klippt Ble akkurat nok bånd slik at jeg slipper å hamstre mer i butikkene for å få tak i fler ruller Har "hamstret" opp alt i panduro butikkene to ganger på rad, så det var en lettelse!!! Så nå står det igjen å finne fine tykke servietter, håper å finne de snart... Ellers har min kokkebror ankommet, vi har snakket meny i kveld... Blir ikke helt klok på forretten, men vi har hovedretten (vilt), sorbeen og deserten klar... Godt å ha noen å diskutere menyen med!!! Ellers har min mamma et forslag til 2-3 kokker som har vunnet institusjonskokkemesterskap som hun skal spørre om de vil være kokker til middagen. Åh, som hun engasjerer seg! Delilig!!! Og må bare si at jeg har et vikariat til ut året, og spurte min sjef om hun visste om jeg fikk jobb videre. Og hun svarte at hun ønsket at jeg fortsatte Så da jeg spurte om "jeg trenger da ikke å se videre i stillingsannonsene i avisen da???" Svarte hun at det trengte jeg ikke. Nok en gang, LETTELSE!!! JEg har det herligt!!! Da får jeg finne senga! Natti natt!
*Lollipop* Skrevet 8. september 2007 #307 Skrevet 8. september 2007 Du får gjort så masse du! Flinke Marna Jeg har sett verdens fineste servietter... som jeg har lyst til å bruke... husker selvfølgelig ikke hva de het da, men skal si ifra om jeg kommer på det! Så gøy med mamma som er så engasjert! Det er noe av det beste som fins! Jeg også elllsker når mamma ringer rundt og hører om alt mulig og mååå alltid ringe meg hver kveld og høre åssen det går og oppdatere meg litt på hva hun har funnet ut Høres ut som dere får alt i stand med kokk og mat iallfall Høres bra ut! Og gratulerer med at du får jobbe videre!!! :juhu:
Skrållan Skrevet 9. september 2007 #308 Skrevet 9. september 2007 Skrållan: Når du sier at du skal se etter kjole, så tenker jeg straks på den roooooosa kjolen i friends Rachel hadde på seg i bryllupet til Barry, satser på en litt mer diskre en?? Håper dere finner en rimelig fort og slipper å lete uten resultat altså! Bare si fra om jeg skal være med, sier aldri nei til en bytur (med unntak av hvis jeg MÅ jobbe da... ) Merket ikke noe til rastløsheten din på lørdag jeg Skrållan Hadde det bare utrolig koslig, som vanlig i deres selskap! Singstar bryllup ja!!! Fristende, men man bør kanskje unngå at undertegnede gauler "gaaaaal av lengsel, gal av savne deg", "forelska i lærern" og slike klassikere utover kvelden Tror vi har funnet et nytt alternativ til band, broren til din søsters eks (han hun var leeeenge sammen med ) Har bare glemt å ringe dem i noen dager nå. Og nordans var visst oppløst fikk jeg vite en dag... hmf... Snart helg igjen allerede, dere får kose dere masse-masse i helgen! Goood helg og hils kæilln og snuppsi du også!! kanskje finne en litt mer diskre kjole enn Rachel sin ja! Også skal jeg prøve å unngå å stappe den oppi tråsa! Skal si ifra når vi tenker oss på kjoletitting, alltid hyggelig å ha med deg også! Jeg ække rastløs når jeg har noe å gjøre skjønner du! Er bare sånn innimellom at jeg har såååå lyst til å dra på kino, dra på cafe, dra på trening - men så kan jeg ikke pga Ida, eller jeg ikke har energi! Vi hadde det knalltrivelig vi også, som vanlig! :rosasmil: Hæhæhæhæ, kanskje like greit at det ikke blir singstar-bryllup ja! Visste ikke at brorsan til søs's eks hadde band jeg! Men artig om dere får tak i dem da, litt kjentfolk på scenen er jo bare stas! God resten-av-helga! Kos dere, det gjør i allefall vi! (les: Ida sover, jeg sitter og gomler smågodt, mens kæilln sitter og tjoner foran pcn! tror faktisk han lager huset deres i 3D!)
Marna Skrevet 14. september 2007 Forfatter #309 Skrevet 14. september 2007 Du får gjort så masse du! Flinke Marna Jeg har sett verdens fineste servietter... som jeg har lyst til å bruke... husker selvfølgelig ikke hva de het da, men skal si ifra om jeg kommer på det! Så gøy med mamma som er så engasjert! Det er noe av det beste som fins! Jeg også elllsker når mamma ringer rundt og hører om alt mulig og mååå alltid ringe meg hver kveld og høre åssen det går og oppdatere meg litt på hva hun har funnet ut Høres ut som dere får alt i stand med kokk og mat iallfall Høres bra ut! Og gratulerer med at du får jobbe videre!!! Tja, føler at planleggingen står i stampe noen ganger, men brikkene faller på plass mer og mer nå. Det er herlig!!! Men godt å høre at du synes jeg er flink :bukke: Åh, verdens fineste servietter hørtes fine ut! Kjøpte en pakke i går vi med myke, store, offwhite servietter. Helt enkle, men de hadde bare en pakke så vi får beskjed om de får til å bestille opp flere for oss... Håper det. Du får si fra hvis du kommer på hva de heter de du har funnet også Er godt med litt assistanse fra en annen planlegger må jeg si!!! Ja, det er toppers med mammaer som ordner opp og gleder seg like mye som oss. Tror vi har det likt sånn sett, planleggingen blir bare så mye kosligere av sånt. Ja, menyen er stort sett klar tror jeg, skal legge ut det vi har i forslag snart... Regner med det blir noen endringer pga at muligens kokkene som skal leies inn kanskje har noen forslag. Men ser ut som kokker og maten går i orden ja! YEY! Takk takk, godt å vite at jeg har jobb over nyttår også Masse gode på Tassiejenta!!! kanskje finne en litt mer diskre kjole enn Rachel sin ja! Også skal jeg prøve å unngå å stappe den oppi tråsa! Skal si ifra når vi tenker oss på kjoletitting, alltid hyggelig å ha med deg også! Jeg ække rastløs når jeg har noe å gjøre skjønner du! Er bare sånn innimellom at jeg har såååå lyst til å dra på kino, dra på cafe, dra på trening - men så kan jeg ikke pga Ida, eller jeg ikke har energi! Vi hadde det knalltrivelig vi også, som vanlig! Hæhæhæhæ, kanskje like greit at det ikke blir singstar-bryllup ja! Visste ikke at brorsan til søs's eks hadde band jeg! Men artig om dere får tak i dem da, litt kjentfolk på scenen er jo bare stas! God resten-av-helga! Kos dere, det gjør i allefall vi! (les: Ida sover, jeg sitter og gomler smågodt, mens kæilln sitter og tjoner foran pcn! tror faktisk han lager huset deres i 3D!) Jeg er helt sikker på at kjolevalget kommer til å bli kjempebra!!! Tenk så koslig hvis vi alle får til å dra og se på kjoler da!! Det er lenge siden vi tre har vært å shopping altså!!! Sjønner det der med rastløsheten ja, er jo begrenset hva dere får til på ettermiddagstid pga lille tuppa. Skal ikke bli no problem hvis/når dere kommer hit, for da er det heeeelt sikkert noen som vil passe på lillegull mens vi finner på noe ute en gang i blant. Og tenk så koslig det blir å dra på besøk til hverandre da!! *drømme* Håper det ordner seg med jobb til din samboer da, følger med i avisen, men har ikke funnet noe spesielt av interesse ennå... Men jakten fortsetter Ang band blir det ikke broren til din søsters eks alikevel. Hørte litt med de som bor på høgberget, og herren i huset likte dem ikke!! Og har også hørt litt rundt og ble ikke anbefalt dem... Så da dropper vi dem. Men har funnet annet band, skriver mer om det under. Får med dette ønske deg og dine en riktig så god helg! Flinke lilletuppa som har tatt sien første steg! Håper forkjølelsen går fort over til dere alle, trøsten er at det er maaaange som har det slik nå. Jeg kjenner det fortsatt etter 4 uker!!! Gleder meg på å se huset i 3D altså, flinke sambon din Snakkes tuppsi :kys_2:
Marna Skrevet 14. september 2007 Forfatter #310 Skrevet 14. september 2007 9 måneder igjen til den store dagen vår :hjerte: Vi har kommet et stoooooort skritt videre i planleggingen, band er booket!!!! Mamma bestilte det i går, og jeg er superlettet!!! Har gått og tenkt og fundert på hvordan vi skal finne et bra band, siden vi ikke har anelse om hvordan de spiller før de står og spiller i bryllupet. Men vips så har mamma ordnet biffen. Det blir Nordans, dyrt, men vi vet at de er seriøse og spiller BRA!!! De spiller 3 ganger à 45 minutter, dvs at dansen starter i 23 tiden og holder på til klokken er 2. Skal passe bra i tidsskjemaet mitt det Herlig!!!!!!!! :juhu: :juhu: :juhu: Tenker på å bestille kaffeservietter der navnene våre og dato er påtrykket, noen som vet hvor de er flinke og gjør slikt på nett??? Forslag mottas med kjempestor takk Menyen i hodet mitt er noe som dette: *Forett: Laks (dandert som en sommerfugl) og ruccolasalat++ med noe blank dressing på. Hvitvin. *Hvilerett: Sorbet av lime og sitron *Hovedrett: Filet av reinsdyr, poteter (enten fløtegratinerte eller slottspoteter), smørdampede gulrøter, blomkål og brokkoli, viltsaus og tyttebær. Rødvin. *Dessert: Panacotta dekorert med sjokoladestriper og bringebær. Cherry/portvin. Ha en flott helg alle sammen!!
Skrållan Skrevet 14. september 2007 #311 Skrevet 14. september 2007 Superkjapt innom for å si at jeg vet om ei som lager sånne servietter! Hun lager til dåp i allefall, så jeg vil tro hun lager til bryllup også! De er ganske fine også! Skriver mer senere jeg, er en smule opptatt!
Marna Skrevet 14. september 2007 Forfatter #312 Skrevet 14. september 2007 Superkjapt innom for å si at jeg vet om ei som lager sånne servietter! Hun lager til dåp i allefall, så jeg vil tro hun lager til bryllup også! De er ganske fine også! Skriver mer senere jeg, er en smule opptatt! Flott flott, gode nyheter du kommer med Skrållan!!! Håper og tror at hun også lager til bryllup ja. Jeg venter i spenning på oppdatering Ser for meg du er en smule opptatt om dagen ja
*Lollipop* Skrevet 14. september 2007 #313 Skrevet 14. september 2007 :juhu: :juhu: for 9 måneder igjen bare! Nå savner jeg den gamle datoen litt... tenk å ha så lite igjen!!! Heldig er du! Også selvfølgelig må jeg :juhu: :juhu: for at dere endelig fikk bort band-bekymringen!!! Alle sånne ting hjelper masse og letter så mye på samvittighet og tanker, så det er bra Goooood helg til Marna-jenta
Lilywhite Skrevet 14. september 2007 #314 Skrevet 14. september 2007 Så bra at dere har fått booket band Menyen hørtes veldig fristende ut, mmm Og litt for 9 mnd igjen God helg og natta til deg
Marna Skrevet 19. september 2007 Forfatter #315 Skrevet 19. september 2007 *juhu* *juhu* *danser* *skaal* for 9 måneder igjen bare! Nå savner jeg den gamle datoen litt... tenk å ha så lite igjen!!! Heldig er du! Også selvfølgelig må jeg *må ta bort smilier pga antall... grrrr* for at dere endelig fikk bort band-bekymringen!!! Alle sånne ting hjelper masse og letter så mye på samvittighet og tanker, så det er bra Goooood helg til Marna-jenta *klemmer* *klemmer* *klemmer* Ja, det er herlig (men også litt skremmende) at tiden går så fort og at det er under 9 mnd igjen til vi er Men jeg klager ikke jeg, skal bli godt å bli gift, gleder oss skikkelig til bryllupsdagen! Skal kose meg hele dagen med slekt og venner. Ja, den band saken var en utrolig lettelse, av og til blir jeg fremdeles litt stressa før jeg kommer på at det er jo i boks! Rare meg... masse på Tassie jenta!! Så bra at dere har fått booket band Menyen hørtes veldig fristende ut, mmm *smil* Og litt for 9 mnd igjen *smil* God helg og natta til deg *klem* Ja, HAPPY-HAPPY for bandet! Det blir så bra det, de er skikkelig flinke, har vært på norsktoppen og greier! Godt å høre at menyen hørtes fristende ut, vi prøvesamkte den og den var fortreffelig! Synes det er fint med noe litt uvanlig til mat, så får gjestene prøve noe litt utenom det vanlige Stor til deg også _lene_
Marna Skrevet 19. september 2007 Forfatter #316 Skrevet 19. september 2007 Tenker endel på solist i kriken for tiden. Og en dag sa min kjære at han har snakket med en på jobben om det. Han på jobben kjenner en som heter Aalberg (han er litt kjent sammen med en Nilsen tror jeg...) som er superflink til å synge, og han på jobben skal høre om Aalberg er ledig og hvor mye han evt tar for oppgaven. Han er sikkert ikke ledig, men ble så glad da min kjære har forhørt seg om dette på eget initiativ Små gleder jeg skjeønner dere Ellers har kommunen endelig skrevet ferdig byggesøknaden vår, vi får den nok i posten i dag eller i morgen!!! :juhu: :juhu: Ting tar tiiiid, 4 mnd behandlingstid bare i kommunen... Jaja, skal bli spennende å se hva han skriver, selv om jeg vet vi får JA! Så da er det bare å vente i 3 uker for å se om naboen klager på nytt, noe vi er ganske sikre på... :slåss: Er blitt på nytt, kjedelig!!!! Men da må jeg i et møte på jobben, får hive meg rundt... Litt tiltaksløs i dag kjenner jeg... Jaja, ha en flott dag alle sammen!!!
*Lollipop* Skrevet 19. september 2007 #317 Skrevet 19. september 2007 Det er så skjønt når de mennene viser initiativ bare sånn uten noe som helst grunn egentlig :rødme: På søndag når jeg og kjære var på vei hjem fra noe, så sa han plutselig 'du nå sitter jeg og tenker på bryllupet hele tiden altså.. bare så du vet det' Så skjønne de er Utroooooolig gøy å høre at kommunen endelig har klart å somle seg til å skrive ferdig! Det fortjener dere virkelig nå etter alt strevet!!! Dere må bare overse han fyren som var så ekkel mot dere (var det ikke en fyr sist? kan hende jeg husker feil altså men)... dere får nok bygd drømmehuset og får det godt etter alt dette her! Tenk så deilig når dere er ferdig med huset og er gift! Stooooor god-bedrings ! Håper du blir fort frisk igjen!
Marna Skrevet 19. september 2007 Forfatter #318 Skrevet 19. september 2007 (endret) 15 måneder før bryllupet o Bryllupsdato: 14 juni 2008 o Type bryllup: Formelt og elegant o Vielsesomgivelser: Kirke o Vielsesform: Kirkelig o Bryllupsmottakelse: Samfunnshus o Antall gjester: ca 120 blir bedt o Budsjett: kr 100.000 -120 000 o Bryllupsmarsj: Inngang: Mendelssohn Utmasj: Trumpet voluntary o Bryllupsfarger: Hvitt og limegrønt 13 måneder før bryllupet o Ring til menighetskontor og avtal en møtedato med presten: Avtalt kirke, vielse kl 12. o Velg forlovere: To hver, alle har takket ja o Velg brudekjole: Innkjøpt. Av merket Romantica. o Bestem hvor og hvordan bryllupet skal feires: Lukket lag på samfunnshus. Har bestilt. o Bestem fotograf: Vi har valgt Studio G/Fame. 12-6 måneder før bryllupet o Velg giftering: Bruker de vi har som forlovelsesringer. Oppusses og graveres. o Velg tiara, sko, undertøy, strømper, bijouteri: Gjort. Mangler undertøy. o Velg hvem som skal være toastmaster: Vår herlige nabo skal være toastmaster. o Begynn med gjestelisten: Rimelig klar o Velg, kjøp og lag invitasjoner og send ut til gjestene: Har designet klart, delvis i gang. o Finn ut hva slags musikk vi ønsker å ha spilt: Band ok. Jobber med hvilke sanger vi vil at solist skal synge i kirken. Mangler også solist ennå. 4-2 måneder før bryllupet o Skaffe alle slags skjemaer: o Planlegg bryllupsreisen: o Bestem hvem som skal binde brudebuketten og pynte vieselsstedet: Må spørre søskenbarnet til forloveden om hun vil sette opp buketten min pluss knappehullsbukett til forlovede og forlovere. Må også høre om hun og en til vi kjenner kan sette opp oppsatser til bordene. o Velg knappehullsbukett til brudgom og forlovere: o Bestill time hos frisør/sminkør: Gjort. o Bestem og bestill bryllupskake: Er bestemt. Ikke bestilt ennå. o Time for prøving av brudekjole hos sydame: Ikke sikker på om det er nødvendig, må vurderes. o Prøvebilder og gå gjennom bildeposering med fotografen: o Velg og bestill musikere: Gjort o Kjøpt tiara og bijouteri: Gjorto Bestill brudesuite til bryllupsnatten: Håper å få bryllupsnatten hjemme i nytt hus o Bestem bordplassering: o Bestem hvem som skal åpne gavene og skrive med hvem som har gitt hva: Spurt og de to har takket ja. o Kjøp morgengaven: o Lag kjøreplan for hele bryllupsdagen med klokkeslett: o Sjekk overnattingsmuligheter for de gjestene som skulle ha behov for det: o Sjekk svar på invitasjonene: o Skriv ønskeliste og distribuere den til familie og gjester: o Registrer vår ønskeliste på diverse butikker: o Sørg for at toastmaster får samlet inn sanger, taler og andre innslag 1 måned før bryllupet o Avtal en prøvetime hos brudesalongen: o Bestille transport til brudeparet: o Send "pressemelding†til lokalavisene: 1-2 uker før bryllupet o Gjør ferdig bryllups- og kirkeprogram o Deleger oppgaver til de som har viktige funksjoner på bryllupsdagen o Gjør ferdig bordplassering: o Pakke til bryllupsreisen? o Få bekreftet alle bestillingene: * Kirken: * Samfunnshus: * Brudebuketten, knapphullsbukett og blomster: * Fotograf: * Transport: * Overnatting til gjester: * Brudesuite til bryllupsnatten?? * Musikk i kirken: * Musikk til festen: * Toastmaster: * Bryllupsreisen: * Kaker: * Frisør / sminkør: 1-3 dager før bryllupet o En siste sjekk av klærne: o Gå gjennom hele bryllupsplanleggeren for en siste sjekk: o Bestill fint vær! Blått: i orden Grønt: Nesten i orden Rødt: Ikke i orden Endret 19. september 2007 av Marna
Marna Skrevet 20. september 2007 Forfatter #319 Skrevet 20. september 2007 Hehe, gjett om det var deilig og våkne opp i dag morgest da! Jeg hadde nok et bryllupsmareritt, men hele greia virket så reelt! Husker det godt ennå! Jeg kom til kirka i vanlige klær, hadde med meg alt utstyret i en bag. Så ikke forloveden min under hele drømmen... Da vi var inne i kirka satt jeg og mamma bak alterveggen. Et tvillingpar jeg kjenner (begge er gift) løp opp til alteret og ble gift nok en gang. Så kom presten bak til meg og spurte om alt var klart. Og da satt jo jeg der i vanlige klær og begynnte å lete febrilsk i baggen etter kjolen min! Som ikke var der. Fikk panikk, og fortalte at den måtte vi ha glemt av hjemme. Presten sa at enten fikk vi ha en uformell vielse med de klærne vi hadde på oss, ellers måtte vi finne en ny dato og gifte oss siden. Husker mamma sa at "men hun har jo en flott brudekjole hjemme med stort skjørt og greier, rekker vi ikke å hente det da og gjennomføre vielsen etterpå??" Tror presten gikk med på det, for i det vi kjørte for å hente kjolen, kom jeg på at jeg hadde glemt å dra til frisøren, og at jeg ikke var sminket heller... Huff, drømmer gang på gang at jeg glemmer datoen eller møter opp uforberedt... Det er jo ikke noe jeg tror i min villeste fantasi at jeg kommer til å glemme!!! Fatter ikke hvorfor disse drømmene kommer gang på gang altså... Hodet, drømmer og fantasi er en rar ting!!
*Lollipop* Skrevet 20. september 2007 #320 Skrevet 20. september 2007 Så fantastisk bra liste du har! Den tror jeg nok jeg må ta en nærmere titt på og kanskje stjele bittelitt.. den likte jeg vellldig godt! Også så mye du har på plass! Helt utrolig! Flink er du Huff ikke godt med bryllupsmareritt.. jeg har bare hatt det en gang, men det var ikke noe særlig også så virkelig... våknet opp og trodde bryllupet var over liksom... Jeg er iallfall 100% sikker på at de tingene ikkkke kommer til å skje i bryllupet ditt! Også se på den nedtelleren... 8 mnd og noen dager igjen... tiden går visst litt fort nå plutselig føler jeg Stor og håper du får drømme litt bedre om bryllupet snart
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå