Gå til innhold

Marnas bryllupsdagbok


Marna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Til dere alle:

Tuuuuuusen takk for støttende ord og gode klemmer! Blir helt rørt av dere gode jenter!!! Det hjelper meg videre! Og mulig jeg burde opprettet en egen dagbok for slike ting, men jeg skriver her jeg, føler jeg ikke har ”tid” til å følge med en generell dagbok akkurat nå… Håper dere ikke blir lei av huspraten min, kommer jo med en del bryllupsprat innimellom slagene?!! :roll:;)

Tassie: Ja, makan til frekkhet sier nå jeg! Han er sylfrekk, nå på torsdag holdt han på å smiske til seg litt av tomten vår også! Tror han vi er dumme eller? Og naboen krevde i vedtaket at vi ikke skal gjøre noe på tomten vår før saken er avgjort, men kommunen sier at det kan han ikke kreve. Tenk så frekt!!! Vente til vi får svar på om det er greit du liksom!!! På den gode siden så får jeg vanvittig mye energi av at han er så dum og idiotisk, jeg gleeeeeeeeeder meg til på tirsdag, da kommer gravemaskinmannen og planerer tomten og river det siste av huset. Da blir det et byggeområde. Da tenker jeg de gremmes der oppe i klagehuset. Og ikke kan de gjøre noen med at vi har startet heller, det har vi helt lov til :ler2: Hoho! Også starter vi med bygging av garasjen så fort som overhodet mulig, den har vi råd til å måtte rive ned i verste fall… Vi får vel ligge i garasjen på bryllupsnatten vi tenker jeg… Kan ikke tenke meg å ligge noen andre steder enn der vi skal bygge og bo resten av livet…

Oj, ble litt langt dette men jeg har et skrivebehov i dag, etter å ha gått gjennom sinne, vantro, frustrasjon, oppgitthet og tårer i går… Ennå er historien lang, men kan si i korte trekk at nå venter vi på et svar fra kommunen OM vi kan hoppe over en klageinstans (et utvalg) og gå rett til fylkeskommunen, som har det siste ordet i saken. Må vi innom utvalget taper vi 3-4 måneder… Så vi venter spent på avgjørelsen og håper-håper vi kan ha litt medvind og hell slik at vi kan være så heldige å slippe utvalget. Det hadde lettet mye! Det er håpet mitt i helgen det, så jeg får leve i den boblen litt til... :sukk:

MellonCollie: Fatter ikke hvorfor de måtte vente til slutten jeg heller, men i følge kommunen så pleier folk å gjøre det. Så vi burde vel vært mer oppmerksom på at det kunne skje nå på slutten, men jeg er bare for godtroende og er ikke vant med slike sleipe folk. Ja, jeg tror inni hjertet mitt at han er ond!!! Han er politi, ser ikke bort fra at han er en slik en som har valgt yrke etter hvilken makt han kan få. (Ikke for å rakke ned på noen altså, men visse folk velger yrke etter det… Har jo selv et ”makt-yrke”, men har valgt det av helt andre grunner enn makt… )

Skrållan: Nei, jeg tuller dessverre ikke. Han er manne og kvinnevond han stakkaren der!!! Tror egentlig det er kona som er klageren, og han mannen en stor tøffel som gjør alt som hun sier. Men så lenge han er med og skriver under så er de begge like idiotiske og ufølsomme. Hørte en dag at de har flyttet litt rundt pga diverse nabotvister, hvis jeg ser en flyttebil oppe hos dem noen gang så skal det flagges! I en uke sammenhengende! Sorry meg altså, men makan til oppførsel! De har jo ingen sak, og ikke noe nytt å komme med i klagen. Han slengte ut en paragraf om at mønehøyden ikke burde være høyere enn 9 meter på et hus, men det har han bare funnet i en lov og tatt ut fra en annen sammenheng, så den stemmer ikke i det hele tatt. Er jo mange hus i Norge som er høyere enn 9 meter fra topp til tå. Han dummer seg jo ut da!

Yeyyyy, høres ut som du har en god plan Skrållan! Du og Ida er nok et dream-team mot han sluggeren der!

Ballerina: Jepp, IDIOT er også et fint kallenavn på klage-familien. Må jo klage slik at Marna og forloveden ikke får sette opp huset sitt! De er jo unge og dumme, og skjønner jo ingenting de… I klagen sier de at grunnen til at de klager er pga vi tenker å bygge garasje (noe som skjer SNART, hihi), og de mener de mister vesentlig utsikt pga at huset blir så mye høyere og bredere. Konklusjonen i vedtaket fra kommunen skrev saksbehandleren noe slikt som: ”Det ikke er en vesentlig ulempe for klager at huset og garasjen bygges som tegnet og at hvis søker får bygget huset slik de ønsker, hugger de ned et stort tre, slik at klager får bedre utsikt mot den siden som er finest å se imot”. Så han har ingen sak, flere jeg har snakket med inkl byggfirmaet vårt mener at han kun gjør dette pga misunnelse. Det er den eneste konklusjonen jeg kan trekke som virker fornuftig i allefall. De flyttet til huset de bor i samme tid som oss, og har pusset opp det. Mulig de angrer og ønsker de kunne bygge nytt selv, aner ikke. Det virker som om de har bodd der i hundre år i allefall, de kan jo bestemme mer som er eldre enn oss… Not…

*marie*: Ja, det er helt ufattelig dårlig gjort, heeeeelt enig… Men akk så lite å gjøre noe med… Unntatt å vente da.. Og det har vi blitt gode på… :ler:

Masse, masse supergode :klemmer::klemmer::klemmer::klemmer::klemmer: til superjentene mine! Ha en fin lørdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare vise dere et bilde av bunaden forloveden skal ha: (som svigermor holder på å sy :) ) Litt dårlig bilde men:

Forlovedens bunad blir slik

Åh, gleder meg sånn til å se han i en slik en altså, oppe ved alteret :hjerte:

Endret av Marna
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, har jo helt glemt å fortelle!!!

Jeg og forloveden skal til fotograf og ta kjærestebilder den 30 oktober!!! Åh, som jeg gleder meg til det!!!

Det blir den samme fotografen som skal ta brudebildene våre også, så da får vi bli litt kjent med han før den store dagen også :tommelopp:

Vi skal ta bildene mest for å bruke de på invitasjonen, på festprogrammet og litt der det måtte passe inn i brullupet. Og vanligvis må man levere fra seg alt materiell slik at fotografen må trykke opp alt til bryllupet. Men min kjære kjenner sjefen til fotografen fra før, så vi skal få bildene på cd og kan ordne det slik vi ønsker selv!!! Herlig!!!

Det var gårsdagens gladmelding. Som kom litt i skyggen av sorgmeldingen...

Jeje, det er lørdag, min kjære kom akkurat hjem fra jobb og vi skal en tur på shopping. I kveld skal jeg på jentekveld :) Må fokusere på det positive, så får vi forhåpentligvis en positiv tilbakemld til uken *bank i bordet og krysser det jeg har* :jepp: JUHU...

Dagens ord fra Marna:

"Jeg har hatt mange bekymringer i mitt liv, men de fleste ble det ikke noe av" - Mark Twain

:klemmer::klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med husbyggingen. Noen folk er rett å slett for selvkonsentrerte.

Stilig å gå å ta kjærestebilder, hvor mye må dere betale??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med husbyggingen. Noen folk er rett å slett for selvkonsentrerte.

Stilig å gå å ta kjærestebilder, hvor mye må dere betale??

Ja, det er surt og frustrerende, rett og slett. Men ikke noe å få gjort noe med. Med unntak av å gremme seg over naboen og fryde seg over at vi starter med grunnarbeidet på tirsdag mot hans vilje! Han kommer til å bli helt vill i blikket når han ser gravemaskinen planere og gjøre alt klart :ler: Jeg skal møte opp og filme når gravemaskinen starter... :popcorn:

Jepp, jeg gleder meg enormt til å ta kjærestebilder hos fotografen, noe vi skulle gjort lenge. Blir jo alltid nedprioritert... Aner ikke hvor mye vi må betale, bilder skal vi ha! :)

:hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte: 8 måneder igjen til :bryllup: i dag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :hjerte: :hjerte: :hjerte: :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hjerte: Gratulerer så mye med 8 måneder igjen!! :hjerte:

Også så gøy at dere skal ta kjærstebilder! Får en forsmak på åssen bryllupsbildene kan bli også da :) Hørtes spennende ut!

...skulle ønske jeg var en flue i lufta når dere begynner planeringen på tirsdag..... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *marie*

Gratulerer med åtte måneder, om åtte måneder er du kone :-D

Også så spennende med kjærestebilder da, er sikkert veldig gøy å ha...og veldig lurt å bli kjent med fotografen før bryllupet.

:klemmer:

Endret av *marie*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærestebilder høres gøy ut - vi også har tenkt på å gjøre det for å bruke til invitasjoner etc, og særlig hos samme fotograf var jo smart!

Håper alt står bra til :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hjerte: Gratulerer så mye med 8 måneder igjen!! :hjerte:

Også så gøy at dere skal ta kjærstebilder! Får en forsmak på åssen bryllupsbildene kan bli også da :) Hørtes spennende ut!

...skulle ønske jeg var en flue i lufta når dere begynner planeringen på tirsdag..... :sjenert:

Takk takk, 8 måneder går sikkert kjempefort siden de andre månedene har flydd avsted... :sjenert:

Ja, gleder meg skikkelig på å ta kjærestebilder :hjerte: Blir spennende å se om det blir noen blinkskudd :) Blir en bitteliten forsmak på brudebildene også ja, med unntak av antrekket :ler:

Hehe, hadde vært morsomt å vært flue i lufta på tirsdag ja, han gikk litt ute og latet som han ikke så ned på tomten der de planerte og styrte på :) Nå krangler han på tomten som kommunen har satt opp, må vel ha et møte om det til uka så vi får avklart det. Makan til styr altså! Men det blir utrolig bra!

Gratulerer med åtte måneder, om åtte måneder er du kone :-D

Også så spennende med kjærestebilder da, er sikkert veldig gøy å ha...og veldig lurt å bli kjent med fotografen før bryllupet.

:klemmer:

Takk takk, ja det er helt rart å tenke på at jeg snart blir kone!!! :fnise:

Ja, synes det er veldig spennende med kjærestebilder! Veldig kjekkt å bli litt bedre kjent med fotografen før den store dagen ja :)

Kjærestebilder høres gøy ut - vi også har tenkt på å gjøre det for å bruke til invitasjoner etc, og særlig hos samme fotograf var jo smart!

Håper alt står bra til :klemmer:

Blir mer og mer vanlig å ta bilder til fotograf for å bruke på invitasjoner og på fest/sang programmet og slikt. Også er det jo koslig å ha kjærestebilder til senere også :)

Ellers står alt bra til med oss, håper dere også har det bra :)

Masse gode :klemmer::klemmer::klemmer: til dere alle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat hentet og prøvd underskjørtet mitt, det blir knallbra :) Så fornøyd :jepp::jepp::jepp:

Ble så lei av å ikke vite noe ang byggesøknaden i dag, så jeg dro til kommunen og fikk snakket med de der. Vi slipper heldigvis utvalget, så klagen blir sendt til fylket på mandag! Så da er det bare å vente og mase til de har avgjort saken. Han på kommunen sa at vi 99% fikk lov, så oddsen er god :)

En lettet Marna! Har vært på cafe med en venninne i dag, og nå skal jeg og min kjære kjøre til Trondheim og shoppe litt :) Travel dag i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, hater å vente på sånne ting! tar alltid så lang tid, virker det. får håpe det går bra da!

Ønsker deg en goooood helg! :danse::kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, hater å vente på sånne ting! tar alltid så lang tid, virker det. får håpe det går bra da!

Ønsker deg en goooood helg! :danse::kose:

Ja, det er noe dritt å vente på slike ting... Men trøster meg med at dette er siste instans, han kan ikke klage på vedtaket som blir gjort nå! Ja, satser på at det går bra, i følge kommunen er det 99% sikkert at det går i orden. Slike tall liker jeg! :ler:

Er herlig med helg, masse som skjer helgen her med besøk og sosialt samvær! Passer meg utmerket :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare innom får å si :blåse: til meg selv idag på min 24 års dag! Har hatt en travel men fin dag, tross ny naboklage som kom inn i dag (nå klager han på kommunen, smartingen!! :klaske: ) Nok om det!

Rart å tenke på at jeg nå har hatt min siste bursdag som frøken :fnise: Gleder meg slik til å bli kone og mann :bryllup:

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:bursdag::danser: :juhu: :skaal:

Gratulerer med dagen som var!!! :hoppe:

Håper du hadde en fin dag til tross for en ny klage... :klemmer:

Jeg også tenker på det at det blir siste jul ugift, siste nyttår ugift, siste bursdag ugift og siste sommer som ugift osv... utrolig rart å tenke på! Men tenk så herlig neste år når vi kan si første bursdag som nygift, første sommer som nygift osv... alt blir for første gang igjen! Det kommer til å bli herlig :rødme:

Ha en fin uke Marna! :klemmer::klemmer::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...