Gå til innhold

Isa'a skrivehjørne


IsaCathrine

Anbefalte innlegg

Mandag bestemte mamma(?) at vi skulle dra og se på RBK-Sarpsborg kamp.

Så vi satt oss i bilen og kjørte til Sandefjord. Liten stadio og ganske få RBK fans der. Regn og kaldt, men ellers var det gøy da.

Fant ut at jeg skal på RBK kamp til neste år når jeg er trønder, og da skal jeg ha RBK klær på meg. Ikke en grønn regnjakke.

Dessuten har de masse kult til babyer og barn på shoppen sin.. Der skal jeg handle når jeg får barn!

Endret av IsaCathrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra du forbereder deg på å bli trønder! (men hvor har det blitt av trønder-smileyen?!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det egen trøndersmileyer?

I dag hadde jeg nynorskeksamen!

Jeg skrev masse nynorsk i alle fall. Om jeg svarte på oppgaven helt sånn som det var tenkt vet jeg ikke.

Håper jeg får bra på den.

I morra skal jeg ha helt fri.

Skal prøve å jobbe med hjemmesidene mine og scrapppe.

Har fått skikkelig dilla på scrapping! Gjør nesten ikke anna, det er sååå gøy.

Her kan du se LOer jeg har scrappa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Juhu ;)

Har du fptt tatt teoriprøven enda? Jeg skal ta den i slutten av neste uke tror jeg, eller uka etter der :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke det.. men har hatt to eksamner denne uka så har liksom ikke hatt tid til å lese..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha, nå skjønner jeg hva du snakka om i din egen dagbok ja. Hehe.

Dette må sjekkes ut.

Akkurat nå sitter jeg og sjekker ut min helt nye Mac!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Så gøy!

Hvilken ble det??

Før du begynner å lage ting og hive inn ting på datan så finn en bra lagringsystem! Det er alfa omega ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en MacBook 13" Den minste altså. Men en av de nyoppdaterte.

Lagringsstystem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Kult! Sambo har en mindre en powerbook 12", men tror ikke de produseres mer..

Ja, at du finner er god måte å lagre tingene dine på så det er enkelt å finne fram og lagre ting på systematisk. System er viktig ig begynn med det nå ellers kommer det til å bli et rot inni der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, sånn ja.

Ja, det har jeg tenkt på.. for på den andre dataene bare roter jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kom inn på denne undersøkelsen det har vært så mye snakk om i det siste i norsktimen på fredag.

Jeg ble helt sjokkert over holdningen til guttene i klassen. Jeg trodde virkelig at de var mer oppegående og smarte en det de viste der og da. Tror det var fler enn meg som ble provosert. De beviste akkurat det undersøkelsen viste: mange gutter mener jenter har delvis skyld i det om de blir voldtatt. Hva er det for noe TULL? Hvordan kan de si noe sånt?

Greit nok, de har ett poeng (som om vi jenter ikke er fullt klar over dette fra før av): Det finnes gærninger der ute, så vi må ta visse forhåndsregler. Men det de også sier er at om vi ikke tar de forhåndsreglene så har vi bare oss selv å takke om vi blir voldtatt. Hva er det for en holdning? Istede for å si at "sånn skal det ikke være, jenter skal ikke behøve å ta fler forhåndsregler enn gutter" så sitter de der og sier at vi bare må godta at det er sånn.

Jeg lurer virkelig på om M hadde sakt det samme om kjæresten hans ble voldtatt. Eller P hadde sakt det samme om søsteren hans ble voldtatt. Om diskusjonen kommer opp igjen skal jeg spørre dem om det! Tviler på at M ville sagt at det var kjærestens skyld om hun ble voldtatt på joggetur en kveld.

Hadde disse guttene kjent noen som hadde blitt voldtatt tror jeg neppe de hadde sagt det samme. Hadde like mange gutter som jenter blitt voldtatt hadde de nok heller ikke sagt det samme.

Jeg skjønner heller ikke hvordan guttene kan godta at de som en gruppe blir sett på som en gjeng tullinger som ikke klarer å styre lystene sine og dermed ødelegger jenters liv. Hvorfor kjemper de ikke for en holdningsendring slik at guttene ikke blir sett på slik lenger. I steden for så sier de at "jentene vet at sjangsen er der så om de ikke tar sine forhåndsregler så kan de bli voldtatt. og da er det litt deres egen skyld".

Det vil alltid være noen gærninger der ute, men om vi bare sto igjen med disse gærningene ville jenter vært mye tryggere. Selv i kort skjørt, drita full på byen en lørdagsnatt. Det finnes gørninger nå og, gærninger som dreper, men hvor ofte blir noen drept av en slik gærning? Ikke såå ofte.

Som S sa, vi gir guttene en unskyldning for å voldta. Vi legger skylda på jentene. Er det greit? I stede for å fokusere på om det er jenta som har skyld eller ikke, burde vi fokusere på de dustene som faktisk voldtar. Lære gutter å sette mer pris på jenter. Lære dem å respektere jenter. Lære dem at et ja fra en drita full jente ikke brude telle som ett ja (skjønner ikke at de tør heller jeg, dagen etter kan de jo være anmeldt for voldtekt selv om jenta sa ja.) Far kan de bli og.

Nei, dette må vi få en slutt på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag fikk jeg vite at jeg kommer opp i norsk på muntlig eksamen.

Ikke så ille det, fikk vite oppgaven i dag så. Eksamen er på mandag så har god tid. Ikke var oppgaven veldig stor heller.

I ettermiddag var jeg hos hudpleier. Utrolig deilig. Holdt nesten på å sovne, og det er ikke mange stedene det skjer.

Etterpå var jeg og mamma og trente Step på Elixia. Kjempe gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweek

Blir deilig å være ferdig med skolen da :-D Kunne ønske jeg å var det!

Hva gjorde du hos hudpleieren? Det er så deilig, uten om forrige gang for da vokset jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vokset/nappet øyenbryn, maske, peeling.. diverse sånne ting for ansiktet. Digg.

I dag skulle jeg liksom være så flink og gjøre første eksamensoppgaven.. Klokka er nå 10 og jeg har ikke begynt å skrive engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva er temaet ditt for eksamen ? Har du fått den som alle andre har; "på livets skyggeside" eller noe sånt..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litteratur:

Bruk teskster fra leselisten til å presentere ulike typer litteratur fra 1900-tallet og litterære debatter i perioden.

Språk:

Presenter språkreformer på 1900-tallet. HVordan vurderer du den fremtidige språkutviklingen i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksamen gikk pase bra. Fikk 4. Litteraturdelen var veldig dårlig og språkelen veldig bra.

Jeg er mest glad for at jeg ikke var så nervøs jeg da. Det var deilig for en gang skyld.

I forrige uke ringte S meg og lurte på om vi skulle ta teorien på torsdag (som var) for det har vi snakka om lenge. Sa nei, siden jeg kanskje hadde eksamen da, men sa at vi kunne ta den på tirsdag (i dag) i stede. Greit for henne, så i dag dro jeg og hun og ei venninne av henne til biltilsynet for å ta teorien. Jeg leste halve teoriboka i går og var sikker på å stryke med glans. Tenkte meg hvor flaut det ville bli å fortelle de andre at jeg hadde fått 25 feil eller noe. Men som mamma sa så er det jo greit å få tatt den en gang for å se hvordan dette er.

Syns alle har snakket om hvor vanskelige spørsmålene er, og at de man får på internett er mye lettere. Kanskje jeg bare hadde flaks, men mine spørsmål var ikke mye vanskeligere enn på internett.

Og jeg sto,med glans! 1 feil!!! Bare EN feil! Jeg er så sinnsykt glad! :danse::mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...