Gå til innhold

Isa'a skrivehjørne


IsaCathrine

Anbefalte innlegg

Fikk beskjed fra Mirabella at jeg måtte lage min egen dagbok, og nå er det gjort :hoppe:

Er egentlig veldig glad i å skrive, og har masse ideer om hva jeg kan skrive om til enhver tid. Det er bare å klare å få skrevet det ned da.

Dette blir nok en mellomting mellom en sånn "hva har jeg gjort i dag -dagbok, mine tanker og en sånn "skrive om ett tema-blogg".

Litt om meg

Navn: Cathrine

Alder: 18

Bor med: Mamma, pappa, lillebror Tom André på 16 og en hunden Era på snart 11 år.

Bor: Røyken

Skole: Allmenn påbygning (3. året på videregående)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Livet mitt til nå

De første årene husker jeg ikke så mye av, men jeg er født på ett sykehus i Tromsø. Faktisk det samme som min bestemor er født på.

Bodde på Bardufoss ca 1. år, før jeg flyttet til Røyken.

Der flyttet vi inn i ett nybygd burgunder-rødt rekkehus og jeg fikk etter hvert mange venner.

Da jeg begynte på barneskolen hadde alle min jevnaldrene venner flyttet, og vennene mine var 2-3 år yngre enn meg.

På barneskolen gikk jeg i klasse med 14-18 stykker, så vi var en liten klasse, og vi blir fortsatt husket som engle-klassen.

Om det var sånn fra dag en, eller om det kom etter hvert husker jeg ikke, men de andre i klassen likte meg ikke. Jeg ble ofte utestengt (mobbet), noe som nok har gjort mer med meg enn jeg trudde i starten - på en (foreløpig) negativ måte.

Husker særlig godt to ting. I 6-7 klasse pleide jentene i klassen å stå i en ting og prate i skolegården. En gang jeg sto sammen med dem, tenkte jeg at jeg skulle si noe for en gangs skyld. Så jeg gjorde det da.. og alle sammen ble heeelt stille. Etter det sa jeg ikke noe mer.

Husker også at de i en periode pleide å dele seg opp i grupper og gå rundt i skolegården når jeg kom bort til dem. Jeg liker ikke å klenge meg på folk som egentlig ikke vil være sammen med meg, så jeg gikk ikke etter dem. Når jeg hadde gått ett annet sted gikk de sammen igjen og fortsatte praten.

Jeg var vel den eneste som ikke likte friminuttene, og klasseturer hatet jeg, fordi jeg aldri visste hvem jeg kunne gå sammen med.

Trodde det skulle bli bedre på ungdomsskolen, men neida. Eller, det ble litt bedre, fikk meg ei god venninne.. men fordet.

Føler jeg har gått glipp av veldig mye. Årene med diskotek, første hjemmealenefest (hos andre altså), første kyss, første kjæreste osv.

Aner ikke hva jeg skal ha på meg om jeg skal på fest eller hvordan jeg prater til en gutt (så ille er det faktisk!). Venninna mi var ikke av den populære typen hun heller, og heller ikke typen som dro på fest.. så da ble det jo ikke det på meg heller, selv om jeg egentlig hadde lyst.

På vgs ble det litt bedre, jeg begynte å prate litt og fikk venner i klassen. Ble bedre og bedre for hvert år.

Første skoledag på vgs var faktisk litt av ett sjokk. Jenta som satt ved siden av meg hadde lilla hår og glemt blyant første skoledag. Det går da IKKE an (å glemme blyanten første skoledag altså). Men nå var vi engle-klassen både på barneskolen og ungdomsskolen, hvor alle var ganske like...

Gikk helse og sosial første året, barne- og ungdomsarbeider andre året, og påbyggning nå.

Snart er det russetid og jeg ha fått testa ut russegensern min.

Har lyst til å være med på fester og sånt, men tør ikke. Har ikke noen å dra med heller.. Plager meg egentlig ikke så mye, men tenker på at jeg kanskje om noen år vil føle at jeg gikk glipp av en stor del av livet mitt...

Jeg tror ikke de i klassen min på barneskolen mobbet meg med vilje, tror ikke de er klar over at de gjorde det engang.. Og ikke skjønner jeg hva det var med meg som gjorde at de mobbet meg..

Planer for fremtiden

Til høsten begynner jeg å studere.

Har søkt på Dronning Mauds Minne private førskolelærerhøyskole i Tr.heim og håper på å komme inn der.

Har lenge hatt lyst til å studere i Tr.heim, og skolen virker veldig bra.

Håper på å få bo på Moholt studentby, som virker veldig bra.

Har allerede meldt meg som fadderbarn hos Quak, så har planer om å være sosial og få nye venner.

Vil gjerne ha jobb på en barneutstyrsbutikk, ettersom jeg syns sånt er veldig gøy.

På andre og tredje valg har jeg søkt førskolelærer på Høgskolen i Telemark (men den klassen er i Drammen) og Høgskolen i Oslo. Søkte de to siden jeg da kan bo hjemme...

Drømmer om mann innen kooort tid, og barn om ikke så alt for lenge.

Vil gjerne jobbe i barnehage når jeg er ferdig utdannet, også ta noen år fri/være dagmamma når jeg selv får barn. Når barna blir litt større vil jeg gjerne jobbe i første klasse, ettersom jeg da vil få mer ferie enn om jeg jobber i en barnehage. Om det blir slik får tiden vise.

Har lyst på to barn, også ett fosterbarn som nr 3.

Når jeg er ferdig med å studere har jeg veldig lyst til å flytte tilbake hit.. ettersom det vil bli lett å få jobb her, og tror det vil bli veldig fint for barna mine å vokse opp her.

Ja, det var da litt om meg..

Endret av IsaCathrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk beskjed fra Mirabella at jeg måtte lage min egen dagbok, og nå er det gjort  :hoppe:

:hoppe:

Gratulerer med ny dagbok, Isa. :klem:

Det er veldig kjekt å ha si eiga dagbok, synst iallfall eg! Håpar du kjem til å trivast her inne på KG:) Eg kjem nok til å titta innom dagboka di innimellom.

PS: Det er lurt å laga ein link til dagboka di, i signaturen din!

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok. Godt å ha et sted man kan skrive fra seg litt.

Mhm, helt klart. Og det morsomme her er at folk kanskje skriver her også.. og dermed viser at de leser det jeg skriver. Dagboka og bloggen på hjemmesiden aner jeg ikke om noen leser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Gratulerer med ny dagbok, Isa. :klem:

Takk:)

Det er veldig kjekt å ha si eiga dagbok, synst iallfall eg! Håpar du kjem til å trivast her ine på KG:) Eg kjem nok til å titta innom dagboka di innimellom.

Kommer nok til å trive ja:) Koselig om du leser dagboka mi ja!! :)

PS: Det er lurt å laga ein link til dagboka di, i signaturen din!

Skal det, skal lage link til hjemmeside, myspace, studentside og fikse avtar også... ting tar bare litt tid.

Nå skal jeg se film:P

Endret av IsaCathrine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har gjort om på post nr2 nå... Fått skrevet det som skulle stå der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist å høyra at du har blitt mobba og haldt utanfor av dei andre i klassen din! Får håpa du får gode vennar no når snart blir student. Fordelen då vil jo vera at ingen kjenner deg frå før - og ingen veit om det du har opplevd. Dermed slepp du å bli stempla som eit mobbeoffer av dei andre. Så gjeld det å ta kontakt med andre, og vera sosial - så får du deg nok heilt sikkert vennar. :klem:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingen vet at jeg har blitt mobbet, men det er egentlig ikke så stort problem.

Men selvtilliten har det vært litt dårlig stelt med, men dett begynner å komme seg også.

Er bare redd for at jeg feiger ut om noen spør om jeg vil være med på fest f.eks. Men jeg må jo bare ta noen shangser og bli med.. Er jo veldig klar over dette selv, og jobber med meg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oslotur

Lørdag dro jeg, mamma, venninna mi Stine og hennes mor til Oslo. Planen var shopping. På toget bestemte vi oss for å ta t-banen til Majorstua. T-bane tror jeg bare jeg har tatt ett par ganger før.

Var med barne- og ungdomsarbeider klassen i fjor i Oslo, og skulle til barnekunstmuseet. Tok T-banen og det var det ikke mange i klassen som hadde gjort før. Da læreren sa at ”her skal vi av” så prøvde vi å komme oss av, 15 stykker på en gang, livredd for at T-banen skulle kjøre videre. Det som lagde mest kaos var at en dame hadde satt barnevogna si foran døra, så vi klatra jo nesten oppi vogna (med unge) for å komme ut.. Så hun prøvde fortvilt å få flytta vogna mens vi nesten sto oppi den..

Da vi kom oss av T-banen fant vi Bogstadveien og ruslet nedover. Var innom Bikbok før vi fant oss en veldig urban kaffebar, hvor vi fikk oss en krok med sofa og peis. Gikk videre innom ett par butikker. Gikk videre ned til Aker brygge hvo vi igjen var innom noen butikker, før vi fant oss ett sted å hvile bena og få oss litt drikke. Hadde egentlig tenkt til å sitte ute i sola og spise is, men da var det ikke noe sol, så vi endte opp med å sitte inne.

Stine og Bjørg tok toget hjem da, ettersom de har besøk fra Lillehammer, mens jeg og mamma fortsatte ned Karl Johan, innom Arkaden og videre til Byporten hvor vi kjøpte oss litt mat. Etterpå gikk vi igjennom Oslo City hvor jeg fikk meg en brun bukse med smale ben som jeg har ønsket meg lenge. Å sette seg på toget hjem var egentlig veldig behagelig, endelig fikk bena litt hvile.

Vel hjemme gikk jeg meg en lang tur med Era. Når jeg kom hjem var klokka blitt syv allerede, selv om det ikke føltes som om den var mer enn fire. Pappa dro og hentet stasjonspizza, som er Røykens egen pizza – verdens beste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor og farfar

I dag har jeg vært hos farmor og farfar. Noe kjedligere finnes ikke. Ikke det, skal ikke klage, er jo heldig som fortsatt har besteforeldre i live. Men det er jo ikke noe å gjøre her. Hos bestemor og bestefar er det i alle fall en TV på ”lekerommet” som vi kan se på, og data med internett.

Nå har vi jo sittet ute en stund, behagelig temperatur. Nesten litt for varmt for meg. Spist god mat og. Jeg kjørte til, noe som gikk veldig bra, til tross for at det er lenge siden jeg kjørte sist. Tror ting sitter nå altså.

Hos farmor og farfar så har de ett bad og ett eget toalett. Var på do i stad og kom til å tenke på hvor lite toalettet er. En ting er lille meg, men om man er en stor person med lange ben så sitter man jo med knærne i døra…

Og stakkars gutter som må stå. Kan ikke være god plass til å stå der….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og velkommen og grattis med dagbok (:

Jeg vet ikke hvorfor jeg har lagt spesielt merke til deg egentlig, men jeg har lest innleggene dine og hjemmesida di og syntes du virket så koselig ^^ Så jeg tenkte bare å si at jeg krysser fingrene for at du kommer deg til studier i Trondheim, det kommer helt sikkert til å gå kjempebra! Trondheim er kjempefin, og jeg gruer meg litt til å flytte derfra til høsten. Men jeg blir bare borte et år, og planene for det året er mye de samme som dine. Bli kjent med nye folk og drive med det jeg brenner for!

Husk å oppdater når du vet mer! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Trist at du har blitt mobbet. Håper du klarer å få opp selvfølelsen og at studietiden blir fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Tweek

Hei :-D

Jeg må å skrive til deg siden vi heter det samme og er like gamle :ler:

Kjenner meg litt igjen med det greiene på barneskolen (ble ikke mobbet, men jeg var så sjenert at jeg følte meg utenfor).. Vel, jeg skal gå å trene nå (faktisk) så jeg skriver mer senere :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

miow Så koselig å bli lagt merke til :-D

Er du fra Trondheim eller?

Skal oppdatere når jeg vet mer ja!! Men får jo ikke vite noe før 26 juli!!!!! :frustrert:

Bellatrix Håper jeg også. Sånn som nå tenker jeg "ja, det kommer til å gå såå bra og jeg kommer til å få masse nye venner".. Men innimellom så kommer tvilen snikende. Men, jeg jobber med å få opp selvfølelsen hele tiden. Har allerede snakket med noen som bor i Trondheim og ei som bor på studentbyen jeg vil bo på, og det hjelper litt å vite at jeg har folk jeg "kjenner" når jeg kommer opp dit. Folk som gjerne vil møte meg og bli bedre kjent med meg :)

Tweek Tihi, så gøy!

Tenkte jeg skulle hale med meg venninna mi og hunden min ut på tur i skogen nå faktisk :hakeslepp:

Men måtte bare innom her for å skrive litt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er sikkert, jeg HATER kviser. Har i noe som føles som en evighet slitt med kviser. I det siste har det blitt bedre. Kroppen og hormonene begynner kanskje å komme i balanse igjen etter puberteten..

I de siste ukene har det faktisk vært veldig bra. Har vært såå glad!

Det første tegnet på at mensen kommer er som oftest ett kviseutbrudd noen dager i forveien. Med skikkelige kviser. Ekkle kviser..

Men, ikke denne gangen. Gjett om jeg var glad da mensen kom og det ikke var kommet noen kviser!

Så gikk det en dag eller to, også kom kvisene :grine:

TYPISKT!

Mensen er jeg heller ikke veldig glad i. De første dagene er så vonde at jeg holder på å dø innimellom. Kramper i magen - føles iallfall sånn.

Til og med besvimt av smertene.

Jeg er da heller ikke så glad i å proppe i meg smertestillende, så prøver å unngå det så langt det er mulig. Men de første 2 dagene måå jeg bare ta ett par Ibux. Men selv ikke det klarer å ta de værste toppene.

Ikke bare gjør det vondt, men den forbaska mensen er jeg sikker på venter på å få komme på de mest upassende tidene!

På sensommeren i fjor var vi i Krotia, da kom mensen. I høstferien var vi i Trondheim, og jeg hadde mensen. I vinterferien i Trondheim og på besøk hos andre her hjemme - mensen. Vinterferien på Gaustablikk.. trenger jeg si noe.

Trodde jeg skulle få den i dag eller i morgen. Men hadde bomma på kalenderen med en uke, så jeg fikk mensen forrige uke i steden for. Gjett om jeg var glad da! :hoppe:

Dette ble ett veldig ekkelt innlegg, kanskje jeg burde skrive advarsel på toppen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er fra Trondheim ja, så om du lurer på noe trønderrelatert er det bare å spørre;) Selv skal jeg kanskje (men har ikke fått svar enda jeg heller..) flytte et år uti skogen i Sverige. Ganske så skummelt det og, men sånne ting tror jeg generelt går mye bedre enn man frykter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg og. Virker nok ofte skummlere enn det egentlig er.

Ser liksom for meg mamma og pappa forlate meg på en hybel og reiser hjem igjen jeg..Huff. Har jo knapt nok vært alene hjemme en helg før (og da var lillebror her)!!

Men, om jeg får bo på Moholt som jeg vil, har jeg gåavstand til tante, onkel og to små, søte, kusiner.

Dessuten har jeg besteforeldre, tante, onkel og kusine på Huseby også, så helt alene er jeg dog ikke.

Men, når starter skolene? I midten av august eller 1. spetember?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skulle fortsatt gå¨å trene tidlig :sjenert:

GÅr helle på time, for da går jeg, hehe ;)

Pleier jeg også. Trener på Elixia. Klarer å pushe meg selv mer også da..

Men nå kommer straks venninna mi så får gå og gjøre meg klar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...