Gå til innhold

Lykkebo

Burpen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

marthepia Takk-takk :)

smile Vi er veldig fornøyd med gulpeklutene fra sparkjøp… Og flanellsbleiene :Nikke: Bruker dem i eninga!!

Cr@sh Jeg har ikke så mye KG-tid om dagen jeg heller, så jeg har nok like mye, om ikke mer å være flau over enn deg. Men jeg syns ikke vi skal være det heller,- vi har jo vårt å styre med :hjerter: Stakkars Storegutt  Håper antibiotikaen hjelper ordentlig, og fort, sånn at dere får en fin påske :kose: God tur på hytta, og kos dere kjempemasse, både store og små  :kyss:

Skrållan Tusen takk! :) Håper dere får en fin påske på hjemstedet. Kos dere masse, og slapp godt av… :kyss:

smile Ja, det er helt klart sånn prioriteringsrekkefølgen er blitt!!

epica, La Traviata og Felicity God påske til dere også!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene har flydd, og flyr fortsatt... Ikke mye KG-tid :riste: Sambo lager middag, og jeg har blitt beordra på sofaen for å slappe av litt! Snille samboeren min :hjerte:

På søndag skulle lillesøster komme på "besøke-Burpelita-påskeferie". Vi styra, ordna, og gleda oss masse, og hun gleda seg minst like mye!! Da vi kom på flyplassen for å hente henne, fikk vi den ergelige beskjeden at flyet ikke fikk lande pga ekstrem tåke :grine: Jeg ringte storesøster og ba henne og mannen om å dra på flyplassen for å være der når hun kom tilbake. Hun er "bare" 18 år, og (dessverre) vant med at noen ordner opp for henne. Tenkte hun var lei seg, og kanskje redd når hun kom tilbake til Gardermoen...

Stakkars lillesøster ringte meg vel nede på bakken igjen. De hadde sirkla over her i 20 minutter, og hatt to landingsforsøk, hvorav det ene de faktisk bare var 20 meter over bakken før de hadde bråsnudd i "Alive-stil", og satt snuta rett i værs... :overrasket: Det hadde visst vært en skremmende opplevelse!

Hun var veldig lei seg også, for hun hadde spart lenge til turen :tristbla:

Vi bestilte ny billett til henne på mandagen, som hun skulle få av oss! Det var heldigvis ingen tåke på mandag, og hun kom endelig! :)

Hun syns Burpelita er verdens nydeligste, og både mye skjønnere, og mye mindre enn på bilder...

På mandag slappa vi bare av, på tirsdag var vi og veide Burpelita (3940 gram, og stooooor jente allerede!!), og på en real shoppingrunde (jeg kjøpte meg 16 overdeler :hoppe: ), igår shoppa vi litt til, og jeg fikk det etterlengta frisørbesøket mitt! :rosasmil: Jeg klipte av meg et lass, men har fortsatt langt hår. Deilig med litt mer fasong og frisyre :Nikke:

Idag reiste hun hjem igjen, og jeg savner henne...

Burpelita kjennes litt varm ut, og hun småhoster og nyser... Håper hun ikke er på vei til å bli forkjøla. Jeg vet isåtilfelle ikke hva jeg skal gjøre med henne... :sjenert:

I natt drømte jeg den sprøeste KG-drømmen ever :ler:

Skrållan og Holly var lesbiske og kjærester, og hadde sammen Storegutt, sønnen til Cr@sh, som de hadde stjålet på loppemarked, for de hadde ikke råd til å kjøpe han...

Jaja, jeg fant ut at jeg bare måtte få oppdatert litt her inne, etter en sånn drøm :hoho:

...og det er stort sett det jeg har tid til :sjenert:

Ønsker alle sammen en riktig god påske!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤

Herleg!!!

Godt å høyre at ting går bra!

Knerten har hosta og nyst sidan han var født, trur dei renskar opp ein del i systemet sitt i begynnelsen. Dersom Burpelita skulle vere så uheldig å bli forkjøla får du ty til stikkpiller, det hjelper ofte lenge for desse små!

Tenker på dokke! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som dere koser dere, selv om flyturen til søsteren din hørtes skummel ut! Tipper hun satte pris på å møte noen kjente da hun kom tilbake! :)

Dersom Burpelita er forkjølet, så skal du passe på at hun har frie nok luftveier til å puste og spise, og at hun ikke har "høy" feber.

Snørr kan fjernes med en nesesuger, og behandles med morsmelk eller saltvannsoppløsning.

Feber behandles med paracet-stikkpiller. (Eller mikstur, men stikkpiller er lettest.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¤Ronja¤ Du har vel rett i at de har endel grums og rusk å rense opp i, disse små :rosasmil: Vi har stikkpiller liggende, i tilfelle! Takk for råd :klem:

Susan Var veldig koselig med besøk av lillesøster, ja :Nikke: Og hun var veldig glad for at det var noen der når hun kom tilbake til Osl, ja... Tusen takk for forkjølelsestips! Hvor manga dråper melk kan man dryppe uten at det blir for mye på en gang? :klem:

------------------------------------------------------------------

*tørker støv av Lykkebo* :sjenert:

Jeg er en elendig dagbokskriver for tiden... Døgnet har rett og slett ikke nok timer.

Dagene har gått med til familiebesøk, eksamnslesing og kos. Mest kos :hjerter_rundt:

Igår var Burpelita 1 måned... :overrasket: Den lille skjønne babyen min er fortsatt liten og skjønn, men ser mye mindre baby ut! Hun er faktisk, om mulig,

enda skjønnere!! :hjerte:

Vi sliter litt med måltidene for tiden. Burpelita vil ha mat ofte, men spiser lite av gangen... Etter en liten stund blir hun illsint (på puppen :ler2: ), og det er ikke bare-bare å roe henne :tristbla: Lurer på hva dette tullet er. Håper ikke jeg har for lite melk til henne, hvertfall... :forvirret:

Hun har hatt litt mageknip i det siste også, men heldigvis ikke værre enn at det hjelper greit med litt sukkervann :)

Sambo var på byen igår, så vi jentene var alene hjemme. Kjedelig! Hadde gitt beskjed om at jeg ikke hadde lyst til å sitte alene, og hadde satt pris på om han holdt seg hjemme, men nei... Han kom rekendes hjem i sekstida i morges :roll: Det hadde heldigvis vært kjedelig, så han vil ikke ut igjen på leeeeeeenge! Lurer på hvor lenge det holder :ler:

Jeg blir bare mer og mer glad i Burpelita, selvom jeg ikke trodde det ville være mulig... Hun er så herlig! Når jeg ser inn i de tillitsfulle øynene, og kjenne pusten hennes når vi kosesnakker på kloss hold, smelter jeg totalt! :hjerter_rundt: Hun fikk sove med meg i natt, og fo hver gang jeg trakk meg litt unna henne, veiva hun med armene etter meg, og sa "kom tilbake"! Når jeg tok henne inntil meg igjen, "bora" hun seg tett inntil, og lagde de deiligste koselydene man kan tenke seg... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du koser deg masssssssssse.. :hjerter_rundt:

De er kosete og kontaktsøkende de små.. :legrine:

Har lest at det mest fascinerende er 'mammas ansikt' ;)

Det er godt du tørker støv av KG, det viser bare at du er lykkelig i babyboblen om dagene.. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å lese altså!!!! :hjerter: Det må være fantastisk å være mamma!!!! :hoppe:

En måned allerede!!! :overrasket: :klø: Hvordan har det gått til? Synes ikke det er mange dagene siden jeg leste oppdateringer om fødselen din jeg!!!

En annen ting jeg lurer på, har dere brukt mye str.50?? Ble 56 altfor stort? Jeg mener jo at det tåles at de er litt store men selvsagt skal de ikke svømme i det!

16 overdeler??? :ler: Kan tenke meg du var fornøyd da ja!!!! :rosasmil:

:legrine: og for en drøm om kg-jentene!!! :legrine: Jeg har også hatt noen syke drømmer om noen av jentene her.

Ha en fortsatt fin kveld! (har stor forståelse for at det ikke blir Kg-tid men det er ekstra hyggelig å se deg her når du er her da!!! :klem: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

epica (Endelig epica igjen!! :hoppe: ) Vi koser oss masse!! :hjerte::klem:

smile Ja, gled deg til det er din tur, for det er uendelig herlig!! :rosasmil: Jeg kan heller ikke fatte og begripe at hun har blitt en måned allerede... :overrasket: Hvis resten av livet går like fort er jeg 80 år og rynkete i overimorgen... :sjenert::ler2:

Vi har brukt, og bruker fortsatt kun 50. 56 blir aaaaaltfor stort! Måtte ut å kjøpe mer klær i 50 til henne forrige uke, faktisk... :) Nå er hun ca 4 kilo og 52 cm. Ja, var herlig å få fornya garderoben litt... ;) Det trengtes! Neste shoppingrunde blir det underdeler, men jeg tviler på at det blir så mange som 16... :ler::klem:

--------------------------------

Må shine opp leiligheten her, for vi får besøk om halvannen time... *gulp*

Ha en fin "ekstrasøndag"-mandag, alle sammen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei snuppis!

Superlenge siden sist :rodme: Men nå er påsken over, og hverdagen tilbake - da bør jeg vel få litt mer KG-tid... ;)

Så deilig å lese om de herlige dagene deres. Kan ikke fatte at hun allerede er en mnd. :overrasket: Det går så superfort!

Skal komme innom igjen snart... (Huff, vet ikke helt om jeg tør å love - men jeg skal prøve så godt jeg kan... :Nikke: )

Diiiiger :klem: til Burpe-jentene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrållan og Holly var lesbiske og kjærester, og hadde sammen Storegutt, sønnen til Cr@sh, som de hadde stjålet på loppemarked, for de hadde ikke råd til å kjøpe han...

:hoho: :hoho: Artig! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cr@sh Det er superlenge mellom hver gang jeg rekker innom andre bøker også... :flau: Jeg er den første til å inrømme at det å få en liten i hus er tidkrevende. VELDIG tidkrevende!! Men uendelig kjekt også da... Poenget ( :ler: ),- ikke vær flau over at du ikke rekker innom ;):kyss:

...hvis Storegutt plutselig skulle forsvinne fra et loppemarked, så ve du hvor du skal lete :hoho:Fysj, kanskje litt på kanten å spøke med sånt, men drømmen var jo litt morsom...

------------------------------------------------------------------

Idag har jeg vært på helsestasjonen for å veie Burpelita. Hun er ikke så lita lenger, med sine 4270 gram... Men hun er akkurat perfekt :hjerte:

Jeg har fått Mei Tai og slynge i poten idag også, som jeg bestilte fra Heng og sleng. De ser kjempefine ut, og jeg gleder meg til å prøve når sambo kommer hjem! :Nikke: Trenger litt hjelp til å få oppi Burpelita...

Jeg leser egentlig til eksamen, men Burpelita vil ikke la meg få ro... :sur::ler: Hva annet kan man forvente av ei lita skjønning på under 5 uker...!?

Jeg rekker ikke mer nå, har en bleie som må skifes, og middag som må lages...

Sorry, alle sammen, for at jeg ikke rekker innom dere :grine:

...skal prøve å få døgnet til å få fler timer snart! :)

:kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagene har flydd, og flyr fortsatt... Ikke mye KG-tid :riste:

Kjenner til det....... men innom for å lese er jeg jo :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Vil bare si at jeg har kravlet meg tilbake på KG nå! ;)

Høres ut som om dere koser dere fælt her i Lykkebo, det er deilig å lese! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:legrine::ler::legrine: Fantastisk morsom drøm! :legrine::ler::legrine:

Da har jeg endelig summet meg til å oppdatere meg her inne! Virker som om dere har kost dere skikkelig i påska! :hjerter: Også så stor Burpelita har blitt da, både i vekt og uker! Tenk, en hel måned allerede...

16 topper ja! :ler2: Er så deilig å shoppe til en kropp som ikke består av en diger mage og 2 ben, så jeg skjønner godt at du tok av litt! :Hehe:

Digert :kyss: og en svææær :klem: på Burpe-jentene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med bæreutstyr i posten... Vi har kjøpt en Patapum, men har ikke brukt den nevneverdig ennå... ;)

Gruer litt for jobbsamtalen i dag - men det går sikkert bra. Uansett godt når det er over... ;)

Ha en fin dag! :kys_2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...