smile Skrevet 31. mai 2007 #161 Del Skrevet 31. mai 2007 Ja dessverre gjør jeg det.... Har sett mer og mer på mei tai i det siste jeg også. Lurer på å prøveå sy en selv for jeg fant noe oppskrift på nett, hvis jeg får det til da... Har fått lånt en vanlig bæresele men den kan jeg jo ikke ha fra begynnelsen av og ergonomisk for babyen anbefaler de mei tai. Hvor mye betalte du for din? Så koselig at du er oftere innom igjen Burpen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 1. juni 2007 Forfatter #162 Del Skrevet 1. juni 2007 (endret) Smile Vi får trøste oss sammen da, vi "utflyttere" Jeg betalte 750 pr stk for mine tre, men prisen har steget hos heng & sleng nå... Er ikke sikker på hvor mye den koster nå, men tror det er rundt tusenlappen. Dyrt, men absolutt verdt det! Hun er utrolig flink til å sy, og de er bare såååååå lekre! Jeg prøvde også å sy en MT, og var egentlig ganske fornøyd med den, helt til jeg fikk en "proff-sydd" ...men det kan godt hende at du klarer det fint, for du virker litt mer håndarbeidsflink enn meg, for å si det sånn! Kjekt å høre at du syn det er koselig at jeg er mer aktiv igjen -------------------------------------------------------------------- Aaaaaaau, jeg har så kink i nakken Aner ikke åssen jeg har fått det... Sambo var ute med jobben igår, og kom ravendes hjem halv fem i morges. Han var lite blid når jeg (slem som jeg er ) dro han opp i morges, og kjørte han på jobb! Når han skal ut en hverdag, så får han pigadø komme seg på jobb også. Basta! Streng Burp :fy-fy: (Ikke det at han hadde tenkt å droppe jobben, men han kunne nok gjerne tenkt seg å sove litt lenger...) Nå skal vi ut på tur! (Aldri sur, selvom det også finnes dårlig vær, ikke bare dårlig klær... Det er dagen idag et bevis på!) Endret 1. juni 2007 av Burpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 1. juni 2007 #163 Del Skrevet 1. juni 2007 Jeg er ikke så flink til å sy akkurat. Men jeg kunne jo prøve tenkte jeg... De er ganske dyre ja. Har funnet flere for 750,- Men hvis jeg ikke får sammenlignet med en proff så går det kanskje bra! Støtter deg på at mannen må ut på jobb ja!! Kult at du gjorde det!! Ha en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 5. juni 2007 Forfatter #164 Del Skrevet 5. juni 2007 Dagene flyr!! Vi er hjemme på østlandet. Å, som vi koser oss! Sambo jobber på kontoret jobben hans har i Oslo. Jeg beiser huset til mamma og pappa, og Burpelita lever livets glade dager uten noe særlig klær på. Her er det nemlig varmt! Nå hyler hun etter mat her, så jeg får vel slenge ut puppen... til alle som er innom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 6. juni 2007 #165 Del Skrevet 6. juni 2007 hvor på østlandet er dette da... Koselig å lese her igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 9. juni 2007 #166 Del Skrevet 9. juni 2007 Kos deg på Østlandet snuppa! Her er det virklelig varmt, ja . Og du, nå har jeg endelig en MT selv, men vet ikke hvorvidt jeg orker å bære noe særlig nå som det er over tredve grader... *svett* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 13. juni 2007 Forfatter #167 Del Skrevet 13. juni 2007 Kipa Sender deg en PM, jeg Murmelmy Jeg er inne på siden din rett som det er, og sikler etter den MT'en din hver gang jeg ser den... Skikkelig lekker! ...men det får vel holde for en stund nå, tenker jeg! Jeg har forresten lånt bort Pink Delight til ei som vil begynne og bære, men ønsket å prøve først Jeg orker heller ikke bære i denne varmen. Tenker først og fremst på Burpelita,- det må jo bli kokvarmt for henne! Nei, nå trvies hun best i kun bleia i vogna Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skrållan Skrevet 13. juni 2007 #168 Del Skrevet 13. juni 2007 Innom med en og et ønske om en fin dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. juni 2007 #169 Del Skrevet 13. juni 2007 Saa dere koker bort dere ogsaa? Familien min bor paa Oestlandet og jeg faar stadig telefoner som begynner med "naa er det over 30 grader i skyggen, vi skal dra og bade etterpaa" e.l. - blir skikkelig misunnelig jeg, for her borte er det 11 grader og overskyet, og det har det vaert i hele juni! Men nok om det! Ha en fin dag med Burpelita! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 13. juni 2007 #170 Del Skrevet 13. juni 2007 Det har vært skikkelig varmt her på østlandet i det siste, ja... Jeg har også forsøkt å unngå bæring i MT i varmen. Det blir nemlig veldig varmt, både for meg og Julegaven. (Faktisk mest for meg... Er jeg som svetter ned han.) Men nå blir det gjerne kokevarmt i vogna hans også, så på de varmeste dagene har vi holdt oss til å bli kjørt hit og dit, eller blitt hjemme. Men idag har jo temperaturen vært betraktelig bedre. Dermed har vi kunnet trille en lang tur, og Julegaven har måttet ha på seg klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 13. juni 2007 #171 Del Skrevet 13. juni 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 25. juni 2007 Forfatter #172 Del Skrevet 25. juni 2007 Så koselig med besøk, selvom jeg har vært fraværende! Svarer senere (Endelig!?) Hjemme etter tre uker på østlandet Iløpet av den tida, har jeg vært alene med Burpelita i over ei uke for første gang, og vi har hatt dåp! Oppdatering kommer etter at jeg har vært ute og bytte noen bomkjøp og rydda litt klær så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 25. juni 2007 #173 Del Skrevet 25. juni 2007 Slapp unna varmen jeg siden jeg var på sykehuset med a/c Tenker det er litt godt å være hjemme igjen ja! Jeg ble også skrekkelig nysgjerrig på hvor på østlandet du har vært, men ikke svar om du ikke vil Håper du får bytta det du skal og gratulerer med overstått barnedåp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 26. juni 2007 Forfatter #174 Del Skrevet 26. juni 2007 Blei dårlig med oppdatering her igår, og heller ikke bedre idag. Det er noe som plager Burpelita. Hun har feber, og er skikkelig grinete. Stakkars lille! Kommer sterkere tilbake når hun ikke skal klenge hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smile Skrevet 26. juni 2007 #175 Del Skrevet 26. juni 2007 God bedring fra lillesmile til Burpelita!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susan Sto Helit Skrevet 26. juni 2007 #176 Del Skrevet 26. juni 2007 Gleder meg til oppdatering! Håper Burpelita snart er frisk igjen. Hverken koselig for mor eller barn når babyen er syk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 27. juni 2007 Forfatter #177 Del Skrevet 27. juni 2007 Hvor skal jeg begynne? Er jo så lenge siden jeg har vært innom nå, så jeg husker nesten ikke hva vi har brukt dagene på... (Kanskje jeg kan bli flinkere til å skrive i egen dagbok oftere...? Jeg tenker som så at når jeg er innom min, må jeg besøke andres også, og når jeg ike har tid til hele runden, dropper jeg hele greia, for jeg vil ikke gjøre forskjell... ) Bilturen både fram og tilbake gikk knirkefritt, og faktisk bare med én pause hver vei! Burpelita sover søtt i bilen. Det gjør sånne lange turer veldig greie! Var så koselig å komme hjem igjen en tur! Vi har fått gjort masse,- familiebesøk, vennebesøk, shoppingturer, husarbeid (beising og gulvlegging), masse kos med Burpelita, bursdagsfeiring, og selvfølgelig dåp! Dåpsdagen var fin, selvom været svikta... Typisk! Burpelita var den snilleste lille babyen hele dagen, og sjarmerte selvfølgelig alle i senk! Ikke et knyst i kirken, og ikke et knyst resten av dagen! Jeg tror nok hun sola seg i glansen av all oppmerksomheten hun fikk... Vi hadde (om jeg får si det selv... ) nydelig pynta bord, og deilig mat og kaker! Hun fikk utrolig masse fint, og masse penger. Til bursdagen min fikk jeg et par nydelige øredobber av sambo, og to timers total makeover (hel kropps-, hodebunn- og ansiktsmassasje) av Burpelita. Gjett om jeg gleder meg til å bruke det gavekortet!! Ellers fikk jeg penger, smykker, klær og praktiske ting til kjøkkenet, som jeg hadde ønska meg! Heldige meg!! Hun har forresten rulla fra rygg til mage!! Foreløbig bare én gang, men hun prøver iherdig! Fra mage til rygg har hun rulla mange ganger... Flinke jenta mi!! Hun ler skikkelig herlig når vi lager en spesiell lyd. Hun er bare til å spise opp, altså! :rødme: Burpelita er fortsatt ikke i strøket. Hun har nok den fjerde barnesykdommen.... Stakkars lille Men hun får myyyyye kos! I morgen skal vi på en ganske forsinka tremånederskontroll på helsestasjonen. Kan ikke si at jeg gleder meg til vaksinene, men det er jo noe vi bare må gjennom Huset tar endelig form, og vi skal igang med sparkling nå! Ååååå, som vi gleder oss til å komme i hus! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 27. juni 2007 #178 Del Skrevet 27. juni 2007 Koselig å lese oppdateringen. Tiden går så fort. Jeg prøver å prioritere min egen dagbok, jeg synes det er så koselig å gå tilbake å lese når det har gått en stund. Og det var spesielt morsomt å lese om det første svangerskapet når jeg var i gang med det andre, og å lese om den første tiden med Oliver når Kaja var nyfødt. Det spørs vel om det blir noen sprøyte om hun ikke er helt frisk... God bedring til henne. Syke babyer er ikke noe gøy. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 28. juni 2007 Forfatter #179 Del Skrevet 28. juni 2007 Ja, det er koselig å lese tilbake, Siam! Jeg har lest flere ganger i den gamle boka mi etter at Burpelita kom til verden. Det ble ingen vaksine idag, men alt annet er unnagjort. Lille frøkna veier 6.880 gram, og er 63,5 cm lang nå! Ifølge helsesøster er hun blid, våken, nysgjerrig, sterk og godt utvikla! Det er godt for et morshjerte å høre... Hun har en favorittside, men det var ikke noe problemastisk, sa hun. Vi må bare fortsette som vi gjør,- følge med, og stimulere litt ekstra på u-favorittsiden Idag skal sambo ut med jobben, så det blir bare oss jentene hjemme. Vi skal kose oss masse!! Jeg driver og syr et krabbeteppe til Burpelita, men jeg krangler litt med symaskinen :slåss: ... *lyst på ny* Nå grynter det inne fra soverommet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #180 Del Skrevet 30. juni 2007 *grrr* Jeg blir så oppgitt... Sambo og jeg har bestemt oss for å prøve og få Burpelita i seng litt tidligere på kvelden enn hva som er vanlig. Når hun i halv ni-tida var tydelig trøtt, starta vi. Ny bleie, kos på stellebordet, pupp på soverommet, legge i senga, nattasang og stryk på hodet. Sambo skulle bare gå på dataen og avslutte en samtale på msn. Greit nok. Burpelita var ikke fornøyd. Etter 5 minutters stryking på hodet og rolig sang fra meg, og mer eller mindre intens hyling fra Burpelita tar jeg henne opp. Hun sovner nesten før hun får puppen i munnen... Sånn holder det på flere ganger, i nesten halvannen time. Jeg gir opp. Er så utrolig tøft å se at hun gråter sånn, så jeg begynner å grine selv... Tar henne opp, og går ut til sambo, som fortsatt sitter på dataen. MED ØRETLEFONER OG FULL MUSIKK ...han måtte bare høre på noe han hadde lasta ned. Jeg har skjelden vært så sint, fortvila og oppgitt. Vi skulle jo gjøre dette sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå