Gå til innhold

Den seksuelle underklasse


valentino

Anbefalte innlegg

At det overhodet er mulig å synke så dypt som å betale for sex..

Jeg kjenner en som driver med dette. Han er høy og mørk. Slank, trener mye. Har en inntekt på 800 000 i året. Han har en av de beste utdannelsene man kan få i verden.

Problemet hans er at han ble mobbet fra barneskolen til og med videregående. Fordi han var usikker og rar.

Jeg synes ikke han synker lavt. Jeg synes han er patetisk fordi kan driver med dette, men jeg har også et snev av forståelse for hvorfor.

Det har ikke du. Fordi det eneste du er opptatt av er å være politisk korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jente med et sunt tiltrekningsmønster vil derimot gi ham det han trenger og han vil gi henne det hun trenger fordi hun tenner på bra menn. Badboys og jentene deres er derimot som feilproduserte varer, de kan ikke fylle begge funksjoiner. En badboy gir bare tenning, men duger ikke i et forhold. En badboyjente kan saktens fungere i et forhold, men ikke optimalt seksuelt. (hun er dessuten en utroskapskandidat av de helt store og har ofte mye issues som gjør henne vanskelig).

Jenter som er opptatt av badboys innbiller seg også at de får så bra sex på grunn av tenningen. Men, der du har snill gutt og en jente som tenner på det og finner annen spenning i ham vil hun ha maksimal spenning og kjærlighet samtidig. Det er sjelden kost for badboyjentene.

At jenter som liker badboys på tross av dette klarer å fremstille det som at det er snille gutter og ikke dem selv det er noe galt med er godt gjort. Men, de får som de fortjener.

Jeg bøyer meg i støvet for svært reflekterte kommentarer. Du skulle hatt nobels fredspris!

:klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De fleste kvinner kjenner ikke en gang sitt eget tenningsmønster.

:klaske::murvegg:

Men du kjenner det kanskje? Du kan jo kanskje gå rundt og misjonere og fortelle kvinner hva de egentlig tenner på.

Kvinner har en svært begrenset innlevelsesevne når det gjelder å forstå hvordan menn kan ha det. Dette er ingen påstand. Det er et ubestridelig faktum. Dette sier jeg ikke for å provosere. Tro meg, de aller fleste kvinner har ingen anelse om hvordan menn kan oppleve sjekkemarkedet. Helt på jordet er de aller fleste kvinner. Og da mener så langt på jordet som det går ann å komme. Så langt at det ikke er noen vei tilbake før livet er over.

Akkurat.

Hvis det er et ubestridelig faktum kan du kanskje bevise det også da?

Seriøst, enten driver valentino og skriver inn en masse innlegg som gjest hvor han er enig med seg selv, eller så tiltrekkes kvinneguiden av en eller merkelig grunn av forsmådde mannfolk. Mennene jeg kjenner er ikke slik. De er greie mannfolk som respekterer kvinner, og som har det bra med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er jeg som har skrevet som gjest her og jeg er aldeles ikke forsmådd. Jeg drar nok med damer på å være kjekk, selvsikker og flink til å flørte. Men, jeg har et problem med mange kvinners ufattelige tiltrekning til badboys og ikke minst glorifiseringen av dem og nedvurderingen av normale gutter. Disse jentene har jeg, som du ser ingen respekt for. Heller ikke badboys. Dette har ikke med kjønn, menn med atferd å gjøre. Jeg priser jo kvinner med et sunt tiltrekningsmønster.

Dessuten så overser du jo det faktum at det er drøssevis med menn i denne og andre tråder som har tilsvarende meninger som jeg har. Valentino ville derfor ikke trengt skrive disse innleggene for at det skulle fremstå som at noen mente noe som det som er skrevet som gjest her. Hvordan er det mulig å ikke skjønne noe som er så enkelt?

Selv om jeg er enig i mye av det Valentino mener om akkurat dette temaet er jeg sterkt uenig med ham i svært mye av det andre han sier. Jeg synes også han er unødvenidg provoserende og at han ødelegger for formidlingen av mange, for menn viktige temaer, ved å være tendensiøs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er et ubestridelig faktum kan du kanskje bevise det også da?

Seriøst, enten driver valentino og skriver inn en masse innlegg som gjest hvor han er enig med seg selv, eller så tiltrekkes kvinneguiden av en eller merkelig grunn av forsmådde mannfolk.

At det er et ubestridelig faktum er åpenbart for alle som ikke er kvinner eller som besitter visse analytiske evner, som leser gjennom trådene der dette har vært diskutert de siste dagene.

Og se nå hvordan du igjen reagerer - å konkludere med at det å skrive om observasjoner fra virkeligheten, betyr at man er forsmådd - hvordan kommer du fram til det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinner fatter ikke at menn kan oppleve at INGEN kvinner er interessert i å ha sex med dem.

Nei, det kan jeg egentlig ikke fatte. At noen menn ikke kan få med seg damer hjem etter en kveld på byen på hotte steder i f.eks. Oslo, ja, det kan jeg forstå. Men det finnes mange andre steder å lete. Internett, kontaktannonser, Russland.

Og det kommer an på hva slags krav mennene har. Kanskje en ung og sprek 20- åring er utenfor rekkevidde, men det betyr ikke at Kari på 45 ikke kunne ønsket seg litt oppmuntring fra det mannlige kjønn etter at hun ble alene med barna etter skilsmissen for tre år siden.

Endret av cand.intet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det kan jeg egentlig ikke fatte. At noen menn ikke kan få med seg damer hjem etter en kveld på byen på hotte steder i f.eks. Oslo, ja, det kan jeg forstå. Men det finnes mange andre steder å lete. Internett, kontaktannonser, Russland.

Og det kommer an på hva slags krav mennene har. Kanskje en ung og sprek 20- åring er utenfor rekkevidde, men det betyr ikke at Kari på 45 ikke kunne ønsket seg litt oppmuntring fra det mannlige kjønn etter at hun ble alene med barna etter skilsmissen for tre år siden.

hehe så alle normalt hyggelige gutter som ikke har spisse nok albuer til å komme i første rekke skal ta seg av middelaldrende damer med barn ?

At du i det hele tatt tar opp russland som "sjekkested" tyder vel mest på at du bare kommer med tullprat :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å "pule" rundt? Hva er så tøft med det egentlig? Jeg har ikke "pult" enda og ønsker å gjøre det med noen jeg er ordentlig glad i. Folk må få lov til å ha så mye sex de bare orker, så lenge de respekterer at jeg ikke er en av de som er interessert i korte affærer. For meg virker det poengløst. Det betyr derimot ikke at jeg fordømme dem som gjør det, men jeg føler at dette er riktig for meg. Så får folk kalle meg taper så mye de vil. Det er det siste som beskymrer meg akkurat nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å "pule" rundt? Hva er så tøft med det egentlig? Jeg har ikke "pult" enda og ønsker å gjøre det med noen jeg er ordentlig glad i. Folk må få lov til å ha så mye sex de bare orker, så lenge de respekterer at jeg ikke er en av de som er interessert i korte affærer. For meg virker det poengløst. Det betyr derimot ikke at jeg fordømme dem som gjør det, men jeg føler at dette er riktig for meg. Så får folk kalle meg taper så mye de vil. Det er det siste som beskymrer meg akkurat nå.

Mvh Yvonne :heiajente:

Nå er det snakk om de som ikke får pult da, ikke de som velger å ikke pule.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snakk om de som ikke får pult da, ikke de som velger å ikke pule.

Vel, det trenger forsåvidt ikke å være motsetninger, da jeg skal være ærlig på at jeg ikke akkurat har fått så mange tilbud.(..) Og av den grunn kan det sikkert være folk der ute som vil se på meg som en taper. Men dem om det.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nei, det kan jeg egentlig ikke fatte. At noen menn ikke kan få med seg damer hjem etter en kveld på byen på hotte steder i f.eks. Oslo, ja, det kan jeg forstå. Men det finnes mange andre steder å lete. Internett, kontaktannonser, Russland.

Og det kommer an på hva slags krav mennene har. Kanskje en ung og sprek 20- åring er utenfor rekkevidde, men det betyr ikke at Kari på 45 ikke kunne ønsket seg litt oppmuntring fra det mannlige kjønn etter at hun ble alene med barna etter skilsmissen for tre år siden.

Vel det er jo et empirisk faktum at svært mange menn går i årevis, til dels store deler av livet uten å få sex på tross av til dels iherdige forsøk. Noen menn vil damer bare ikke ha slik de er i dag og de skjønner ikke/klarer ikke endre seg. Det må du bare erkjenne for slik er det. Og det er IKKE fordi de er for kravstore, det skal jeg love deg. Jeg har sett en del sånne karer i aksjon og å sikte lavt hjelper ikke nevneverdig. Hvis kjønnsrollene hadde vært omvendt ville dette vært tilfellet for mange kvinner også, men slik er det ikke. De får seg når de vil. Dette er en av de, kanskje den, mest sentrale problemstillingen i disse mennenes liv. Det er det som mer enn noe annet påvirker deres livskvalitet. Da synes jeg det er viktig ikke å ignorere eller latterligjøre problemet, men i stedet vis en viss sympati og prøve å sette seg inn i hva som foregår. Det er også et poeng at kvinner bør forstå den priviligerte posisjonen de er i og att de ikke bør ta den som en selvfølge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe så alle normalt hyggelige gutter som ikke har spisse nok albuer til å komme i første rekke skal ta seg av middelaldrende damer med barn ?

At du i det hele tatt tar opp russland som "sjekkested" tyder vel mest på at du bare kommer med tullprat  :)

Det har jeg overhodet ikke sagt. Jeg linket som du ser til menn som visstnok opplever at ingen damer vil ha sex med dem. Og det gjelder ikke alle "normalt hyggelige gutter", for dem kjenner jeg mange av. De får seg vanligvis kjæreste etterhvert, selv om de kanskje ikke får med seg en dame hjem fra byen hver eneste helg.

Og jeg synes faktisk ikke det er noe galt i at menn drar til Russland eller Thailand for å finne seg en kjæreste hvis alt annet er prøvd, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Har mang en kompis som har avvist en dame som de ikke fant attraktiv. Ja de ble kjent med dem, var hyggelig, men det var likevel ikke noe seksuell attraksjon de følte.

De følte at disse damene var under deres "utseendenivå".

At damer kan velge og vrake tror jeg er en sannhet med modifikasjoner. Få damer som er i den posisjonen hvis hun skal velge fra øverste hylle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er jo et empirisk faktum at svært mange menn går i årevis, til dels store deler av livet uten å få sex på tross av til dels iherdige forsøk. Noen menn vil damer bare ikke ha slik de er i dag og de skjønner ikke/klarer ikke endre seg. Det må du bare erkjenne for slik er det. Og det er IKKE fordi de er for kravstore, det skal jeg love deg. Jeg har sett en del sånne karer i aksjon og å sikte lavt hjelper ikke nevneverdig.

At du forteller meg at det er et empirisk faktum gjør det ikke mer troverdig for meg.

Hvis du har "sett dem i aksjon" så antar jeg at det er på byen? Og der tror jeg som sagt ikke alle typer menn gjør suksess. Så lenge enhver norsk mann kan skaffe seg en "postordrebrud" er det faktisk bare et spørsmål om hvor lavt man ønsker å legge lista. Men jeg har forståelse for at det kan være tungt å komme dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ser bra ut, er smart men er en sosial taper, spes med kvinnfolk som gjør meg nervøs og tiltakshemmet, alkohol er min venn! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så lenge enhver norsk mann kan skaffe seg en "postordrebrud" er det faktisk bare et spørsmål om hvor lavt man ønsker å legge lista. Men jeg har forståelse for at det kan være tungt å komme dit.

Ah, så dette er ditt menneskesyn - folk kan stilles opp på ei rekke med de mest attraktive forerst og de minst attraktive bakerst. Så får man bare gå så langt bak man må for å få seg en partner, eller forbli singel??

*riste på hode*

Mitt menneskesyn er anderledes. Jeg vil jo selvsagt kun være sammen med noen jeg liker og synes attraktive - *for meg*. Jeg regner med det gjelder for de fleste. Jeg regner også med at de fleste modne mennesker legger mindre vekt på utseendet enn for eksempel folk i begynnelsen av 20-åra.

Et avgjørende problem med å importere kone er at de kommer fra land med kjønnsrollefonventninger som blir anakronistiske i Norge. Derfor passer det nok best for ikke-progressive menn, mao ikke meg.

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har mang en kompis som har avvist en dame som de ikke fant attraktiv. Ja de ble kjent med dem, var hyggelig, men det var likevel ikke noe seksuell attraksjon de følte.

De følte at disse damene var under deres "utseendenivå".

Ja selvsagt. Har du kansje noen venninner som har gjordt det samme?

At damer kan velge og vrake tror jeg er en sannhet med modifikasjoner. Få damer som er i den posisjonen hvis hun skal velge fra øverste hylle.

Selvsagt, ingen har påstått noe annet, diskusjonsgrunnlaget er generaliserte utsagn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, så dette er ditt menneskesyn - folk kan stilles opp på ei rekke med de mest attraktive forerst og de minst attraktive bakerst. Så får man bare gå så langt bak man må for å få seg en partner, eller forbli singel??

Mitt menneskesyn er anderledes. Jeg vil jo selvsagt kun være sammen med noen jeg liker og synes attraktive - *for meg*. Jeg regner med det gjelder for de fleste. Jeg regner også med at de fleste modne mennesker legger mindre vekt på utseendet enn for eksempel folk i begynnelsen av 20-åra.

Omtrent slik, ja. Men med tre viktige poeng: 1. "Attraktiv" har langt fra bare med fysisk utseende å gjøre. 2. Det finnes maaaange potensielle partnere på ett bestemt "nivå". Dermed er det ikke noen mekanikk i akkurat hvem som finner sammen, men det er en tendens. 3. Hvert menneskske kan forelske seg i /like og finne mange mennesker attraktive. Disse punktene gjør at sjansen er stor for å finne en som både er tilgjengelig og ønsket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
At du forteller meg at det er et empirisk faktum gjør det ikke mer troverdig for meg.

Hvis du har "sett dem i aksjon" så antar jeg at det er på byen? Og der tror jeg som sagt ikke alle typer menn gjør suksess. Så lenge enhver norsk mann kan skaffe seg en "postordrebrud" er det faktisk bare et spørsmål om hvor lavt man ønsker å legge lista. Men jeg har forståelse for at det kan være tungt å komme dit.

Du kan blant annet lese sosiolog Willy Pedersens undersøkelse om seksualitet blant unge. Han bekrefter dette etter en kombinasjon av spørreskjemaundersøkelser og dybdeintervjuer. Den faglige termen er ufrivllig sølibat og gjelder nesten utelukkende menn. En liten men tross alt forholdsvis stor gruppe som har få eller ingen utsikter til noensinne igjen å få noen til sengs, en ganske mye større hvor det går opp til ti år og en ganske svær gruppe hvor det gjerne går 3-5 år mellom hver gang. Ta kontakt med SSB hvis du vil ha eksakte tall. Ca 80% av mennene deler i praksis på 100% av damene. Noen av de 20% som faller utenfor klarer av og til å komme inn på markedet, men faller lett ut igjen. For de fleste innenfor denne gruppen går det svært lang tid. Dette er mesteparten av årsaken til at langt flere menn enn kvinner er UFRIVILLIG barnløse. En tendens som øker. Bekreftelse på det finner du i disse linkene.

http://www.aftenposten.no/livet/article1615295.ece

http://www.ssb.no/emner/08/05/10/oa/200406/skrede.pdf

http://kilden.forskningsradet.no/c35640/ar....html?tid=36613

http://www.forskningsradet.no/servlet/Sate...nelig_menypunkt

http://www.reform.no/index.cfm?kat_id=17&s...subsubkat_id=18

http://femina.no/php/art.php?id=366386

Rent anekdotisk burde det også gå et lys opp for deg av at innleggene kvinner skriver her handler om at de ikke finner BRA NOK menn, mens menns innlegg ofte handler om at de ikke finner NOEN som vil ha dem.

Årsaken til at det er slik er ikke at det er noe mer galt med de 20% minst attraktive mennene enn de 20& minst attraktive kvinnene. Årsaken er delvis at de minst attraktive kvinnene heller venter lenger mellom vært forhold for å huke en av de 80% mest attraktive (det hjelper selvfølgelig å lett kunne ha tilgang på sex med menn som er mer attraktive enn dem selv i mellomtiden). Delvis er grunnen at menn forventes å ta initiativet og at mange menn ikke klarer det (en tilsvarende anndel kvinner ville heller ikke klart det, men de slipper. Delvis er grunnen også at menn må tilfredstille høyere krav for å være en attraktiv partner enn kvinner. Først og fremst er det fremste kravet til maskulinitet selvtillitt. Det er en egenskap som menn hverken har i større grad eller har lettere for å erverre enn kvinner. Alikevel er dette i stor grad en betingelse for å delta på kjønnsmarkedet. En relativt stor del av befolkningen vil slite en del eller fundamentalt med dette, men det er bare mennene med det problemet som faller helt utenfor hvis de ikke har nok av det. Delvis er også forklaringen også at egenskaper som inteligens er knyttet til maskulinitet selv om menn ikke er smartere enn kvinner og dels at sosial status er det. Totalen blir at disse faktorene pusher en god del menn helt eller delvis ut av kjønnsmarkedet, mens det samme ikke forekommer for kvinner. Hadde kvinnene møtt tilsvarende krav og menn hadde sluppet så ville det vært omvendt.

Sjekk opp tallene om du vil. Jeg har sett dem flere ganger i diverse aviser og i sosilogisk litteratur. Her tar du totalt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...