Gå til innhold

Den seksuelle underklasse


valentino

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix
Cognizanse, utfra det inntrykket jeg har fått av deg gjennom innlegg du har skrevet her (ja, har lest innleggene dine med stor interesse i lang tid  :rodme: ) er du abosultt en jeg kunne tenkt meg å ha som kjæreste. Nekter å tro at jeg er alene om det. Men jeg har jo aldri truffet deg. Kan ikke skjønne annet enn at du må gi et litt feil/annet inntrykk på damer du treffer IRL? Hadde gitt mye for å få en kjæreste som deg!  :blomst:

Registrer deg, da vel. Nytt kg-par? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og til Cassia, tusen takk for det :-) nå kan jeg smile resten av dagen og kansje litt i morra også.

:hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:  :hoppe:

Noen av grunnene til at jeg er singel har jeg skrevet om i denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=257117&hl=

Ikke for å punktere ballongen, men husk at ifølge PUA sier kvinner at de blir tiltrukket av helt andre enn de faktisk gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cassia
Ikke for å punktere ballongen, men husk at ifølge PUA sier kvinner at de blir tiltrukket av helt andre enn de faktisk gjør.

Hæh? PUA? Jeg lyver uansett ikke om dette.

Dessuten kan man jo se hvem kvinner er sammen med. I de aller, aller, fleste tilfellene er det helt normale menn. Det er bare å se seg rundt på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tweedles!

Slenger meg på debatten her jeg, første innlegg på kg også.

Er en av de håpløse mennene det snakkes om her, 23 tilnærmet ukysset (bare 5 år siden sist gang, juhuu), jomfru, osv.

Er mye som er sagt her som jeg er enig i, samtidig er det er en del tull. Ikke alle jenter tilterekkes av badboys, de fleste jeg kjenner som har draget er hyggelige folk. Og jeg tenker ikke jenter er fæle mennesker selv om ingen av dere har anstendighet til å nøye dere med bunnsjiktet av menn.

Men det som er fakta er at det finnes visse personlighetstrekk som fullstendig ekskluderer menn fra sjekkemarkedet, å vare innadvendt, for sjenert, ikke pratsom nok… Kanskje en og annen mann treffer en dame som liker sjenanse, men siden damene som liker sånt er ganske sjeldne vil de fleste forbli ensomme.

(Sett inn bilde av trist hundevalp ute i regnet for å vekke morsfølelsen blant de kvinnelige leserne).

Jeg kommer ikke på noen personlighetstrekk som har en tilsvarende effekt for damer.

Såklart menn kan jo få seg noe hvis man regner med å betale for sex/ekteskap/selskap, eller å lime en parykk på et fjærkre og ha seg med denne. Men jeg velger å se bort fra disse alternativene nå.

Personlig er jeg for stille av meg, jeg går bare tom for ting å prate om. Har ingen anelse hvorfor jeg er sånn, men jeg er det. Holde i gang en samtale er en utfordring, spesielt hvis man bare er to. På en fest kan man komme med innspill hvis du kommer med noe fornuftig å si og holde kjeft når du ikke har det, er man bare to så må du kunne holde i gang en samtale i ubegrenset tid.

For tiden jobber jeg med dette, noe som faktisk fungerer litt. Det er mindre pinlig stillhet enn før, og en kompis jeg ikke hadde sett på en stund påpekte at jeg virket mer utadvendt enn tidligere. Men nå som jeg har holdt på i ett år så ser jeg at selv om det går framover, så går det utrolig sakte. Om jeg noen sinne får forandret personligheten nok til å kunne sjekke noen opp er usikkert, er ikke så utrolig positiv akkurat nå. Men tenker jeg drøyer noen år før jeg finner ut om jeg foretrekker thailand eller russland, alternativt om jeg vil ha blond eller brun parykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maxagaze
Cognizanse, utfra det inntrykket jeg har fått av deg gjennom innlegg du har skrevet her (ja, har lest innleggene dine med stor interesse i lang tid  :rodme: ) er du abosultt en jeg kunne tenkt meg å ha som kjæreste. Nekter å tro at jeg er alene om det. Men jeg har jo aldri truffet deg. Kan ikke skjønne annet enn at du må gi et litt feil/annet inntrykk på damer du treffer IRL? Hadde gitt mye for å få en kjæreste som deg!  :blomst:

Jammen herregud da menneske !

Registrer deg hvis du mener noe med det, livet er kort !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det som er fakta er at det finnes visse personlighetstrekk som fullstendig ekskluderer menn fra sjekkemarkedet, å vare innadvendt, for sjenert, ikke pratsom nok… Kanskje en og annen mann treffer en dame som liker sjenanse, men siden damene som liker sånt er ganske sjeldne vil de fleste forbli ensomme.

Jeg er nesten helt enig. Jeg har blitt lagt an på noen få ganger opp gjennom åra, og jeg tror også det har vært invitasjoner fra kvinner som jeg ikke har registrert eller bevisst eller ubevisst trukket meg vekk fra.

Så jeg tror det med seksualitet er viktigere enn sjenanse. At endel gutter som sliter med å få seg kjæreste ikke lar det aggressive, utoverreta i seksualiteten komme fram, men undertrykker det.

For ikke så lenge sia var det en mann i 30-åra som skreiv her inne, om hvordan han bevisst prøvde å unngå alle mulige situasjoner som kunne åpne opp for tosomhet eller intimitet med kvinner, fordi sannheten var at han bare ikke kunne få seg kjæreste uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig er jeg for stille av meg, jeg går bare tom for ting å prate om.

Det er bare å prate om ting rundt deg. Noe så latterlig som gulvlistene kan man alltids finne noe å snakke om. Ingen begrensinger.

Det er ikke hva som sies som er viktig. Ordene teller vel ca 7 % av inntrykket noen får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
Det er bare å prate om ting rundt deg. Noe så latterlig som gulvlistene kan man alltids finne noe å snakke om. Ingen begrensinger.

Det er ikke hva som sies som er viktig. Ordene teller vel ca 7 % av inntrykket noen får.

..og resten er 93% kroppsspråk.. ?

De døve trenger mao ikke si ett skafte grann.

Endret av Maxagaze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og resten er 93% kroppsspråk.. ?

De døve trenger mao ikke si ett skafte grann.

Sjekking er toppidrett, så du må dessverre være 99.9% i form for å lykkes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
Sjekking er toppidrett, så du må dessverre være 99.9% i form for å lykkes.

Så hvis jeg er i 99.9% toppform, og kroppspråket teller 93%, hva skal jeg dele på da.. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på hvorfor virkelighetsoppfatningen som blir presentert av meg og Valentino i disse trådene har så vanskelig for å bli akseptert av de fleste kvinner her inne.

Delvis tror jeg det er fordi de ikke kjenner noen gutter som aldri har sex eller kjæreste. Denne type menn har vel gjerne mest mannlige venner, i alle fall få virkelig nære kvinnelige venner. Og de fleste vil jeg tro ser på sin jomfruelige status som noe ytterst pinlig, og forsøker å skjule det.

Det andre er at kvinner i liten grad opptrer målretta på kjønnsmarkedet. Istedet lar de ting skje, tar ting som det kommer. Mange menn gjør sikkert også det. Jeg vil tro mange flere menn opptrer målretta på dette feltet enn kvinner. Mye ser *helt* anderledes ut, hvis man vil opptre målretta, i forhold til å skulle ta ting som det kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hvis jeg er i 99.9% toppform, og kroppspråket teller 93%, hva skal jeg dele på da.. ?

Er du 99.9% i toppform er kroppsspråksformen kanskje på 93% og konversasjonsskilsa 6.9%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maxagaze
Er du 99.9% i toppform er kroppsspråksformen kanskje på 93% og konversasjonsskilsa  6.9%.

Man legger sammen, ja ? Ok.

*Notere*

Endret av Maxagaze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..og resten er 93% kroppsspråk.. ?

ca. 11 % måten man snakker på, ikke hva som sies. Resten kroppsspråk. Om jeg ikke husker helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest cassia
Jeg har tenkt litt på hvorfor virkelighetsoppfatningen som blir presentert av meg og Valentino i disse trådene har så vanskelig for å bli akseptert av de fleste kvinner her inne.

Delvis tror jeg det er fordi de ikke kjenner noen gutter som aldri har sex eller kjæreste. Denne type menn har vel gjerne mest mannlige venner, i alle fall få virkelig nære kvinnelige venner. Og de fleste vil jeg tro ser på sin jomfruelige status som noe ytterst pinlig, og forsøker å skjule det.

Det andre er at kvinner i liten grad opptrer målretta på kjønnsmarkedet. Istedet lar de ting skje, tar ting som det kommer. Mange menn gjør sikkert også det. Jeg vil tro mange flere menn opptrer målretta på dette feltet enn kvinner. Mye ser *helt* anderledes ut, hvis man vil opptre målretta, i forhold til å skulle ta ting som det kommer.

Det er ikke sikkert at det så mange som ikke aksepterer din virkelighetsoppfatning. Det som trigger debattantene her er ofte Valentinos ekstreme synspunkter og kategoriseringer, og disse elementene overskygger som regel budskapet hans. Hvis noen startet en tråd om de tingene som du og Valentino er opptatt av og presenterte synspuktene sine på en balansert måte, tror jeg innleggene ville vært vesentlig annerledes enn når folk må svare på tøvete påstander om at kvinner er slik og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt litt på hvorfor virkelighetsoppfatningen som blir presentert av meg og Valentino i disse trådene har så vanskelig for å bli akseptert av de fleste kvinner her inne.

Kan det ikke ha noe med at enkelte oss faktisk ikke er slik som du beskriver oss kvinner? Jeg vil faktisk ha en snill og koselig mann som liker meg for den jeg er, og vise versa.

Delvis tror jeg det er fordi de ikke kjenner noen gutter som aldri har sex eller kjæreste. Denne type menn har vel gjerne mest mannlige venner, i alle fall få virkelig nære kvinnelige venner. Og de fleste vil jeg tro ser på sin jomfruelige status som noe ytterst pinlig, og forsøker å skjule det.

Feil. Jeg kjenner faktisk noen gutter som aldri har hatt sex eller kjæreste. Jeg er jo en slik jente selv. Synes det er egentlig veldig kult jeg.

Det andre er at kvinner i liten grad opptrer målretta på kjønnsmarkedet. Istedet lar de ting skje, tar ting som det kommer. Mange menn gjør sikkert også det. Jeg vil tro mange flere menn opptrer målretta på dette feltet enn kvinner. Mye ser *helt* anderledes ut, hvis man vil opptre målretta, i forhold til å skulle ta ting som det kommer.

Kanskje. Hadde jeg hatt bedre selvtillit og vært mer selvsikker på meg selv skulle jeg gjerne vært mer målrettet. Vet at mange synes det er dumt av meg å la en tidligere avvisning binde meg opp, men dessverre har jeg vanskeligheter med å gi slipp på det. Det innrømmer jeg gjerne. Men én ting er å innrømme det. En helt annen ting er å gjøre noe med det. Redselen for å bli såret nok en gang sitter hardt i, det er ikke bare noe jeg blir kvitt. Og ja; vet jeg ikke er den eneste som har blitt avvist. Det vet jeg meget godt. Det er vel kanskje derfor jeg synes det er såpass flaut å innrømme. Men there you go, jeg er ihvertfall ærlig på det. I tillegg innrømmer jeg at jeg føler meg såpass lost i hvordan jeg skal gå fram overfor den jeg eventuelt er forelska i, at jeg har vanskeligheter med i det hele tatt begynne. Føler meg håpløs. For jeg tenker som så; hvem vil vel ha ei som aldri har hatt en kjæreste, som er stille og egentlig ikke spesielt attraktiv? Ingen. Ikke slik jeg ser meg selv ihvertfall.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinner i liten grad opptrer målretta på kjønnsmarkedet. Istedet lar de ting skje, tar ting som det kommer.

Korrekt. Årsaken er jo at det alltid er en eller annen mann klar for dem. Da er det intet poeng å stresse.

Mange menn gjør sikkert også det.

Jada, meg selv inkludert. Dersom jeg hadde vært singel nå. Men ikke tidligere. Da hadde jeg ingen peiling på sjekkemarkedet over hodet. Nå vet jeg hva som skal til, og kan senke skuldrene. Dersom det blir nødvendig en gang i framtiden.

Mye ser *helt* anderledes ut, hvis man vil opptre målretta, i forhold til å skulle ta ting som det kommer.

Menn som ikke har peiling kan ikke "ta ting som det kommer". Det kan være så enkelt som at de ikke forstår kvinners signaler. Da må de lære seg å forstå disse. Å "ta ting som de kommer" da er nyttesløst. Først må man lære å se signalene. Å lære seg dette krever en bevisst og aktiv framgangsmåte. Dersom man ikke har vært så heldig å oppdage dette ved en tilfeldighet.

Når man først har forstått hvordan ting fungerer behøver man ikke tenke. Da kan man ta ting som de kommer. Det er som å lære å kjøre bil. Første gangen kjører en bil er alt merkelig, men etter kort tid går alt automatisk. Slik fungerer også sjekkemarkedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...