Gå til innhold

Hjelp, dama mi er ei tøyte.


Gjest Lars35

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Devin_*

Kvinner vil alltid ha menn som har eller har hatt andre kvinner

Uansett så er det kjønnsmessige forskjeller her også. De fleste damene som har svart her har jo sagt at de heller ville hatt en mann med erfaring enn en som ikke har det. nettopp fordi sistnevnte ikke er "kvalitetsemplet" av noen andre.

Ingen vil ha den 30-årige jomfru mannen. Han må jo det være noe galt med..

Det er en grunn til at menn aldri har så mye drag som når de er opptatt.

Uansett er det viktig at man respekterer andres syn og ikke kaller damer som har hatt mange partnere for løsaktige,tøs etc.

Men jeg sitter igjen med 1 spørsmål

Hvorfor er det mange som mener at å spørre om tidligere forhold vitner om usikkerhet? Er ikke fortiden en viktig del av en person?

Vi er jo ikke noe annet enn miljø og akkumuleringen av våre tidligere erfaringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bellatrix
Hvordan ville dere rådet meg hvis det viste seg at jeg ikke likte at typen min hadde ligget med x-antall damer før han ble sammen med meg? At jeg skulle dumpe han?

Da ville jeg bedt deg selv tenke gjennom hvor stort problem det var for deg at han hadde hatt så mange damer før deg. Om du følte at det virkelig var et problem hadde du hatt to valg; jobbe med dine egne tanker eller å finne en med samme syn på seksualitet som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Devin_*
:ler: Så du kjenner alle kvinner?

ja :sjarmor:

nå snakker vi generaliseringer da. Du finner selvfølgelig ikke hele sannheten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og det er vel hva denne tråden dreier seg om. Du traff en som hadde samme bakgrunn som deg. Andre i denne tråden ønsker å finne noen som har samme bakgrunn som dem.

Jeg kommenterte ikke dette i det hele tatt. Jeg kommenterte det at mange som ikke er "tilhenger" av ONS synes å tro at det å ha hatt et utsvevende sexliv er ensbetydende med at man er utro i forhold. To helt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Devin_*
Jeg kommenterte ikke dette i det hele tatt. Jeg kommenterte det at mange som ikke er "tilhenger" av ONS synes å tro at det å ha hatt et utsvevende sexliv er ensbetydende med at man er utro i forhold. To helt forskjellige ting.

har noen sagt at det ikke er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er det mange som mener at å spørre om tidligere forhold vitner om usikkerhet? Er ikke fortiden en viktig del av en person?

Vi er jo ikke noe annet enn miljø og akkumuleringen av våre tidligere erfaringer

Det er forskjell på å snakke om tidligere forhold, og å kreve svar på hvor mange partneren har ligget med. Slik jeg ser det vil informasjon om tidligere forhold osv komme frem av seg selv, når man snakker om ulike temaer, eller forteller ting om seg selv. Selv vet jeg feks ikke nøyaktig hvor mange kjæresten min har ligget med, men jeg har jo en viss ide om ca hvor mange, ut fra ting han har fortalt om seg selv.

Det jeg reagerer på er når man blir avkrevd ett fullstendig regnskap over tidligere liv. Som feks den første kjæresten min, som skulle ha meg til å ramse opp og fortelle om alle gutter jeg hadde vært forelska i, kyssa osv, og hadde jeg ligget med noen fra før skulle han nok hatt en liste over det også. Dette er noe jeg anser som ett tegn på sykelig sjalusi, fordi jeg kun har opplevd slike spørsmål fra sjalu gutter, og aldri fra de som ikke er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Devin_*
Det er forskjell på å snakke om tidligere forhold, og å kreve svar på hvor mange partneren har ligget med. Slik jeg ser det vil informasjon om tidligere forhold osv komme frem av seg selv, når man snakker om ulike temaer, eller forteller ting om seg selv. Selv vet jeg feks ikke nøyaktig hvor mange kjæresten min har ligget med, men jeg har jo en viss ide om ca hvor mange, ut fra ting han har fortalt om seg selv.

Det jeg reagerer på er når man blir avkrevd ett fullstendig regnskap over tidligere liv. Som feks den første kjæresten min, som skulle ha meg til å ramse opp og fortelle om alle gutter jeg hadde vært forelska i, kyssa osv, og hadde jeg ligget med noen fra før skulle han nok hatt en liste over det også. Dette er noe jeg anser som ett tegn på sykelig sjalusi, fordi jeg kun har opplevd slike spørsmål fra sjalu gutter, og aldri fra de som ikke er det.

ok, men om han eller du hadde valgt å gå p.g.a. at dere har forskjellige syn på dette er vel det en ganske grei sak.

At mange knytter det mot sjalusi er nok naturlig, når man allerede er i forholdet. Derfor tror jeg om seksualmoralen til en fremtidig partner er viktig for deg, så er dt lurt å avklare dette så tidlig som mulig.

Jeg tror nok ikke det alltid må være sjalusi for at mange ikke ønsker en partner med promiskuøs fortid, men heller at man ser på sex og initimitet annerledes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Cronos_*
Vel, da kan jeg jo fortelle deg hvordan det har vært for meg så har vi et svar som virkelig er 100% sikkert.

Jeg har også venninnner som har levd på samme måte og ingen av de har heller noengang vært utro.

Det var jo det jeg sa i innlegget du svarte på :)

"Nei, man trenger kanskje ikke det. Men hverken du eller jeg vet dette 100%

Ingen av oss har sammenligningsgrunnlag til å presentere dette som fakta, men du følger din magefølelse, og jeg følger min."

Du vet hvordan din situasjon er, og den kan ikke legges frem som fakta. Bortsett fra om man snakker om nettopp DEG. Dette blir ikke en generell sannhet fordi 4-5-6 personer rundt deg har opplevd det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Og lavmålet i denne debatten har ingen ende.

kanskje ikke så høyverdi som det å dra hjem til ukjente mannebein i full tilstand, ligger der med rompa til værs i ørske og våkner opp med sæd mellom tennene uten å ane hvem sin det er. men det er jo bra for den personlige utviklingen, da!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Undrer
Det var jo det jeg sa i innlegget du svarte på :)

"Nei, man trenger kanskje ikke det. Men hverken du eller jeg vet dette 100%

Ingen av oss har sammenligningsgrunnlag til å presentere dette som fakta, men du følger din magefølelse, og jeg følger min."

Du vet hvordan din situasjon er, og den kan ikke legges frem som fakta. Bortsett fra om man snakker om nettopp DEG. Dette blir ikke en generell sannhet fordi 4-5-6 personer rundt deg har opplevd det samme :)

Nei, men jeg har nok mer grunnlag for å uttale meg om saken enn du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Devin_*
Nei, men jeg har nok mer grunnlag for å uttale meg om saken enn du har.

kan du utdype det for oss vanlige dødelige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kan man forandre seg totalt på bare 1 år eller en uke for den saks skyld. Men det betyr ikke at alt man tidligere har gjort vil være visket ut.

Min mening er at folk må ta konsekvensene av det de gjør, og ikke komme å sippe når de møter folk med andre meninger enn det de har hatt. Herjer man rundt med mange partnere over en lengre periode, så må man bare godta at noen man senere møter vil kunne tolke dette negativt.

Det med at fortid er fortid er dessuten den tynneste unnskyldningen jeg noensinne har hørt.

Jeg setter også pris på mennesker som lærer av sine feil, men det betyr ikke at jeg synes det er bra hvis de må gjøre feilen 30 ganger før de lærer.

Man trenger jo dessuten ikke å gjøre alle feilene selv, for så å gi de merkelappen "erfaringer".

Hva med å heller lære av andre sine feil?

:Nikke:

Signerer denne!

Bra skreve. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madam Felle
Selvfølgelig kan man forandre seg totalt på bare 1 år eller en uke for den saks skyld. Men det betyr ikke at alt man tidligere har gjort vil være visket ut.

Min mening er at folk må ta konsekvensene av det de gjør, og ikke komme å sippe når de møter folk med andre meninger enn det de har hatt. Herjer man rundt med mange partnere over en lengre periode, så må man bare godta at noen man senere møter vil kunne tolke dette negativt.

Det med at fortid er fortid er dessuten den tynneste unnskyldningen jeg noensinne har hørt.

Jeg setter også pris på mennesker som lærer av sine feil, men det betyr ikke at jeg synes det er bra hvis de må gjøre feilen 30 ganger før de lærer.

Man trenger jo dessuten ikke å gjøre alle feilene selv, for så å gi de merkelappen "erfaringer".

Hva med å heller lære av andre sine feil?

Jeg anser fortid for å være fortid, og mener selv at jeg ikke har noe med hvor mange sexpartnere min mann har hatt før meg. Det jeg ville vite var at han var frisk, og det holdt for meg.

Forstår ikke hvorfor man må diskutere slikt i et forhold, for den andre har ikek noe med det å gjøre. Så jeg hadde nok bare trukket meg vekk fra forholdet, om det ble krevd at jeg skulle fortelle. Jeg forteller det jeg selv mener er viktig, og dette er ikke en av de tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser fortid for å være fortid, og mener selv at jeg ikke har noe med hvor mange sexpartnere min mann har hatt før meg. Det jeg ville vite var at han var frisk, og det holdt for meg.

Om din mann tidligere var en flittig kunde hos de lokale prostiterte så hadde du ikke brydd deg om det heller?

Hva om din mann tidligere hadde sittet inne for en rekke overlagte drap? Fortid er jo fortid!

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om din mann tidligere var en flittig kunde hos de lokale prostiterte så hadde du ikke brydd deg om det heller?

Hva om din mann tidligere hadde sittet inne for en rekke overlagte drap? Fortid er jo fortid!

Frivillig sex mellom to voksne mennesker kan vel ikke sammenlignes med horekjøp og drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frivillig sex mellom to voksne mennesker kan vel ikke sammenlignes med horekjøp og drap.

Fortid er fortid! Punktum! Folk endrer seg skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Fortid er fortid! Punktum! Folk endrer seg skjønner du.

:legrine:

Enkelt, men der fikk klierne og rundbrennere noe å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Frivillig sex mellom to voksne mennesker kan vel ikke sammenlignes med horekjøp og drap.

kanskje kvinnenes evne til å glemme fortid gjør at feks innsatte får så mange frierbrev?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kanskje kvinnenes evne til å glemme fortid gjør at feks innsatte får så mange frierbrev?

Skjønner ikke dere kverulantene forskjellen på seksuell utfoldelse med andre likesinnede og kriminelle handlinger. Hadde en mann sagt han hadde hatt seg med x antall damer, så er det en ting. Det kunne jeg godtatt. Hadde han gjort noe kriminelt eller kjøpt seg hore hadde det blitt reisepass. Ikke verre enn det, og jeg tipper mange er enige med meg.

Det at noen kvinner like bad boys og innsatte får de stå for selv, på lik linje som at horekunder får ta støyten for det alene, men å dømme noen for noe så alminnelig som å ha hatt flere sexpartnere i en alder av 30+ og å sammenlikne det med kriminalitet faller på sin egen urimelighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...