Gå til innhold

Hjelp, dama mi er ei tøyte.


Gjest Lars35

Anbefalte innlegg

Om man har hatt partnere man har dratt med seg fra en taxikø (som han beskriver), som man ikke kjenner og som man ikke har tenkt å ha et forhold til, viser det en holdning om at sex=fysisk nytelse uten mental binding.

Så om man har hatt ONS evner man ikke ha sex uten mental binding? Synes det heller er den som dømmer på denne måten som viser en svært forutinntatt og fordomsfull innstilling.

Jeg kunne ikke vært sammen med en rasist heller. Kunne jeg vært sammen med en tidligere nazist? Kanskje, om det "bare" var holdning og ingen tilhørende gjerning. Men hadde han banket gørra av mørkhudede en eller flere ganger, ville jeg nok hatt problemer med det. Det er forskjell på tanke og gjerning

Sammenligningen virker noe (understatement) søkt, synes du ikke?

Hadde han derimot hatt 30 fra han var 20-30 år, ville det nok vært verre å svelge.

Sett at han var singel i denne perioden er det i gjennomsnitt 3 partnere per år.

Endret av Paradokset
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så om man har hatt ONS evner man ikke ha sex uten mental binding? Synes det heller er den som dømmer på denne måten som viser en svært forutinntatt og fordomsfull innstilling.

Jeg er fordomsfull jeg. Dessuten mener jeg at om man syns sex er både mentalt og kan være bare fysisk, er det også en annen holdning enn om man ikke vil ha sex uten den emosjonelle biten.

Sammenligningen virker noe (understatement) søkt, synes du ikke?

Det var et svar til Tentacle i forhold til hva hun og jeg kan tolerere fra en partner - ikke en sammenligning med mange sexpartnere.

Sett at han var singel i denne perioden er det i gjennomsnitt 3 partnere per år.

Om han har hatt i snitt 3 partnere hvert år i 10 år, og alle/flesteparten av de har vært forsøk på faste forhold som ikke har fungert, ville jeg antatt at han hadde hatt problemer. Enten med å vite hva han ville ha eller med å klare å få det. Fortsatt uinteressant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han har hatt i snitt 3 partnere hvert år i 10 år, og alle/flesteparten av de har vært forsøk på faste forhold som ikke har fungert, ville jeg antatt at han hadde hatt problemer. Enten med å vite hva han ville ha eller med å klare å få det. Fortsatt uinteressant.

Og om han hadde hatt et ønske om å forbli singel så hadde du forventet at han hadde levd i sølibat?

Trodde den type seksualmoral bare fantes igjen i visse religiøse miljøer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.....og han er ikke mann i mine øyne. 

Jeg tror at du skal holde godt på den mannen du har, for med tanke på hva du tåler av forskjellige ting fra mannen din, med tanke på hva som forventes av deg, har du funnet den eneste i Norge som faktisk orker deg, om du er likedan med ham som meningene du legger frem på KG. Du skal kunne ete hva du vil, kle på deg hva du vil, ha pult så mange du vil, gjøre hva du vil, og han skal sitte og godta det... Du har en sjelden rase, så pass godt på ham.

Jeg mener at det du har hjemme ikke er en mann, da hadde han satt deg på plass for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Jeg tror at du skal holde godt på den mannen du har, for med tanke på hva du tåler av forskjellige ting fra mannen din, med tanke på hva som forventes av deg, har du funnet den eneste i Norge som faktisk orker deg, om du er likedan med ham som meningene du legger frem på KG. Du skal kunne ete hva du vil, kle på deg hva du vil, ha pult så mange du vil, gjøre hva du vil, og han skal sitte og godta det... Du har en sjelden rase, så pass godt på ham.

Jeg mener at det du har hjemme ikke er en mann, da hadde han satt deg på plass for lenge siden.

Ja, det er utrolig at han anser meg som en voksen, som lar meg få lov til alt dette :ler:

Jeg har fått meg en mann, ikke en ny far ;)

Endret av Madam Felle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener at det du har hjemme ikke er en mann, da hadde han satt deg på plass for lenge siden.

Så noen tror altså oppriktig at forhold handler om kontroll...

Blir nesten skremt jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at du skal holde godt på den mannen du har, for med tanke på hva du tåler av forskjellige ting fra mannen din, med tanke på hva som forventes av deg, har du funnet den eneste i Norge som faktisk orker deg, om du er likedan med ham som meningene du legger frem på KG. Du skal kunne ete hva du vil, kle på deg hva du vil, ha pult så mange du vil, gjøre hva du vil, og han skal sitte og godta det... Du har en sjelden rase, så pass godt på ham.

Jeg mener at det du har hjemme ikke er en mann, da hadde han satt deg på plass for lenge siden.

Så det er det en ordentlig mann gjør? Holder dama på plass?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om han hadde hatt et ønske om å forbli singel så hadde du forventet at han hadde levd i sølibat?

Trodde den type seksualmoral bare fantes igjen i visse religiøse miljøer...

Jeg forventer ikke noe av noen jeg (kynisk ja).

Om man vil være singel og ikke i sølibat er det helt flott. Om man vil gifte seg med en jomfru før man har sex er det også helt flott. Om man har 10 partnere eller 1000 er det helt flott.

Jeg bare forfekter at det må være lov til å se etter en partner som har samme syn på seksualitet som en har selv.

Også for de som mener sex kun er noe de vil dele med en person man har andre følelser enn ren lyst for...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller vel ingen rolle hvor mange partnere man har hatt før?? Fortid er fortid, men jeg skjønner jo at det er vanskelig å akseptere dette hvis man ikke deler det synet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Jeg tror at du skal holde godt på den mannen du har, for med tanke på hva du tåler av forskjellige ting fra mannen din, med tanke på hva som forventes av deg, har du funnet den eneste i Norge som faktisk orker deg, om du er likedan med ham som meningene du legger frem på KG. Du skal kunne ete hva du vil, kle på deg hva du vil, ha pult så mange du vil, gjøre hva du vil, og han skal sitte og godta det... Du har en sjelden rase, så pass godt på ham.

Jeg mener at det du har hjemme ikke er en mann, da hadde han satt deg på plass for lenge siden.

Min mann lo godt da jeg leste dette Jeg skulle hilse fra han og si at han har mer enn nok med å passe på barna og seg selv, om han ikke skal passe på meg også. Jeg fikk passe på meg selv, siden jeg er voksen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Det spiller vel ingen rolle hvor mange partnere man har hatt før?? Fortid er fortid, men jeg skjønner jo at det er vanskelig å akseptere dette hvis man ikke deler det synet.....

Men jeg forstår ikke hvorfor dette må diskuteres. Jeg anser vårt sexliv som en privatsak, og det samme mener min mann. Og ingen ahr noe med hvem man har hatt sex med, for det er også en privatsak.

Man kan snakke generelt om slike ting, men han har ikke noe med hva jeg har gjort før og jeg har ikke noe med hva han har gjort før. Jeg kan mene at det er helt greit å ha ONS, men det er ikke dermed sagt at jeg har hatt det selv. Jeg kan mene at det er helt greit å ha trekant, firkant osv, men det er ikke dermed sagt at jeg har hatt det selv. Det er mye som er greit, uten at jeg må leve etter det jeg syns er greit.

Og det kan være greit å ha hatt sex med 40 stykker, uten at jeg selv har hatt det. Men dette er det bare meg som vet, siden det er min privatsak. Men aksepterer ikke den nye partneren det, så må man selvfølgelig avslutte forholdet. For jeg mener man har rett på private ting i et forhold, og mitt tidligere sexliv er en av de tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men aksepterer ikke den nye partneren det, så må man selvfølgelig avslutte forholdet.

Dette er jo omtrent like fleksibelt og lite generaliserende som du beskylder TS for å være.... Om man ikke kan akseptere sorte hull på de områdene partnere måtte finne for godt, må man altså bare gå. Ingen middelvei eller kompromiss...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madam Felle
Dette er jo omtrent like fleksibelt og lite generaliserende som du beskylder TS for å være.... Om man ikke kan akseptere sorte hull på de områdene partnere måtte finne for godt, må man altså bare gå. Ingen middelvei eller kompromiss...?

Jeg formulerte meg litt feil, for jeg ville selvfølgelig snakket med han om dette. Men var dette noe han ikke kunne leve med, så er det ikke noe jeg kunne ha gjort noe med. Mitt tidligere sexliv er og blir mitt privatliv, og der finnes det ingen kompromisser fra min side. Kunne han ikke levd med det, så måtte han jo avsluttet forholdet.

Jeg deler alt med min partner, men ikke mitt tidligere sexliv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror at du skal holde godt på den mannen du har, for med tanke på hva du tåler av forskjellige ting fra mannen din, med tanke på hva som forventes av deg, har du funnet den eneste i Norge som faktisk orker deg, om du er likedan med ham som meningene du legger frem på KG. Du skal kunne ete hva du vil, kle på deg hva du vil, ha pult så mange du vil, gjøre hva du vil, og han skal sitte og godta det... Du har en sjelden rase, så pass godt på ham.

Jeg mener at det du har hjemme ikke er en mann, da hadde han satt deg på plass for lenge siden.

Dette er et av de merkeligste innleggene jeg noensinne har lest .

Så noen tror altså oppriktig at forhold handler om kontroll...

Blir nesten skremt jeg.

Jeg også!

Endret av bada
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg formulerte meg litt feil, for jeg ville selvfølgelig snakket med han om dette. Men var dette noe han ikke kunne leve med, så er det ikke noe jeg kunne ha gjort noe med. Mitt tidligere sexliv er og blir mitt privatliv, og der finnes det ingen kompromisser fra min side. Kunne han ikke levd med det, så måtte han jo avsluttet forholdet.

Jeg deler alt med min partner, men ikke mitt tidligere sexliv.

Da er vi enige :)

Bortsett fra at jeg ikke mener det er barnslig å ha preferanser også for hvor mange partnere man har hatt før. Sier ikke at alle bør gjøre det, men jeg syns det er ok at folk har ulike preferanser. Det blir litt som at noen liker mørkhårede og noen lyshårete liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anser det ikke som noe problem at partneren har hatt mange sexpartnere, bare bra det. Om man er uheldig og er utro avogtil så er det mye bedre at man har hatt sex med mange for da gjør ikke noen fra eller til så mye. Så lenge man ikke får vite om hva den andre har gjort så er det ikke noe problem. Er jeg utro så er ikke det noe problem om ikke partneren min får vite noe, og bruker man itillegg kondom, ja da er nå dette det minste problem i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg anser det ikke som noe problem at partneren har hatt mange sexpartnere, bare bra det. Om man er uheldig og er utro avogtil så er det mye bedre at man har hatt sex med mange for da gjør ikke noen fra eller til så mye. Så lenge man ikke får vite om hva den andre har gjort så er det ikke noe problem. Er jeg utro så er ikke det noe problem om ikke partneren min får vite noe, og bruker man itillegg kondom, ja da er nå dette det minste problem i verden.

:hakeslepp:

Fytti grisen, så glad eg er for at du ikkje er kjæresten min!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gruble
Men jeg forstår ikke hvorfor dette må diskuteres. Jeg anser vårt sexliv som en privatsak, og det samme mener min mann. Og ingen ahr noe med hvem man har hatt sex med, for det er også en privatsak.

Man kan snakke generelt om slike ting, men han har ikke noe med hva jeg har gjort før og jeg har ikke noe med hva han har gjort før. Jeg kan mene at det er helt greit å ha ONS, men det er ikke dermed sagt at jeg har hatt det selv. Jeg kan mene at det er helt greit å ha trekant, firkant osv, men det er ikke dermed sagt at jeg har hatt det selv. Det er mye som er greit, uten at jeg må leve etter det jeg syns er greit.

Og det kan være greit å ha hatt sex med 40 stykker, uten at jeg selv har hatt det. Men dette er det bare meg som vet, siden det er min privatsak. Men aksepterer ikke den nye partneren det, så må man selvfølgelig avslutte forholdet. For jeg mener man har rett på private ting i et forhold, og mitt tidligere sexliv er en av de tingene.

Det at dette ikke betyr noe for deg er så sin sak, men at du argumenterer for at det dermed ikke skal bety noe for andre blir bare respektløst. Klart at dette er noe som betyr mye for mange, både menn og kvinner. At du ikke under noen omstendighet ville fortalt din kjære hvilket liv du har levd før må jo respekteres. Men mange med den holdningen vil nok oppleve at kjæresten ikke aksepterer dette svaret, og de vil nok oppleve at kjæresten begynner å gruble på hva som kan være så farlig å fortelle. Tror de fleste ville takket for seg om de ble avist med et så lite innkluderende svar. Det finner faktisk mennesker rundt om som har bedrevet gruppesex, prostitusjon(kjøp/salg), sex med utallige partnere, osv. Ingenting av dette er kriminelt eller ulovlig på noen som helst måte. Men jeg vil i alle fall spørre den som jeg skal dele livet mitt med om hvordan den personen har oppført seg . For jeg har ingen som helst interesse å dele livet mitt med en slik en, uansett hvor lovlig det er, og uavhengig av om dette er noe som skjedde i fortiden.

Tråden stenges p.g.a. spam. Trille (mod)

Endret av Trille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...