Lipstick Skrevet 12. november 2008 Forfatter #321 Del Skrevet 12. november 2008 Takk for klemmen:) Det går bedre og bedre for hver dag. Har lært å reise meg igjen når jeg går på trynet, sånn er det bare. I dag har jeg laget pepperkakehus (delene) til pepperkakebyen. De eldste var med å skjære opp. Klarte faktisk å brenne halvparten i ovnen, etter ti minutter åp 200 grader, fatter faen ikke at det skal være mulig... Men har i hvert fall laget nye deler hjemme hos meg selv, så nå tror jeg det blir bra. Ungene skal få være med å pynte. Mye tid som går til jobben i ukedagene. Er lei. Har lyst på ei uke i syden med party og paraplydrinker. Går visst bare nedover med min mentale alder. Begynner vel snart å leke med Barbiedukker igjen. Herregud. Er oppgitt over meg selv. Hadde aldri trodd det skulle være så "slitsomt" å bli voksen og jobbe 100 %. Har lyst å sitte meg ned med armene i kryss og hyle ut at "dette gidder jeg ikke!". Meeen; de gode dagene kommer nok. Snart jul, jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 13. november 2008 #322 Del Skrevet 13. november 2008 Synd med pepperkakehuset, men det er vel noen småtroll som blir kjempe fornøyd i morgen, når du har laga nytt. Eg blir gjerne med til syden. Må bare vinne i tipping først. Er nok ikke bare du som ønsker at en blir yngre og ikke eldre. Men vi må bite tennene sammen, å tenke at snart er det jul. Snart skal meg og deg danse oss øre på dansegolvet. Det gler eg meg til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 13. november 2008 Forfatter #323 Del Skrevet 13. november 2008 Vi har enda ikke pynta pepperkakeslottet, tar det rett og slett på mandag. Det blir stor stas! Blir også stas når vi skal besøke pepperkakebyen i desember og se det vi har laget selv.. Gleder meg litt til jul, jeg. Alltid kos å samle hele familien, se vennene og gå ut i jula. Synes det er skikkelig deilig at det er fredag i morgen og... :rødme: Lurer fremdeles på om jeg ikke bør få opp farten å flytte på meg etterhvert. Enten retning jobben, eller retning sentrum/kjøpesentre/nattklubber. Heller mest mot det siste. Er lei av å bo her jeg bor nå. Føler at det er helt meningsløst å bo i så lang gåavstand fra sin egen jobb. Er også lei av å tenke på det, uten å gjøre det. Er virkelig meningsløst, det og. :gjeiper: Og, Frk Edderkopp. Ser frem til du skal ha praksis her i byen. Skal dra deg med UT! He he.. Blir kaaaanooon! Er glad for at jeg har sånne gode venner som deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 14. november 2008 #324 Del Skrevet 14. november 2008 Det er fredag!! Håper du får en fin dag, god helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 15. november 2008 #325 Del Skrevet 15. november 2008 Vi skal kose oss masse, gler meg til jul og å bare vere sammen oss venninene. Det er så lenge mellom kvar gong. Så skal de jo møta min kjære gutt. Det blir så artig. Er utrolig glad for at eg har deg også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 17. november 2008 Forfatter #326 Del Skrevet 17. november 2008 Blir stilig å møte the MAN of your dreams, Frk Edderkopp! Håper du fikk ei herlig helg, Enigma! Jeppers, og da kan jeg sette strek over årets julebord og. Ble en liflig kveld med årets første pinnekjøtt, sjokolademousse til dessert og pærecider mellom tyggene. Jeg var så klart på byen etterpå… Traff min nye venn, Idur. Kunne blitt med han på nachspiel i tosomhet, men endte på bussen hjem. Hadde en ide om at jeg trengte å våkne opp alene, i min egen seng. Av og til er det bedre enn å våkne opp i en fremmed sofa eller seng, søndag ettermiddag. Eller; sannheten er at det alltid er bedre, men jeg liker å gå på nachspiel. Jeg synes utestedene stenger for tidlig og bussene går enda tidligere. Minner meg og meg selv og barndomsvenninna mi en gang vi gikk fra barnediskoteket i den første sangen. Like sta, begge to. Nå er det mer motvillig at jeg setter baken min inn på den bussen, men da er det bare dyr taxi eller nachspiel som er alternativene. R ringte meg i går. Han reiste hjem en uke tidligere, ringte meg mens han ventet på flyet. Spurte om jeg ville være med han til Oslo på Metallicakonsert til sommeren… Neeeei, jeg hadde faktisk ikke tenkt meg dit, svarte jeg.. Han er tydeligvis lysten på å reise. Det er jeg og, men ser ikke på han som noen aktuell reisepartner nå lenger. Vi har jo snakket om å reise, for noen måneder siden, var jeg fortsatt interessert i det? Med han? For han ville jo treffe meg igjen, det var synd om vi mistet kontakten. For ALT kunne jo skje… Han var fortsatt usikker på hva han ville. (Og jeg må ha fått meg et par nye bekymringsrynker i panna og mellom nesa bare i løpet av den samtalen). Fikk følelsen av å skulle være ei jente som satt hjemme og ventet på at han skulle bestemme seg. I’m not that kind of woman, må han vite. Sorry, love, but I’ve moved on. Egentlig vil jeg ikke høre han si ordet usikker, en gang. Han får ringe når han er sikker. En tanke jeg har fått.... Det er dette jeg drømmer om å gjøre for tiden. Bare for noen måneder. Jeg har utdannelsen, muligheten og vet at det ville vært HELT fantastisk. Det eneste jeg stusser på, er å reise alene. Har en kamerat som skal bo i Bulgaria når han ikke jobber. Kjenner han ikke så godt da.. Gotta do some thinkin', I guess. Nå er det Top Modell! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsikke Skrevet 17. november 2008 #327 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) Åå! Ja, det MÅ du bare gjøre! Tror det hadde vært en veldig bra erfaring for deg - komme deg ut å oppleve noe nytt, nyte livet med masse sol og strandliv. Hørtes herlig ut! Nei, kom igjen altså, det syns jeg du skal gjøre! Syns ikke du har noe å tape på det, du har jo uansett lyst å bytte både jobb og leilighet snart! :-) Er jo også et pluss at en kamerat av deg har leilighet der så kan dere treffes iblant, og en kamerat av min kjære har jo også leilighet der nede så kanskje vi kan ta en tur ned også! Dessuten tror jeg uansett ikke det sosiale er noe å bekymre seg for så festglad som du er, du får nok mange nye venner der, og det er jo sikkert mange skandinavere der som reiseledere og slikt også. Endret 17. november 2008 av Solsikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsikke Skrevet 17. november 2008 #328 Del Skrevet 17. november 2008 (endret) *slettet* tastet litt feil gitt! Endret 17. november 2008 av Solsikke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 19. november 2008 #329 Del Skrevet 19. november 2008 Kos at du hadde det artig på julebord! Eg skal på ball på torsdag:) gleder meg. Så bra at du stod i mot R. Han er en fjott som ringer no uansett. Han kan jo ikkje forvente at du skal sitte på gjerdet til han har bestemt seg. Det er nok å ta av jenta mi. Det hadde jo sikkert vore kjempe stillig å jobba i utlandet ei stund då. Synes du skulle slå til, så kunne eg og kjære komt på besøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 19. november 2008 #330 Del Skrevet 19. november 2008 Hadde jeg vært deg hadde jeg absolutt benyttet meg av den muligheten der for en liten stund. Det er en fin erfaring å ha med seg, og det å tilbringe en tid i utlandet er en opplevelse. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 23. november 2008 #331 Del Skrevet 23. november 2008 Håper at du koser deg heime vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 27. november 2008 #332 Del Skrevet 27. november 2008 Gler meg til å sjå deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 27. november 2008 Forfatter #333 Del Skrevet 27. november 2008 Takk for hilsener! Gleder meg til å se deg og, Frøken!! Har fått svar fra brevet til Star Tour… ”Hei og takk for din e-post. Våre barneklubb ledere må delta på kurs,neste planlagte kurs (3-4 dagers) er i mars 2009. Du bør søke så snart som mulig. Søknaden blir vurdert av kolleager ved vårt kontor i Stockholm,(Fritidsresor) de gir tilbakemelding om det er aktuellt med intervju. Intervjuet foregår i Oslo. Man er minst 2 barneledere som jobber sammen, ofte flere, spesiellt i høysesong. Du har kanskje sett at klubbene er inndelt i 3-7 år og 8-12 år. Det er kun norske, svenske og danske barn med. I de tilfeller vi har finske barn er det alltid også en finsk barneleder. Man jobber 6 dagers uke, men antall timer varierer litt pr. dag. Forberedelser + at klubbene stort sett er åpne 2 g. om dagen, et par timer hver gang. I tillegg utflukter og kvelds-show. Lønnen varierer fra land til land, avhengig av kostnadsnivået, dette regnes fra en egen indeks. Pr,. idag lønnes man fra vårt kontor i Sverige, de trekker ikke skatt, dette må man selv sørge for at innbetales til norske myndigheter. Jeg er litt usikker på lønn, men antar at den i f.eks. Spania ligger på ca 7000,- utbetalt pr. mnd. I tillegg gratis bolig, ofte en leilighet, der man har eget soverom, men deler bad/oppholdsrom med andre barneledere/reiseledere. Håper dette var svar på dine spørsmål - velkommen med din søknad. Med vennlig hilsen Star Tour AS” Åh, det er så fristende å sende inn en søknad... Samtidig føler jeg en viss forpliktelse for jobben min, om å fortsette litt til. Jeg hadde en liten samtale med sjefen på jobben, hvor han tilfeldigvis trakk frem noe jeg hadde nevnt for ikke lenge siden, om at jeg ikke visste hvor lenge jeg kom til å jobbe der. Han lurte på hva jeg mente med det, og jeg svarte med at jeg syntes jeg burde søke en førskolelærerjobb mens markedet fortsatt gjør det lett for meg å få en sånn stilling. Han var da kjapp med å svare; - Hva om jeg tilbød deg en førskolelærer 2 stilling i vår barnehage? Hadde aldri forventet det. Jeg jobber i en 3–avdelings barnehage som egentlig ikke har behov for 2 pedagoger på hver avdeling (da skal det vanligvis være godt over 20 barn på avdelingen, vi har 18). Han kunne tilby meg en 50 % stilling som førskolelærer 2, 20 % pedagogisk leder (er allerede), og 30 % fagarbeider. Det vil øke lønningene mine betraktelig, vil jeg tro, og jeg får muligheten til å fortsette i en barnehage jeg oppriktig trives i. Føler meg heldig. I tillegg strøk sjefen all avspaseringen jeg burde tatt igjen før nyttår og spurte om jeg ønsket fri en dag i jula, uten å føre det opp, som plaster på såret for at jeg har gått så mye alene på avdelingen. Jeg er nesten litt overveldet av all denne omtanken. Blir godt ivaretatt i hvert fall. Er nesten ferdig med julegavene;)Søstrene mine.Mamma og pappa. (Kjøper i morgen). Nevøene mine.Sønnen til venninne.Venninne M1. Venninne M2.Venninne H.Bare tre personer igjen... ah, det er deilig å føle seg tidlig ute for en gangs skyld. Er stort sett alltid i siste liten. Har lyst til å reise på Sensation White i Amsterdam til sommeren (4. juli). Billettene blir lagt ut i mars. Så da var det bare å få noen med seg dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 28. november 2008 #334 Del Skrevet 28. november 2008 Høres i grunnen ut som du har en super sjef. Ville definitivt vurdert det tilbudet hans ja. Samtidig er det jo ikke noe i veien for å søke på den andre stillingen, du vet jo ikke om du kommer til intervju engang. Dersom du skulle komme til intervju så er det jo heller ikke sikkert at du får jobben, og du trenger ikke ta jobben om du får den. Det er litt greit å holde flere muligheter åpne, sånn at du kan tenke litt på det, og finne ut hva du virkelig har lyst til. Ønsker deg ellers en strålende helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 1. desember 2008 #335 Del Skrevet 1. desember 2008 Oj for en fantastisk sjef. Du burde absolutt ta i mot tilbudet vennen. Men søk no på den andre og, så ser du kva som skjer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 8. desember 2008 #336 Del Skrevet 8. desember 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Enigma* Skrevet 8. desember 2008 #337 Del Skrevet 8. desember 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 14. desember 2008 #338 Del Skrevet 14. desember 2008 Eg like ikkje pcn din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lipstick Skrevet 14. desember 2008 Forfatter #339 Del Skrevet 14. desember 2008 Ikke jeg heller, Frk Edderkopp… Den stinker. De treige tastene har irritert flere enn en av vennene mine som har logget seg på her. U bet… Ja, Enigma, sjefen er topp! Nå har jeg fått fri et par dager i romjula og. Heldiggrisen babe, her. Flagrer ut av nok en morsom, slitsom, heseblesende helg. Faen så moro det er å være 24. Aldri før hatt det så gøy! Er ferdig med presanger og alt mulig julebestyr, bakt 6 sorter kaker og vaska mer enn bare gølvet (men ikke børi ved). Er KLAR for jul. Kom, kom, kom! Var på show og så Salhus Vinskvetten med en kompis (Idur) i går kveld, de var like hysterisk artige som alltid, såklart! Var på puben allerede halv åtte når dette var ferdig, med disse tre likende karene. Gruet meg til å treffe en annen venn i løpet av kvelden, kaller han Ø. her. Idur og jeg er vennskapelige som bare det, jeg har aldri lagt an på han, han har aldri vist direkte interesse med meg, men jeg var litt usikker likevel, på hvordan dette skulle gå. Ø rotet jeg med for en måned siden, har ikke truffet han siden på grunn av jobben hans. Jeg hadde bestemt meg for å få en ’’romantisk’’ kveld sammen med Ø. He, he. Gikk da sammen med Idur til det utestedet hvor gjengen befant seg, traff de, og var glad for å se at de to vennene mine hadde god tone i lag. Yes!! Suksess. Helt til Ø. spurte Idur spøkefullt om det var greit at han prøvde seg på meg, og Idur svarte nei. Fuck. (Men det var greit for meg da..) Og da utestedet plutselig stengte, ville Ø. og vennene ha meg med på nachpiel til K. Jeg ville selvfølgelig joine og ha den romantiske kvelden med Ø. som jeg hadde planlagt. Klemte Idur og sa hadet bra og smurte inn som faen for å få bedre samvittighet, men visste at det var en smule råttent mot Idur som hadde tatt meg med på show og insistert på å betale mer enn en av de drinkene som gjorde meg så fordømt blåst mellom ørene. Har dårlig samvittighet enda, men prøver å overbevise meg selv om at jeg ikke har begått en forbrytelse, siden ingen av oss har gitt noen tydelige hint om at vi vil ha hverandre. Men han er sikkert ikke så glad i meg, siden jeg har prøvd å kontakte han, men ikke hører en lyd. (Han er i live, altså, har sett at han har spilt Texas Hold Them Poker på Facebook. God bless Facebook!) Taxikø. Ankommer K sin leilighet sammen med Ø og S. Nachspiel. Våkner med Ø. ut på dagen, ikke noe sjokk for noen av oss, eller for verden.. Var der lenge, helt til 16, da kjørte han meg hjem og var her i noen timer.. There’s just one problem. Ø. skal bli pappa om et par måneder, hvis DNA-testen blir positiv da, er visstnok flere mulige fedre. Sånn kan det gå. Håper egentlig ikke det er hans unge. Men, men.. Hvorfor skal dette egentlig være mitt problem? Gleder meg ikke til i morgen. Skal streike på formiddagen, så skal vi ha et 3-timers møte etter arbeidstid. Gleder meg til å ligge på sofaen hele jula. Jeg skal ikke anstrenge en finger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk edderkopp Skrevet 20. desember 2008 #340 Del Skrevet 20. desember 2008 Ø?? Kem ka kor oppdatering! Gler meg til å sjå deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg