Gå til innhold

Milk and toast and honey

Lipstick

Anbefalte innlegg

Var du også på Metallica, Ansjoni? Tøft!! Kanskje jeg så deg, er bare det at jeg ikke vet hvem du er eller hvordan du ser ut;) Det var en kongekonsert, uansett. *Diggediggedigg*

*Enigma*: Hehe, neeeida, føler meg ærlig talt bare yngre og yngre med årene! 24 er akkurat passe. Trives i midten av 20-årene. Gammel nok til å etableres og ung nok til å fjase noen år til. Topp alder. Elsker for øvrig den tryggheten og livskunnskapen jeg har dratt med meg med årene. Er ingen usikker, lettpåvirkelig, hormonell tenåring lenger. Yeii!

Gul Blome: Hei! Hvem er så du? Sender deg en sms senere! :) Ja, det er fint å være betatt, selv om det er litt stressende å føle så mye. Har gått fra å være en lek til noe om betyr noe for meg, begynner å bli redd for å miste han og greier, og det stresser meg. Hehe. Tenker for mye.. Vi har det bra da, er ærligere mot han enn jeg har vært mot noen andre menn, liker tanken på at vi ikke har så mye usagt mellom oss. Får se om vi blir et par med tiden… Håper det, men hvis ikke så kan vel denne sommerfuglen alltids flagre videre.

Var forresten på Lost weekend forrige helg. Koste meg med han og musikken, vi ble kanon begge to utpå kvelden, hadde fyllenerver hele lørdag. Ei venninne traff jeg også, forresten. Det var koselig. :)

Gleder meg til denne jobbeuka er over. :P Er dritt lei av de samme rutinene og å være uopplagt. På plussiden går tilvenningen av nye barn over all forventning, har ikke opplevd maken til lydige barn, så hadde lønna vært bedre, hadde jobben virkelig vært som en drøm..:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ansjoni

hehe, du hadde visst det i hjertet ditt om du hadde sett meg ;)

Bra konsert ja - selv om jeg har sett 'tallica bedre. Gøy å oppleve bergen også :Nikke:

Endret av Ansjoni
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, du hadde visst det i hjertet ditt om du hadde sett meg ;)

:sjarmor:

Søta! :klemmer:

--

Huff, trøtt og uggen etter bare 3-4 timers søvn i natt. :sprettoy: Hadde selskap, og så var det så varmt på rommet mitt... Skulle hatt meg noe speed før jeg gikk på jobben i dag, følte meg bare dødssvimmel og gjespete. De dagene går med museskritt også. Trodde klokka var over halv fire i dag når den var halv tre, det var nedtur.

Tenker alt for lite på jobben for tida. Burde sittet hjemme og laget pedagogigiske planer, men gidder ikke. Gleder meg til å gå på TRAS-kurs i september da. Blir jo litt spennende. Har satt meg inn i det, men aldri fått noe kurs. Ikke en gang i studietiden fikk vi opplæring! Vurderer å skifte stilling rundt nyttår også, assistentlønna strekker ikke akkurat til med min pengeforbrenning. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til sånne dager, har ikke sovet stort i det siste selv. Har en som trekker meg til pc-en og holder meg oppe halve natta :fnise:

Gøy med kurs da, hva slags jobb kunne du tenke deg da? Mer ansvar?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner til sånne dager, har ikke sovet stort i det siste selv. Har en som trekker meg til pc-en og holder meg oppe halve natta :fnise:

Gøy med kurs da, hva slags jobb kunne du tenke deg da? Mer ansvar?

Så gøy!! :-D :hjerter_rundt: Er for en god grunn at du mister nattesøvnen da;) Hehe.

Kunne tenkt meg jobb som førskolelærer 2 (fsl uten lederansvar) eller støttepedagog. Money rocks! :) Får se etter jul. Trives ekstremt godt der jeg er, da. Beste barnehagen jeg noen sinne har jobbet i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy!! :-D :hjerter_rundt: Er for en god grunn at du mister nattesøvnen da;) Hehe.

Kunne tenkt meg jobb som førskolelærer 2 (fsl uten lederansvar) eller støttepedagog. Money rocks! :) Får se etter jul. Trives ekstremt godt der jeg er, da. Beste barnehagen jeg noen sinne har jobbet i :)

Jada, god nok grunn for meg i alle fall. Ofrer gjerne nattesøvnen min, jeg bare angrer veldig morgenen etter ;) Morgenen blir riktignok litt bedre når jeg våkner opp til søte meldinger :fnise:

Det burde vel være gode muligheter for å få førskolelærerjobb? Mulig det er litt verre å finne et sted man kan få stillingen man ønsker og virkelig trives. Det er jo tross alt viktig det også, selv om man ikke kan la det styre alt. Penger er veldig greit det også, men de veier absolutt ikke opp for et dårlig arbeidsmiljø. Valg av jobb er vanskelige greier. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Jada, god nok grunn for meg i alle fall. Ofrer gjerne nattesøvnen min, jeg bare angrer veldig morgenen etter ;) Morgenen blir riktignok litt bedre når jeg våkner opp til søte meldinger :fnise:

Det burde vel være gode muligheter for å få førskolelærerjobb? Mulig det er litt verre å finne et sted man kan få stillingen man ønsker og virkelig trives. Det er jo tross alt viktig det også, selv om man ikke kan la det styre alt. Penger er veldig greit det også, men de veier absolutt ikke opp for et dårlig arbeidsmiljø. Valg av jobb er vanskelige greier. :Nikke:

Søte meldinger er herlige å våkne opp til. R er ikke så veldig romantisk over meldinger egentlig, gikk ikke opp for meg før jeg gikk inn på den gamle mobilen min og leste gjennom meldingene fra han jeg var sammen med i fjor på denne tiden. Gosj, følte at blodsukkeret steg bare av å lese på alt det sukkersøte. Men R er veldig søt og grei ellers da, så da er det til å leve med at han ikke duller for mye på disse sms'ene. Ingen menn er like. He he.

Ja, det er mange jobber å velge mellom, men stort sett er det lederstillinger som er lette å få tak i. Større kamp om førskolelærer (2) - stillingene, mange som vil begynne med det. Som jeg, for eksempel.

Jeg har så stor respekt for de erfarne pedagogiske lederene i min barnehage, jeg er bare en umoden knopp i sammenligning. Men vet at erfaring er noe som kommer med tiden, og jeg har IKKE dårlig tid, tar hver dag som den kommer og blir litt klokere for hver dag som går. Lærer utrolig mye av kollegene mine. :) Skal forresten på mattekurs i høst. Var heldig å bli plukket ut, og jeg gleder meg veldig!

hei på deg. Gøy å vere forelska då. Eg liker iallefall han du har funnet veldig godt. Bra valg.

Det var kjekt å høre.;) Søstra mi liker han også, det er jeg glad for. Han er en god gutt! he he. Nå har han vært på guttetur i Syden i en uke, kommer hjem i morgen, håper ikke han har med seg en ny dame hjem. Hihi... Tror ikke det da, men.

Skal ut i kveld forresten!!! Gleder meg til å slurpe i meg en kald daiquiri, skravle med søstra og danse!:)

Farget håret i går, da føler jeg meg alltid fresh og kul, søren som det booster selvtilliten!!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei *Enigma* :klemmer:

Jeg skriver et innlegg senere... Nå MÅ jeg ta meg en tur ut i solskinnsværet. Er forelska, ja. Oppover ørene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Annonse

• 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Annonse

Takk for hilsner i dagboka:) :klemmer: *børster støvet av...*

Og sånn går nu dagan’…

Føles som om det er ti år siden sist. Ikke det at jeg har blitt så mye klokere. Men jeg har forandret visjoner igjen, det gjør jeg stadig vekk, akkurat som skyene på himmelen hele tiden skifter fasong, skifter jeg retning i livet. Er ikke noe dramatisk ved det, heller da.

Ble dumpa av R for litt mindre enn et par uker siden. Selv om magefølelsen var skikkelig dårlig uka før, var det ikke greit for meg å innse at han ikke ville ha meg. Jeg ble rett og slett kasta ut på et sjekkemarked som jeg ikke ville være på. Ikke når jeg var blitt så fryktelig forelska, og gledet meg så innmari mye til alt jeg ville at vi to skulle oppleve sammen. It totally sucked. Ble faktisk invitert på middag hos han, det ble indisk mat og film, så slapp han bomben mens vi satt og koset i sofaen (og tross indisk mat, er det ingen promp jeg snakker om her). Han skrøt noe voldsomt over hvor flott jeg var da, sikkert for å gjøre det slutt på en fin måte. Men han var ikke forelsket i meg, og da var det like greit at vi sluttet å date. Alt skal denne mannen gjøre perfekt. Jeg hater han… Eller hater han absolutt ikke, men jeg irriterer meg grønn over feilfriheten hans. Over at han er sunn og sporty, ser ekstremt bra ut, tar de riktige valgene heeele tiden, og i tillegg tjener mer enn dobbelt så mye som jeg, selv om han bare jobber 2 uker om gangen og har 4 uker fri. Og jeg er såklart ikke bra nok for glansbildemannen! For en dust. Haha. Det tok ikke lang tid før jeg laget meg en ny mappe på mp3-spilleren, som jeg kalte Songs for the dumped. Deriblant:

*Alanis Morisette – You oughta know.

* Backstreetboys – Don’t want you back.

* Brandy – What about us.

* Destinys child – Survivor.

* Beyonce – Irreplaceable.

* Pink – So What.

* Britney – Stronger.

* Edens Crush – Get over yourself.

* J. Giels Band – Love stinks.

* Leann Rimes – Life Goes On.

* Mariah Carey – Someday.

* No Doubt – Don’t speak.

* Nancy Sinatra – These Boots are made for walking.

* Gloria – I will survive.

Jeg var en bitter kvinne med et knust hjerte for hundrede gang. Hvor mange brudd er det meningen at jeg skal gjennomgå? På samme tid følte jeg meg som en liten bulldoser som brøytet seg videre, nekta å sitte hjemme første helga, ville bruke min verdifulle tid til andre ting enn å ligge i senga og hulke på puta.. Hadde en herlig tur på byen sammen med en som aldri kommer til å dumpe meg, søsteren min (selv om hun slett ikke forstår hvorfor jeg på liv og død må ut hver helg). Vi hadde nok av beilere den kvelden, det var et lite puff for selvbildet. And the old me were back. Den flørtende, leende og optimistiske jeg, som er overbevist om at meningen med livet er å ha det gøy.

Dessuten syns jeg faktisk at R var like spennende som et knekkebrød med brunost. Jeg sier det sikkert fordi jeg fremdeles er litt sur på han, men også fordi forelskelsesfølelsen er long gone. Er som å få kaldt vann over hodet, plutselig ser jeg alt klart for meg igjen.

Har skaffet meg et par nye festvenner som jeg var på byen med helga som var. Det føler jeg at jeg trengte akkurat nå. Har alt for få mennesker å gå på byen sammen med, så denne helga var bare helt herlig. Liker å danse, le og nyte søte drinker. Minner meg om tilværelsen som ei bekymringsløs ungjente som drakk slush på en varm sommerdag i Hardanger.

Føler meg litt filosofisk. Bruker gjerne å være det når jeg skriver dagbok.

Jobben er en slags reise mellom himmel og helvete. Er kjempesliten etter de lange dagene, får ikke gjort noe som helst når jeg kommer hjem om hverdagene, gidder så vidt å lage meg noe mat, stort sett kubber jeg på sofaen første halvtimen. Hadde også møte med sjefen i dag, for han har sett at de andre assistentene sitt fravær først og fremst går utover meg – fordi det er jeg som går mest alene på avdelingen, enten jeg har seinvakt eller mellomvakt.

På den andre siden er samværet med ungene i barnehagen helt herlig! Jeg trives enormt bra med disse små rundt meg. They are the best! Akkurat på den måten elsker jeg jobben min.

Men; får vel legge meg, før jeg nok en gang må skyndte meg til jobb i halvsvime. ;) Ser frem til helga!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...