Gå til innhold

Siams sammensurium

Siam

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Mandag igjen, og vi har hatt en fin helg. Vi har vært i Grimstad og besøkt oldemoren til barna. På fredag var jeg oppe hos fetteren min og drakk rødvin og så på Idol. Koselig å komme seg ut littegrann.

På søndag var vi på svømmingen med farfar, og pappa kom innom på kvelden og hjalp til med å henge opp en lampe og sette ned sengebunnen til Kaja. Veldig fint å ha så hjelpsom familie.

Vi begynte å rive ned tapeten på kjøkkenet, og det gikk veldig greit. Fikk tatt 1 1/2 vegg. Vi skal ta en liten dugnad og få tapetsert og malt veggene. Kjøkkenet kommer til å bli så fint!!

Malerne måtte slutte å male huset, det ble så innmari rått og kaldt. Men hele huset har fått et strøk maling, og det ser fint ut på avstand... :fnise: Så da får det bare stå sånn i vinter, så blir det malt ferdig til våren.

Eksen fikk litt panikk da han fikk brev fra NAV om at han måtte ordne med meklingstime, sende inn lønnslipper og melde flytting til folkeregisteret. Han fikk brevet på torsdag. Han har nemlig ikke klart å bestille meklingstime før i dag, så han rekker ikke fristene de har satt. Da ville han at jeg skulle avmelde kravet. Men det er tross alt ikke mitt problem at han er helt evneveik. Han må bare innfinne seg i at han er nødt til å ordne opp i en del ting.

Jeg har ikke tenkt å være samarbeidsvillig. :kjefte: Nå kan han endelig finne ut hvem han har gjort seg til fiende med.

Mamma er her, men hun er syk stakkars. Så jeg får gå ned å holde henne med selskap. Hun ligger på sofaen.

Etterpå skal vi se på Berlinerpoplene.

I morgen er det siste møte på GR-kurs. I forrige uke manglet jeg 2,8 kilo på å nå målet, så da gidder jeg ikke å melde meg på et nytt kurs, men tar heller et hold vekten-kurs. Så får jeg heller prøve å kvitte meg med siste rest på egen hånd.

Det er utrolig deilig med ny kropp, alt er så mye lettere. Og så er det så gøy å kjøpe klær!

Kanskje jeg skal kjøpe meg noe nytt i morgen, kanskje det skjer noe spennende på kvelden.... :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært, da! 2,8 kg til målet er jo kjempebra! Det føles helt sikkert veldig godt! :jepp:

Det er klart du ikke skal "hjelpe" eksen din når han ikke har klart å bestille meklingstime i tide!! Skulle bare mangle! :kjefte:

Kan tenke meg det skal bli moro med splitter nytt kjøkken!! Vi skal i gang med det samme snart, og jeg gleder meg noe veldig! :jepp::jepp:

Endret av søndagsengel?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg skal kjøpe meg noe nytt i morgen, kanskje det skjer noe spennende på kvelden.... :briller:

hva da? hva da? hva da? hva da? :hoppe::hoppe::hoppe:

Godt å høre at du har det fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har vært syk hele perioden hun har vært her, stakkars. Og nå kjennes det ut som om jeg brygger på noe også. Det kiler i halsen, og jeg har hatt litt vondt i hodet i dag. Har tatt det med ro inne det meste av dagen, har bare vært en tur i byen og kjøpt en ny lampe til kjøkkenet. Droppet pilates og linedance i dag. Eksen meldte avbud fordi han måtte i et møte, så det tok ikke lange tiden før han ikke kunne komme. 3. gangen, faktisk... :kjefte:

Og han driver og truer med at han vil ha delt omsorg... Herregud, det ville han aldri ha klart, da måtte han faktisk ha tatt hensyn til andre enn seg selv, og det går ikke.

Vi har fått time til mekling på tirsdag, og jeg gruer meg. Jeg må sitte i samme rom som han, og gi bort barna mine.

Det er sikkert greit å få litt fri innimellom, men det er i alle fall ikke snakk om at han skal ha dem i jula noen gang! Det er helt utelukket. Han kan heller få høst og vinterferien. Han har tross alt en litt mer fleksibel jobb enn det jeg kommer til å få.

Dessuten blir det ikke så lett for han å få barna fast i helgene så lenge han ikke har noe ordentlig sted å bo, og de er så små. Jeg kan ikke rømme huset en hel helg hver gang han skal passe dem.

Pappa og B. var her og hjalp meg med å passe barna, og henge opp en lampe på kjøkkenet + en del andre småting. Greit å ha en manne-vikar... Det er ikke alt jeg klarer selv, gitt.

I morgen skal Oliver dra til farmor og farfar og være der i helgen. Jeg får besøk av en barndomsvenninne på fredag og en barselvenninne på lørdag. Begge skal overnatte, så det blir koselig. Regner med å få konsumert litt rødvin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lykke til med mekling på tirsdag. :klemmer:

...og nyt rødvin i helgen. Det er deg vel unt! :skaal:

Endret av Veronal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du får en velfortjent fin helg! Helt utrolig at fyren ikke klarer å holde frister og komme til megling. Hm. Lykke til på tirsdag, det går sikkert bra.

Jeg er dødsimponert over at du har klart å nesten nå målet ditt 2,8 kg er da ingen ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg vite at hun har flyttet fra mannen sin og har tilbragt mye tid sammen med eksen min her i byen!!!

Så nå er det slutt på alt som kan komme han til gode. Ikke det at det har vært så mye, men nå skal jeg kjøre hardt på mitt i meklingen. Jeg kommer ikke til å fire en tomme, og jeg skal bruke alt jeg har for å sverte han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Huff, så trist!!!

Hva er det som går av folk?? Det der har jo rammet to familier på verste måte...

Be strong, girl! Han er så lavmåls at han ikke fortjener noe som helst!

:troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har hatt en tøff helg følesesmessig. Jeg føler meg ganske nedkjørt nå, og gruer meg forferdelig til i morgen. Jeg sover nesten ikke, og jeg klarer ikke å tenke på annet.

At det går an å være så fylt av hat som jeg er nå er skummelt. Jeg ante ikke at det gikk an.

Jeg er livredd for at jeg skal bli så fortvilet og forbanna i meklingen at jeg ikke får lagt frem saken slik jeg vil. Og jeg er livredd for at han skal få mer samvær med barna enn jeg kan akseptere.

At det kommer til å bli et helvete fremover skal jeg sørge for.

Jeg er så forbanna for at han klarer å ødelegge denne tiden med Kaja som skulle være så koselig. All min energi går med til å takle det som har hendt og jeg klarer ikke å glede meg så mye som jeg burde over barna.

Jeg er så full av hevntanker og drapslyst at jeg blir redd meg selv. Det er så blodig urettferdig det som har skjedd, og det må bli likevekt. Han har vært så respektløs som det er mulig å være, og jeg har ingen muligheter til å gjøre han like vondt. Ikke enda i alle fall, men jeg skal være tålmodig.

Han har faktisk planer om å kjøpe seg leilighet ikke så veldig langt herfra. Det er ikke i nabolaget med byen min blir det naturlige sentrum. Og jeg kan ikke gå og være redd for at jeg skal treffe dem i byen en lørdag. Så om han ikke forandrer de planene, flytter jeg.

Jeg har allerede sett på hus i byen der mamma bor. Dit vil han aldri følge etter meg. Jeg er til og med villig til å flytte langt så han ikke skal ha noe med oss å gjøre igjen. I alle fall så sjelden det lar seg gjøre.

Å, så mye bedre det hadde vært om han var død!!

Noen som tar på seg oppdraget?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en tøff helg følesesmessig. Jeg føler meg ganske nedkjørt nå, og gruer meg forferdelig til i morgen. Jeg sover nesten ikke, og jeg klarer ikke å tenke på annet.

At det går an å være så fylt av hat som jeg er nå er skummelt. Jeg ante ikke at det gikk an.

Jeg er livredd for at jeg skal bli så fortvilet og forbanna i meklingen at jeg ikke får lagt frem saken slik jeg vil. Og jeg er livredd for at han skal få mer samvær med barna enn jeg kan akseptere.

At det kommer til å bli et helvete fremover skal jeg sørge for.

Jeg er så forbanna for at han klarer å ødelegge denne tiden med Kaja som skulle være så koselig. All min energi går med til å takle det som har hendt og jeg klarer ikke å glede meg så mye som jeg burde over barna.

Jeg er så full av hevntanker og drapslyst at jeg blir redd meg selv. Det er så blodig urettferdig det som har skjedd, og det må bli likevekt. Han har vært så respektløs som det er mulig å være, og jeg har ingen muligheter til å gjøre han like vondt. Ikke enda i alle fall, men jeg skal være tålmodig.

Han har faktisk planer om å kjøpe seg leilighet ikke så veldig langt herfra. Det er ikke i nabolaget med byen min blir det naturlige sentrum. Og jeg kan ikke gå og være redd for at jeg skal treffe dem i byen en lørdag. Så om han ikke forandrer de planene, flytter jeg.

Jeg har allerede sett på hus i byen der mamma bor. Dit vil han aldri følge etter meg. Jeg er til og med villig til å flytte langt så han ikke skal ha noe med oss å gjøre igjen. I alle fall så sjelden det lar seg gjøre.

Å, så mye bedre det hadde vært om han var død!!

Noen som tar på seg oppdraget?

Jeg forstår veldig godt de følelsene du har akkurat nå! Og mener du har all rett til å ha dem.

Det må være utrolig frustrerende at han har muligheten til å kunne gjør ehva han vil, også etter et slikt grusomt svik som det han har utsatt dere for!

Foreslår at du setter deg ned i ro og fred, og skriver ned hva du tenker og føler, og lager en egen oversikt over hva du ønsker å få fram under meklingen, og hva du ønsker å oppnå med dette.

Er greit å få dette ned på en saklig måte på forhånd, når ikke følelsene er så sterke som de helt sikkert kan bli der og da.

Når det gjelder det med flytting, så synes jeg du skal ta opp dette som et tema under meklingen.

Dere må begge tenke på barna oppi alt dette, og jeg tror ikke at det beste for dem er at du som hovedforsørger må flytte dem vekk fra det miljøet de er vant til. (I tillegg til alle de andre forandringene de nå opplever.)

Det er samtidig viktig at de får mulighet til å være sammen med pappaen sin, uten å få skyldfølelse for det.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, så vondt du har det nå.... Jeg føler med deg, selvom jeg ikke vet hvordan du har det. Det er trist at du ikke får nytt tiden med Kaja og Oliver fullt ut... Det er virkelig helt tragisk... kan virkelig ikke forstå hvordan det går an jeg...

Vel, vil mest av alt gi deg en stor god klem, og ønske deg lykke til i morgen. Håper du klarer å være sakelig, og sterk, og at dere får til en løsning som er akseptabel både for deg og barna.

Stor mandagsklem fra shy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...