Cr@sh Skrevet 28. mars 2007 #61 Del Skrevet 28. mars 2007 Hei... Heltisk fredag ja... Har hatt lignende opplevelser jeg også - da er det godt å komme hjem! Har svart deg ang. småbarnstreff i boka mi! Kos dere i det deilige vårværet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #62 Del Skrevet 28. mars 2007 Takk for det, Cr@sh. I dag lå Kaja og jeg og drunta til klokka ti. Jammen meg luksusdager når mamma er her. Var en liten tur ut med barna i det fine været. Kaja ville absolutt ha pupp, så da var det bare å sette seg på nærmeste stein og ta ut puppen. Bra jeg har ammetopper og at det ikke er altfor kaldt. Etter at mamma dro var vi inne resten av dagen, Kaja sov heldigvis ganske lenge så jeg fikk lekt litt med Oliver. I morgen skal jeg treffe dagmammaen. Håper det går vår vei! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 28. mars 2007 #63 Del Skrevet 28. mars 2007 Lykke til med dagmammaen.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #64 Del Skrevet 28. mars 2007 Takk for det, Cr@sh!! Det blir helt andre dager om jeg bare får Kaja å passe på på dagtid. Men jeg tror nok jeg skal prøve å hente Oliver litt tidlig noen dager. Kanskje han bare skal være der noen dager i uken? Jeg vet ikke hva som passer for dagmammaen heller. Det ble en ganske kort telefonsamtale, det er bedre å snakke sammen irl. Har bestilt dåp til Kaja, siden det er så mye konfirmasjon og langhelger i mai, blir det ikke før 17. juni. Men da kan vi kanskje ha det ute i hagen om det blir fint vær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 28. mars 2007 #65 Del Skrevet 28. mars 2007 Jeg grøsser av den ”pass-dagen” din… Jeg hadde blitt like fortvila, om ikke mer, selv! Godt det ordna seg, hvertfall Ikke kjekt å lese at du har vært så mye skral. Håper du er frisk nå! Hadde sikkert vært supert for dere å få dagmamma til Oliver. Skjønner veldig godt at det kan bli hektisk med to små som begge krever sitt! Ha en fin kveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #66 Del Skrevet 28. mars 2007 Burpen. Heldigvis er jeg frisk og fin nå, og jeg kjenner jeg er mye mer positiv også. Jeg er vanligvis veldig positiv så de siste ukene har jeg ikke helt vært meg selv. Men nå er det nok (nesten) bare fine dager fremover. Det er jo vår!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 31. mars 2007 Forfatter #67 Del Skrevet 31. mars 2007 Mulig jeg er sær, men jeg takket nei til denne dagmamma'n også... Hun er sikkert kjempeflink og erfaren og har gode referanser, men det jeg likte ikke området barna skulle være på. Huset ligger midt i et kryss, og det var ikke gjerder rundt, og hun har 4 små barn å passe på. Hun påsto at det bare kjørte to biler der om dagen, men den halvtimen vi var der kjørte det i alle fall ti biler forbi. Og hun påsto at hun hadde full kontroll over barna, selv når hun var inne for å skifte bleie på en. Jeg synes det er drøyt å si at du har full kontroll på et barn på 1 1/2 år, man kan absolutt ikke stole på at de vet sitt eget beste... Så jeg tør rett og slett ikke å la han være der. Og april går jo bort i påske + at jeg skal være hos mamma en ukes tid, og vi drar til Spania i slutten av måneden også. Mai er jo full av helligdager, og i slutten av juni tar mannen fri frem til august. Så det går nok bra. OG VI HAR FÅTT BARNEHAGEPLASS!!! Vi fikk plass på den barnehagen vi helst ville ha, så da er i alle fall det sikret! Så det skal nok gå bra uten dagmamma. Mamma kommer jo til å fortsette å være her mye, og svigermor blir bare bedre og bedre, så hun vil også hjelpe til Det blir nok så fint atte. Kaja "roper", jeg må løpe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 1. april 2007 #68 Del Skrevet 1. april 2007 Gratulerer med barnehageplass!!! Så flott at det ordnet seg til slutt. Det går nok bra å ha Oliver hjemme frem til barnehagestart. Det er jo kjempe flott at du har så mye god hjelp. Kos deg masse med de søte små og ha en riktig fin påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zianta Skrevet 1. april 2007 #69 Del Skrevet 1. april 2007 Gratulerer med barnehageplass. Jeg skjønner godt at du ikke vil la Oliver være der når hun kan påstå at hun har full kontroll på 4 barn til en hver tid. Det er jo nesten vanskelig å ha full kontroll på et barn. Henning hadde greid å komme seg langt bortover veien på den tiden man bruker på å skifte bleie på et barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 1. april 2007 Forfatter #70 Del Skrevet 1. april 2007 God påske til deg også, April! Helt enig, Zianta, det var nesten en provoserende uttalelse. Og jeg er glad for at jeg bestemte meg for å ha han hjemme litt til. Nå er han på påskeferie med farmor og farfar på hytta på fjellet. Vi blir hjemme med Kaja frem til onsdag og drar oppover da. Deilig å få ordnet litt forskjellig hjemme og ikke minst slappe av litt... Vi har hatt besøk i dag, og får besøk av søsteren min i morgen, og et vennepar på tirsdag, så jeg håper vi får gjort noe innimellom. Jeg begynte så vidt med litt scrapping tidligere i dag, men kom ikke så veldig langt. Håper jeg og søsteren min får satt oss ned litt når hun er her. Jeg har i alle fall veldig lyst. Kaja vokser og vokser, og hun har blitt så stor så fort. Hun er ikke lenger den nyfødte lille babyen min, på onsdag er hun 6 uker. I natt sov hun til og med 5 timer i strekk! Hun har de siste nettene vært tilbake på 3 timers soveøkter mellom mating. Synes hun er flink, jeg. Jeg har sluttet å pakke henne inn i pledd før hun legges i sengen sin, og hun sovner veldig greit allikevel. Men hun begynner å få smaken på smokk... Synes det var så greit med Oliver som ikke begynte med det, men Kaja virker litt mer "sugete". Hun har kost seg litt med smokken de siste dagene, men vi prøver å begrense det litt. Hun har ikke trengt den på natten heldigvis. Oliver virker veldig fornøyd for tiden, han er sjeldent sutrete og er full av fart stort sett hele dagen. Han elsker å være ute, og koser seg i hagen. Vi har kjøpt nytt stort huskestativ med sklie som ble montert opp i går, og han rakk å være ute litt før farmor og farfar hentet han i formiddag, og han elsket sklien!! Der kommer han til å ha mye moro fremover. Han er så søt når han tusler rundt i hagen og plukker opp løv fra i fjor og prøver å henge dem opp på trærne igjen. Og han er blitt den skravlebøtta, nye ord kommer i en rasende fart. Onkel (eller oki) er det nyeste. Vi hadde nemlig besøk av onkel fra fredag til lørdag, og han er veldig populær. Savner lille gutten min jeg nå... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 1. april 2007 Forfatter #71 Del Skrevet 1. april 2007 Mannen kom forresten hjem med et nydelig diamantsmykke til meg i fødselsgave på lørdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 3. april 2007 Forfatter #72 Del Skrevet 3. april 2007 Vi har hatt besøk av søsteren min fra i går til i dag, og vi har fått scappet masse. Jeg, som egentlig bruker superlang tid på en LO, har laget to enkle og en dobbel! Stolt av meg selv. Har så mange bilder jeg har lyst til å scrappe, så det var deilig å komme i gang igjen. Søte, søte Kaja! Hun er så blid og fornøyd, og kikker meg dypt inn i øynene og smiler. Jeg er så forelsket i den lille klumpen. Og jeg tror jeg aldri har sett et vakrere barn. Til tross for at hun er ganske prikkete enda. Hun er til og med prikkete på hodet, og ikke bare i ansiktet. Men jeg synes kanskje det har blitt litt bedre de siste dagene. Jeg husker ikke hvor lenge Oliver hadde det. I morgen er hun 6 uker allerede. Og nå kan hun begynne å bruke noen av klærne sine i str. 62!! Vi skal på 6-ukers kontroll rett etter påske, er spent på hvor stor hun har blitt. I morgen drar vi på fjellet. Gleder meg til å se gutten min igjen, selv om det har vært veldig deilig og rolig her mens han har vært borte... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 3. april 2007 #73 Del Skrevet 3. april 2007 Det er så koselig å lese om barna dine. Jeg blir hvertfall babysyk Sikkert godt å ha noen dager bare med Kaja også og så deilig at hun sover så lenge om gangen på natten. Er det her dere skal på hytta? Dere får i allefall kose dere masse uansett. Håper været holder seg sånn! Vi har tenkt å være en del ute med Victoria! God påske! Klem Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 3. april 2007 #74 Del Skrevet 3. april 2007 God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 8. april 2007 Forfatter #75 Del Skrevet 8. april 2007 April: det var deilig å ha Oliver på påskeferie, selv om jeg savnet han veldig. Det var så ryddig og fint i huset... La Traviata: Takk det samme! Det var så koselig å komme opp til Oliver, han ble helt vill når han så oss i vinduet, og han gikk og strøk på oss og kom frivillig og gav oss kos. Da han så oss i vinduet ropte han "mamma! pappa! ka-a!" Så han ble glad for å se lillesøsteren sin også. Søte gutten vår. Vi har hatt en kjempefin påske, har fått slappet av og vært en del ute. Kaja og jeg har måttet være mer inne enn de andre pga vinden. Men jeg har da fått litt farge i ansiktet. Det har vært mye besøk på hytta også, så det har ikke blitt kjedelig. Svoger var innom med sin nye kjæreste, til stor glede for svigersene. Utrolig kjedelig å komme hjem til masse snø, men jeg håper det smelter i løpet av morgendagen. Kaja er så nydelig, så nydelig. Hun smiler og babler masse, og det er så koselig. Hun har sovet masse i påsken, men har også hatt noen urolige kvelder. Heldigvis har hun roet seg til natten. Hun har vokst ut av alle 50 klærne sine, og passer mange av klærne i str. 62 allerede. Hvor blir det av spebarnet mitt?? Blir spennende å se hvor stor hun har blitt på kontrollen til tirsdag. Oliver har hatt mareritt to netter på rad. Han har vært helt skrekkslagen og har ropt "mann! mann!". Stakkar, lurer på hva han har drømt. Mannen har vært nødt til å sove inne hos han to netter. I natt våknet han igjen, og gråt, men det var mer sutregråting, og vi vil ikke venne han til at vi må sove på rommet hans. Så da ble det en halvtime/tre kvarter med gråt før han sovnet. Håper han sover hele denne natten, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 9. april 2007 Forfatter #76 Del Skrevet 9. april 2007 Oliver våknet en gang i 23-tiden, men sovnet igjen uten problemer. Ellers ingenting. I dag har vi endelig fått ryddet i papirhaugen som har hopet seg opp. Deilig å få kastet masse, og få litt orden. Så nå er det bedre plass på pulten her, og på sofaen på scrapperommet mitt som har fungert som foreløpig arkiv. Ellers har vi fått gjort noen småting i huset, og vært ute en tur i den dustete snøen. Heldigvis har mye forsvunnet og med det været som er spådd fremover kommer det ikke til å vare lenge. Heldigvis. Vi har også hatt besøk av pappa og B, farmor og B. søster med mann fra Nederland. Vi fikk kjempefine klær til Kaja. Og nå har jeg endelig fått bestilt takkekort! Ikke noe særlig treg... I morgen er det 6-ukers kontroll! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 10. april 2007 #77 Del Skrevet 10. april 2007 Grattis med barnehageplass... Det er så deilig å ha det på plass. Og jeg skjønner, som alle andre, at du takket nei til den dagmammaen Ha en deilig tirsdag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Myrthel Skrevet 10. april 2007 #78 Del Skrevet 10. april 2007 Skal bli spennende å høre om 6 - ukers kontrollen. Ha en fin dag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 10. april 2007 #79 Del Skrevet 10. april 2007 Vi er akkurat kvitt dustesnøen...men vi har byttet den i en skikkelig dustestorm...med regn!!! Vil ha vår jeg nå altså!!! Herlig å lese om vesle Kaja som sjarmerer sin mor sånn....sikker på at hun er til å spise opp!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 10. april 2007 Forfatter #80 Del Skrevet 10. april 2007 Takk for besøk, Cr@sh, Myrthel og Madden. 6-ukers kontrollen gikk fint. Lillejenta mi er ikke så veldig liten lenger... Hun veier nå 5390 g og er 57 cm lang, og 39 cm rundt hodet. Så hun har nesten lagt på seg 2 kilo på snart 7 uker. Vi blir bare to stk på kontrollgruppa, men hun som var der virket ok. Kanskje vi kan bli trillekompiser etterhvert? Mamma og mormor er her nå. De skal bli til torsdag, så da får jeg masse hjelp med Oliver igjen. Han var forresten veldig motvillig til å sove i kveld. Kanskje han pluteselig har tenkt å bli litt vanskelig med sovingen? Han våknet i natt også, og mannen var inne et par ganger og skiftet bleie en gang, men han sovnet ikke før jeg hadde vært inne hos han en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå