Eve Luna Skrevet 22. mai 2007 #161 Del Skrevet 22. mai 2007 Så spennende med UL. Du får holde oss oppdatert. Eller så får du kose deg i syden. Høres deilig med ferie nå. D-vitamin er kjempesunt for barnet i magen. D-vitamin bedrer transporten av kalsium fra morkaka til fosteret, og barnet i magen får da sterkere skjelett. Men ikke bli solbrent da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 22. mai 2007 #162 Del Skrevet 22. mai 2007 Så mye deilig du har å glede deg til da! UL, sydentur og ferie! Blir rent misunnelig. Jeg får bare si som de andre. Ta vare på deg selv og lytt til kroppen! Ha en fin tirsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramia Skrevet 22. mai 2007 #163 Del Skrevet 22. mai 2007 Så spennende å lese om utviklingen av svangerskapet ditt Jeg er for første gang i livet litt babylysten selv....så det gjør det ekstra moro å lese om deg. Blir nok å følge deg videre ja. Ha det fint i syden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 22. mai 2007 #164 Del Skrevet 22. mai 2007 Så gøy med UL da. Rekker du innom her og fortelle før du dra på ferie da? *Eeyore er litt misunnelig på begge deler..* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 22. mai 2007 Forfatter #165 Del Skrevet 22. mai 2007 (endret) Heihei alle sammen! Jeg gleder meg som en unge her, *nedtelling*: 1 uke til ordinær ultralyd og 1 uke og 1 dag til jeg drar syyyyyyydover Skal til Hellas, og det skal bli helt sinnsykt deilig. Gud forby at jeg får dårlige nyheter dagen før jeg reiser... Nei, må ikke tenke slik(og det gjør jeg heldigvis nesten ikke). May Helen: Jeg har lest både det ene og det andre om graviditet og soling, både at en skal være mer forsiktig og at en har mer pigment og blir fortere brun/tåler det bedre... Forvirra her jeg, men jeg er vanligvis såpass forsiktig at jeg tror jeg ikke trenger å ta ekstra forhåndsregler, solkrem og ingen siesta i solstolen er vanlig prosedyre(jeg er ganske lys i huden, så jeg hadde endt opp som en kokt hummer med blemmer hvis ikke jeg var forsiktig). Isdronningen: Jada, skal ta vare på meg selv(sov en time ekstra etter nattevakta i dag - flink), og det må du også gjøre! Ha en flott onsdag Caramia: Du driver med risikosport her, bare så du er klar over det Hvis en begynner å bil litt babysugen og så starter med å lese graviditetsdagbøker og sånt på internett - ja da skal du se suget ikke blir svakere altså! Men jeg tror kanskje det er en helt naturlig prosess når vi begynner å bli klare for barn, å oppsøke informasjon om det og ønske å vite om hvordan det går med dem som er litt lenger kommet enn oss selv, det er i alle fall min egen erfaring. Jeg var nok ikke en prøver da jeg ble gravid, men begynte absolutt å bli klar for tanken. Du er i alle fall hjertelig velkommen til å kikke innom her når du vil Eeyore, jah, gjett om jeg skal innom og fortelle før jeg drar Ikke vær misunnelig, jeg krysser virkelig alt jeg har for at det snart er din tur! Endret 22. mai 2007 av Tinúviel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 23. mai 2007 #166 Del Skrevet 23. mai 2007 Åh så spennende Gleder meg til å høre om hvordan det går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 23. mai 2007 #167 Del Skrevet 23. mai 2007 Dårlige nyheter du liksom, det kommer til å gå så bra skal jeg si deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snil@ Skrevet 23. mai 2007 #168 Del Skrevet 23. mai 2007 Det høres ut som du trenger deg en liten ferie nå, det skal vel bli deilig å bare slappe helt av (er det en eller to uker?). Har du fått mage? Det blir spennende og høre om ultralyden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 23. mai 2007 #169 Del Skrevet 23. mai 2007 Åååååå...som jeg misunner deg!! Tror det er det jeg ønsker meg mest i hele verden akkurat nå.... to uker i Hellas... Nest etter en full pengesekk i kjeller'n selvsagt... Blir sikkert en STOR opplevelse med ultralyd! Det er utrolig hvor mye vi får se av disse knøttene våre! Tenk å få studere hjertekamre, og hjerteklaffer in action på barnet du bærer inni deg akkurat nå!! :rødme: Det er fantastisk! Det er også fantastisk å få se den lille ligge trygt der inne i mamma's mage og sprelle for harde livet! Når du begynner å kjenne liv skal jeg love deg at de små sparkene kommer til å sette deg ut altså! :rødme: Masse godt i vente! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramia Skrevet 24. mai 2007 #170 Del Skrevet 24. mai 2007 Caramia: Du driver med risikosport her, bare så du er klar over det Hvis en begynner å bil litt babysugen og så starter med å lese graviditetsdagbøker og sånt på internett - ja da skal du se suget ikke blir svakere altså! Men jeg tror kanskje det er en helt naturlig prosess når vi begynner å bli klare for barn, å oppsøke informasjon om det og ønske å vite om hvordan det går med dem som er litt lenger kommet enn oss selv, det er i alle fall min egen erfaring. Jeg var nok ikke en prøver da jeg ble gravid, men begynte absolutt å bli klar for tanken. Du er i alle fall hjertelig velkommen til å kikke innom her når du vil Hehe. Ja jeg er fullt klar over det. Kanskje ikke så smart av meg i og med at det likevel må vente hvertfall et års tid før sambo og jeg kan begynne med prøving...men er jo så spennende å lese om. Også er vi like gamle også Lykke til på UL, det blir sikkert kjempemoro å hilse på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiNNieMooSe Skrevet 24. mai 2007 #171 Del Skrevet 24. mai 2007 Hei! Heldige deg som skal til Hellas! Høres fantstisk ut Jeg har fire eksamener foran meg, de to neste ukene som kommer... Gleder meg ikke akkurat, men skal bli bli godt å bli ferdig. Ønsker deg en goooood tur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 24. mai 2007 Forfatter #172 Del Skrevet 24. mai 2007 Takk Angelou, det går sikkert fint(men du vet jo hvordan hjernen fungerer når en er gravid...) Jeg har egentlig bestemt meg for at jeg skal la være å ta magebilder, men kaaaaaanskje noen fine noen hvis magen blir fin og rund etter hvert. Akkurat nå kan du ikke se forskjell på om jeg hadde spist aaaalt for mye godteri eller om det er en baby på midten av meg, så tja Snil@, litt mage har jeg på en måte. *Hvisker til Madden*: Jeg tror faktisk jeg har kjent minimoyen noen ganger allerede, jeg bare tør ikke si det høyt i tilfelle det bare er luft eller noe annet. Caramia: Det virker ut som du koser deg med å glede deg . Jeg begynte å snuse i prøver- og graviddagbøker og fant masse informasjon både her og der på internett, sikkert for nesten 2 år siden. Jeg begynte på en eller annen måte å tenke på at vi kanskje snart skulle ha barn(har alltid sagt jeg vil ha den første før jeg er 30). Kanskje fikk jeg litt lyst nå og da til og med, men mesteparten av tida følte jeg mer schizofren for opp igjennom kan jeg ikke akkurat si at det jeg har vært forferdelig opptatt av/interessert i barn. Etter hvert fikk jeg bare oftere og oftere lyst på barn, og følte meg virkelig splittet. Da minimoyen ble til kan jeg ikke si jeg var helt klar, men jeg har ikke angret et eneste sekund ennå. Det er noe helt annet å lure på hva slags galskap en har rotet seg opp i, det tenker jeg stadig vekk, men jeg har aldri ønsket det bort MiNNieMooSe: jeg tok min siste "eksamen" i fjor vår. Det var masteroppgaven min, og du ANER IKKE HVOR DEILIG det er å ikke ha eksamen lenger og ENDELIG kunne nyte våren/advent uten å ha dårlig samvittighet for all pugginga/arbeidet du skulle ha gjort! Jeg er virkelig ikke en person som pleier å bruke store bokstaver i innlegga mine, men nå var det på tide. Jeg har gått sammenhengende på skole helt til i fjor, og nå var det jammen på tide å være ferdig(men jeg skal slett ikke se bort fra at det blir mer skolegang senere altså, jeg liker meg egentlig på skolebenken. Bare nå var det nok). Jeg føler jeg opplever våren på en helt annen måte nå. Noe har sikkert med at jeg føler jeg sanser verden for minimoyen min også for tida, men jeg føler meg så fri! Så du forstår, jeg har full sympati for deg med eksamene dine. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 25. mai 2007 #173 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg kjente det da også tidlig!! Og jeg VET at det ikke var luft...jeg har da hatt nesten 30 år på å kjenne hvordan luft forflytter seg inni meg...så da burde jeg vel kjenne forskjellen!! Det samme gjelder da for deg!! Når du kjenner spark...så er det det!! Nemlig!! For det har vi bestemt! Ingen som kan motbevise dine opplevelser uansett! Kos deg med de små bevegelsene...det er HERLIG!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Caramia Skrevet 25. mai 2007 #174 Del Skrevet 25. mai 2007 Caramia: Det virker ut som du koser deg med å glede deg . Jeg begynte å snuse i prøver- og graviddagbøker og fant masse informasjon både her og der på internett, sikkert for nesten 2 år siden. Jeg begynte på en eller annen måte å tenke på at vi kanskje snart skulle ha barn(har alltid sagt jeg vil ha den første før jeg er 30). Kanskje fikk jeg litt lyst nå og da til og med, men mesteparten av tida følte jeg mer schizofren for opp igjennom kan jeg ikke akkurat si at det jeg har vært forferdelig opptatt av/interessert i barn. Etter hvert fikk jeg bare oftere og oftere lyst på barn, og følte meg virkelig splittet. Da minimoyen ble til kan jeg ikke si jeg var helt klar, men jeg har ikke angret et eneste sekund ennå. Det er noe helt annet å lure på hva slags galskap en har rotet seg opp i, det tenker jeg stadig vekk, men jeg har aldri ønsket det bort Jeg gjør vel egentlig det. Begynte vel å tenke litt på det hele for et års tid siden, men siden jeg fortsatt studerte var det liksom ikke aktuelt. Nå som studiene snart er ferdig føler jeg det blir noe annet, men jeg vil likevel jobbe litt før sambo og jeg begynner med smått. Så ja, jeg skal nøye meg med dine og andres historier så lenge Følelsesmessig har jeg lyst, men kanskje litt mer informasjon er bra så man blir forberedt mentalt også. For øyeblikket er det nok for meg å lese... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
angelou Skrevet 25. mai 2007 #175 Del Skrevet 25. mai 2007 Jeg vet akkurat hvordan hjernen fungerer når man er gravid ja ha ei fin pinse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Flying Skrevet 25. mai 2007 #176 Del Skrevet 25. mai 2007 God helg og kos dere masse i pinsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eeyore Skrevet 25. mai 2007 #177 Del Skrevet 25. mai 2007 Kos dere i pinsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Loevinna Skrevet 25. mai 2007 #178 Del Skrevet 25. mai 2007 det er så koselig å lese her inne, og det er nesten så jeg får lyst til å få baby selv med en gang.. men bare nesten jeg vil vente en god stund enda Ha en koselig helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snil@ Skrevet 25. mai 2007 #179 Del Skrevet 25. mai 2007 god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tinúviel Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #180 Del Skrevet 25. mai 2007 *Hvisker fortsatt, Madden*: Jada, egentlig så vet jeg jo at det er spark . Jeg kjenner kynnere også, men jeg har ikke noe lyst til å være en skråsikker førstegangs som høres helt ufordragelig selvsikker ut, hvis du forstår Men jeg skal si hjertet står over et slag og jeg må minne meg selv på å begynne å puste igjen av og til når jeg kjenner noe... Du høres gjennomtenkt ut Caramia, og mye som meg selv for en stund siden. Bare at jeg tror du er mer ærlig med deg selv om at du har lyst på barn. Jeg var kanskje litt redd for å si det til helten fordi da kunne han si at "Nei, ikke ennå". På en måte var det kanskje greit at det skjedde litt uplanlagt, hvis ikke kunne det nok ha blitt lenge til Hjernen har flytta seg, Angelou, den befinner seg nå litt til venstre for midten av brystkassa, eventuelt litt ned i buken. Jeg forstår egentlig veldig godt at hysteri er avledet av det greske ordet for livmor, eller var det omvendt?(hvis ikke jeg husker feil)... Takk, Loevinna Idag skulle jeg på død og liv ha IS!!! Egentlig var det fordi jeg ville teste den nye sjokoladesausen jeg har kjøpt, den stivner på isen og det husker jeg vi kjøpte i Tyskland da jeg var liten, og det var selvfølgelig mye bedre enn vanlig sjokoladesaus... Uansett, vi durte ned i fryseboksen, og hva finner jeg? Dream Sjokoloadeis... Hmmmm... Sjokoladesaus på sjokoladeis, høres jo ut som en drøm men den gang ei. Det ble faktisk for mye sjokolade(!), og det var ikke noe godt I morra må helten kjøpe jordbæris Og jordbær... Ha en flott pinsehelg alle sammen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå