Amalie_85 Skrevet 2. juni 2008 #341 Del Skrevet 2. juni 2008 *heie-på-kvist* kanskje denne gangen??!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 2. juni 2008 Forfatter #342 Del Skrevet 2. juni 2008 Sint, lei meg, skuffa og hormonell. Mannen skulle inn klokka 14, jeg skulle 17.30. Så han tok toget og jeg kjørte senere. Fikk en mail av han om at han hadde glemt mobilen og at vi skulle møtes i bakken opp fra parkeringa der vi møttes sist. Han skulle vente på meg der. Så jeg kjørte opp, parkerte rett før fem. Tar med meg grisen og tusler oppover mot der vi skulle møtes. Ingen mann noe sted, så jeg titter opp i mellom syrinene, kanskje han sitter i skyggen? Roper navnet hans mange ganger. Klokka tikker og jeg går videre. Veldig stas å dra med seg en minigris når man er stressa og småsint. Blir ikke like koselig med alle som stopper og ser da. Oppe ved inngangen er det heller ingen mann. Står og venter en stund. Får et par som sitter der til å holde øye med grisen og løper tilbake til skråningen. Ingen mann. Roper enda mer. Ingen mann. Nå er den fem på halv, jeg har time halv. Løper tilbake, takker paret og får med meg grisen rundt bygget, finner noen trær så han har skygge og gress å spise og knyter båndet fast der. Løper inn på Kvinneklnikken. Fortsatt ingen mann. Kommer opp akkurat i det legen roper meg opp. Har timen min jeg... bli inseminert. Legen sa at sædkvaliteten var bedre denne gangen enn forrige. Forrige gang var den visst absolutt i laveste delen av skalaen. Rart de ikke sa noe sist da. Ligger og venter i "godstolen" mens vi prater før jeg får regninga og går ut igjen. Finner grisen og tusler mot parkeringa, og heeelt nede ved parkeringa (der det ikke er skråning med deriot ganske så flatt) der sitter mannen på gresset. Han sier at han har sett etter meg og sittet synlig hele tiden. Blir sur når jeg sier at jeg syns ikke han var særlig synlig når jeg ikke fant han der han sier han har vært og han ikke har sett eller hørt meg. Det tar tross alt litt tid å gå opp den skråningen med en minigris som skal snuse på alt. Dessuten hadde han glemt når timen var, men trodde kanskje det var seks eller noe. Føler meg skikkelig høyt prioritert nå ja, han vet hvor mye jeg grua meg, vet at jeg syns det er fælt å sitte og vente på venterommet med store mager og små nyfødte rundt meg. Jeg sa han kunne dra hjem istedetfor å vente men han sa han ville være med. Så glemmer han hele greia. Så jeg sto der med grisen da, hadde jeg visst det så hadde jeg jo fått naboen til å passe han eller noe. Syns ikke noe om å gå fra han alene, bundet på sånne steder med masse folk. Skuffa over at det ikke er viktigere for han dette forsøksgreiene. Syns at han kunne ha ringt fra mynt-telefon eller noe, kunne ha vært der han sa han skulle være i hvertfall. Kunne ha husket tiden! Og så ble han irritert på meg da, fordi jeg ikke trodde på at han hadde vært veldig synlig hele tiden og at han hadde sett nedover veien hele tiden. Er det rart jeg ikke tror det? Da hadde vi jo møttes da jo, hvis han hadde gjort det. Mulig jeg er overfølsom og hormonell nå, og det hadde ikke vært så galt at han ikke kom hvis jeg ikke hadde forventet at han var der. Hadde fint klart å dratt alene jeg, men sier man noe så bør man holde det. Grrrr! Han som stort sett er så søt, i dag syns jeg ikke han er fullt så søt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 2. juni 2008 #343 Del Skrevet 2. juni 2008 Nåååå, er mannen dum Mannfolk er litt rare når det er sånne ting. Sier de er der og der og dukker opp på helt andre steder. Fy på han! Du får lovt å være litt sur på han, for ja, han kunne jo prøvd å få ringt deg. Men så langt tenker nok ikke mannfolk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Prada Skrevet 3. juni 2008 #344 Del Skrevet 3. juni 2008 Skjønner ikke at det går ann å ikke se herandre jeg da. Det er ikke akkurat en helt eng med gress fra parkeringen og opp til sykehuset. Jeg tipper han ikke var der, dessverre, ellers måtte dere da ha sett hverandre.... Ang. den kvinnelige legen. Skal kanskje ikke skrive navnet hennes, for det er vel ikke helt pent å henge ut folk, og det kan jo være andre som liker henne, men jeg er ganske sikker på at jeg tenker på den samme som deg (dessuten er det vel bare en kvinne som driver med AIH av det jeg har sett). Det er henne jeg liker minst. Kjenner jeg blir litt skuffa når jeg ser det er henne som har vakt, men det går helt greit allikvel da. Men de eneste gangene jeg har syntes det er vondt er når det er hun som har gjort det. De er foskjellige disse legene. Han ene er veldig kjapp (han fiksa gutten vi har), og en annen er uuuutroooliiiig treg, nesten så man lurer på hva han driver med der nede. Funnet ut at det beste er å ake seg langt ut på stolen, så rumpa nesten henger utenfor, da gjør ting minst vondt. Man får et merkelig avslappet forhold til GU av dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 3. juni 2008 #345 Del Skrevet 3. juni 2008 Huff, så kjedelig med mannfolk som ikke holder avtaler. Enda mer irriterende når de lyver om det etterpå. Mannen min kan finne på å gjøre slikt. Han er superglemsk og så er han så flau etterpå at han lyver om det. Men som oftest får jeg lirket ut sannheten til slutt da. Synes det er bedre om de bare sier det som det er. Er litt lettere å tilgi da. Men uansett, krysser fingrene for at det blir full klaff denne gangen. Kanskje dere klarer å se tilbake på det og le av det når dere forteller historien til barnebarna om noen år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #346 Del Skrevet 3. juni 2008 Ang. den kvinnelige legen. Skal kanskje ikke skrive navnet hennes, for det er vel ikke helt pent å henge ut folk, og det kan jo være andre som liker henne, men jeg er ganske sikker på at jeg tenker på den samme som deg (dessuten er det vel bare en kvinne som driver med AIH av det jeg har sett). Det er henne jeg liker minst. Kjenner jeg blir litt skuffa når jeg ser det er henne som har vakt, men det går helt greit allikvel da. Men de eneste gangene jeg har syntes det er vondt er når det er hun som har gjort det. De er foskjellige disse legene. Han ene er veldig kjapp (han fiksa gutten vi har), og en annen er uuuutroooliiiig treg, nesten så man lurer på hva han driver med der nede. Funnet ut at det beste er å ake seg langt ut på stolen, så rumpa nesten henger utenfor, da gjør ting minst vondt. Man får et merkelig avslappet forhold til GU av dette... Avslappet forhold til det er mildt sagt. Hun jeg hadde i dag lo av meg, for jeg hadde tatt av meg trusa og var på vei opp i stole før hun sa noe... Ang. leger så har jeg møtt flere forskjellige. To menn og to kvinner. De mennene er akkurat som du beskriver, en kjapp og en treeeeeeg. Kvinnene er også forskjellige, hun jeg hadde i dag er hun mest uvørne, men også hun som er best å prate med. Svarte på spørsmålene våre og utdypet de vage kommentarene om sædkvaliteten jeg fikk av hun andre i går. Det viste seg at prøven i går hadde godt over 90% som svømte raskt, og det er jo veldig bra. Skjønner ikke hvorfor hun skulle gi meg intrykk av at det ikke var så bra i går. Huff, så kjedelig med mannfolk som ikke holder avtaler. Enda mer irriterende når de lyver om det etterpå. Mannen min kan finne på å gjøre slikt. Han er superglemsk og så er han så flau etterpå at han lyver om det. Men som oftest får jeg lirket ut sannheten til slutt da. Synes det er bedre om de bare sier det som det er. Er litt lettere å tilgi da. Men uansett, krysser fingrene for at det blir full klaff denne gangen. Kanskje dere klarer å se tilbake på det og le av det når dere forteller historien til barnebarna om noen år Tror ikke han lyver akkurat, det har jeg ingen grunn til å mistenke han for. Men jeg trur han rota og misforsto, og ikke skjønte før etterpå at han hadde gjort det. Satser på en morsom historie ja. Eventuellt barn skal i hvertfall få vite at han/hun ble til med mye hjelp fra sykehuset. Jeg ble veid i dag da, ettersom det ikke har blitt gjort tidligere på Riksen, å skrekk og gru! Gått opp flere kilo enn jeg trodde, så nå er det skjerpings her! Fikk med meg resept på Crinone i går, progresteron vaginalgel. Mannen kjøpte på apoteket i dag. Han var visst ikke så høy i hatten da han nøøøøye fikk forklart bruken av apotekdamen Progesteronprøven min fra forrige AIH var visst fin, men ettersom jeg hadde en SA tidlig forrige måned så prøver vi det denne gangen. Alt som kan hjelpe skal prøves. Etter inseminasjonen i dag var vi litt i Oslo for å slippe unna bilturen i varmen, spiste nydelig fiskesuppe på en koselig kafe på Adamstuen Kjæresten min var søt igjen i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 3. juni 2008 #347 Del Skrevet 3. juni 2008 Så bra at han var søt igjen i dag da Spennende nå da....når kan dere vite om det har funka eller ikke? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 3. juni 2008 Forfatter #348 Del Skrevet 3. juni 2008 Skal ta HCG blodprøve den 17, hun var ikke sikker på om en vanlig graviditetstest ville slå ut da, men blodprøver er mer følsomme. Så da lar jeg IKM datoen jeg beregnet til 18 juni stå fortsatt. Amalie: har Minnie kontaktet deg? Hun sa hun skulle høre om du hadde planer den 10 juni... Vi er i hvertfall klare for litt skravling igjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 3. juni 2008 #349 Del Skrevet 3. juni 2008 Det har ho Så da blir det skravlings igjen Da er heeeele tirsdagen satt av til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 4. juni 2008 Forfatter #350 Del Skrevet 4. juni 2008 Jeg har bestemt meg for å være flink og kutte i sukkerspisingen min. Har sklidd ut litt i det siste, blitt en del is og sånt. Og vin, men det skal jeg jo uansett ikke ha nå. Selvfølgelig var det bursdag på jobben i dag, (vi er bare 9 så det er jo ikke så ofte) og jordbær med is til. Jeg tok en porsjon med jordbær og en bitteliten klatt med is. Syns jeg var flink jeg, det var sommerens første norske jordbær også... JEG VIL BLI SLANKERE! Vekta begynner å nærme seg en grense jeg IKKE har tenkt å la den gå over. I hvertfall ikke hvis ikke jeg kan dele vekta med en liten hybelboer. I kveld blir det trening også, får utnytte motivasjonen mens jeg har den. Vet av erfaring at motivasjoen faller altfor fort. Skulle ønske det fantes en magisk greie som gjorde at lysten på søtsaker og kaker forsvant Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 4. juni 2008 #351 Del Skrevet 4. juni 2008 Det er vanskelig i begynnelsen det der med søtsuget. Spiste jo og masse søtt og snop midt i uka. Men nå så faller det egentlig veldig naturlig å spise det når det er helg. Har dessverre blitt litt mer brus her nå i varmen, men det er nok noe med at det er lettere å få ned nå enn vann. Er for varmt til vann! Men har nå kjøpt inn litt andre greier som ikke har så mye sukker i seg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 4. juni 2008 #352 Del Skrevet 4. juni 2008 Det er jo noen som sier at krom skal hjelpe mot søtsug, men kanskje man ikke ta det om man er gravid? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #353 Del Skrevet 5. juni 2008 Det er vanskelig i begynnelsen det der med søtsuget. Spiste jo og masse søtt og snop midt i uka. Men nå så faller det egentlig veldig naturlig å spise det når det er helg. Har dessverre blitt litt mer brus her nå i varmen, men det er nok noe med at det er lettere å få ned nå enn vann. Er for varmt til vann! Men har nå kjøpt inn litt andre greier som ikke har så mye sukker i seg Så bra at du har klart å kutte ned da. Syns det er fryktelig vanskelig, er jo så glad i mat. Rent godteri er ikke så vanskelig å kutte ut, men blir lissom ikke like moro å bake og sånt når jeg ikke kan spise. Og så blir jeg så motløs, det går jo ikke nedover hverken på vekta eller størrelsen selv om jeg er flink noen uker/måneder, og da ryker all motivasjonen vanligvis. Inbiller meg at jeg kanskje blir litt flinkere etter en positiv test da. Er jo helt teit, men jeg har lissom litt mer "grunn" til det da. Ren idioti for det å bli slankere og sunnere vil jo kanskje øke sjansene for å lykkes... Det er jo noen som sier at krom skal hjelpe mot søtsug, men kanskje man ikke ta det om man er gravid? Tja, prøvd krom før. Merket ikke noe effekt, snarere tvert i mot. Dessuten er jeg litt skeptisk til kosttilskudd sånn på måfå. Jeg er jo rimelig godt testet på alle verdier i blodet og sånn, og alt er helt midt i og veldig bra. Men jeg lurer på om det er som med røyking, at jeg bør kutte ALT søtt en stund, så kroppen får avvent seg. Og så heller gå opp til et normalt, bevisst inntak av søtt/hvitt mel når suget gir seg. Eller er sjansen bare større for å sprekke kraftig da og at jevn reduksjon er lettere å følge? Gir helt kutt lavere eller høyere søtsug tro? Dette må jeg lese litt om trur jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #354 Del Skrevet 5. juni 2008 Egentlig var jeg jo innom dagboka for å notere at puppene er ømme allerede. Det har sikkert sammenheng med progesteronstimuleringen jeg driver med nå, men jeg syns det var tidlig. Da blir det to uker med au-au-pupper før jeg kan få vite om det nytter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 5. juni 2008 #355 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg kuttet tvert all brus og all sjokolade. Drikker en del iste i stedet (den uten tilsatt sukker) og fun light saft. Unner meg is og slikt i varmen da. Det første og viktigste steget for meg var å rett å og slett ikke ha det i hus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 5. juni 2008 Forfatter #356 Del Skrevet 5. juni 2008 Jeg kuttet tvert all brus og all sjokolade. Drikker en del iste i stedet (den uten tilsatt sukker) og fun light saft. Unner meg is og slikt i varmen da. Det første og viktigste steget for meg var å rett å og slett ikke ha det i hus. Brus drikker jeg kanskje to ganger i året, så det er ikke noe problem. Sjokolade skal jeg også klare meg uten å kjøpe trur jeg. Er mer sånt som kjeks, juice, kaffebarkaffe, kaker, søte påleggstyper som sjokopålegg, syltetøy,brunost og så is i varmen da. Ja og vin da, men den er lett å kutte Jeg er jo allerede veldig bevisst, dropper sukker i cappuchinoen, spiser lite ferdig og pose-mat, drikker ikke særlig med brus. Spiser ikke youghurt annet enn et par ganger i året. Lager smoothies med kun frukt og evt vann. Ja også er jeg jo så glad i italiensk mat da, pasta er jo bare utrolig godt. Men får vel kutte der også da. Når jeg tenker over det er jeg en karbohydrat-spiser, velger heller brød enn kjøtt. Kanskje jeg bør jobbe med å få i meg mer kjøtt og fisk? Har prøvd meg en del på bønner og linser, men det faller ikke i smak hos mannen. Jeg syns ikke det noe moro å lage mat som kun jeg vil spise... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 5. juni 2008 #357 Del Skrevet 5. juni 2008 Du får heller prøve å lage noen dessertgreier med masse masse frukt en stund Og kanskje det er noe fristende her til middag: Matprat.no sunne oppskrifter Tror og at jeg ikke går på noe hormoner nå har gjort at jeg faktisk er slankere enkelte steder nå enn jeg var før jeg ble gravid. Men du går jo ikke på sånne hormon-piller så de kan du jo ikke kutte ut På tirsdag får vi kanskje være flink å bestille noe ikke så søtt (av sukker) hvis de har det der vi går Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #358 Del Skrevet 9. juni 2008 *sutre* Solbrent i nakken og på skuldrene, helt stiv i huden og det er vondt å snu på seg og å flytte på armene... enda jeg syns jeg smurte og smurte i går Myggestikk har jeg også, tilogmed fått et på det råååsa området øverst på ryggen. Og et skikkelig vondt et i høyrehånda, hele hånda er skakk, varm og rød og jeg kjenner pulsen i den hele tiden. Tasting fungerer greit, men å bruke musa er ikke noe særlig... Og på grunn av alt dette har jeg sovet veldig dårlig og lite i natt. Men jeg har vært flink med både mat og trim i helga da, har spist to små is i varmen og ellers veldig veldig sunt. Føles godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amalie_85 Skrevet 9. juni 2008 #359 Del Skrevet 9. juni 2008 Flink du er Og litt is må man unne seg når det er så varmt som nå Når og hvor skal vi egentlig møtes i morra? Kommer bare til å gå å vente på det jeg nå Fri er ikke så gøy når ingen andre har fri. Blir jo gående her og ikke orke å gjøre noe egentlig! Selv om jeg skulle ha rydda! (er litt lat) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 9. juni 2008 Forfatter #360 Del Skrevet 9. juni 2008 Ikke min dag i dag Leverte inn gifteringen mi på Gullfunn for å ta den ut en størrelse den 22/5, fikk beskjed om at det tok antagelig 5 dager, absolutt maks ti dager. Har vært å spurt etter den to ganger og ikke fått vite annet en at den ikke hadde kommet enda. Fikk melding fredag den 6/6 om kvelden at den var ferdig. Dro innom rett etter jobb i dag og skulle hente den. Størrelsen var blitt fin den, men de hadde fjernet graveringen inni! Enda jeg spesifikt spurte om det gikk greit siden det var såpass mye gravering inni når jeg leverte den og fikk til svar at det gikk selvfølgelig fint. Dumme damen bak disken syns jo at det var litt dumt og tilbød seg å sende den inn igjen så de kunne gravere på nytt. Men de hadde jo ikke skrift som lignet litt engang. Og jeg vil jo ha lik gravering som jeg hadde og som mannen har. Da sa hun at jeg kunne sende inn begge ringene så de kunne se om de klarte å kopiere graveringen i hans. Dette skulle ta fem dager, maks 10. Jeg sa at jeg ikke stolte på leveringstiden deres lengre, og egentlig ikke på verkstedet heller, siden de har klart å ødelegge ringen min. Og at jeg ikke ville sende fra meg ringene for flere uker en gang til. Men at hvis det kunne ordnes her i byen så kan jeg levere inn begge ringene. Det finnes gullsmeder som har verksted her, så hun foreslo at jeg kunne bruke en av dem. Det syns jeg også var lurt, men jeg vil ikke betale for å reparere noe de har ødelagt. Men noen garanti for at de skulle ta regningen kunne hun ikke gi meg. Daglig leder kommer på jobb i morra, og da skal jeg snakke med henne.Det går virkelig ikke an å ødelegge gifteringene til folk! Kjente jeg ble helt på gråten i bilen etterpå jeg, mye minner og følelser knyttet til den ringen og jeg har syntes det har vært fælt å gå uten den så lenge som jeg har til nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå