Gå til innhold

Diskusjon om Mary Kay


Chic' Wilma

Anbefalte innlegg

Mary Kay og annet homepartystæsj er bare noe ræl og makkverk! Er vel en grunn til at butikkene ikke vil ta det inn! De får ikke solgt! Er så mye annet og bra ting å velge i! Men selvsagt, hadde jeg bodd 20 mil fra et parfymeri og ikke hatt internett og noen hadde prøvd å selge meg Mary Kay, så kanskje.... Men hadde nok heller hamstret som en gal når jeg var i byen.

Visste du at Biotherm følger i Mary Kays fotspor? Sier Mary Kay "hopp", så hopper Biotherm!

Elisabeth Arden har også ett veldig populært håndsett, visste du at dette er en kopi av håndsettet til Mary Kay?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Ja jeg føyer meg til rekken som synes at her er det mye usaklig kritikk.

Jeg er utdannet hudpleier og har hittil kun funnet 2 merker jeg virkelig kan stå inne for: Dermologica og Mary Kay. Jeg får desverre ikke ha MK produkter i salongen min pga av deres reglement, men jeg bruker dem selv (og sniker meg til å bruke noe en sjelden gang på en kunde). Jeg har noen Dermologica favoritter og noen MK favoritter som rett og slett er fantastiske.

Jeg driver salongen min i Oslo men kommer fra et lite sted der mange av dem jeg kjenner jobber med MK og er kunder. Jeg har flere ganger vært inne på tanken å starte opp med det selv, men foreløpig er salongen "babyen" min. Og jeg ser ser selvfølgelig problematikken i å skulle jobbe med direktesalg når jeg ser hvor mange som er skeptiske til det, selv om jeg synes det er utrolig kjekt med hjemmepresentasjoner selv. Tenk, så behagelig.

Jeg har vært på flere hudpleie og makeup kurs hjemme hos veninner med MK selgere, og har aldri opplevd kjøpepress av noe slag eller andre ubehageligheter. heller en hel haug med jenter som ikke hadde tenkt til å kjøpe noe som helst, men ender opp med å bli så fornøyd med det de prøver at de drar med bøtter og spann.

en av mine barndomsvenninner fra hjemstedet mitt har tjent GODE penger på å jobbe med Mary Kay. det er nok hardt arbeid som alt annet, men jeg vet at hun håver inn 60-70 tusen i mnd og kan ikke la være å bli imponert. ikke mist av hvor GLAD og FORNØYD hun virker, og det er vel det vi nordmenn blir avskrekket av, nåde dem som har det bra og ikke klager over at de har en drittjobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MK-konsulent
:sjenert: Bare kom til å tenke på noe;hvis et produkt koster 700 kr,og MK konsulenten får 50% rett i lomma.....da er det jo jeg som lønner denne konsulenten,så klart....men hva blir det så igjen av produktets egenverdi??? Etter mange ledd...kan jo ikke være mye igjen da?

Hjelpe meg... Nå må jeg bare melde meg inn i diskusjonen. Som svar til deg og til de andre som lurer på dette med nettverkssalg og MLM. Kall det hva dere vil, men det funker slik:

En konsulent (som en hvilken som helst annen butikk) kjøper sine varer direkte fra Mary Kay til grossistpris, 50% rabatt + moms og 150,- i frakt uansett pakkens størrelse. Dette kan hun velge å gjøre FØR eller ETTER hun har solgt produktet. Så selger hun produktene til sine kunder og sitter igjen med fortjenesten. INGEN andre skal ha noe av kaka.

Så går butikken bra, hun er fornøyd med egen hud og hun synes det er gøy å holde kurs. Hun forteller andre om sin nye business og noen vil prøve seg. Hun tar dem inn i sitt team og rykker selv opp et hakk på stigen og blir Sales Director, dvs en leder og mentor for sine konsulenter. Hun bruker mye tid på å lære dem opp og har mandagsmøte for sitt team hver mandag. Dette får hun lønn for fra Mary Kay i form av en bonus. (Andre bedrifter har STORE utgifter med både markedsføring, rekruttering, sykepenger, opplæring osv SAMT bruker mye penger på å fakturere, kreditere, inkasso osv. MK har INGEN slike utgifter fordi hver konsulent gjør denne jobben selv. Og det får de godt betalt for.) For at bonusene skal bli rettferdig utbetalt, regnes denne ut fra hvor mye omsetning hele ditt team har hatt. Dvs - hvis du er en god leder som hjelper ditt team til å lykkes og ha et godt salg, ja, så får du en god lønn også.

Poenget er at vi som konsulenter er akkurat som en vandrende butikk som handler direkte fra sin leverandør. Vi slipper å betale for dyre butikklokaler og lager, har NULL i svinn og får all opplæring helt gratis.

Ingen gjør det bra i MK uten en innsats. Det er også slik med alle andre egne bedrifter - det må påregnes mer jobb i begynnelsen for å kunne bygge opp din business. Etterhvert kommer gjenkjøpene hvis du har vært flink til å finne gode produkter til fornøyde kunder som går tom for kremer og må ha mer. Dette salget trenger du ikke gjøre mye for, de bestiller på nett og du bare pakker og sender eller leverer. God kundepleie er helt essensielt og vi jobber hardt for å få fornøyde kunder.

Jeg har gjort det sånn passe bra, jeg elsker produktene og vil aldri være foruten. Jeg har mange fornøyde kunder men kommer aldri til å kjøre rundt i rosa bil eller bli rik på det. Jeg er rett og slett litt for glad i sofakroken om kvelden...

Jeg synes det er så trist at mange føler at dette er lureri, tull og at vi gjør dette kun for å verve mange og gi faen. Det er ikke slik dette er. Og at vi har litt "halleluja" stemining noen ganger er jo ikke så rart. Vi har jenter som har vært lengst nede i samfunnet som har trodd på dette, jobbet beinhardt, holdt fokus hele veien og gjør dette med så stor glede at selv om de har en inntekt vi andre bare kan drømme om, fortsetter de med hudpleiekurs og elsker det hver gang. Og når man har bonusutbetaling på +/- 70.000,- pr måned i tillegg til eget produktsalg både gjennom hudpleiekurs og gjenkjøp er det vel grunn til å være litt entusiastisk? Men, som sagt, ingenting kommer gratis!

Jeg håper de som synes MK virker spennende og bra ikke lar all negativiteten som har dukket opp i denne tråden gå innpå seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MK-konsulent
kan ikke folk bare slutte å være negativ til tng de ikke bruker selv:)

hva har mary kay gjort dere?

har brukt en god del ting av MK siden mai :) og det er kjempe topp:)

og de fleste i min venne krets har noen MK produkter :)

kursene er helt topp, man kan ikke gå inn på H & m og prøve sminken, det er supert med MK for da vet du hva du får:) og det er jo litt gøy og sitte masse jenter og leke seg med farger og kremer:) og parfymene er nydeliger,:)

syntes damene og jentene som jobber med MK er super søte, alle mulige fasonger og farger:) er sikkert en god ting for mange som har vært ensomme og starte med MK, de får et godt nett verk rundt seg:)

er ikke rart det er krig i verden når, man skal bli så hissige og frekke av bare små ting, kanskje fokusere på ting som er litt viktigere :)

:) TUSEN TAKK, dette varmet veldig for oss som er konsulenter. Ja, vi kommer i alle farger og fasonger, man trenger ikke være hverken vakker, slank eller veldig utadvent for å gjøre dette. De som er MINST "selgertype" er de som gjør det aller best!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 år senere...

Hei, tror ikke produktet er så dårlig men ta en tur på denne linken:

http://www.ewg.org/skindeep/search.php?query=mary+kay&h=Go

Der kan du finne ut om produkter har stoffer som ikke er så gode :-)

der er også Body Shop med en skare av produkter som inneholder både det ene og det andre.

Regler i Norge Strenge? Vi følger vel en regel med 1 % parabener eller en av de nye

da parabener ble veldig skjent , faren er jo coctailen :-) ingen sier noe om den.

Kjære Chic' Wilma....

Du har tydeligvis ikke mye greie på dette. Du tror nok kanskje at jeg er "hjernevasket", men der tar du grundig feil. Jeg har en god fulltidsjobb som ikke har noe med MK å gjøre, så for meg er det KUN en hobby. Jeg kan si at min fulltidsjobb har noe med journalistikk å gjøre, og er dermed en skeptiker av natur...

Gjorde mye research, og visste mye om produktene før jeg gadd og begynne med dette. Hvis du har lest Dagens Nærlingsliv noen gang hadde de en liste over hvilke selskap som er pyramider, og hvilke som ikke er d. Mary Kay er på listen over godkjente selskaper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Annonse

:) TUSEN TAKK, dette varmet veldig for oss som er konsulenter. Ja, vi kommer i alle farger og fasonger, man trenger ikke være hverken vakker, slank eller veldig utadvent for å gjøre dette. De som er MINST "selgertype" er de som gjør det aller best!

Ok. Sett at jeg ville blitt MK konsulent med mål om å bli SD i fulltid, men tilfeldigvis er matematiker/realist og trenger at ting knekkes ned til rene tall.

Hvor mye er årslønnen til gjennomsnitts SD, etter at man har trukket fra direkte relaterte utgifter som telefonregning, kjøregodtgjørelse, betalt inn mva? (Og da snakker jeg KONKRETE FAKTA, ikke hva man har hørt andre tjene)? Hvor mange timer pr uke/mnd/år har man da jobbet (kurs, møter, telefoner, ordrebehandling osv)?

Jeg er overbevist om at for å tjene en anstendig årslønn (300-350.000) så må man jobbe mye mer enn det man må på et kontor (7,5 times arbeidsdag) PLUSS at man aldri har fri (strengt tatt). Men jeg er åpen for å bli overbevist om det motsatte! :-)

Endret av ElisaWest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

karriere konferanser på f.eks SAS hotellet og i Gøteborg.

Jeg har lyst til å ta deg seriøst, men får problemer med dette da du skriver så "tilgjort" voksent og i tillegg ikke mestrer samskriving. Syke pleiere er noe annet enn sykepleiere, vet du. Jeg har bare quota et sted du har bommet; "karrierekonferanser" og "SAS - hotellet" er ortografisk riktig. http://norr.ismennt.is/norsk_al/GYM-SALEN/RETTSKRIVING/sammensatt.html - Lykke til på kunnskapsreisa! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å ta deg seriøst, men får problemer med dette da du skriver så "tilgjort" voksent og i tillegg ikke mestrer samskriving. Syke pleiere er noe annet enn sykepleiere, vet du. Jeg har bare quota et sted du har bommet; "karrierekonferanser" og "SAS - hotellet" er ortografisk riktig. http://norr.ismennt.is/norsk_al/GYM-SALEN/RETTSKRIVING/sammensatt.html - Lykke til på kunnskapsreisa! ;)

Hun har sikkert lært en ting eller to siden 2007 ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg som hannkjønn begrep om sminke, jeg trenger strengt tatt bare en dusjsåpe som også kan brukes til hårvask, bare en flaske altså... Bruker sjelden deodorant eller etterbarberingsvann også, men har flere av dette som er mottatt som julegaver diverse år... En tur i dusjen og på med klærne og jeg er klar for å møte verden, hudkremer etc er for metroseksuelle menn som liker å gå i klesbutikker og er opptatt av mote - ike meg som ser det som ok nok å bare være presentabel og velllstelt uten at man trenger å ta det til det hinnsides.

Jeg er altså ikke noen ekspert på feltet. Dog las jeg gjennom dette som underholdning - jobber natt så hvorfor ikke?

Slik jeg tolker dette er jeg skeptisk til hele konseptet, produkter som ikke selger seg selv og må selges på utspekulert form og nærmest på frelsings-vis fra noe som har en sekt-preg er jeg også skeptisk til. Ser at produktene tyr til utspekulert markedsføring. Nå kjenner jeg heller ikke konkurentenes betingelser og hvordan de markedsføres etc, om det er like aggresivt så er ikke dem bedre.

Dog ble jeg ikke imponert over argumentene som lte for dette merket da jeg kjenner igjen argumenter og teknikker fra produkter i bransjer jeg kjenner desto bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...
På 16.2.2007 den 11.09, gizmoo skrev:

Ha ha husker den tråden... Men tro ikke alt du leser ;) Det er et rimelig stort konsern, så det fins jo alltid negative sider. Det har hvertfall ingenting med hudpleien å gjøre.

 

Har hvertfall ikke opplevd noe negativt jeg ;-) Er kjempefornøyd, og alle jeg kjenner som har prøvd Mary Kay sier at det er det beste de har brukt. :klappe:

Mary Kay er på topp 10 liste over useriøse MLM og blir sett på som en pyramide virksomhet ..

https://m.youtube.com/watch?feature=share&v=gTFqxuvIAkQ

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...

Annonse

Bare søppel og piss. Jævla pyramidefaenskap. Og tester på dyr! 🤬

Anonymkode: 92c26...2bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...