Gå til innhold

Diskusjon om Mary Kay


Chic' Wilma

Anbefalte innlegg

Jeg ville latt henne fått den prisen hun vanligvis ville fått ved å bestille selv. Ellers er det vel ingen ting i veien for å bestille varer selv om man har vært inaktiv en stund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Karianne_*

Takk for svar!

Nei, det er ikke noe i veien for at hun bestiller selv, men trur hun da må bestille for 5000.- for å bli aktiv igen, eller så er det pga noe annet.

Det jeg synes blir litt rart er- hvorfor skal jeg bestille og styre med det og ikke tjene en eneste krone på det, men det gjør hun?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker mer sånn at dersom du kanskje allikevel skal legge inn en bestilling med 50%, og hun bare skal ha noen småting og får en mindre prosent, så tjener jo du mellomlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Karianne_*

Ja, da hade det vel vært greit, men jeg bestilte kun fordi hun ville og passet da på og bestilte noen få ting selv. Det var ikke en 50% ordre, og 30% ville jeg jo da ha fått selv om jeg bare hade bestilt mine ting. Hun tjener på det, men ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Gjest Gjest_gjest_*
Ja, da hade det vel vært greit, men jeg bestilte kun fordi hun ville og passet da på og bestilte noen få ting selv. Det var ikke en 50% ordre, og 30% ville jeg jo da ha fått selv om jeg bare hade bestilt mine ting. Hun tjener på det, men ikke jeg.

Hvis hun har vært innaktiv i et år og er avregistrert så hadde nå jeg tatt vanlig pris for produktene jeg altså. hun skal da ikke få noen goder slik når hun faktsik ikke er konsulent mer. du betaler jo bla frakt også. hvis hun er venninne av deg får du heller gi litt venninnerabatt da. greit nå har du jo gjort det alt, men neste gang får du bare si det som det er.

eller som noen skriver over her ta det på en 50% ordre, da tjener du på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Annonse

  • 5 måneder senere...
Med returer mener jeg først og fremst MK damene som har fått nok og sender tilbake kvoten(e) sine.

mange slitne husmødre som har utviklet seg til å bli flotte kvinner gjennom Mary Kay.

Det er setninger som denne som peker mot kult og hjernevask komplett uavhengig av produkt og kvaliteten på produktene. :)

i mary kay er det muligheter for alle! Det er en lav kostnad for å begynne og en velger selv hvor mye en vil jobbe.... Nerttopp derfor er det flott at kvinner som kanhende ikke har hatt selvtillit nok til å søke jobber etc, klarer å jobbe seg opp og få en flott MK karriære!!

ingen blir hjernevasket, men så flott om folk liker det de gjør og engasjerer seg!!! ikke noe i veien med det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det fortsatt noen som BRUKER mary kay?

Greit nok at noen husmødre selger det for å tjene penger, men jeg trodde at folk stort sett kjøpte slike ting gjennom nett/parfymerier nå om dagen.

Jeg har aldri brukt mary kay-produkter, og det kunne ikke falle meg inn heller. Det finnes da så mye bra på markedet at en trenger ikke bruke homeparty-produkter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, er det fortsatt noen som BRUKER mary kay?

Greit nok at noen husmødre selger det for å tjene penger, men jeg trodde at folk stort sett kjøpte slike ting gjennom nett/parfymerier nå om dagen.

Jeg har aldri brukt mary kay-produkter, og det kunne ikke falle meg inn heller. Det finnes da så mye bra på markedet at en trenger ikke bruke homeparty-produkter!

Artig å ha så sterke meninger om produkter du sier selv at du aldri har brukt.

Produktene er gode, de beste jeg noen gang har brukt, og det sier faktisk litt.

At de ikke selges over disk har ikke noe med produktene å gjøre, men forretningskonseptet og ideen til Mary Kay som startet selskapet på 60-tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Har bare et slite spørsmål til dere som driver med homeparties:

Syns dere ikke at det er litt flaut å skulle tjene penger på venner og bekjente?

Selv syns jeg det generelt er en uting å blande vennskap og butikk, og blir fornærma hver gang en gammel klassekamerat eller venninne ringer meg for å ha meg med på ett eller annet party. De vil jo bare tjene penger på meg, jeg er da ikke så dum at jeg ikke ser den? De inviterer som oftest til "kurs" eller "bakekveld" men jeg forstår da godt at dette er produktpresentasjon med den hensikt og tjene penger. Hjelper ikke om man kaller seg konsulent aldri så mye, jeg forstår at det er en selger som vil tjene på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du hadde startet en klesforretning, ville du ikke hatt venninnene dine som kunder der heller? Skjønner ikke helt problemet jeg.

Nå selger jeg ikke MK lenger, men jeg har en venninne som fremdeles selger, og jeg anser det ikke som et problem at hun tjener noen kroner på at jeg handler av henne heller. Produktene er gode, jeg vil ha dem, og hun tjener noen kroner på det. So what? Hun selger vesker også, jeg kjøper det av henne også, jeg... og for å hjelpe henne, hender det at jeg trommer sammen flere venninner til et "home party". Ser virkelig ikke problemet.

Jeg var forresten også hennes sponsor da hun startet, og nå er hun selvstendig næringsdrivende, og tjener godt pga en mulighet jeg ga henne. Er det dumt?

Endret av mysan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Er kanskje ikke helt det samme med en klesbutikk der man selv oppsøker butikken da.

Og jeg har ikke noe problem generelt med at folk kjøper av hverandre så lenge begge parter syns dette er ok. Greia er bare den at jeg flere ganger er blitt kontaktet av fjerne bekjente, foreksempel folk jeg er gått på skole med for 5 år siden og ikke snakket med etter det. De ringer og er såååå hyggelige og vil invitere meg til "bakekveld" for eksempel. Samtalen starter somregel med hvor lenge det er siden sist, hvor hyggelig det hadde vært å treffes og så videre, men det viser seg somregel at det er penger de er ute etter.

Skjønner at ikke alle driver på sånn da, men det er faktisk mange som gjør akkurat det. Og jeg lurer på om hvorfor ikke de syns det er pinlig ja. Jeg slv ville syns det var superflaut (og dermed ikke gjort det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De synes sikkert også det er pinlig, men det er en del av salgstreningen og det å komme igang. Man har en håndfull venner selv, som man kjenner, og så har de venner som har venner som har venner... sånn sprer det seg og man utvider kundekretsen sin til mennesker man ellers ikke ville kjent. Man behøver ikke nødvendigvis ringe de samme om og om igjen dersom man har klart å utvide kundekretsen.

Og du sier at de er ute etter penger. Det er ikke pengene i seg selv som er grunnen til at de ringer. Det er for å komme i kontakt med din omgangskrets. Ja, det blir penger av det, dette kalles markedsføring. Direktemarkedsøring fremfor vanlig markedsføring som koster skjorta og litt til.

Min forrige sjef, i en klesforretning jeg jobbet i, pleide et par ganger i året og spesialinvitere gode kunder, venner og familie til en pre-visning av neste kolleksjon. Ja, hun var ute etter pengene deres, men samtidig så fikk også disse personene litt avslag i pris og fordelen ved å handle i fred og ro, og de ble servert lette forfriskninger. På samme måte som et homeparty bare at det foregikk i butikken. De som likte tilbudet, stilte opp. Sånn er det med homeparties også. Er du ikke interessert i produktet, så er det bare å takke nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest_bibbi_*
Med returer mener jeg først og fremst MK damene som har fått nok og sender tilbake kvoten(e) sine.

mange slitne husmødre som har utviklet seg til å bli flotte kvinner gjennom Mary Kay.

Det er setninger som denne som peker mot kult og hjernevask komplett uavhengig av produkt og kvaliteten på produktene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_bibbi_*

Hei.

Har lest innleggene her, og på meg virker det som om noen ønsker å provosere.....

Jeg ble selv introdusert for Mary Kay`s produkter høsten 2008, og må bare si at jeg er kjempegornøyd:) Har tidligere brukt produkter fra både Dior, Kanebo, Clarins, Biotherm m.m. og synes at Mary Kay er minst vel så bra!

Og så er det jo så enkelt at er noen skeptisk/negativ til produktene er det bare å kjøpe andre merker. Synes ikke det blir riktig at de som selger Mary Kay skal være nødt til å forsvare produktene overfor slik usaklig kritikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_Marit_*

Må bare si at jeg er veldig fornøyd med produktene til Mary kay. Jeg har kjøpt billig på finn.no. Jeg har prøvd en rekke merker, men bruker nå bare Mary Kay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

kan ikke folk bare slutte å være negativ til tng de ikke bruker selv:)

hva har mary kay gjort dere?

har brukt en god del ting av MK siden mai :) og det er kjempe topp:)

og de fleste i min venne krets har noen MK produkter :)

kursene er helt topp, man kan ikke gå inn på H & m og prøve sminken, det er supert med MK for da vet du hva du får:) og det er jo litt gøy og sitte masse jenter og leke seg med farger og kremer:) og parfymene er nydeliger,:)

syntes damene og jentene som jobber med MK er super søte, alle mulige fasonger og farger:) er sikkert en god ting for mange som har vært ensomme og starte med MK, de får et godt nett verk rundt seg:)

er ikke rart det er krig i verden når, man skal bli så hissige og frekke av bare små ting, kanskje fokusere på ting som er litt viktigere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke folk bare slutte å være negativ til tng de ikke bruker selv:)

hva har mary kay gjort dere?

har brukt en god del ting av MK siden mai :) og det er kjempe topp:)

og de fleste i min venne krets har noen MK produkter :)

kursene er helt topp, man kan ikke gå inn på H & m og prøve sminken, det er supert med MK for da vet du hva du får:) og det er jo litt gøy og sitte masse jenter og leke seg med farger og kremer:) og parfymene er nydeliger,:)

syntes damene og jentene som jobber med MK er super søte, alle mulige fasonger og farger:) er sikkert en god ting for mange som har vært ensomme og starte med MK, de får et godt nett verk rundt seg:)

er ikke rart det er krig i verden når, man skal bli så hissige og frekke av bare små ting, kanskje fokusere på ting som er litt viktigere :)

Kan jeg få gjette hvem du er sponsa av?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Lillifee

Jeg er allergisk mot det meste, har prøvd de fleste produktene fra Mary Kay..og jeg sier dere: "HELT FANTASTISK". Er så mye dritt i de "vanlige" butikkene, som man knapt rekker å få på huden før d svir osv. Nei anbefaler MK produktene på det sterkeste. Sminken og hudproduktene er herlige. Føler meg som et nytt menneske :gjeiper:

Ikke vær skeptisk.. prøv heller!!

-Jente 25-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...