Gå til innhold

Diskusjon om Mary Kay


Chic' Wilma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ha ha husker den tråden... Men tro ikke alt du leser ;) Det er et rimelig stort konsern, så det fins jo alltid negative sider. Det har hvertfall ingenting med hudpleien å gjøre.

Har hvertfall ikke opplevd noe negativt jeg ;-) Er kjempefornøyd, og alle jeg kjenner som har prøvd Mary Kay sier at det er det beste de har brukt. :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Chic' Wilma....

Du har tydeligvis ikke mye greie på dette. Du tror nok kanskje at jeg er "hjernevasket", men der tar du grundig feil. Jeg har en god fulltidsjobb som ikke har noe med MK å gjøre, så for meg er det KUN en hobby. Jeg kan si at min fulltidsjobb har noe med journalistikk å gjøre, og er dermed en skeptiker av natur...

Gjorde mye research, og visste mye om produktene før jeg gadd og begynne med dette. Hvis du har lest Dagens Nærlingsliv noen gang hadde de en liste over hvilke selskap som er pyramider, og hvilke som ikke er d. Mary Kay er på listen over godkjente selskaper!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

,,, og jeg som ikke skulle diskutere, :)

Jeg har nok ganske god greie på dette, dessverre vil jeg si da det ikke er noe jeg har så veldig stor glede av.

Svarer nå kun får å gi deg rett i en ting.

Min bruk av ordet pyramide er selvfølgelig feil.

Det er selvfølgelig en viss forskjell på pyramider og Network Marketing.

World Games og 5%Community (for å nevne noen av de mest kjente i senere tid) er pyramider.

Mary Kay, Herbalife, Amway, Foreverliving ol er Network Marketing.

Godkjente forretningsmodeller på mange måter men de fleste av dem er nokså markspiste, full av korrupsjon og usannheter.

Du som har gjort så mye research på dette har sikkert også fått med deg hva som skjedde med grunnleggerne av Herbalife, en annen godkjent Network Marketing organisasjon. (de som er interessert kan google)

Mitt avsluttende poeng er at (ja mener fremdeles at jeg ikke diskuterer) når det gjelder Mary Kay er det tosidig, sminke og forretningsmodell.

Jeg har lite erfaring med sminken så jeg kan ikke utale meg om hvor bra den hverken subjektivt eller objektivt. Jeg bruker den ikke av prinsipp da jeg ikke vil støtte det MK innebærer, i tillegg til at jeg så langt det er mulig holder meg unna kjemikalier og parabener, noe MK i tillegg til de fleste andre kosmetikkmerker har i massevis.

Dette er for meg nok til å holde meg unna Mary Kay.

Edit pga typo retting.

Endret av Chic' Wilma
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn for ordens skyld så bruker jeg ikke Max Factor heller.

Ingen produkter under Estee Lauder paraplyen.

Dior brukte jeg i min ungdom, (dyretesting + ingredienser)

Likte Clarins sin Mulit-Active Night en stund (flinke på dyreforsøk men en av værstingene på ingredienser.)

etc

etc

etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har oversikt over alle produktene, og hva de inneholder jeg og det er hvertfall ikke noe som er ulovlig. Dette er kjempe strengt, og hvertfall i Norge som ikke er medlem av EU. F.eks har vi ikke lov til å selge et produkt som blir solgt i resten av verden pga en urtekombinasjon.

Det er ikke lenge siden flere parfymerier i Norge ble "raidet" og måtte ta ut ting av sortementet nettop pga vi ikke er med i EU.

Så det er nok ikke noe som er skadelig, og tror du kan lete lenge etter produkter uten parabener...Parabener er det hyppigst brukte konserveringsmiddelet som fins på markedet. Enkelte parabener er tillatt brukt til konservering av mat. Om lag 80 prosent av alle kosmetikk- og pleieprodukter inneholder parabener.

Til informasjon:

MK produktene er allergitestet. Er selv hyperallergisk, men reagerer ikke på Mary Kay (første gang jeg har tålt noe 100% er til og med allergisk mot clinique)! Det er en av grunnene til at jeg er imponert.

DE ER HELLER IKKE TESTET PÅ DYR! Som er det aller viktigste for meg hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har oversikt over alle produktene, og hva de inneholder jeg og det er hvertfall ikke noe som er ulovlig.

Så det er nok ikke noe som er skadelig, og tror du kan lete lenge etter produkter uten parabener...Parabener er det hyppigst brukte konserveringsmiddelet som fins på markedet. Enkelte parabener er tillatt brukt til konservering av mat. Om lag 80 prosent av alle kosmetikk- og pleieprodukter inneholder parabener.

,, og blant de resterende 20% leter jeg etter mine produkter.

Prøver å ikke spise parabener også, og så langt det er mulig ikke å smøre på meg noe jeg teoretisk ikke kunne spist.

Men må innrømme at de eneste ingrediensene i mitt regime jeg faktisk spiser er olivenolje, yoghurt og honning , for å regne de flytende.

Den daglige kampen for tilværelsen :)

Klart disse merkene ikke inneholder noe som er ulovlig - da ville de jo blitt stoppet.

Det er en helt annen diskusjon hva som egentlig blir tillatt i kosmetikk og vi er vel alle mer eller mindre prøvekaniner for hva industrien finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Kanskje du har lyst å fortelle oss uvitende om hvordan du får ut bonusen din Gizmoo?

I andre MLM/Networking selskaper jeg kjenner til er det slik at den som selger produktene må kjøpe for kr X selv for å få ut sin bonus? Selvsagt kan man da selge det man kjøper videre, men man skulle jo tro at det holdt at man arbeidet for pengene og ikke måtte stadig kjøpe for å få ut bonusen?

Stemmer det ikke videre at dere må selv kjøpe alle produktene dere presenterer, dvs. påfyll når dere har sminket de potensielle kundene deres?

Og hva slags utdanning er det egentlig dere har når det gjelder hudpleie og kosmetikk? Hvordan vet jeg at du vet om jeg virkelig kler den bringebærrøde leppestiften du vil selge meg?

At produktene er testet og at det ikke blir utført dyreforsøk er flott. Det har jeg ingenting å si på. Jeg kan bare opplyse deg om at hadde du sagt noe annet måtte MK pakket snippesken i Norge for det er ikke lov å selge produkter som ikke er godkjente i landet. At andre også må tåle kritikk er helt uvesentlig for denne saken - spørsmålet i denne tråden er reist om det er gode produkter og noen har tatt det videre om det er etisk forsvarlig å handle hos MK.

Hvorfor - hvis det er så fantastiske produkter - selges disse ikke i butikk på vanlig måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvordan da sporet av?

For meg er kjøp av et hvilket som helst produkt også et etisk spørsmål. Dersom jeg ikke kan stå inne for etikken bak et merke som Mary Kay så kjøper jeg heller ikke produktene.

Hvis du leser i den andre tråden så vil du se at der også står en god del om kvaliteten på produktene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Blondie 65.

Det stemmer at man kan få bonus, men det får ikke jeg. Dette gjelder kun Sales Directors, teamleadere osv. Jeg har bare dette som en fritids-syssel som jeg gjør noen ganger. Jeg får 50 prosent fortjeneste på det jeg selger, og syns selv det er ganske bra.

Jeg har en rekke "Demoprodukter" som jeg bruker på kursene, men disse fikk jeg i en startpakke som er MYE billigere enn innholdet. Denne får man selvfølgelig kun kjøpt en gang, slik at hvem son helst skal ha råd til å begynne med dette, og det er helt uforpliktende om man vil fortsette eller ikke. Man kan slutte når man vil. Den eneste egenkapitalen man trenger for å begynne er 1600 kr (startpk), og jeg syns ikke det er så ille.

De som driver med Mary Kay på heltid opparbeider seg et lager med produkter hjemme, men det gjør ikke jeg. Når jeg har hatt et kurs, bestiller jeg bare de varene kundene vil ha, får de i posten etter ca 4 dager, og leverer de til kundene mine.

Vi får opplæring i form av gratis møter med diverse info og opplæring hver mandag, pluss at det er store karriere konferanser på f.eks SAS hotellet og i Gøteborg. Det hjelper jo selvfølgelig at man har litt peiling på farger og hudpleie fra før av. Men d er ikke et must daman lærer mye.

Disse møtene holder en Unit leder som har et visst antall konsulenter som hun har "vervet". Disse har hun hjulpet med coaching og støtte, derfor får hun bonus av Mary K. konsernet.

Grunnen til at produktene ikke blir solgt i butikk er av den enkle grunn at Mary Kay Ash som startet det hele, ikke ville det. MK har en "Try before you buy" filosofi, slik at du kan tilpasse produkter etter dine behov, og bli 100% fornøyd! Man skal ha en personlig konsulent som hjelper deg å velge riktig, og hvis man ikke er fornøyd kan man bare ringe og klage! (og få nytt produkt gratis hvis man ikke er fornøyd).

Nå ble det veldig mye her, men kunne sagt så mye mer... si fra hvis jeg glemte å svare på noe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det er mestselgende merke i USA og Sverige da... Det er bare her i Norge folk er så langt etter.. Og man hører jo hvor skeptiske folk er til ting som er litt annerledes her også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart det er mestselgende merke i USA og Sverige da... Det er bare her i Norge folk er så langt etter.. Og man hører jo hvor skeptiske folk er til ting som er litt annerledes her også.

Er ikke så sikker på at dette stemmer.

Det var vel noe med at salgstallene regnes før returer og at man må kjøpe et minimum

når man er distributør.

Så når man skryter av salgstall går det ikke på hvor mange produkter er solgt til fornøyde kunder men hvor mange distributører osv har fylt kvotene sine.

Det er jo en kjensgjerning at MK ikke er så lett å få solgt, ihvertfall ikke i USA der det rett og slett er for mange som selger itillegg til at både merket og konseptet begynner å bli både stigmatisert og utdatert. Den rosa MK dama med blå øyenskygge, rød leppestift og drakt er jo blitt en karikatur.

Skulle tro det er litt lettere å få solgt i Norge der det faktisk er litt mindre vanlig og den jevne kunde har litt mindre peiling på historien bak selv om den også begynner å innhente MK her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så sikker på at dette stemmer.

Det var vel noe med at salgstallene regnes før returer og at man må kjøpe et minimum når man er distributør.

Man må ikke kjøpe mer enn man selger hvis man ikke vil.... Det pleier ikke jeg. Det er forresten få returer. Har ikke fått inn en eneste en jeg.

Folk kan jo syns og tro hva de vil. Men jeg vet selv hvor bra produktene virker, og hvor mange slitne husmødre som har utviklet seg til å bli flotte kvinner gjennom Mary Kay. Hadde aldri drevet med dette hvis det var flere negative sider enn positive. Har en bra stilling som er godt betalt så jeg trenger ikke ha denne hobbyen hvis jeg ikke ville. Kjenner mange som er overlykkelig over å ha oppdaget disse produktene, og er selv en av dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mary Kay er som en religiøs sekt. Konsulentene preker nyfrelst om produktene og har man først kjøpt et Vakttårn, eh, jeg mener hudprodukt, så blir man aldri kvitt dem ;)

Dvs, jeg blir ikke plaget, da jeg er Mary Kay-varianten av en hedning/katolikk - En hudpleier som selger Dermalogica :ler:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mary Kay er som en religiøs sekt. Konsulentene preker nyfrelst om produktene og har man først kjøpt et Vakttårn, eh, jeg mener hudprodukt, så blir man aldri kvitt dem ;)

Dvs, jeg blir ikke plaget, da jeg er Mary Kay-varianten av en hedning/katolikk - En hudpleier som selger Dermalogica  :ler:

Det er vel noe av det teiteste jeg har hørt :ler:

Jeg er hvertfall så ateist som overhodet mulig. Har hørt om det sekt lignende greiene jeg også, men ikke her i Norge...

Føler meg ikke særlig frelst selv om jeg interresserer meg for hudpleie og sminke. Har alltid gjort det i og med at jeg har hatt en person i nær familie som drev parfymeri. Så jeg har nok prøvd litt av hvert. MÅ ikke bare bruke Mary kay. Har mange andre produkter hjemme. Men liker MK fordi d faktisk funker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Borghild

Mary Kay og annet homepartystæsj er bare noe ræl og makkverk! Er vel en grunn til at butikkene ikke vil ta det inn! De får ikke solgt! Er så mye annet og bra ting å velge i! Men selvsagt, hadde jeg bodd 20 mil fra et parfymeri og ikke hatt internett og noen hadde prøvd å selge meg Mary Kay, så kanskje.... Men hadde nok heller hamstret som en gal når jeg var i byen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må ikke kjøpe mer enn man selger hvis man ikke vil.... Det pleier ikke jeg. Det er forresten få returer. Har ikke fått inn en eneste en jeg.

Folk kan jo syns og tro hva de vil. Men jeg vet selv hvor bra produktene virker, og hvor mange slitne husmødre som har utviklet seg til å bli flotte kvinner gjennom Mary Kay. Hadde aldri drevet med dette hvis det var flere negative sider enn positive. Har en bra stilling som er godt betalt så jeg trenger ikke ha denne hobbyen hvis jeg ikke ville. Kjenner mange som er overlykkelig over å ha oppdaget disse produktene, og er selv en av dem ;)

Med returer mener jeg først og fremst MK damene som har fått nok og sender tilbake kvoten(e) sine.

mange slitne husmødre som har utviklet seg til å bli flotte kvinner gjennom Mary Kay.

Det er setninger som denne som peker mot kult og hjernevask komplett uavhengig av produkt og kvaliteten på produktene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...