Gjest Gjest_Heia_* Skrevet 21. februar 2008 #81 Skrevet 21. februar 2008 Ev. kan du lese denne tråden http://forum.kvinneguiden.no/index.php?sho...225350&st=0 Jeg har brukt Mary Kay noen år, og har vært fornøyd med de. Men nå har jeg nettopp blitt tipset om en side som tester produkter etter hvor stor risiko de er for helsen vår, blant annet kreftfremkallende. Og på en skala fra 1-8 har Mary Kay flere produkter som ligger høyt oppe, og flere som ligger på 8. Sjekk disse to sidene www.cosmeticsdatabase.com/wordsearch_free.php?hq=Mary+Kay&go=go www.coopamerica.org/programs/rs/profile.cfm?id=262 så jeg skal skifte leverandør.
Gjest Gjest_Kristin_* Skrevet 26. februar 2008 #82 Skrevet 26. februar 2008 [ Vi får opplæring i form av gratis møter med diverse info og opplæring hver mandag, p
mysan Skrevet 26. februar 2008 #83 Skrevet 26. februar 2008 [ Vi får opplæring i form av gratis møter med diverse info og opplæring hver mandag, p gratis? jeg var med venninna mi på slikt et mandagsmøte i en av Norges største byer, 50 kr gangen takk, eller 150 kr mnd... Det er opp til den enkelte sales director hvorvidt hun selv vil sponse utgiftene til leie av lokaler til disse møtene, eller om hun vil ha igjen litt av utgiftene ved å ta en liten sum til inngang. Man er selvstendig næringsdrivende som distributør for slike selskaper, ikke ansatt, og som selvstendig følger det utgifter. Gjester burde imidlertid komme gratis inn.
Gjest Gjest_Kine_* Skrevet 28. februar 2008 #84 Skrevet 28. februar 2008 Mary Kay og annet homepartystæsj er bare noe ræl og makkverk! Er vel en grunn til at butikkene ikke vil ta det inn! De får ikke solgt! Er så mye annet og bra ting å velge i! Men selvsagt, hadde jeg bodd 20 mil fra et parfymeri og ikke hatt internett og noen hadde prøvd å selge meg Mary Kay, så kanskje.... Men hadde nok heller hamstret som en gal når jeg var i byen. Bare en liten rettelse. Nå veit ikke jeg om du noen gang har vært på et hudpleiekurs med en konsulent fra Mary Kay, eller om du noen sinne har vært på det du kaller for homeparty, men det er en vesentlig forskjell der. Synes ikke de to kan sammenliknes. Det er en god grunn til at butikkene ikke "tar" inn Mary kay, og den enke grunn er at de får faktisk ikke ta det inn. De har ikke en gang muligheten til å ta det inn. Så det finnes ingenting å si nei til fra butikkenes side. Mary Kay ønsket blant annet at hver og en kunde skulle ha sin egen konsulent som kunne gi veiledning og oppfølging. Mary Kay tilbyr en helt unik service, som ingen parfymeri kan måle seg mot. Så det er ikke snakk om at de ikke får solgt, de har rett og slett ikke muligheten til å selge det heller. Det kan være greit å vite litt mer enn bare det overfladiske man hører fra jungeltelegrafen før man uttaler seg om det hele.
Gjest risa Skrevet 29. februar 2008 #85 Skrevet 29. februar 2008 Det er en god grunn til at butikkene ikke "tar" inn Mary kay, og den enke grunn er at de får faktisk ikke ta det inn. De har ikke en gang muligheten til å ta det inn. Så det finnes ingenting å si nei til fra butikkenes side. Mary Kay ønsket blant annet at hver og en kunde skulle ha sin egen konsulent som kunne gi veiledning og oppfølging. Mary Kay tilbyr en helt unik service, som ingen parfymeri kan måle seg mot. Så det er ikke snakk om at de ikke får solgt, de har rett og slett ikke muligheten til å selge det heller. Det kan være greit å vite litt mer enn bare det overfladiske man hører fra jungeltelegrafen før man uttaler seg om det hele. Det er jo bare å prøve å gjøre produktene ekslusive. Sier ingeting om hvor bra de er. Forbrukere lar seg lure.
mysan Skrevet 29. februar 2008 #86 Skrevet 29. februar 2008 Det er jo bare å prøve å gjøre produktene ekslusive. Sier ingeting om hvor bra de er. Forbrukere lar seg lure. Jeg ser du har god peiling på både konseptet direktesalg, Mary Kay og produktene deres. Produktene ER gode, de beste jeg noen gang har prøvd. Derfor valgte jeg i sin tid å bli konsulent for selskapet. At ting ikke selges over disk har faktisk ingen ting med produktene å gjøre, det har med selskapets filosofi å gjøre. Jeg selger ikke MK lenger, men jeg er fremdeles en meget fornøyd kunde.
Gjest Gjest Skrevet 18. mars 2008 #87 Skrevet 18. mars 2008 Jeg ser du har god peiling på både konseptet direktesalg, Mary Kay og produktene deres. Produktene ER gode, de beste jeg noen gang har prøvd. Derfor valgte jeg i sin tid å bli konsulent for selskapet. At ting ikke selges over disk har faktisk ingen ting med produktene å gjøre, det har med selskapets filosofi å gjøre. Jeg selger ikke MK lenger, men jeg er fremdeles en meget fornøyd kunde. Jeg også!! Har akkurat begynt som mary kay konsulent selv nå. må himle med øynene over mange av kommentarene her. Om dere ikke liker mary kay eller konseptet..helt greit. alle kan ikke like det, mange er skeptiske til å ha kurs hjemme hos seg selv. alle sier ikke ja. men stort sett er folk fornøyde, har en herlig sosial kveld sammen med 2-3 venninner og INGEN trenger å kjøpe noe. har vært på flere kurs hvor flere av jentene ikke kjøpte noe, og det er helt iorden. det er det samme som når man går i et parfymeri å kikker å går ut igjen uten å kjøpe noe. forskjellen med mary kay er at man får prøve som man vil hjemme i sin egen stue. jeg driver med mary kay på hobbybasis, dvs at jeg kan tjene intill 50000 på et år uten å betale skatt av det. kommer jeg over 50000 må jeg registrere meg. dette er en herlig måte å drive med det jeg brenner for, hudpleie og sminke. jeg elsker å lære venninner sminketips og hudtips. jeg går på mandagsmøter og konferanser for å lære mer. folk sammenlikner mary kay med homeparties, det er et KURS. kan ikke sammenliknes med et oriflame pary hvor man smører litt på hånda si. ang kurset så har vi mottoet: we teach, but not touch. vi lærer men rører ikke. kundene skal lære å legge sminke selv og lære seg hudpleie helt fra starten av. mange er sikkert ikke fornøyd med MK produktene, noen har fått en "dårlig" konsulent. like mye som man får dårlig service i butikker. jeg har kjøpt mye dyre merker før, bla dermalogica som gjorde huden min illrød og sår. den var for sterk for meg. MK er bra for min hud. jeg bruker produktene rett og ser resultat. jeg hadde ikke begynt med dette hadde jeg ikke likt produktene. jeg har ikke begynt med dette for å bli rik. JEG vil berike andres liv, hjelpe andre med å føle seg vel. sekt??? vekkelsesmøter? er det mulig....jeg er min egen sjef, jeg gjør som jeg vil og ingen kan tvinge meg til noe som helst. jeg slutter når jeg vil og jobber når jeg vil. ja vi får prosenter av det vi selger, men herlighet, det er jo slik det funker. venninner sier til meg at de heller vi være hjemme hos seg selv hvor jeg kommer med mitt eget lille parfymeri en å stå som et nek i butikken hvor de ikke vet hvor de skal begynne å velge og heller ikke får den hjelpen de trenger. forørig gir jeg så klart venninner 20% rabatt på alt de kjøper, så tjener jeg uansett ikke så på det alikevell. nei, mary kay er en herlig mulighet til å møte andre mennesker på. jeg øver meg i å stå foran andre og få andre til å føle seg vel. homeparties liker jeg også. jeg går på både perfect home og tupperware. noen liker det andre ikke. men mary kay er et kurs, og det liker jeg aller best.
Gjest Mari Kari Skrevet 18. mars 2008 #88 Skrevet 18. mars 2008 Jeg har vært mary kay konsulent før. produktene er bra og alt. men jeg sluttet med det pga tjente ikke noe særlig på det faktisk. at man tjener 50% på salger er jo bare tull. eller var det jeg som ikke forstod? husker jeg gledet meg til mitt første kurs. hos 4 venninner, de kjøpte alle satin hands settet. for dem koster det 575 kroner, altså et kurs salg på 2300 kr. noe som jeg jo var fornøyd med da gjennomsnittsalg jo er på 2500kr. men når jeg kom hjem og skulle bestille varene (som jeg da bestiller til grosistpriser) ble saken en annen. jeg la 4 satin hands i handlekurven som da kom på 1400 eller noe fordi det bare er en 30% bestilling. jeg må legge inn bestilling på 5000 for å få 50%. så ble frakten lagt på etterpå 150 kr. og etter der kom momsen på, så det hele ble på rundt 1800 kr for meg å betale. pluss at jeg ga vertinnen halv pris, dvs over 200 ekstra for meg. dvs jeg betalte da 2000 kr for disse varene og tjente 300 kroner den kvelden!! med bensinpenger og alt blir det ikke mye kronene igjen.... så da følte jeg meg litt lurt rett og slett, så for meg jeg skulle få en god slump jeg. man er avnhengig av å få et bra salg for å få 50%!!! folk som jobber med dette på fulltid er sikkert bra betalt, de har jo 50% bestillinger i hytt og pine. mens jeg som jobbet 2-3 ganger i mnd, mer hadde jeg ikke tid til, følte at jeg ikke klarte å komme meg på 0 en eneste gang. så jeg sluttet. synd men, for produktene er gode.
mysan Skrevet 19. mars 2008 #89 Skrevet 19. mars 2008 Vel, hvis du gir vertinnen 50% på sine produkter, når du selv kun får 30% på dem, så er jo det dårlig butikk, men det er ditt eget valg. Og du visste vel før du startet at du ikke får 50% på alt, med mindre du har store nok ordre? Man må jo sette seg inn i tingene så man slipper slike overraskelser. Man er sin egen forretning vet du
Gjest Mari Kari Skrevet 24. mars 2008 #90 Skrevet 24. mars 2008 Vel, hvis du gir vertinnen 50% på sine produkter, når du selv kun får 30% på dem, så er jo det dårlig butikk, men det er ditt eget valg. Og du visste vel før du startet at du ikke får 50% på alt, med mindre du har store nok ordre? Man må jo sette seg inn i tingene så man slipper slike overraskelser. Man er sin egen forretning vet du Konsulenten min sa at vertinnen må jo få noe, derfor 50% på et produkt for da tapte man ikke noe på det, vel vel...ikke for hun kansje som hadde kurs 3 ganger i uken. hun sa også at kundene bør få varen den kvelden, så jeg burde kjøpe meg opp ett lager. så hva skulle jeg gjøre dan når jeg aldri klarte å selge nok til en 50% bestilling?? solgte alltid til rundt 2-3000 jeg, men det ble alltid en 30% bestilling. kundene forventet også å få varene raskt, så ikke lett å samle opp bestillinger heller, da måttet jeg jobbet mye mye mer en hva jeg ville. venninner forventet også rabatt, så synes ikke det var noe lett i det hele tatt.
mysan Skrevet 24. mars 2008 #91 Skrevet 24. mars 2008 Jeg skjønner dilemmaet ditt. Selv startet jeg min "karriere" med å kjøpe opp et lite lager av 3-in-1 one og Satin Hands, fordi det var dette det gikk mest av, slik at jeg hadde på lager det kundene og vertinnene ønsket som regel. Deretter kunne jeg samle opp ordre til jeg kom opp i 50%-ordre. Ofte utgjør den prosentsatsen såpass i rene penger at det lønner seg å legge på litt på ordren for å få den. Man får jo ganske enkelt mer for pengene på den måten. Ja, ja... jeg sluttet også, fordi jeg synes peset med å få vertinner nok ble et mas.
BayliZ Skrevet 25. mars 2008 #92 Skrevet 25. mars 2008 Kjøpte Mary Kay for første gang i år og er dessverre ikke fornøyd.
Leo Skrevet 25. mars 2008 #93 Skrevet 25. mars 2008 jeg driver med mary kay på hobbybasis, dvs at jeg kan tjene intill 50000 på et år uten å betale skatt av det. kommer jeg over 50000 må jeg registrere meg. dette er en herlig måte å drive med det jeg brenner for, hudpleie og sminke. Helt OT, men det er helt feil og du kan etter hvert få en kjedelig overraskelse fra Skatteetaten! Skatt må du nok betale fra første krone. Grensen på 50.000 gjelder merverdiavgift og det er noe ganske annet.
mysan Skrevet 26. mars 2008 #94 Skrevet 26. mars 2008 Det er riktig som Leo sier. Du bør registrere deg hos Brønnøysund, få et org.nummer og begynne å føre regnskap. Du kan trekke fra kjøreutgifter, innkjøp av rekvisita og promotionartikler, vertinnegaver, evt. lys og servietter og alt du bruker i forbindelse med jobben, så hvis du jobber lite så vil du antakelig ende opp med å ikke skulle betale skatt allikevel, men da har du i hvert fall ditt på det tørre.
Gjest Gjest_Christina_* Skrevet 27. mars 2008 #95 Skrevet 27. mars 2008 Vel, hvis du gir vertinnen 50% på sine produkter, når du selv kun får 30% på dem, så er jo det dårlig butikk, men det er ditt eget valg. Og du visste vel før du startet at du ikke får 50% på alt, med mindre du har store nok ordre? Man må jo sette seg inn i tingene så man slipper slike overraskelser. Man er sin egen forretning vet du Hehe, er jo greit å rote litt rundt på hjemmesiden til mary kay og sette seg inn i hvordan ting fungerer før man begynner å gi ut 50%i vertinne gave Og gi beskjed når noen vil bestille, at det vil ta en uke før de får varene fordi du ikke har de på lager akkurat da.... Så er det jo lurt å booke ekstra med kurs den første tiden så du selger nok til en 50% bestilling, og automatisk da får bygget opp varelageret litt... eller legge på litt på prisen til frakt når det er så små bestillinger... Jeg la tilside alt som ble fortjeneste i begynnelsen så jeg kunne bestille varer til eget lager Jeg elsker produktene, filosofien og miljøet... Mary Kay er den beste jobben jeg har hatt noen gang!!! Man er sin egen sjef, og det innebærer innitiativ
mysan Skrevet 28. mars 2008 #96 Skrevet 28. mars 2008 Hehe, er jo greit å rote litt rundt på hjemmesiden til mary kay og sette seg inn i hvordan ting fungerer før man begynner å gi ut 50%i vertinne gave Og gi beskjed når noen vil bestille, at det vil ta en uke før de får varene fordi du ikke har de på lager akkurat da.... Så er det jo lurt å booke ekstra med kurs den første tiden så du selger nok til en 50% bestilling, og automatisk da får bygget opp varelageret litt... eller legge på litt på prisen til frakt når det er så små bestillinger... Jeg la tilside alt som ble fortjeneste i begynnelsen så jeg kunne bestille varer til eget lager Jeg elsker produktene, filosofien og miljøet... Mary Kay er den beste jobben jeg har hatt noen gang!!! Man er sin egen sjef, og det innebærer innitiativ Der sa du det
Gjest Gjest Skrevet 29. mars 2008 #97 Skrevet 29. mars 2008 Hmm, så man bør registrerer seg? jeg har jobbet som MK i bare noen uker, har hatt et kurs. Jeg skal ikke ha mer en 2 kurs pr måned. Så er det virkelig nødvendig å registrere seg da? siden dette blir en bi inntekt, trekkes man jo 50% skatt av det....da blir det ikke mye igjen for å si det slik....og har jo allerede brukt 5000 på MK starpakke m bonus 1, vil jo komme på 0 igjen for å si det slik.... team leaderen min sa jeg kunne tjene opp til 50000 i året...hadde tenkt til det jeg da...men da er kansje ikke det så lurt??? hva skal jeg da gjøre?
Leo Skrevet 29. mars 2008 #98 Skrevet 29. mars 2008 Jeg tror rett og slett du bør sette deg bedre inn i dette før du går videre. Du trenger ikke registrere deg i merverdiavgiftsmantallet før du når en omsetning på 50.000, men hvis du skal drive egen virksomhet av denne typen bør du registrere et enkeltmannsforetak. Du vil da få fradrag for alle kostnader som relaterer seg til din virksomhet som MK-konsulent og betaler kun skatt av overskuddet. Skatten må du for øvrig sørge for å beregne og innbetale selv.
Gjest Gjest_ Skrevet 4. april 2008 #99 Skrevet 4. april 2008 Så er det virkelig nødvendig å registrere seg da? siden dette blir en bi inntekt, trekkes man jo 50% skatt av det....da blir det ikke mye igjen for å si det slik....
Gjest Gjest_Karianne_* Skrevet 14. april 2008 #100 Skrevet 14. april 2008 Hei! Er konsulent og lurer på en ting- hvis en ikke aktiv (dvs en som er utestengt fra mk pga inaktivitet) konsulent ønsker å bestille fra deg, hvor mye tar du da betalt? Gir du varene til innkjøpspris selv om den ikke aktive konsulenten skal selge varene videre eller tar du vanlig utpris? Er det vanlig praksis å "kjøpe ut" til kollegaer som har vært inaktive?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå