Gå til innhold

Hvor gammel var du da du flytta hjemmeifra?


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var akkurat fylt 19. Det var en passe alder for meg, jeg flytta for å studere. Det var utrolig godt å bo hjemme mens jeg gikk på videregående. Jeg kjenner flere som har dobbelt så stort studielån som jeg har, nettopp fordi de måtte ta opp lån da de gikk på vgs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Ble au-pair da jeg var 17 år. Da jeg kom hjem flyttet jeg på hybel da min mor flyttet bort fra Bergen på samme tid. Gikk bra, men kunne jeg valgt ville jeg bodd hjemme et år eller to til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyttet til USA da jeg var 19 år. Flyttet hjem da jeg var nesten 21, og bodde hjemme til jeg var nesten 22, da flyttet jeg for godt. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 18, flyttet til Danmark til en kjæreste. Bodde der nøyaktig 3 måneder. Da ville jeg ikke mer og mamma og pappa kom og hentet meg hjem igjen :ler: Neste gang var jeg nesten 20. Flyttet inn sammen med min nåværende kjæreste i et bittelite bryggerhus som faren hans eide, så mamma måtte fortsatt ta seg av klesvask o.l. Da jeg ble gravid fikk vi et puff og kjøpte leilighet. Da var jeg 21. Så sånn egentlig flyttet jeg ikke ordentlig ut før jeg var 21 :ler: Har veldig snille og tålmodige foreldre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frysepulver

24, men hadde da to langvarige sykehistorier som gjorde det slik.

Flyttet til tigerstaden da jeg flyttet hjemmefra, bodde der et drøyt år. Flyttet så hjem for en "kort periode". Tanken var å kjøpe/leie noe, men så ble mine oldeforeldres hus nylig tomt, så da overtar jeg der. Er en egen enhet, men er kort vei til mor og far da. Satser på å bo der nå en tid, og kjøpe noe etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:husarbeid::dusje: I år der det 10 år siden!!! :overrasket:

Måtte flytte sommeren jeg ble 17, skulle gå på skole, DET var ... lærerikt. Vondt å være langt unna, ganske fattig, ikke særlig motivert.

Kom aldri hjem igjen. Føler ikke det er noe vits! Og er alt får stolt, har man flyttet ut er det ingen vei tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 20. Og har ikke bodd hjemme hos muttern siden. Syntes det var godt å flytte og stå på egne ben.. Dessuten gikk vel ikke muttern og jeg i samme hus særlig godt akkurat på den tiden. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg flyttet ut når jeg var 17, 19 og 20 1/2 år.

Første gangen var til folkehøyskolen, men jeg var hjemme veldig ofte (folkehøyskolen lå ikke langt unna foreldrene mine). Og kom tilbake når året var slutt.

Andre gangen flyttet jeg sammen med min første kjæreste (baaad choice, men lærte av det da.) Flyttet ut igjen når det gikk skeis ...

Og siste gangen flyttet jeg på hybel til en annen by, pga skolegang og at forandringer fryder :)

Og her blir jeg værendre, sammen med samboeren:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest grønnsåpe

Jeg bor fremdeles hjemme hos min mor og far, men jeg flytter ut etter endt videregående for å studere i utlandet.

Kunne ikke tenkt meg å flytte ut tidligere. Joda, tror nok jeg hadde klart å ta vare på meg selv, men greit å slippe å betale regninger en stund til.. :sjenert:

Edit : skrivefeil

Endret av grønnsåpe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var 18. Flyttet hjemmefra for å studere. Glad jeg ikke flyttet tidligere, men følte meg klar da. Forøvrig: Jeg bor hjemme i ferier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elinida

Jeg flyttet hjemefra første gang når jeg var åtten og et halvt (sist høst). Flyttet fra Porsgrunn til tønsberg for å studere. Det gikk ikke så bra. Jeg er verdens mest sosiale menneske, og i Tønsberg kjente jeg ingen. Pluss at skolen var ikke noe bra i det hele tatt, og jeg fikk pengeproblemer, så jeg endte opp med å slutte og flytte hjem igjen... Skal prøve igjen til sommeren, da flytter jeg til oslo sammen med min kjære, det tror jeg går bedre <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytta heimefrå da eg var 15 (same året eg fyllte 16) for å gå vgs. Gjekk på internatskule så heilt fri for folk som skulle passe på og slikt var ein jo ikkje. Reiste ofte heim i helgene og budde heime i ferier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...