Gå til innhold

Hvor gammel var du da du flytta hjemmeifra?


Gjest gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg går fortsatt på gymnaset, så jeg bor hjemme. ;)

Litt på siden, men det heter ikke gymnas lenger altså. :ler: Det har det ikke gjort siden en reform på 90-tallet om jeg ikke husker helt feil. (Selv om noen videregående skoler har beholdt ordet gymnas i navnet sitt, betyr det ikke at det er et gymnas.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt på siden, men det heter ikke gymnas lenger altså. :ler:  Det har det ikke gjort siden en reform på 90-tallet om jeg ikke husker helt feil. (Selv om noen videregående skoler har beholdt ordet gymnas i navnet sitt, betyr det ikke at det er et gymnas.)

Mamma gikk i en av de første klassene som gikk på "videregående", og det var sent på 70-tallet.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided

Jeg flyttet langt hjemmefra 3 uker før jeg fylte 18. Det var bare helt skjønt å stå på egne bein og tjene egne penger og få lov til å ha egne meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet hjemmefra sensommeren etter jeg var ferdig med videregående, for å begynne på utdanning. Da var jeg 19 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg var også 21 når jeg flyttet, da slapp jeg studielån når jeg studerte. Hadde det greit hjemme da, hadde nesten en egen etasje. Men var på høy tid å komme meg bort når jeg gjorde... Tåler heller ikke mange dagene hos mine foreldre før jeg lengter hjem til oss. Heldigvis er det ikke lange bilturen.

Men var greit å vente til jeg var i jobb og kunne kjøpe min egen leilighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aurora Vaniljesaus

19 år for å begynne å studere.. Og for min del var det absolutt på tide.. Var i ferd med å "kveles" ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 år. Alle fra hjemplassen min må flytte etter ungdomsskolen for å gå på vgs. Tror mamma hadde rimelig angst, men det gikk veldig bra. Vi passet på hverandre, og lærte masse om økonomi som andre ikke lærer før de er en del eldre. (penger må man ha dersom man skal ha mat, altså må man ikke bruke alt på fest og klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 år og 2 mnd.. Og det var ikke pga skolegang. Ble bare så lei av min bortskjemte lillebror som aldri måtte bidra med noe som helst...

Noen år senere innrømmet min far at broder'n hadde vært fryktelig bortskjemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri flyttet hjemmefra. Gikk rett over fra GHB, LSD OG KNARK. Så tok jeg en rolig periode og da ble jeg gravid så selv om jeg er singel er jeg litt glad i og avhengig av å ha familien min. :klem:

(Jeg var 16)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I mangel på allmennfaglig videregående skole, så flyttet jeg hjemmefra for å gå på skole da jeg var 15. Vanlig der jeg kommer fra, og tror de fleste bare hadde godt av det. Lærer å stå på egne ben og greie seg selv økonomisk i ung alder, samtidig som en kunne komme hjem til mor og far i helgene om det fristet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...