Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 3. april 2009 #81 Skrevet 3. april 2009 Er i samme alder som deg. Er bare ille. Vekta øker. Jeg fryser, jeg svetter, sover dårlig. Jeg plages med muskler....mye beh. Var til legen i dag, og da fikk jeg resept. Skal ned noen kilo. Har alltid hatt fint blodtrykk,men nå er det for høyt. Bivirkningene i tablettene er en ting, men å være overvektig med høyt blodtrykk kan bli enda verre. Jeg har også vært til legen nå, og fått resept på reductil 10 mg. Føler meg tryggere med proff oppfølging. Skrev feil i forrige innlegg... Radix heter tablettene som hjelper meg veldig bra mot hetetokter. Tok dobbel dose i 4 uker, så merket jeg bedring, sov bedre om natten, ble kvitt hodepina og lot kontorvinduet være i fred.. Får kjøpt disse tablettene gjennom shineclub.com . Håper blodtrykker ditt, også mitt, holder seg på normalen, så tenker jeg vi får et lettere liv når sommeren nærmer seg. God påske )
Gjest Gjest_Lizzy_* Skrevet 7. april 2009 #82 Skrevet 7. april 2009 Jeg har gått på Reductil nå i 4 uker og tatt av 3 kg.Kiloene gikk av de 2 første ukene siden har det stått stille. Jeg gikk på 15 mg de første 3 ukene, fikk utrolig vondt i fotsålene og hendene en ubeskrivelig verk i tillegg til at de var iskalde,sov og veldig dårlig,hjertebank og økt svette. Fikk derfor 10mg for å se om bivirkningene ble mindre. Det gjorde det, har svak prikking i hender og føtter nå,men i tillegg så har det ikke svekket matlysten min noe særlig nå. Blodtrykket har vert helt fint hele tiden. Er det noen som har noen tips til meg. Vil matlysten øke etter hvert som vi blir vant med tabelettene?, de to første ukene måtte jeg tvinge maten i meg pga jeg var ikke sulten i det hele tatt.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2009 #83 Skrevet 7. april 2009 Jeg har gått på Reductil nå i 4 uker og tatt av 3 kg.Kiloene gikk av de 2 første ukene siden har det stått stille. Jeg gikk på 15 mg de første 3 ukene, fikk utrolig vondt i fotsålene og hendene en ubeskrivelig verk i tillegg til at de var iskalde,sov og veldig dårlig,hjertebank og økt svette. Fikk derfor 10mg for å se om bivirkningene ble mindre. Det gjorde det, har svak prikking i hender og føtter nå,men i tillegg så har det ikke svekket matlysten min noe særlig nå. Blodtrykket har vert helt fint hele tiden. Er det noen som har noen tips til meg. Vil matlysten øke etter hvert som vi blir vant med tabelettene?, de to første ukene måtte jeg tvinge maten i meg pga jeg var ikke sulten i det hele tatt. Gått ned 1.5 kilo første uke,men det skyldes nok at matlysten forsvant,tisser veldig mye. Noen andre som tisser mye? Så er nok vesketap. jeg glemte at jeg trengte mat,rett og slett. Ble jo susete og ør, så nå lager jeg meg fire måltider om dagen. Kveldsmat består av div oppskjærte frukter, frokost består av havregrøt. Lunsc er det to skiver og en banan. middag er ca halvparten av en normal porson,men kutter ut potet og saus. lager mager saus, så da har jeg på to ss
Gjest mortil2 Skrevet 8. april 2009 #84 Skrevet 8. april 2009 Jeg går på reductil, fikk først 10mg, og gikk nd 2 kg på 1 mnd. Senere fikk jeg 15mg, og har nå gått ned 5kg på 2 uker. Dette er så klart sammen med redusert inntak av mat, og totalt forandret kosthold. Man kan så klart unne seg godt en gang i mellom.. Reductil hjelper ikke for alle, og det kan ha mange forskjellige grunner. Reductil trenger ikke være noe man må gå på over lengere tid, men kan, slik som i mitt tilfelle, være en ekstra dytt i starten. Jeg har prøvd å slanke meg veldig lenge, men gir opp veldig lett fordi jeg ikke ser noen særlig endring i vekta. Nå har jeg fått en vane av å bevisst se etter magre pålegg, lite karbohydrater og ikke noe brød. Den første uka jeg gikk på reductil spiste jeg kun knekkebrød med lett gulost, magert pålegg, og BARE vann!! Legen min anbefalte å ikke spise pasta og ris den første tiden da dette inneholder mye karbohydrater. Heller ikke frukt. Men rådene til hva man skal spise varierer veldig synes jeg.
Gjest O.N Skrevet 10. april 2009 #85 Skrevet 10. april 2009 Har nå brukt Reductil i tre uker og har gått ned 6 kg. Eneste bivirkning jeg har hatt er munntørrhet. Dette har ført til at jeg drikker mye vann, noe som jo bare er bra! Spiser ca tre små og magre måltider hver dag pluss vanlig middag. Lysten på godterier er så og si helt fraværende. Er kjempefornøyd!!! :gjeiper:
Gjest Gjest_bjørg_* Skrevet 21. april 2009 #86 Skrevet 21. april 2009 reductil er ikke bare tull hvis det blir brukt riktig ! gikk på dette før med god effekt i starten men jeg ble veldig fort immunisert mot virkestoffene så etter halvannen måned så var det lite poeng i å kaste bort penger på det. men nå har jeg et ganske komplekst "sykdomsbilde" og har ikke de største vektproblemene egentlig. Akurat den erfaringen hadde jeg også, merka veldig god effekt til og begynne med, men det varte ikkje lenge.. Så har ingen effekt lengre..
Gjest Solberg Skrevet 25. april 2009 #87 Skrevet 25. april 2009 Hei Har sittet å lest hvilken erfaringer dere har fra Reductil. Jeg har lest litt om dette produktet og de erfaringene som dere har skrevet. Dette høres ut som om det kan være et produkt som kan hjelpe meg. Jeg er nok 30 til 35kg for tung. Jeg bruker methrotexate(cellegift) mot leddgikt. Har noen av dere hørt noe ang. denne medisin opp mot Reductil?? Jeg skal snakke med legen min om dette,men er glad for tilbakemelding hvis noen har erfaring.
Gjest Gjest_Rita_* Skrevet 6. mai 2009 #88 Skrevet 6. mai 2009 Hei Har sittet å lest hvilken erfaringer dere har fra Reductil. Jeg har lest litt om dette produktet og de erfaringene som dere har skrevet. Dette høres ut som om det kan være et produkt som kan hjelpe meg. Jeg er nok 30 til 35kg for tung. Jeg bruker methrotexate(cellegift) mot leddgikt. Har noen av dere hørt noe ang. denne medisin opp mot Reductil?? Jeg skal snakke med legen min om dette,men er glad for tilbakemelding hvis noen har erfaring. Hei! Jeg har gått på Reductil i snart ett år, og har gått ned 24 kg. jeg var i hvertfall 30 kg for tung. Jeg ble anbefalt av min lege å trimme, samtidig med tabelettene og det styrker ledd og musklatur. Trur nok at du vil ha nytte av dette slik at det blir mindre belastning for leddene dine med mindre vekt, Men det hjelper å røre seg. Det har i allefall jeg erfart.
Gjest marianne80 Skrevet 14. mai 2009 #89 Skrevet 14. mai 2009 hei jeg har vært så heldi å blitt prist med PCOS. etter å ha levd i over 5 år på over 110 kg, fikk jeg reductil hos legen min. har gått på tablettene i 7 mnd å gått ned tilsammen 30 kg! så det virker hvis du gjør det riktig! jeg la om kostholdet mitt, kutta ut cola å snoper litt i helgene bare. trener 5 dager i uka. hvis du virkelig vil gå ned i vekt så kan man ikke bare sitte på rompa å tro reductil gjør all jobben selv! lykke til
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 21. mai 2009 #90 Skrevet 21. mai 2009 Det med at du blir immun mot midlet er sant men jeg har altså fått denne på resept og har fått beskje dom at når jeg har brukt pillene i omtrendt 2 måneder kan jeg godt gå opp til en sterke versjon av Reductil, tilslutt er det veldig gode resultater:D
Gjest Gjest Skrevet 24. juni 2009 #91 Skrevet 24. juni 2009 Jeg har nettopp startet på Reductil og fikk 15mg med en gang. Som forfatteren av et tidligere innlegg her fikk jeg umiddelbart etter første tablett prikking i ansiktet. Og første natta fikk jeg kramper i begge leggene. Samtidig har jeg hatt trykk i hodet/svak hodepine i et par dager, men detta har nå gått over og jeg velger å fortsette. Føler meg merkelig nok allerede lettere i kroppen, men tror det kommer av at jeg samtidig mister endel vann. Fyller på med å drikke mye mer vann enn jeg har gjort tidligere. Velger å ikke gå på vekta igjen før jeg skal til legen for oppfølging om to uker. Blir spennende og se om dette fungerer!
lena l Skrevet 6. juli 2009 #92 Skrevet 6. juli 2009 Hei.Nei jeg har ikke gått på dette,men kjæresten min har gjort det.Og dette er bare tull. Slutt med det ,dette er ikke noe varig slankekur. Sjekk heller opp Sten Sture Skaldemanns kosthold med mye fett. Kjæresen min har gått ned 7kg på 4 uker ved å bare spise fet mat. Skaldemann holder på å skrive en bok for kvinner også, fordi vektreduksjon for menn og kvinner er så forskjellig.Jeg vil absolutt anbefale deg å kikke nærmere på dette. Det var som om jeg skulle ha skrevet dette innlegget selv!!! jeg har laget en blogg hvor alle kan følge med på hva jeg spiser og forklaring på hva skaldeman sinn teori går ut på. Intervju med "kongen" selv-altså Sten sture skaldeman og alle opplysninger ligger der- Og det beste av alt-det er deilig mat- en blir mett lenge-ikke noe søt sug-spiser når jeg vil og føler meg i topp form!! Ta en titt innom så kansje du blir bitt av basillen og slipper denne pillen!http://detvardama.wordpress.com/
Gjest tyrkisk Skrevet 9. juli 2009 #93 Skrevet 9. juli 2009 hei.. jeg er 25 år og har BMI på 33.1. Jeg vil også begynne Reductil. hvor mye koster en pakke reductil ? hvis det er veldig dyrt jeg skal hente fra tyrkia..
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #94 Skrevet 13. juli 2009 hei.. jeg er 25 år og har BMI på 33.1. Jeg vil også begynne Reductil. hvor mye koster en pakke reductil ? hvis det er veldig dyrt jeg skal hente fra tyrkia.. Hei. Du må for alldel ikke kjøpe det i utlandet, det koster ikke mer enn 380,- pr måned og du må ha nøye oppfølging av lege. Prisen er ikke høy, med tanke på hva du har igjen for det:-) Jeg har brukt Reductil i 4 månder og godt ned 12kg. Jeg har trent ca 3 ganger pr uke og har fått en helt ny hverdag.
Gjest Gjest Skrevet 13. juli 2009 #95 Skrevet 13. juli 2009 Hei. Du må for alldel ikke kjøpe det i utlandet, det koster ikke mer enn 380,- pr måned og du må ha nøye oppfølging av lege. Prisen er ikke høy, med tanke på hva du har igjen for det:-) Jeg har brukt Reductil i 4 månder og godt ned 12kg. Jeg har trent ca 3 ganger pr uke og har fått en helt ny hverdag. Så gå til fastlegen din, så skal du se at ting ordner seg:-) Lykke til
Gjest Gjest_nr 22 Skrevet 1. november 2009 #96 Skrevet 1. november 2009 Da er jeg tilbake, ser at det er nesten et år siden jeg sluttet med reductil. Det gikk som det måtte gå, jeg begynte å gå opp i vekt igjen i sommer og til nå etter en periode med vanskeligheter privat. Jeg har derfor begynt med tabletter igjen, men denne gang kopipreparatet Sibutramin Sandoz som jeg bare betalte ca. 190 kr pakken for. Det som forundrer meg mest er at jeg ikke opplever de samme effektene på "hodet" som forrige gang. Bivirkningene synes å være mye mindre nå. Men det ser ut som vekten går nedover og det er jo greit i disse svineinfluensatider der alvorlig overvekt er farlig. Håper virkningen fortsetter en stund.
snixy Skrevet 9. desember 2009 #97 Skrevet 9. desember 2009 Hei:) Er det noen her som har gått på Reductil, hatt god vektnedgang og sluttet på de? Skal begynne på tablettene etter jul, og lurer på om nedgangen holder seg etter pilleslutt?
moon987 Skrevet 18. desember 2009 #98 Skrevet 18. desember 2009 Hei:) Er det noen her som har gått på Reductil, hatt god vektnedgang og sluttet på de? Skal begynne på tablettene etter jul, og lurer på om nedgangen holder seg etter pilleslutt? Hei. Jeg begynte på reductil i juli 2009. Dvs på apoteket fikk jeg spørsmål om jeg ville prøve sibutramin sandoz som er en billigere utgave av reductil (betaler 283 pr mnd). Disse har samme virkestoff. Etter 3 mnd på sibutramin sandoz 10 mg, hadde jeg tatt 8 kg. Men på grunn av at blodtrykket og pulsen hadde gått opp litt, ville legen min at jeg skulle ta en pause for å se om blodtrykk og puls gikk ned igjen. Jeg var 1 mnd uten tablettene, og vekten stoppet. Jeg fikk begynne igjen med tablettene for ca 1 mnd siden, og har gått ned 2,5 kg til. Første dagene ble jeg kvalm og uvell etter å ha tatt tablettene, og klarte nesten ikkje spise. Nå merker jeg ikke noe til det, men spiser VELDIG lite pr dag. Unner meg litt snop i helgene.. Drikker MYE vann og har faktisk ikke trent så mye. Håper dette var til litt hjelp.
Gjest J85 Skrevet 3. januar 2010 #99 Skrevet 3. januar 2010 Hei. Jeg begynte på reductil i juli 2009. Dvs på apoteket fikk jeg spørsmål om jeg ville prøve sibutramin sandoz som er en billigere utgave av reductil (betaler 283 pr mnd). Disse har samme virkestoff. Etter 3 mnd på sibutramin sandoz 10 mg, hadde jeg tatt 8 kg. Men på grunn av at blodtrykket og pulsen hadde gått opp litt, ville legen min at jeg skulle ta en pause for å se om blodtrykk og puls gikk ned igjen. Jeg var 1 mnd uten tablettene, og vekten stoppet. Jeg fikk begynne igjen med tablettene for ca 1 mnd siden, og har gått ned 2,5 kg til. Første dagene ble jeg kvalm og uvell etter å ha tatt tablettene, og klarte nesten ikkje spise. Nå merker jeg ikke noe til det, men spiser VELDIG lite pr dag. Unner meg litt snop i helgene.. Drikker MYE vann og har faktisk ikke trent så mye. Håper dette var til litt hjelp. Hei:) Jeg synes dette høres bra ut, i forhold til hva dere alle skriver om Reductil og har bestemt meg for å prøve det. Jeg lurer derfor på om det er lett å få resept av legen ? i følge BI kalkulatoren er jeg lett overvektig og selv plages jeg veldig. Mvh Jente snart 25år.
Angerboda Skrevet 9. januar 2010 #100 Skrevet 9. januar 2010 Jeg har gått på reductil 10 mg i 5 dager nå, gikk ned 2,1 kg på 3 dager og har ikke vært på vekten siden (skjønner at det er væske som går først). Men jeg føler meg oppblåst.. Mere enn vanlig.. Jeg har lagt om kostholdet mitt, og holder meg unna all form for sukker og sukkererstatninger, pasta, potet, ris og brød. Jeg trener hver dag, og drikker masse vann. Har hatt endel bivirkninger som søvnløshet, vondt i hodet, kvalm, treg mage, osv, men de ser ut til å ha gitt seg nå.. Men jeg føler ikke at jeg oppnår en metthetsfølelse fortere enn før, som andre har beskrevet.. Kommer dette med tiden? Jeg har bare halvert alt av matinntak, og spiser oftere enn før..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå