Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 7. mars 2009 #61 Skrevet 7. mars 2009 Kjøpte nettopp Reductil 10 mg, til bruk i 3 mnd, på Gran Canaria. Sliter med at vekta bare går oppover etterhvert som jeg blir eldre, samme hva jeg jeg gjør. Nå er jeg altså "all time high" 85 kg og 168 cm høy. Har også kommet i overgangsalderen og sliter med både dette og andre ting. Tar Reduxin (Shine) for å holde svettetoktene unna livet slik at jeg ihvertfall får sove om natta. Når jeg nå leser innleggene om Reductil så blir jeg litt urolig for bivirkninger. Har noen i overgangsalderen erfaring med Reductil? Blodtrykket mitt har alltid vært under normalen i alle år så jeg tror ikke jeg får blodtrykksproblemer. Vurderer at jeg kanskje bør gå til lege og innrømme mitt kjøp og be om oppfølging...
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 9. mars 2009 #62 Skrevet 9. mars 2009 Hei:) Har fått Reductil-tabletter, 15 mg i dag. Tenker å begynne på dem i morra! Gleder meg! Har BMI 35 nå, så skal ned ca 30 kg... Men en ting jeg ble bekymra for når jeg leste pakningsvedlegget, er at det står man må bruke sikker prevensjon... Problemet mitt er at mannen min og jeg har prøvd å bli gravide i snart to år uten å lykkes. Jeg er av den og flere grunner ganske sikker på at jeg trenger hjelp for å bli på vei, og har også derfor lyst til å gå ned i vekt først, siden det er en av de tingene jeg vet man blir bedt om. Siden det har gått snart to år, tror jeg ikke jeg blir gravid mens jeg bruker tablettene, og har derfor ikke lyst til å bruke prevensjon heller... Hvis jeg er veldig oppmerksom, og slutter med tablettene så fort jeg får mistanke om at jeg kan være gravid. Er det skadelig for eventuelt foster da? Noen som har erfaring??? Har veldig lyst til å ta sjansen... Mvh Trine
Gjest Gjest Skrevet 9. mars 2009 #63 Skrevet 9. mars 2009 Kjøpte nettopp Reductil 10 mg, til bruk i 3 mnd, på Gran Canaria. Sliter med at vekta bare går oppover etterhvert som jeg blir eldre, samme hva jeg jeg gjør. Nå er jeg altså "all time high" 85 kg og 168 cm høy. Har også kommet i overgangsalderen og sliter med både dette og andre ting. Tar Reduxin (Shine) for å holde svettetoktene unna livet slik at jeg ihvertfall får sove om natta. Når jeg nå leser innleggene om Reductil så blir jeg litt urolig for bivirkninger. Har noen i overgangsalderen erfaring med Reductil? Blodtrykket mitt har alltid vært under normalen i alle år så jeg tror ikke jeg får blodtrykksproblemer. Vurderer at jeg kanskje bør gå til lege og innrømme mitt kjøp og be om oppfølging... hva betalte du på Grand C, og hva koster de i norge? Anbefaer deg å ha kontakt med lege
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 11. mars 2009 #64 Skrevet 11. mars 2009 hva betalte du på Grand C, og hva koster de i norge? Anbefaer deg å ha kontakt med lege Jeg betalt ca 40 euro pr pakke. Aner ikke hva de koster i Norge.
Gjest Gjest Skrevet 11. mars 2009 #65 Skrevet 11. mars 2009 Hei:) Har fått Reductil-tabletter, 15 mg i dag. Tenker å begynne på dem i morra! Gleder meg! Har BMI 35 nå, så skal ned ca 30 kg... Men en ting jeg ble bekymra for når jeg leste pakningsvedlegget, er at det står man må bruke sikker prevensjon... Problemet mitt er at mannen min og jeg har prøvd å bli gravide i snart to år uten å lykkes. Jeg er av den og flere grunner ganske sikker på at jeg trenger hjelp for å bli på vei, og har også derfor lyst til å gå ned i vekt først, siden det er en av de tingene jeg vet man blir bedt om. Siden det har gått snart to år, tror jeg ikke jeg blir gravid mens jeg bruker tablettene, og har derfor ikke lyst til å bruke prevensjon heller... Hvis jeg er veldig oppmerksom, og slutter med tablettene så fort jeg får mistanke om at jeg kan være gravid. Er det skadelig for eventuelt foster da? Noen som har erfaring??? Har veldig lyst til å ta sjansen... Mvh Trine De vet ikke nok om hvilke skader det kan gjøre på fosteret og det er heller ingen forskning på dette enda. Men med tanke på at dette er kraftige medisiner ville jeg aldri i verden tatt sjansen, det er galskap å tenke slik. Hva om du blir gravid og får et multihandikappet barn og det senere viser seg at årsaken kan være Reductil??
Gjest Gjest_birte_* Skrevet 12. mars 2009 #66 Skrevet 12. mars 2009 til *gjest HANNE* du sier du kjøpte tablettene på gran canaria? du fikk dem der uten resept? men når du går på apoteket - hva spør du da etter? hva heter disse tablettene der nede?? kan man feks få kjøpt disse i tyrkia??
Gjest Gjest_Trine_* Skrevet 12. mars 2009 #67 Skrevet 12. mars 2009 Ja, jeg ser absolutt "problemet! Derfor jeg lurte på om noen hadde erfaring, evnt spurt legen sin om dette... Leste i et annet forum om ei dame som hadde slutta med tablettene idet hun merka at hun var gravid, barnet var født og hun skrev ingenting om evntuelle "skader". Men klart, ingen garantier for meg uansett.. Men er som sagt ganske så sikker på at vi ikke klarer å bli gravide på egen hånd, så er fortsatt fristet........ Setter pris på flere innspill!
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #68 Skrevet 13. mars 2009 Hei ! Sitter og leser om reductil og ser ut som at det virker (?) Men mitt spørsmål er : Noen prøvd REDUFIM . Fikk tilbud om det idag, men tvilende på at det virker. Håper noen vil svare meg.
Gjest Gjest Skrevet 13. mars 2009 #69 Skrevet 13. mars 2009 de heter det samme i tyrkia.tror jeg ga 400kr pk.
Gjest Gjest_Hanne_* Skrevet 17. mars 2009 #70 Skrevet 17. mars 2009 til *gjest HANNE* du sier du kjøpte tablettene på gran canaria? du fikk dem der uten resept? men når du går på apoteket - hva spør du da etter? hva heter disse tablettene der nede?? kan man feks få kjøpt disse i tyrkia?? Jeg fikk dem uten resept ja, og de heter Reductil der nede også. Vet ikke om de er å få kjøpt i Tyrkia...sorry. Jeg har brukt dem ei uke nå, men ser ikke den store virkningen ennå, selv om matlysten har avtatt betraktelig. Jeg spiser litt til hvert måltid uansett, for det kan da ikke være meningen at en skal slutte å spise...? En stor fordel er at en ikke overspiser fordi en en skrubbsulten når en kommer hjem etter jobb.
Gjest Tina71 Skrevet 21. mars 2009 #71 Skrevet 21. mars 2009 Hei. Jeg har brukt reductil i snart 4 uker og har gått ned 5 kilo :gjeiper: Er kjempe fornøyd, har bivirkninger som munntørrhet og litt mindre søvn. Men dette har gitt meg ett spark i baken. Jeg går turer 3 - 4 ganger i uka, kan ikke trene skikkelig på noen uker enda pga en operasjon. Jeg er også mye mer bevisst på hva jeg spiser. Syntes kanskje jeg har stått litt stille med vekta, for jeg gikk ned kiloene de første ukene..(men man blir vel litt utolmodig da ) Blir en uvane å veier meg nesten hver morning og blir litt skuffet når vekta ikke har rikket seg. Jeg er 168,5 og veier nå 90 kilo, så har en del igjen da. Går til oppfølging hos legen for måling av blodtrykk. Noen med samme erfaring som meg?
shiva Skrevet 22. mars 2009 #72 Skrevet 22. mars 2009 Jeg har gått på Reductil i 4 dager nå, og syns det er så deilig å slippe å ha lyst på mat hele tiden! Før småspiste jeg konstant hele dagen, men nå har jeg rett og slett ikke lyst på noe. :-) Detta blir bra! :-)
Gjest Tjukka:( Skrevet 23. mars 2009 #73 Skrevet 23. mars 2009 Hei. Idag har jeg vært hos legen min og snakket med han, har fått ny time i morgen slik at han fikk lese ekstra nøye om disse pillene, så da håper jeg at jeg får starte imorgen:-) Gleder meg noe sinnsykt, og håper at dette er noe som kan funke for meg. Er dritlei av å gå rundt å være sulten og overspise mye mat og godteriere hele tiden. Synes det er veldig greit å lese om andres erfaringer og håper dere fortsetter å skrive om erfaringene deres:-) Er det forresten noen av dere som bruker reductil som er under 18?
Gjest Lonely in Norway Skrevet 31. mars 2009 #74 Skrevet 31. mars 2009 I mange land er det ok å kjøpe slankepiller uten resept. Kanskje er det derfor det er mindre overvektige mennesker i landet mitt for eksempel. Kvinner er mer opptatt av utseende og er mann over 18 BMI er mann sett som overvektig. Spesiellt kvinner som veier mer enn 60kgs og er 160-165cm. JEg kjøpte slankepiller med sibutramine i landet mitt og jeg vet at legen min skal ikke gi meg resept her i Norge...Jeg skal prøve å kontrolere lyst på mat UTEN slankepiller etter at de er borte.
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 1. april 2009 #75 Skrevet 1. april 2009 Hei! Har gått på reductil i to uker, og jeg kjenner at appetitten er sterk redusert, og jeg spiser veldig mye mindre enn før. Trener cardio 5 ganger i uken og styrke 2-3 ganger i uken. Vekta har ikke rørt seg, heller ikke målebåndet....hva skjer??
Gjest Gjest_moa_* Skrevet 1. april 2009 #76 Skrevet 1. april 2009 Hei:) Har fått Reductil-tabletter, 15 mg i dag. Tenker å begynne på dem i morra! Gleder meg! Har BMI 35 nå, så skal ned ca 30 kg... Men en ting jeg ble bekymra for når jeg leste pakningsvedlegget, er at det står man må bruke sikker prevensjon... Problemet mitt er at mannen min og jeg har prøvd å bli gravide i snart to år uten å lykkes. Jeg er av den og flere grunner ganske sikker på at jeg trenger hjelp for å bli på vei, og har også derfor lyst til å gå ned i vekt først, siden det er en av de tingene jeg vet man blir bedt om. Siden det har gått snart to år, tror jeg ikke jeg blir gravid mens jeg bruker tablettene, og har derfor ikke lyst til å bruke prevensjon heller... Hvis jeg er veldig oppmerksom, og slutter med tablettene så fort jeg får mistanke om at jeg kan være gravid. Er det skadelig for eventuelt foster da? Noen som har erfaring??? Har veldig lyst til å ta sjansen... Mvh Trine
Gjest Gjest_moa_* Skrevet 1. april 2009 #77 Skrevet 1. april 2009 Hei Trine! vet ikke on du har fått svar på ditt spörsmål noen andre steder? Jeg har omtrent samme problem som deg, men så leste jeg denne: Bantningsmedlet Reductil ska inte användas av gravida kvinnor. Kvinnor i fruktsam ålder bör skydda sig mot graviditet så länge de tar Reductil. Bantningsmedlet Reductil innehåller den aktiva substansen sibutramin. Läkemedelsverket vill påminna om att gravida kvinnor inte ska använda Reductil. Kvinnor i fruktsam ålder bör också vara noga med att skydda sig mot graviditet under pågående behandling med Reductil. Till det Medicinska Födelseregistret rapporteras bland annat uppgifter om kvinnors läkemedelsanvändning under graviditet. Enligt registret har 90 kvinnor uppgivit att de använt Reductil i början av graviditeten. Av dessa 90 kvinnor föddes 9 barn med en missbildning, vilket är lite mer än dubbelt så många som förväntat. Antalet kvinnor som använt Reductil är dock alldeles för litet för att det ska gå att fastställa om det finns ett samband mellan läkemedlet och missbildning. Fyndet kan vara rent slumpmässigt. Forskning har visat att Reductil kan orsaka fosterskador i djurförsök. Det finns dock nästan ingen kunskap om hur läkemedlet påverkar mänskliga foster.
Gjest Lonely in Norway Skrevet 1. april 2009 #78 Skrevet 1. april 2009 Hei! Har gått på reductil i to uker, og jeg kjenner at appetitten er sterk redusert, og jeg spiser veldig mye mindre enn før. Trener cardio 5 ganger i uken og styrke 2-3 ganger i uken. Vekta har ikke rørt seg, heller ikke målebåndet....hva skjer?? Kanskje du må spise enda mindre. Kanskje du må spise andre ting. Du kan prøve å spise purreløk en gang hver dag i stedet for middag . Jeg gjorde det i 2 uker og gikk ned 3 kilo.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #79 Skrevet 2. april 2009 Kjøpte nettopp Reductil 10 mg, til bruk i 3 mnd, på Gran Canaria. Sliter med at vekta bare går oppover etterhvert som jeg blir eldre, samme hva jeg jeg gjør. Nå er jeg altså "all time high" 85 kg og 168 cm høy. Har også kommet i overgangsalderen og sliter med både dette og andre ting. Tar Reduxin (Shine) for å holde svettetoktene unna livet slik at jeg ihvertfall får sove om natta. Når jeg nå leser innleggene om Reductil så blir jeg litt urolig for bivirkninger. Har noen i overgangsalderen erfaring med Reductil? Blodtrykket mitt har alltid vært under normalen i alle år så jeg tror ikke jeg får blodtrykksproblemer. Vurderer at jeg kanskje bør gå til lege og innrømme mitt kjøp og be om oppfølging... Er i samme alder som deg. Er bare ille. Vekta øker. Jeg fryser, jeg svetter, sover dårlig. Jeg plages med muskler....mye beh. Var til legen i dag, og da fikk jeg resept. Skal ned noen kilo. Har alltid hatt fint blodtrykk,men nå er det for høyt. Bivirkningene i tablettene er en ting, men å være overvektig med høyt blodtrykk kan bli enda verre.
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2009 #80 Skrevet 2. april 2009 Begynte på reductil i oktober og det funka veldig bra, men så tok jeg et lite opphold i desember, men oppholdet ble ikke så lite akkurat, så idag har jeg begynt igjen. men jeg er jo så tørst hele tiden..... skikkelig tørr i munnen, men det er jo helt normalt. Så her sitter jeg da, og skriver og leser på kvinneguiden.no uten og stappe i meg godteri etc, er jo greit det da.... Er det andre som bruker Reductil??? koselig å komme i kontakt dersom det er noen flere av oss. leser om dere som bruker dette som slankemiddel. Noen funker det fint for,men lurer på en ting: noen skriver de går ned, for de spiser lite,har ikke lyst på mat. hvordan fungerer kroppen uten næring da? Skal man jobbe lange dager, så må en vel ha i seg næring,hvordan kan kroppen jobbe optimalt uten næring? det er lett å slurve med maten om man ikke kjenner lyst på mat. Skal starte i morgen, så bare lurer. ved normalkost,men mye mindre mat. Hadde tenkt meg 4 små måltiider om dagen..Da med sunn og fettfri kost. Mye frukt og grønt. Hva vektnedgang kan jeg forvente pr.mnd?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå