Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Skuld:

Kan dette være noe for deg? Du kan jo høre med legen. Reductil virker jo forøvrig ikke for alle.

Mayamor:

Merker du om du spiser mindre porsjoner? Jeg blir jo også sulten som vanlig, men har mindre søtsug og jevnere energi føler jeg. Det er bra å mosjonere, etter endt "kur" må jo det til for å holde vekta.

Trillrund:

Du vet at tablettene koster 400 kr mnd. Har du ikke mulighet til å gi avkall på noe annet for disse 400 kr?

Legen spurte meg også om slankeoperasjon er et alternativ, men jeg sa nei. Er redd for komplikasjoner og vet at en må bruke vitaminer for resten av livet.

Sist jeg brukte reductil kostet de over 600 for 28 tabletter.... Og jeg går allerede i underskudd hver måned, har vært vikar og tjente veldig dårlig i perioden september-07 til mars-08. Har nå vikariat i 50% ut august, og har vel 3000 mer per måned, men med det etterslepet jeg har siden september-07, så er det ikke rom for mye forflytning av penger....

Vil jo gjerne spise sunt, men det koster... Synes f.eks paprika er veldig godt, men en pk med 2 stk koster 25,- og det er like mye som jeg betaler for middag for to.... (kjøttdeig 750 g 38,- kr + spaghettisaus 10,- + 1/3 eske makaroni til 6,- fra Kiwi blir middag i to dager for 50,- for to personer.....) Skulle gjerne spist kyllingfilet og rent kjøtt og masse grønnsaker!

400,- er jo middagsbudsjett for 16 dager.....

Endret av Trillrund
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-M-
Skrevet

Jeg har brukt reductil, og de virket ikke på meg. Fikk alle slags ekle bivirkninger, og kuttet ut.

Lærte meg veltkontroll på andre måter, og gikk ned 30 kilo og har holdt vekta i 2,5 år nå:)

Gjest Gjest nr 22
Skrevet

Til Trillrund:

Ja, desverre er det jo slik at sunn mat ofte er dyrt. Synd at myndighetene ikke gjør noe med dette når vi ser at det stadig blir flere overvektige. Kutte momsen på frukt og grønt f.eks.

Gjest Mayamor
Skrevet

Søthungeren ble muligens litt lavere, men ikke borte. Derfor vet jeg ikke hva som skyldes Reductil og hva som skyldes "Dette skal gå nå" viljen min... ;)

Reductil er billigere nå enn før, og klarer en eks å spare inn godteri/kaker/brus - er jo ikke 420(?) mye penger. Det koster å spise masse "dritt" også. Nå skal ikke jeg snakke for alle andre; men selv var jeg en "PepsiMax-Oholiker" som kunne drikke mellom 1 og 2 liter PepsiMax hver dag. Jeg spiste forsåvidt ikke så masse, men min feil var få måltider og store måltider, lite bevegelse og masse kos hjemme og med familie/venner (hvor jeg passet på å ikke overspise), men kiloene har lagt seg jevnt og trutt.

Jeg vet at jeg må bevege meg mer, spiser flere og mindre måltider, kutte ut brus, på cafè med venninner; kutte ut kakestykket etc. Og muligens istedet for cafè; gå en tur. Nå har jeg ikke drukket brus på ca 3 mnd. Tok meg et glass PepsiMax for 3 uker siden; og jippi; det smakte ikke godt. :jepp:

Skal gå på Reductil en stund til, og da vil jeg se hvilken effekt dette har på meg. Nå har jeg så kort erfaring.

Gjest Gjest_sofie_*
Skrevet

tror alle kan få tak Reductil.. jeg er 16 år og har BMI på 23.2 .. Jeg fikk resept av legen min når jeg spurte om det :)

Gjest Gjest_Elisabeth_*
Skrevet

Dere som går på Reductil: bruker dere 10 mg eller 15 mg? Jeg er veldig overvektig, og lurer på om jeg bare bør spørre legen om 15 mg først som sist. Råd å gi? :sjenert:

Heisan!

Jeg er selv overvektig... er 174 høy, veier 101,1 kg.. og fikk først resept på 15mg.. umiddelbart etter den første tabl.kjente jeg at den var tja.. kraftig.. følte den stresset meg litt osv.. tok de i tre dager og følte at jeg burde stanse for den gjorde meg ganske kraftig urolig, både synsmessig slørete, "tettere" i hodet.. (haha) og noen andre bivirkn. Jeg har i dag tatt min første 10mg.. og det skal jeg si var noe annet. Denne føler jeg er rett.. så som andre har sagt, start med 10mg og evt. øk om det ikke gir eff. Tenker det er en grei tankegang..

Håper sterkt sterkt at jeg klarer få en "big drahjelp" av tabl. så jeg kan komme meg ned til normal vekt.. klarer jeg å komme meg til "drømmen, 75 kg.. wow.. ja da skal jeg skrike av glede!!! og ikke minst.. klare skjærpe et sundt kosthold .. for livet!!! hugs.. til dere alle.. jeg er glad jeg ikke er alene om dette bruket av tabletten, Reductil.. Elisabeth ;D

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

Heisan!

Jeg er selv overvektig... er 174 høy, veier 101,1 kg.. og fikk først resept på 15mg.. umiddelbart etter den første tabl.kjente jeg at den var tja.. kraftig.. følte den stresset meg litt osv.. tok de i tre dager og følte at jeg burde stanse for den gjorde meg ganske kraftig urolig, både synsmessig slørete, "tettere" i hodet.. (haha) og noen andre bivirkn. Jeg har i dag tatt min første 10mg.. og det skal jeg si var noe annet. Denne føler jeg er rett.. så som andre har sagt, start med 10mg og evt. øk om det ikke gir eff. Tenker det er en grei tankegang..

Håper sterkt sterkt at jeg klarer få en "big drahjelp" av tabl. så jeg kan komme meg ned til normal vekt.. klarer jeg å komme meg til "drømmen, 75 kg.. wow.. ja da skal jeg skrike av glede!!! og ikke minst.. klare skjærpe et sundt kosthold .. for livet!!! hugs.. til dere alle.. jeg er glad jeg ikke er alene om dette bruket av tabletten, Reductil.. Elisabeth ;D

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

Hei

Jeg begynte med reductil 19 mai og har gått ned 5 kg. Jeg fikk på 15mg med en gang. Har slitt med 30 kg for mye i mange år. Dette funker for meg. Har ikke merket noe annet enn veeeeldig treg mege. Dette forumet er forresten veldig koselig, det beviser jo at vi ikke er alene om å ha vektproblemer. Ønsker alle lykke til, og skriv gjerne om forandringer dere har slik at vi andre kan følge med

mvh Rita

Gjest Gjester
Skrevet

Boker: Spis deg ned vekt og GI-Null av Sten Sture Skaldeman er alt dere trenger for å gå ned i vekt. Begge boker er fantastiske, intelligente, morsomme og velskrevet. Det er nesten umulig å legge fra seg før man har lest alt. Det er lurt å prøve selv!

Gjest Mayamor
Skrevet

Kjekt å høre om flere. :klem:

Nå har jeg gått ned 8 kg og er kjempefornøyd. :jepp:

Tar en liten pause pga ferie: orker ikke tørste slik og reke på toalettet hele tiden når vi ligger i telt/hytter og er mye i bil og på farten i ferien...

Men det er på ann igjen i august.

Gjest Mor til 3
Skrevet
Jeg har brukt reductil i 2 omganger. Første gang fikk jeg en god vektreduktsjon. Da gjorde jeg ingenting spesielt. Andre gang tenkte jeg at det ville funke enda bedre med mer trening, men til tross for 2-3 ekstra treninger i studio (utenom daglige turer med hunden) fikk jeg ikke samme effekt som første runde.

Begge rundene ble avsluttet etter 3 måneder pga øknomi.

Nå er vekten enda høyere og jeg sliter med daglig trimtur også. De dårlige knærne har blitt enda dårligere det siste året, og det begynner å merkes at det i det ene kneet er ben mot ben... (diagnose slitasjegikt, operert 4 ganger, sist sa de at neste steg er kneproteser, men de vil egentlig ikke gi nye knær til noen som bare er 40 år...)

I de mørkeste stundene tenker jeg at jeg burde legge på meg enda mer for å få slankeoperasjon, men det er jo også ganske risky, så jeg avstår foreløpig. Men har et par venner som er operert med veldig godt resultat, så tanken frister jo litt...

Har lyst til å prøve reductil igjen, men er redd at økonomien bare rekker til 3 nye måneder...

Skrevet

heia jeg har prøvd både reductil og xenical men ingen virkning på meg men beg på Acomplia for 6 uker siden men etter 4 uker var jg gått ned 9 kg!!så de har funka for min del!

Gjest Gjest
Skrevet

hei.

jeg går på 15 ml reduchil. Tatt av 2.5 kg på 2. 5 uker. Jeg gikk på 10 ml gr før. men syns den hjalp lite. Jeg er ikke veldig overvektig, men akkurat nok til at jeg fikk reduchil. Jeg ble overvektig etter fødsel. Jeg går også på bailine. Verdt og prøve samtidig som man går på disse tablettene. jeg gikk inn 5 cm rundt magen, 3 cm rundt lårene, og 3 cm rundt armene på seks behandlinger. Og det virker garantert. hvis ikke har de en garanti på at hvis de ikke klarer og få vekk mage osv får du pengene igjen... Det anbefales også å gå mye. jeg går 2-3 timer 4 ganger i uken. Og til sist når du spiser godteri når du begynner med didde tablettene blir du skikkelig kvalm. Det blir iallefall jeg. Bare gled deg.. Tenk på helsen. Lykke til :)

Hilsen snart slank he, he,

Gjest angels79
Skrevet

Eg har gått på Reductil siden august 2007, og har tatt av 26-27 kilo. Nå har eg tatt en pause, da eg ble anbefalt dette av legen min. Han han hadde da lært på kurs at det var å anbefale å ta jevnlige pauser innimellom for å opprettholde virkningen som kan avta noe etter noen måneder.

Eg begynte med 10 mg og økte til 15 etter ca 5 mnd. Av bivirkninger fikk eg søvnproblemer, forstoppelse og litt hodeverk. Men det var ikke værre enn at det gikk ann å leve med, og når eg bare holdt ut jevnet det seg etter det en mnd og to.

Kjenner og flere som har hatt gode resultater med reductil. Men er likevel viktig å huske at ikke alle får de samme resultatene, og at effekten skal komme ganske fort hvis den kommer. Det er da viktig å passe på at effekten ikke blir for stor, med tanke på at man helst vil oppnå en varig reduksjon. Eg lærte i allefall at 0,5-1 kg pr uke var det beste.

Men det viktigste av alt etter min mening er å ikke stole på tbl alene. Hele poenget med tabelettene slik eg ser det er jo å klare å legge om kosten og likevel ha et energi nivå som gjør at man er i stand til trene. For det kommer et liv etter reductil også. Og da nytter det jo ikke å fortsette med de samme vanene som man hadde før tabl siden man da vil være like langt og bare legge på seg igjen.

Mayamor skriver i et innlegg at hun ikke vet om det er reductil eller hennes egen omlegging som gir resultater, men det er vel mest sannsynlig kombinasjonen. For meg var det i allefall slik at når eg begynte på reductil fikk eg eg kick-start i omleggingen, i tillegg til at eg fikk hjelp til å opprett holde den omleggingen lenge nok til at eg nå har store håp om å klare dette uten tbl siden kroppen min nå har begynt å venne seg til de nye vanene mine.

Gjest Gjest_anki_*
Skrevet

Hei.

Jeg tenkte å ringe legen min i morgen å spør om jeg kan få Reductil.

Jeg har en BMI på 32,8.

Er det vanskelig å få legen til å skrive dette ut??

Mvh Anki:)

• 3 uker senere...
Gjest prikken
Skrevet

HEISANN! har gått på reductil 15 i ca 1,5 uke nå og føler de har fungert kjempe fint frem til nå. "pølsa" rundt magen er forsunnet allerede og har følt meg kjempe bra... helt frem til for 2 dager siden. her absolutt ingen apetitt og når jeg forsøker å spise noe (kroppen må jo ha noe) blir jeg kvalm og føler at maten omtrent vokser i munnen på meg. Har noen andre liknende erfaringer?? har i tillegg feber og er skikkelig slått ut men tror at dette kommer av kronisk tretthets syndromet mitt og ikke tablettene.

Gjest Gjest
Skrevet
tror alle kan få tak Reductil.. jeg er 16 år og har BMI på 23.2 .. Jeg fikk resept av legen min når jeg spurte om det :)

:overrasket:

Eller, med tanke på at endel leger pøser ut alt fra antideppressiva (noe reductil var i utgangspunktet), til p-piller osv så burde jeg ikke blitt så paff.

Jeg håper du blir fulgt godt opp, eventulet har lest deg opp nok selv til at du har kontroll til en viss grad,

Gjest sommerfin :-)
Skrevet

Jeg går på reductil nå. Prøvde først 2 mnd med 10 mg uten særlig effekt, økte så til 15 mg og nå er 2,5 kg borte på 16 dager:-) har ca 8 kg til som jeg vil ha bort. Har ikke fått reductil av legen min, har ikke spurt heller. Men kjøpt selv i utlandet. Har 40 tabeletter igjen og skal ut og reise snart, da kjøper jeg nye og jeg vet hvordan de skal brukes og at de må trappes ned, for all del ikke stopp med en gang, da fyker ofte vekta opp. Begynn med å ta annen hver dag, så hver 3 dag osv... til det er stopp. Dette er viktig for ikke å øke i vekt ved avsluttet "kur"

Skrevet

HEIII

jeg har også gått på reductil og gikk ned 10 kg og var fornøyd med vekttapet men i det jeg slutta med det fikk jeg lysten for mat tilbakke og nå har jeg gått opp igjen der jeg starta med tablettene , har tenkt til å begynne igjen og skal ALDRIG slutte for jeg vil ikke gå opp i vekt igjen gleder meg mye selv om jeg vet at det funker så lykke til alle sammen og jeg hoper at alle oppnår drømme vekten hehe :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...