Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet
har tenkt til å begynne igjen og skal ALDRIG slutte for jeg vil ikke gå opp i vekt igjen gleder meg mye selv om jeg vet at det funker

Du skal bare bruke tablettene et år i følge felleskatalogen. Om du går opp igjen, må du endre kostholdet ditt...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Anita_*
Skrevet

Hei!

Om du får treg mage på Reductil, da kan det hende at du ikke får i deg nok vann. Jeg hadde samme problemet i starten, men klarte å "fikse" det med å drikke en hel del mer vann. Nå har jeg alltid en vann flaske i nærheten (baggen, bilen, nattbordet osv.).

Har selv gått ned 5 kg på under to mnd. ved hjelp av 10 mg. pillene. Og slik kan det god få lov til å fortsette, da jeg bør få av meg 30 kg.... Jeg er ikke flink til å trene, men går en litt mer enn vanlig.

Lykke til alle sammen!

PS:

Spør de på apoteket etter sugedrops mot munntørhet! Det er nemlig noe som kan skade tennene! Fikk det tipset av den "alliert" apoterkerstudent :O)

Gjest Gjest
Skrevet
HEISANN! har gått på reductil 15 i ca 1,5 uke nå og føler de har fungert kjempe fint frem til nå. "pølsa" rundt magen er forsunnet allerede og har følt meg kjempe bra... helt frem til for 2 dager siden. her absolutt ingen apetitt og når jeg forsøker å spise noe (kroppen må jo ha noe) blir jeg kvalm og føler at maten omtrent vokser i munnen på meg. Har noen andre liknende erfaringer?? har i tillegg feber og er skikkelig slått ut men tror at dette kommer av kronisk tretthets syndromet mitt og ikke tablettene.

Hei!

Jeg hadde samme utfordringen de første ukene. Jeg måtte bytte vekk brødmat med frokostblanding og youghurt for å få mat i meg om morgenen. Etter noen dager med litt tvang så kom alt i gang igjen.

Hold ut! :goodbye:

• 1 måned senere...
Skrevet

Jeg skla begynne på reductil,og håper dette hjelper meg.

HAr gått på xenical men det funket ikke så da fikk jeg dette i stede.

Er spennede å les hva dere skriver og håper på like bra ned gang som mange av dere har.

Jeg veit at dette er bare til hjelp så jeg trener å spiser sunt ved sina,men noen ganger må man jo kose seg;)

Men er det sånn at man ikke har lyst på mat eller er det at man mister lyst på godt osv.

Greit å vite.hehe.

klem fra ia

Gjest Gjest_Susanna_*
Skrevet

Reductil har nå gått ytterligere ned i pris! Jeg gikk på dette for noen år siden med god effekt..Da kostet 10 mg nesten 600kroner og ble for dyrt for en fattig student

Nå har jeg holdt opp med røyking i 5 mnder, og har trent og gått tur med hunden like lenge, og skal nå begynne med reductil igjen for å få større effekt og mer merkbar nedgang, for nå føler jeg at vekten står stille.Har en BMI på 31 så det var heldigvis ikke noe problem å få resept av legen. Er det noen andre som har merket forskjell på 10 og 15 mg? jeg skal visst begynne direkte på 15..

• 4 uker senere...
Gjest Lillefeiten
Skrevet

Har BMI på 46 og er vel det som kalles smellfeit, selv om legen min sier utpreget adipositas.

Har nå fått 15 mg og knasket en uke. Merker ikke så mye forskjell egentlig. Har ikke vekt hjemme som går høyt nok til at jeg kan veie meg hjemme så det gjør hos legen min så vet enå ikke om jeg har gått ned. Merker ennå ikke noe på klærne i allefall. :-(

Det jeg merker er munntørrhet. Løser det med å nidrikke vann. Får også kramper i bena om natten nå og også om jeg feks går i butikken. Naboen sier det sikkert skyldes at jeg drikker så mye vann og spiser så lite at jeg har litt ubalanse i saltnivået i kroppen. Ikke vet jeg.

Tidligere kunne jeg godt sove 12 timer idøgnet, og gjorde det også. Er singel og har lang tradisjon med å sovne på sofaen foran TV'n etter midag og jobb. Nå er jo det blitt annerledes. Holder meg gjerne våken til over midnatt og våkner før kl 6 om morgenen frisk og rask en hel time før klokka ringer. Er faktisk våken også da :-)) Trenger ikke dytte ned en pose potetgull & en stor cola foran TV'n.

Blir noen skiver brød etter jobb og en skive eller to i kveldinga. Har ikke regnet på ant kcal per dag men spiser nå ca 6-9 skiver brød og varm ca annen hver dag. Er jo ikke så sulten så gidder ikke styre med vam mat hver eneste dag nå.

Skal vel ned 50-60 kilo og vil begynne å mosjonere knallhardt utover. Nå svømmer jeg kun 3 ganger i uka for å få bedre kondisjon og for å unngå å belaste knærne mine med den tunge vekta. Men når jeg har gått ned ca 10 kilo så skal jeg også gå turer hver kveld samt starte vektløfting 2-3 ganger per uke. Fagfolkene sier det er viktig at jeg øker muskelmassen fremover fordi mere muskler krever mer energi og det vil hjelpe på vektreduksjonen. Så da lytter jeg til dem. Uansett så ligger nok gåtur og vektrening en måned eller to frem i tid og imens så håper jeg å få noe bedre kondisjon av svømmingen.

Er i et såkalt "fritt yrke" så jeg skal kun fokusere på vektreduksjon de neste 6 måndene, dvs nå mens jeg mister de første 6 jobber jeg så mye jeg orker på hjemmekontoret. Men når treningstorturen starter da skal jeg kun trene og hvile i 6 månder. Begynner å bli gammal så jeg trenger mye hvile etter fysiske strabasiøser for å unngå skader og sørge for optimal fremgang med prosjektet.

Må klare dette nå, og det skal bli en varig vektreduksjon. Gjør jeg ingen grep nå så er jeg nok nedsaltet i allverdens dritt noen år trem i tid. Er jo ingen grenser for hva man utsetter seg selv for med slik en overvekt.

Heldigvis kan jeg kutte jobben helt et halvt år uten at det blir økonomisk ruin så nå skal det trenes og slankes over en lav sko dere. Og tror nok reductil er det som gir meg den ekstra motivasjonen en trenger for et så langsiktig slit som jeg skal igjennom.

Gleder meg til å kuttte ut 8-9 XL. Klærne er jo som store telt for vannlige folk!

Gjest Gjest_Rita_*
Skrevet

:fnise: Hei alle sammen. Ja nå er det 4 mnd side jeg begynte med Reductil. Har gått ned 14 kg, men jeg kombinerer dette med trening 2 - 3 ganger i uken. Jeg er kjempefornøyd med pillene. Nu har jeg satt ett del mål. Må ha tatt av meg 20 kg. til jul og ytterligere 10 kg. inne mai neste år. DA er jeg fornøyd med vekten.

Spiser normalt og er kjempetilfreds med reduksjonen.

klem fra Rita

Gjest Gjest_Nina_*
Skrevet
Hei.Nei jeg har ikke gått på dette,men kjæresten min har gjort det.Og dette er bare tull. Slutt med det ,dette er ikke noe varig slankekur. Sjekk heller opp Sten Sture Skaldemanns kosthold med mye fett. Kjæresen min har gått ned 7kg på 4 uker ved å bare spise fet mat. Skaldemann holder på å skrive en bok for kvinner også, fordi vektreduksjon for menn og kvinner er så forskjellig.Jeg vil absolutt anbefale deg å kikke nærmere på dette. :)

Du du du. Kjære deg. Dette var da virkelig idiotisk. Beklager, jeg mener ikke vondt ment. Jeg sier bare rett og slett; en kur innebærende av masse fett/proteiner og ja karbohydratmangel VIL føre til vekttap. MEN etterpå vil man gå opp i vekt, og gjerne litt mer enn man tok av. Og gjett hva, et fettholdig kosthold skader arteriene! Ja, tenk, har man virkelig lyst på hjerteinfarkt i en alder av 45? Nei nei nei. Dette går fort, men det er virkelig skadelig. Selv prøvde jeg atkins, og fikk gallesten som resultat.

Og jo, har også prøvd reductil, og dette har fungert strålende på meg. Men, tabletter er tabletter, de fungerer dessverre ikke på alle.

I siste fall vil jeg si, viljestyrke er det eneste som bidrar til vektnedgang. Ingen av oss liker å høre det, men vi må spise sunt og trene! (Nei, den treningen har det gått dårlig med for meg). Det finnes ingen mirakelkur. Begynn i det små. Drikk vann til alle måltider, alle dager i uka. Unn deg noe godt, en sjelden gang i blant, hvis ikke så "sprekker" slankekuren.

Hilsen ei som har gått ned 15 kg på 3 mnd, men fortsatt har en god del kilo igjen og tære på. (50% viljestyrke, og 50% reductil)

Gjest Gjest_Nina*
Skrevet
Har BMI på 46 og er vel det som kalles smellfeit, selv om legen min sier utpreget adipositas.

Har nå fått 15 mg og knasket en uke. Merker ikke så mye forskjell egentlig. Har ikke vekt hjemme som går høyt nok til at jeg kan veie meg hjemme så det gjør hos legen min så vet enå ikke om jeg har gått ned. Merker ennå ikke noe på klærne i allefall. :-(

Det jeg merker er munntørrhet. Løser det med å nidrikke vann. Får også kramper i bena om natten nå og også om jeg feks går i butikken. Naboen sier det sikkert skyldes at jeg drikker så mye vann og spiser så lite at jeg har litt ubalanse i saltnivået i kroppen. Ikke vet jeg.

Tidligere kunne jeg godt sove 12 timer idøgnet, og gjorde det også. Er singel og har lang tradisjon med å sovne på sofaen foran TV'n etter midag og jobb. Nå er jo det blitt annerledes. Holder meg gjerne våken til over midnatt og våkner før kl 6 om morgenen frisk og rask en hel time før klokka ringer. Er faktisk våken også da :-)) Trenger ikke dytte ned en pose potetgull & en stor cola foran TV'n.

Blir noen skiver brød etter jobb og en skive eller to i kveldinga. Har ikke regnet på ant kcal per dag men spiser nå ca 6-9 skiver brød og varm ca annen hver dag. Er jo ikke så sulten så gidder ikke styre med vam mat hver eneste dag nå.

Skal vel ned 50-60 kilo og vil begynne å mosjonere knallhardt utover. Nå svømmer jeg kun 3 ganger i uka for å få bedre kondisjon og for å unngå å belaste knærne mine med den tunge vekta. Men når jeg har gått ned ca 10 kilo så skal jeg også gå turer hver kveld samt starte vektløfting 2-3 ganger per uke. Fagfolkene sier det er viktig at jeg øker muskelmassen fremover fordi mere muskler krever mer energi og det vil hjelpe på vektreduksjonen. Så da lytter jeg til dem. Uansett så ligger nok gåtur og vektrening en måned eller to frem i tid og imens så håper jeg å få noe bedre kondisjon av svømmingen.

Er i et såkalt "fritt yrke" så jeg skal kun fokusere på vektreduksjon de neste 6 måndene, dvs nå mens jeg mister de første 6 jobber jeg så mye jeg orker på hjemmekontoret. Men når treningstorturen starter da skal jeg kun trene og hvile i 6 månder. Begynner å bli gammal så jeg trenger mye hvile etter fysiske strabasiøser for å unngå skader og sørge for optimal fremgang med prosjektet.

Må klare dette nå, og det skal bli en varig vektreduksjon. Gjør jeg ingen grep nå så er jeg nok nedsaltet i allverdens dritt noen år trem i tid. Er jo ingen grenser for hva man utsetter seg selv for med slik en overvekt.

Heldigvis kan jeg kutte jobben helt et halvt år uten at det blir økonomisk ruin så nå skal det trenes og slankes over en lav sko dere. Og tror nok reductil er det som gir meg den ekstra motivasjonen en trenger for et så langsiktig slit som jeg skal igjennom.

Gleder meg til å kuttte ut 8-9 XL. Klærne er jo som store telt for vannlige folk!

Stå på kjære deg! Og et lite tips, prøv magnesium for leggkrampene!;) Fås på apoteket uten resept. :)

Gjest Gjest_Nina*
Skrevet
tror alle kan få tak Reductil.. jeg er 16 år og har BMI på 23.2 .. Jeg fikk resept av legen min når jeg spurte om det :)

Vær så snill, ikke ta reductil. Du er normalvektig, du er slank! Du har ingen nytte av å gå ned i vekt. Tenk heller sunnere livstil. Tren. Unngå søtsaker, så godt det lar seg gjøre. Du er bare 16, ikke noe galt i det, men vent et par år så skal du se at slankepresset rundt deg forsvinner. Etter fylte 18/20 vil du tenke vektnedgang på grunn av helsa. Et helsemessig problem med tanke på vekt, er en BMI på over 30. Du har langt å gå før du er der... Hold deg unna disse tablettene, du slanke menneske;) Og ta det som et kompliment!;)

Gjest Gjest_Nina*
Skrevet

Alle sammen med treg mage mens de går på reductil:

(Jaja, jeg vet jeg har skrevet nok innlegg på en stund her nå, men men, jeg er overtrøtt, ok?;P)

Ja, drikk masse vann! Masse masse vann! Bare vann om du klarer!

Jeg drikker masse masse vann men sliter fortsatt med treg mage. Her er tipset, på helsekostforretning selger noe som heter HUSK. (Psyllium frø) Dette er fiber, som man rett og slett har i vann og drikker innpå. Disse frøene mykner avføringen, og hjelper trege mager. Psyllium frø kan man helt sikkert få i andre merker, hva vet vel jeg, men HUSK har virkelig hjulpet meg masse!

En ting, dette kan jo være litt vanskelig, drikke et glass med "slimete" vann, beklager. Det smaker ikke spesielt vondt, det smaker faktisk svært lite. Men man kan jo også gjemme det litt i foreksempel frokostblanding o.l. Ha det i youghurt. Dette hjelper så utrolig bra, så jeg vil virkelig anbefale det til alle som sliter med trege mager!

Hilsen lille store pratesjuke meg.

Skrevet

kan man få reductil om man sliter med depresjoner og går på antidepressiva??

Tror det meste hadde blitt bedre om jeg kunne gått ned de 20+ kiloene jeg har for mye:(

Gjest Gjest_Nina*
Skrevet
kan man få reductil om man sliter med depresjoner og går på antidepressiva??

Tror det meste hadde blitt bedre om jeg kunne gått ned de 20+ kiloene jeg har for mye:(

Synes du skal høre med legen din... beklageligvis kan reductil føre til depresjoner, og i din situasjon muligens forverre problemet. I samarbeid med legen, og en god del oppfølging skulle det nok gå. Dette kan bare legen bestemme.

Jeg skjønner veldig godt at du tror vektnedgang vil løse problemene fullstendig. Men i mange tilfeller finner du et nytt problem. Lær deg å bli glad i deg selv, uansett form eller størrelse. Vennene dine og familien din elsker deg for den du er, ikke den du kan bli.

Smil til verden, og verden smiler til deg... (haha, så klisjé, men det er noe i det altså.)

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei...

Har BMI på 36, fikk 15 mg av legen.. Fungerer kjempe fint på meg, Har gått på de i åtte dager, har gått ned 4,5 kg. 2,5 kg de første to dagene. Jeg sluttet med all usunn mat, drikker 4-5 liter vann for dagen, spiser bare sunn mat, og går minimum 1 time på tur hver dag. Merker at jeg har virkelig redusert matlyst, og all søtsuget er vekke... Jeg er storfornøyd.. Men jeg er så bestemt på å klare det denne gangen... :)

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har gått ned ca 4 kg:)joho..glad så glad.

Jeg fikk også munntørrhet så jeg kjøpte dekadin saliva som er syrlige sugetabletter,med jordbær smak.det hjalp meg.Jeg drakk også mye vann.

Stå på folkens;)

klem fra meg

• 2 uker senere...
Gjest Lengsel
Skrevet (endret)

Hei. Det er kjekt at mange som har hatt godt effekt av reductil.

Jeg har begynt med reductil 5 dager siden, men har ikke fått noe effekt. Men spiser ikke mye som før. Jeg er ny i oslo og er 24 år gammel, og har utlandsbakgrunn. Tyrkia. Er det noe som er der ute i min alder som kan være venn med meg, og hjelpe hverandre under vektkampen. Jeg veier 69, og er 1.54 cm. Jeg studerer jus, og går på 2.avdeling og bor i oslo sentrum.

Håper noen som er ute vil ha ny venn, spesiel jenter.

Endret av Scorpina
Gjest Gjest nr 22
Skrevet

Du du du. Kjære deg. Dette var da virkelig idiotisk. Beklager, jeg mener ikke vondt ment. Jeg sier bare rett og slett; en kur innebærende av masse fett/proteiner og ja karbohydratmangel VIL føre til vekttap. MEN etterpå vil man gå opp i vekt, og gjerne litt mer enn man tok av. Og gjett hva, et fettholdig kosthold skader arteriene! Ja, tenk, har man virkelig lyst på hjerteinfarkt i en alder av 45? Nei nei nei. Dette går fort, men det er virkelig skadelig. Selv prøvde jeg atkins, og fikk gallesten som resultat.

I siste fall vil jeg si, viljestyrke er det eneste som bidrar til vektnedgang. Ingen av oss liker å høre det, men vi må spise sunt og trene! (Nei, den treningen har det gått dårlig med for meg). Det finnes ingen mirakelkur. Begynn i det små. Drikk vann til alle måltider, alle dager i uka. Unn deg noe godt, en sjelden gang i blant, hvis ikke så "sprekker" slankekuren.

Hilsen ei som har gått ned 15 kg på 3 mnd, men fortsatt har en god del kilo igjen og tære på. (50% viljestyrke, og 50% reductil)

Til Ninagjesten.

Jeg synes virkelig ikke du skal uttale deg om ting du ikke har peiling på. Skaldeman som det snakkes om har selv tatt av 60 kg og han har ikke gått opp igjen og pr. i dag spiser han kun fett og proteiner. Og da han begynte sin livsstilsendring, for det er det det er, hadde han dårlig helse. Og nei arteriene hans er ikke blitt skadet, derimot er alle verdiene blitt helt fine.

Jeg har tro på hans teorier, det er nok grunnen til at jeg selv har blitt veldig overvektig, at maten jeg har spist har inneholdt mye karbohydrater og at kroppen har tålt det dårlig. Jeg er ikke selv like fanatisk som han, men ser resultatene av å kutte ned på karbohydratene og spise mer fett og proteiner. Dette er ikke en slankekur, men noe som skal vare livet ut. Men det beste føler jeg er at jeg slipper å sulte meg ned i vekt.

Så over til Reductilen. Jeg har nylig sluttet å ta dem. Tror jeg totalt brukte 6 pakninger. 5 stk. 10 mg og nå til sist en 15 mg. Jeg sluttet nå fordi blodtrykket mitt er noe høyt og skal se om det er tablettene som forårsaker dette. Foreløpig er jeg veldig fonøyd, etter å ha lagt om kosten igjen, noe som også har skjedd nylig har jeg fått av noen feriekilo og begynt å gå ned igjen etter at det stoppet litt opp for meg. Totalt har jeg nå gått ned ca. 15,5 kg og skjønner jo at dette tar tid og at det bør gjøre det. Vil helst ikke at musklene mine skal brytes ned fordi om vekta skal ned.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei er en Mann på 45 år

Har brukt reductil 10mg i 4 uker og 2 dager har gått ned ca 9 kg, har trent nesten alle ukedagene disse ukene i helgene har jeg tatt det rolig med trening men vi har drukket alkohol og hvert på fester i helgene.

Jeg er veldig fornøyd.

Jeg har trent fast ca 3 dager i uken tidligere over 4 år mer eller mindre sammenhengende noen opphold innimellom har bare klart å gå ned fra 117 til 110 kg i disse årene noen ganger har jeg vært nede i 105 kg.

Det som er forandringen for meg er at jeg spiser mindre posjoner til frokost lunch og middag. kvelds har jeg sluttet med er ikke sulten på kvelden lenger i helgene på fest og lignende har jeg nesten sluttet å spise snacks ekstra mat kaker og sjokolade.

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Hei. Det er kjekt at mange som har hatt godt effekt av reductil.

Jeg har begynt med reductil 5 dager siden, men har ikke fått noe effekt. Men spiser ikke mye som før. Jeg er ny i oslo og er 24 år gammel, og har utlandsbakgrunn. Tyrkia. Er det noe som er der ute i min alder som kan være venn med meg, og hjelpe hverandre under vektkampen. Jeg veier 69, og er 1.54 cm. Jeg studerer jus, og går på 2.avdeling og bor i oslo sentrum.

Håper noen som er ute vil ha ny venn, spesiel jenter.

[email protected]

Hei hei jeg har sett innlege ditt men så at det er en stud siden hvordan er det med å bruke reductil nå?

jeg skal begynne med det i morra jeg er også fra tyrkia og håper du ser innlegge mitt..

Skrevet
Begynte på reductil i oktober og det funka veldig bra, men så tok jeg et lite opphold i desember, men oppholdet ble ikke så lite akkurat, så idag har jeg begynt igjen. men jeg er jo så tørst hele tiden..... skikkelig tørr i munnen, men det er jo helt normalt.

Så her sitter jeg da, og skriver og leser på kvinneguiden.no uten og stappe i meg godteri etc, er jo greit det da....

Er det andre som bruker Reductil??? koselig å komme i kontakt dersom det er noen flere av oss.

Hvorfor gjør du det? Bortkasta penger..tydeligvis, siden du beg igjen.

Om du kutter ut fettholdig mat, så slipper du pilleutgiften.

trist at noen tror de må ta en pille for å få fettet til å renne ut bak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...