majan Skrevet 5. februar 2007 #1 Skrevet 5. februar 2007 Begynte på reductil i oktober og det funka veldig bra, men så tok jeg et lite opphold i desember, men oppholdet ble ikke så lite akkurat, så idag har jeg begynt igjen. men jeg er jo så tørst hele tiden..... skikkelig tørr i munnen, men det er jo helt normalt. Så her sitter jeg da, og skriver og leser på kvinneguiden.no uten og stappe i meg godteri etc, er jo greit det da.... Er det andre som bruker Reductil??? koselig å komme i kontakt dersom det er noen flere av oss.
Gjest Gjest_schakra_* Skrevet 6. februar 2007 #2 Skrevet 6. februar 2007 Hei.Nei jeg har ikke gått på dette,men kjæresten min har gjort det.Og dette er bare tull. Slutt med det ,dette er ikke noe varig slankekur. Sjekk heller opp Sten Sture Skaldemanns kosthold med mye fett. Kjæresen min har gått ned 7kg på 4 uker ved å bare spise fet mat. Skaldemann holder på å skrive en bok for kvinner også, fordi vektreduksjon for menn og kvinner er så forskjellig.Jeg vil absolutt anbefale deg å kikke nærmere på dette.
minienthe Skrevet 6. februar 2007 #3 Skrevet 6. februar 2007 reductil er ikke bare tull hvis det blir brukt riktig ! gikk på dette før med god effekt i starten men jeg ble veldig fort immunisert mot virkestoffene så etter halvannen måned så var det lite poeng i å kaste bort penger på det. men nå har jeg et ganske komplekst "sykdomsbilde" og har ikke de største vektproblemene egentlig.
majan Skrevet 7. februar 2007 Forfatter #4 Skrevet 7. februar 2007 Nei det er ikke tull med reductil.... det synes nå ihvertfall ikke jeg, har sett flere som har gått ned masse ved hjelp av denne!!! deriblant min venninne som har gått ned 30 kg ved hjelp av dette middelet
Gjest LilleLisa Skrevet 1. januar 2008 #5 Skrevet 1. januar 2008 Hei! har gått på reductil i 2,5 mnd.har gått ned 5 kg:) kjempefornøyd:)
Trine-Lise Skrevet 31. januar 2008 #6 Skrevet 31. januar 2008 Det er ikke alt som fungerer for alle, så å si at Reductil er bare tull er ikke vits..om dte fungerer på 60 % så er det jo supert for det 60 %..jeg selv har ikke noen god erfarling med andre slanke produkter, men er veldig fornøyd med Reducil, har gått på de i 2 mnd, og har gått ned ca 10 kilo.
Gjest lissi32 Skrevet 31. januar 2008 #7 Skrevet 31. januar 2008 Jeg har også gått på reductil, og gikk ned masse på det. Grunnen var at jeg spiste ikke, fordi jeg ble ikke sulten. Jeg syns det er vanskelig å få et bra og jevnt kosthold med reductil nettopp fordi man mister sultføleslsen. Så for min del spiste jeg nesten ikke, gikk ned 24 kg totalt (også endel uten reductil) fikk for lite næring i meg og fucka til stoffskifte. Man skal være forsiktig med å gå opp og ned i vekt i allefall. Kroppen aner ikke hva som skjer når man herjer vilt med den fra måned til måned. Jeg slet ekstremt med insomnia og hjertebank. Det funket for meg, men jeg vil nok ikke bruke det mer.
Gjest jill Skrevet 31. januar 2008 #8 Skrevet 31. januar 2008 Reductil fungerte ikke på meg heller, og jeg gikk på den i et halvt år.
Gjest Gjest_Isabella_* Skrevet 16. april 2008 #9 Skrevet 16. april 2008 Jeg begynt på recductil i midten av desember, har gått ned 12 kg til nå. Et sakte vekttap er å anbefale om man ønsker det skal vare. Går man ned mer enn 1 kg i uka, er det stor fare for at man legger d på seg igjen når man slutter. Grunnen er at med et såpass stort vekttap har man kuttet betraktelig mye ned på maten, og vil neppe klare å opprettholde dette etter man er ferdig med kuren. Min erfaring er at når man bruker produktet såpass lenge, lærer man kroppen og hjernen sin til å tilpasse seg en ny måte å leve på.
Gjest Mayamor Skrevet 17. april 2008 #10 Skrevet 17. april 2008 Jeg skal begynne i neste uke. Grugleder meg. Men legen min er optimistisk og mener dette er det rette for meg. Gleder meg til å begynne, og se selv hva dette innebærer for meg. Flott om flere forteller mer om hvordan dette oppleves, om du går på 10 eller 15 mg. Lykke til alle sammen.
Gjest wintergirl Skrevet 17. april 2008 #11 Skrevet 17. april 2008 Hei, jeg har gått på reductil siden september 2007. Gått ned 15 kilo, men skal nå slutte en stund. Virker som pillene mister sin virkning etter en stund, så nå smaker søtsaker godt igjen :-( Går kontrolert hos ernæringsfysiolog, så hun anbefaler å ha en pause for så å begynne på nytt i august. Bruker disse fordi jeg har så dårlig forbrenning at en kost på 1200 kcal legger jeg på meg av.... ikke morsomt. Men nå er målet å holde vekta til høsten.
Gjest Gjest nr 22. Skrevet 17. april 2008 #12 Skrevet 17. april 2008 Har brukt reductil litt over ei uke nå og gått ned litt over 2 kg. Jeg synes de virket aller best de første dagene. Jeg blir sulten med jevne mellomrom og det er jo veldig greit. Men spiser mindre porsjoner enn før og mindre søtsaker. Har begynt med styrketrening nettopp og går som før tur med hunden. Har ikke opplevd så mange bivirkninger.
Gjest Mayamor Skrevet 18. april 2008 #13 Skrevet 18. april 2008 Dere som går på Reductil: bruker dere 10 mg eller 15 mg? Jeg er veldig overvektig, og lurer på om jeg bare bør spørre legen om 15 mg først som sist. Råd å gi?
Gjest Gjest nr 22 Skrevet 18. april 2008 #14 Skrevet 18. april 2008 Jeg bruker 10 mg og er også veldig overvektig. Er nok greiest og begynne på disse og jeg tror det er vanligst, å begynne med 10 og så ev. få 15 mg hvis vektnedgangen er for liten. Du kan jo tross alt få bivirkninger også og regner med det er større sjans med 15 mg. Man bør jo gjøre en innsats selv også og være bevisst på kostholdet sitt. Jeg har brukt tablettene 11 dager i dag og gått ned 3 kg, det er jeg fornøyd med, men passer på å gjøre en innsats ved siden av med å trene og spise sunt.
Gjest Gjest Skrevet 31. mai 2008 #15 Skrevet 31. mai 2008 Har noen erfaringer med diabetes, insulin og reductil??? Jeg er 53 år, har diabetes 2, har brukt insulinfremmende medikament i noen år, og har like lenge opplevd det "umulig" å slanke meg. Har kunnet smalne en klesstørrelse, men uten å se noe på vekta. I februar i år begynte jeg med insulin, og har siden lagt på meg ytterligere 8 kilo, eller sagt på en annen måte; økt fra BMI 34 til 36,7. Jeg gikk til legen og klaget min nød. Han satte meg på reductil 10 mg. Jeg begynte for halvannen uke siden, men har ikke merket noe som helst. Er fremdeles akkurat like sugen - ikke sulten - på ettermiddag- og kveldstid. (Hvorfor er det der forresten alltid værst etter middag???) Blir ikke fortere mett heller. Men har pga diabetesen allerede et sunt kosthold, uten raske karbohydrater. (Bortsett fra når jeg snubler i sjokoladehylla av og til ... ) Har ennå ikke veid meg, og tenkte jeg skulle vente med det til jeg merker noe på kropp eller klær. Etter halvannen uke gjør jeg altså ikke dét ...
Gjest Gjest nr 22 Skrevet 31. mai 2008 #16 Skrevet 31. mai 2008 Til siste gjest. Hva gjør du for å gå ned i vekt, trening? Har du sjekket hvor mye du spiser i løpet av en dag i kcal, i forhold til hvor mye du trenger? 1,5 uke er ikke så lenge da... Gi det litt mer tid, hør ev. med legen om du kan få 15 mg. Og til TS. Hvordan går det med deg, har du fått begynt på reductil nå? 10 eller 15 mg? Jeg bruker fortsatt 10 mg. Har vel brukt dem nærmere 8 uker nå. Og vekten viste i dag ned 9,5 kg, er fornøyd med det, nå passer klærne som var blitt for små igjen.
Gjest Mayamor Skrevet 31. mai 2008 #17 Skrevet 31. mai 2008 Jeg har gått på Reductil 15 mg i en måned. De to første ukene gikk jeg ned 2,5 kg. Etter det har jeg ikke veid meg, og kommer ikke til å gjøre det før 12 juni når jeg skal til legen igjen. tror ikke det er bra (for meg iallefall) å veie meg for ofte. Mindre sulten er jeg ikke, men jeg tørster noe forferdelig og med det resultat at jeg drikker masse - vann. Jeg har gått tur hver dag - og klart det også hjelper. men jeg fortsetter nå en stund til; for kampene mot kiloene og endring av livsttilien er såvidt kommet i gang. Hvor mye som skyldes Reductil og hvor mye som skyldes vilje vet jeg ikke. Men ok - de virker for meg iallfall.
Trillrund Skrevet 31. mai 2008 #18 Skrevet 31. mai 2008 (endret) Jeg har brukt reductil i 2 omganger. Første gang fikk jeg en god vektreduktsjon. Da gjorde jeg ingenting spesielt. Andre gang tenkte jeg at det ville funke enda bedre med mer trening, men til tross for 2-3 ekstra treninger i studio (utenom daglige turer med hunden) fikk jeg ikke samme effekt som første runde. Begge rundene ble avsluttet etter 3 måneder pga øknomi. Nå er vekten enda høyere og jeg sliter med daglig trimtur også. De dårlige knærne har blitt enda dårligere det siste året, og det begynner å merkes at det i det ene kneet er ben mot ben... (diagnose slitasjegikt, operert 4 ganger, sist sa de at neste steg er kneproteser, men de vil egentlig ikke gi nye knær til noen som bare er 40 år...) I de mørkeste stundene tenker jeg at jeg burde legge på meg enda mer for å få slankeoperasjon, men det er jo også ganske risky, så jeg avstår foreløpig. Men har et par venner som er operert med veldig godt resultat, så tanken frister jo litt... Har lyst til å prøve reductil igjen, men er redd at økonomien bare rekker til 3 nye måneder... Endret 31. mai 2008 av Trillrund
Gjest gjest_Skuld Skrevet 31. mai 2008 #19 Skrevet 31. mai 2008 Til siste gjest. Hva gjør du for å gå ned i vekt, trening? Har du sjekket hvor mye du spiser i løpet av en dag i kcal, i forhold til hvor mye du trenger? 1,5 uke er ikke så lenge da... Gi det litt mer tid, hør ev. med legen om du kan få 15 mg. Jeg gjør som jeg gjorde før jeg begynte med insulinfremmende tabletter for noen år siden; jeg følger Fedon-dietten. Da rant kiloene av. Jeg har fulgt dietten siden jeg fikk "insulinkniven" på strupen ved nyttår. Nå rikker ikke kiloene seg. Ved siden av sykler jeg en times tid daglig, siden vektøkningen etter insulinstarten har gitt meg vonde knær og føtter .... Det er litt motløst ... Men skal til legen igjen 18. juni - og har selvsagt tenkt å gi det sjans til da, i alle fall. ER det andre her med diabetes-insulin-reductil-erfaring???
Gjest Gjest nr 22 Skrevet 31. mai 2008 #20 Skrevet 31. mai 2008 Skuld: Kan dette være noe for deg? Du kan jo høre med legen. Reductil virker jo forøvrig ikke for alle. Mayamor: Merker du om du spiser mindre porsjoner? Jeg blir jo også sulten som vanlig, men har mindre søtsug og jevnere energi føler jeg. Det er bra å mosjonere, etter endt "kur" må jo det til for å holde vekta. Trillrund: Du vet at tablettene koster 400 kr mnd. Har du ikke mulighet til å gi avkall på noe annet for disse 400 kr? Legen spurte meg også om slankeoperasjon er et alternativ, men jeg sa nei. Er redd for komplikasjoner og vet at en må bruke vitaminer for resten av livet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå