Gå til innhold

Stygge og/eller feite damer


Cognizance

Anbefalte innlegg

Tre tanker som kan streife meg når jeg ser menn med mindre attraktive kvinner:

Han er usikker på seg selv.

De har vært sammen en stund.

Hun kan noen ekstra triks.

Hvorfor tenker du slik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor tenker du slik?

Er du usikker på deg selv så er det lettere å sikte lavere. Dette skjer da både kvinner og menn.

Har man vært sammen en stund så har nok ikke utseende like stor betydning, og man dropper ikke noen bare fordi de har lagt på seg noen kilo.

Og det siste er vel selvforklarende: hun har litt mer å bidra med enn hva øyet fanger først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes TS har fått mye pepper, jeg. Forstår veldig godt hva han mener og. Er faktisk en av dem som inrømmer at utseendet er viktig. Det mener jeg selv om jeg er en voksen dame på 40 som har delt mer enn halve livet med samme mann. Klart at tidens tann gjør sitt, men folk kan ta vare på utseendet. Jeg godtar rynker og grå hår, men ikke fedme på grunn av at man gir faen fordi man er i et forhold.

Har faktisk også lurt på det fenomenet TS beskriver, at objektivt sett pene, slanke og veltrente mannfolk er sammen med runde, kraftige eller direkte feite damer. De kan godt ha et nydelig ansikt, så det handler ikke om å være stygg. (Selv synes jeg feit er verre enn "stygg", for feit kan man gjøre noe med) Har aldri sett den motsatte kombien. Dvs veltrent dame, feit mann, men den finnes nok den og.

Men det er vel snakk om noen som  er "dypere" og mindre utseendefokusert enn meg, da.

Hva har uttrykket utseende ikke betyr noe med om en person er "feit" eller "slank" å gjøre :overrasket:

Har det noen gang falt deg inn at selv om det å være feit for deg er verre enn alt, så er det noen som synes det er sexy????

Har det falt deg inn at mange menn faktisk synes det er deilig med en kvinne som kan nyte livet og ha et avslappet forhold til kroppen sin(stor eller liten), istedet for å pese om slanking og kosthold dag ut og dag inn?

Du aner ikke hvor mange menn jeg har hørt har sagt akkurat det. Du aner ikke hvor mange menn som sier: "Kan hun ikke forstå at jeg elsker henne akkurat som hun er, at jeg synes det er deilig med en myk og god kvinnekropp".

Vi er forskjellige. Noen er tynne,noen er slanke, noen er lubben og noen er det du kaller feit og dermed stygg :forvirret:

Til syvende og sist er det personligheten og utstrålingen som gjør et menneske vakkert :)

Og jeg kjenner dessutten flere veldreide, slanke kvinner som er sammen med store menn. Kosebamser :)

Hilsen Ulva som ikke er slank, men heller ikke feit. Som etter flere år med slanking, slanking og atter slanking endelig har funnet ut at jeg er sexy og flott som jeg er :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du usikker på deg selv så er det lettere å sikte lavere. Dette skjer da både kvinner og menn.

Har man vært sammen en stund så har nok ikke utseende like stor betydning, og man dropper ikke noen bare fordi de har lagt på seg noen kilo.

Og det siste er vel selvforklarende: hun har litt mer å bidra med enn hva øyet fanger først.

Jeg forstår denne tankegangen, men det finnes noe "usynlig" som vi mennesker ikke alltid kan velge selv, det kalles KJEMI.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Hva som oppfattes som "pent" er veldig forskjellig! Enkelte liker damer som man stikker seg på hoftebeina til, andre menn liker der det klasker litt. Det trenger ikke være vanskeligere enn som så, og trenger ikke ha noe med usikkerhet å gjøre. (Er det ikke et like stort tegn på usikkerhet å bli sammen med en pen bimbo i stedet for jenten man liker fordi man er redd for hva andre skal si?)

Det blir litt som å lure på hvorfor man ser par der mannen ikke er slank eller attraktiv. Jeg driter fullstendig i hva andre syns om kjæresten min f.eks, syns jeg at han er verdens fineste så er han jo det for meg, og da er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg må si etter det bildet å dømme, er du ikke akkurat Lorenzo Lamas sjøl. Briller og greier.

Er kanskje ikke så rart du ikke får deg dame, med de merkelige forestillingene dine. Du burde kanskje revurdere tankegangen din litt.

Jeg forstår ikke helt hva du mener med merkelige forestillinger. Kan du forklare nærmere hvilke forestillinger jeg har som du synes er rare?

Du ser selv ut til å mene at jeg ikke bør sikte mot for pene damer siden jeg ikke ser særlig bra ut selv. Underbygger du ikke dermed de samme holdningene du prøver å ta avstand fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår ikke helt hva du mener med merkelige forestillinger. Kan du forklare nærmere hvilke forestillinger jeg har som du synes er rare?

Du ser selv ut til å mene at jeg ikke bør sikte mot for pene damer siden jeg ikke ser særlig bra ut selv. Underbygger du ikke dermed de samme holdningene du prøver å ta avstand fra?

Er det nøye då?

Jeg synes ikke det er riktig å kalle mennesker for stygge og fete uansett. Som regel så har hvert eneste menneske noe som er pent med seg - hvorfor ikke fokusere på det positive?

Dessuten så skal ikke folk undervurdere kjemien, man kan ikke alltid velge hvem man forelsker seg i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jeg er litt overrasket over deg, cog.. eller hva nå nicket ditt er. Du hadde en gang en link til en kontaktannonse, da du hadde et annet nick, og jeg må si etter det bildet å dømme, er du ikke akkurat Lorenzo Lamas sjøl. Briller og greier.

Har han briller? :overrasket: Hvilken katastofe! :ironi:

Cogni...har nok et unyansert syn på parfohold. Heldigvis er vi alle forskjellige og har forskjellig smak. Hva en person synes er stygt kan være fint for andre, men de som snakker nedsettende om Cogni...sitt utseende er ikke noe bedre enn han.

Hilsen middels pen med pen mann. (tolk det som dere vil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Jeg synes ikke det er riktig å kalle mennesker for stygge og fete uansett. Som regel så har hvert eneste menneske noe som er pent med seg - hvorfor ikke fokusere på det positive?

Dessuten så skal ikke folk undervurdere kjemien, man kan ikke alltid velge hvem man forelsker seg i.

Nettopp. Jeg det er særdeles få voksne oppegående mennesker som går inn i et parforhold kun på bakgrunn av utseendet til parteren. Tiltrekning handler om mye mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Jeg tror dog det er vanskelig å ha et forhold (eller bli godt nok kjent til å finne ut om man liker personligheten) uten en viss fysisk tiltrekning. Første gang man ser en person vurderer man vedkommende (naturlig nok) etter utseendet. Men det er jo så forskjellig hva folk liker at det er ikke noe universelle regler om hva som er "stygt" og "pent" i det tilfellet. Blir litt annerledes hvis man treffes på nettet, da vurderer man gjerne personlighet før man i det hele tatt vet hvordan personen ser ut, og ja, hyggelige, herlige, snille og morsomme normalt utseende personer vil virke mer tiltrekkende enn en dritsur og negativ kjempepen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ferskvannsblekksprut

Jeg har avogtil briller, faen hell! :grine:

men bra bellatrix og han andre så poenget mitt. Hipp hurra kølle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg spurt tre postere i denne tråden, som har anklaga meg for å være overfladisk eller ha dårlige holdninger, om å forklare nærmere hva de mener.

Ingen har gjordt det.

Noen andre som har lyst til å forsøke?

Skjønner ikke dette jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kristin_

Når du lurer på hvordan kompiser "får til" å være sammen med damer du ikke synes er tiltrekkende, og du ikke skjønner hvorfor de går under sin standard (du antyder at de er like bra utseende som andre i vennegjengen og dermed burde hatt sjans på penere damer) vil du få reaksjoner.

Å insinuere at det blir "feil" at pene og mindre pene personer er sammen, at styggingene igrunn bare burde holdt sammen er ikke helt kosher.

Det at du sier du ikke finner deg noen fordi du er så hengt opp i utseende vil jo tyde litt på at man er overfladisk da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja nå skjønner jeg litt mer. Takk for saklige innspill Kristin og Nigo-san, har ikke vært for mange av dem i denne tråden.

Om det du spør om Nigo-san: Ja jeg skjønner hva du mener, men jeg har ikke opplevd det så veldig sterkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Are

Et slikt innlegg er skrevet for å provosere. Som voksenperson ville jeg vanligvis ha avstått fra å kommentere noe så latterlig og diskriminerende, men siden jeg ser mange av dere har tatt dette seriøst, så svarer jeg også.

For det første: En voksen mann er ikke sammen med en kvinne på grunn av kroppen. Tykk, tynn, samme hva, det spiller liten rolle i det lange løp. Hva som betyr noe, og som bør bety noe for alle som har passert 14 år er sjelen, det invendige, det som du snakker med og som faktisk er den kvinnen du elsker. Hva spiller vel kroppen for noen rolle? :overrasket:

For det andre synes jeg du viser en veldig arrogant holdnig, hvem er du som tør dømme alle kvinner? Hvilken rett har du til å kalle en kvine stygg? Hvilken rett har du til å forutsi en kvinnes preferanser? Din holdning er til å spy av , og jeg er selv mann.

Med hilsen fra Jon Are

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok til alle flamerne så kan jeg tipse dere om en annen tråd med tittel "kresne norske damer?", som ligger på seksualitetsforumet.

Jeg er fascinert over at folk blir så vanvittig provosert av at jeg sier noe som er så åpenbart som at utseende betyr noe for valg av partner - for de aller fleste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Generelt, og her inne spesielt (ser det ut til), vil det alltid komme en hel sekk med politisk korrekte svar.

En ting som provoserer er alle de som sier "utseende betyr ikke noe, så overfladisk er jeg ikke, men utstråling derimot!". Hallo? Kan vi tenke oss om to ganger, og være enige i at utstråling også er en overfladisk egenskap?

En mann/kvinne kan ha mange gode egenskaper som person, og samtidig ikke være flink til å "stråle dette ut" - dette er en ytre ting, altså en overfladisk ting. Den påvirker hvilket inntrykk andre folk får av personen, akkurat som utseende/kropp osv også gjør det. Noen synes utstråling er viktig, andre må ha det utseendemessige på plass. Hvorfor er det ene mer edelt enn det andre? Hvor mye man vektlegger det ene eller det andre er individuelt, og en mening man bør få lov å ha uten å bli utsatt for politisk korrekt trangsynhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anna Elk ii

Jeg synes du har fått mange dumme svar i denne tråden - selv om jeg også skjønner at spørsmålet provoserer. Personlig synes jeg du stiller et klart og greit spørsmål, og på en måte er det en litt abstrakt problemstilling.

Klart alle bryr seg om utseendet til partneren sin. Det fysiske utseendet til kjæresten min er endel av det jeg tenner på. Men ikke BARE det, og det er ikke BARE knyttet til at han ser så og så perfekt ut sammenliknet med meg selv. Dessuten er det mye som er vakkert og sexy - for de fleste (?) voksne mennesker er det fullt mulig å se hva som er flott og bra og attraktivt ved en som ikke ser ut som en shampoo-reklame, enten det er en mann eller en kvinne. Ei venninne av meg er sammen med en ganske tjukk og ved første øyekast ikke spesielt pen mann - men han er hyggelig, intelligent, morsom og snill, og etter å ha blitt kjent med han synes jeg også han er ganske kjekk; og han har utstråling. Man skal ikke undervurdere utstråling - for meg er sexy også like lite konkret som utstråling, ikke utseende.

Og så lenge kjærestens utseende er "bra nok" er det resterende, viktige at han eller hun har en personlighet man liker eller i hvert fall holder ut med, ikke at han/hun er penere for å kompensere for å være en dritt eller en idiot.

Ellers er det vel fakta at man ofte velger partner som er noenlunde lik seg selv i attraktivitet og personlighet. Så det er ikke vits i å kverulere for mye på det. Men utfra det du skriver her synes jeg det er rart at du ikke ser at det er mer enn en viss A4-type kvinne som andre kan finne attraktiv - og at kameratene dine etter all sannsynlighet synes kjærestene sine er søte og sexy og bra jenter å være sammen med. Om det er ting som tyder på noe annet; at de ikke behandler hverandre med respekt, klager over den "stygge" kjæresten sin osv, blir selvsagt saken en annen. Men gjør de det?

Om det nå er slik at du ikke for ditt bare liv klarer å bli betatt av annet enn svært pene jenter, uavhengig av personligheten deres, vil jeg påstå at du har et problem om du ønsker deg et forhold...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest StoreSky

For både meg og min kjæreste, så betyr utseende og stil/klær noe. Javisst!

MEN! Heldigvis så er jo smaken som baken... Jeg er liten og tjukk, ser i bunn og grunn ikke særlig pen ut (noen ganger "søt" kanskje??) Alt dette i det rådende bildet av hvordan en kvinne skal se ut.

For HAN derimot er jeg verdens peneste, utrolig feminin og "kvinnelig" - og han elsker meg!

Kjæresten min er derimot ganske så "typisk kjekk Mann". Men min søster synes han ser skummel ut...hehe! Og det finnes sikkert mange som aldri ville rørt han med ildtang. Men JEG og HAN har funnet hverandre, men alle våre feil og mangler -og vi elsker hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hvorfor jeg elsker kjæresten min:

Kjæresten min er den fineste..

Han har de lengste beina, som stikker utenfor sengen når han sover. Han har den fineste snorkelyden. Han har så fine kjeveben. Han er så snill og god og romantisk (selv om han ikke tror han er spesielt romantisk, men han er jo den romatiskeste!). Han har den fineste stemmen.. Så dyp og myk, og når han prater mister jeg noen ganger tråden fordi jeg bare lytter til stemmen hans og får ikke med meg hva han snakker om. Han ler ikke slik som jeg, sånn høyt og støyende, i alle fall ikke så ofte, men han humrer så lunt og fint, og når han virkelig ler så triller tårene ukontrollert og det ser ut som han skal eksplodere av latter.

Han er den største ertekroken, og narrer meg hele tiden til å halvveis tro på de teiteste ting.

Han har varme, gode og trygge hender.. Jeg kan være så sur og grinete jeg bare klarer å være, men jeg glemmer alltid å være sur når han stryker en hånd over hvilken som helst del av kroppen min.

Når vi kjører bil stryker han meg på låret. Når vi er på fest smyger han hånden oppunder bukseleggen min, og stryker meg på leggen. Når vi er hos familien legger han armen rundt meg og drar meg inntil seg mens han stryker meg på armen, og jeg legger hodet mot brystet hans mens jeg hører han snakke.

Når vi ser på tv og jeg sitter foran han på gulvet klemmer han på puppene mine sånn innimellom og er veldig guttete og fin..

Han er sjarmerende kultursnobbete, men samtidig så lite prentensiøs, så lite materialist, så lite opptatt av ytre ting.

Han er annerledes enn mange andre menn.. Han syns ikke Marit (modellpen venninne) er vakker, men han syns jeg er den vakreste kvinnen i verden. Tenk det! I hans øyne er jeg både vakker og kvinne.. Kan man være mer heldig?

Han er veldig mannstypisk når han fikser og ordner ting. Han bærer alle de tunge tingene, jobber hardt og målrettet, men han er samtidig forsiktig og omsorgsfull og utrolig følsom. Mye mer følsom enn man skulle tro..

Han er galant. En av de siste mennene som faktisk åpner dører, drar ut stolen for meg, holder jakken men når jeg skal kle på meg. Han fyller på med vin når jeg trenger påfyll, lager frokost til meg hver eneste morgen.. Verdens mest uselviske menneske, rett og slett. Han forventer aldri noe, og derfor forsøker jeg å gi tilbake alt det han gir meg, for så snille mennesker som han er lette å utnytte, og det vil jeg ikke.

Han er så takknemlig for alt man gjør for han. Uansett hvor små og ubetydelig ting det er.

Han er et irriterende surrehue, men samtidig organisert. Jeg forstår ikke hvordan det er mulig, men jeg har funnet ut at vi utfyller hverandre der også. Han rister oppgitt på hodet over min manglende orden. Tingene mine er liksom overalt, ingenting er der det skal være. Jeg vet i de fleste tilfeller ikke hvor ting skal være heller, så jeg bare legger dem der, jeg.. Og så leter jeg meg ihjel når jeg skal ha noe. Han har orden i ting, alt har sin faste plass, og derfor skaper han mer orden for meg også.

Jeg har dog mer orden i hodet enn han. Jeg har evne til å systematisere ting i hodet og kan hjelpe han å systematisere på den måten. Vanskelige og tunge ting har en tendens til å dra han ned, og da har han meg som drar han opp igjen og sier at "slik og slik" og så fikser vi det sammen.

Mange tror kanskje at vi ikke kan ha mye til felles, men det har vi.. Han deler min glede over, og kjærlighet til, naturen, til sjøen, til familien, til musikk, til kunst og kultur og historie.. Vi kan i det ene øyelikket snakke om de store og de små spørsmålene og i det neste bare være sammen i stillhet. Vi har like verdier.. Vi ønsker oss det samme i livet.

Aldersforskjellen er merkbar på to områder.

Jeg har ikke opplevd 70 og 80-tallet slik han har gjort. Jeg kan jo ingenting om de tingene, og derfor blir det jo litt komisk når han kommer og forteller at "den og den er død". "Jaha, det sier meg null og niks." svarer jeg.. Og så viser det seg å være en politiker fra.. Burma som var president i 83. Jeg var såvidt ute av bleiene og brukte fortsatt smokk i 83. "Vet du ikke hvem xxx er?!" eller "Har du ikke sett ditt og datt på tv?!?" utbryter han med vantro. "Nei, jeg var ikke født da." svarer jeg.. Og så rødmer han og sier "Det glemte jeg."

Den andre måten aldersforskjellen merkes på er på gløden og entusiasmen. Jeg er fortsatt der i livet hvor jeg har et litt rosa og kanskje naivt syn på fremtiden. Han er mer nøktern. Han har mistet mye av entusiasmen pga opplevelser og erfaringer han har gjort seg, som mange av oss, og i alle fall jeg, hadde bukket under for.

Men det føles som vi utfyller hverandre der også. Jeg gir han noe av min forventning og iver, mens han hjelper meg å holde kontakt med bakken.

Jeg elsker denne mannen.

I andres øyne er han kanskje alminnelig. I mine øyne finnes det ingen som når opp til han. Andre menn er ikke interessante. Ikke verdt å se to ganger på, selv om de måtte være smellvakre.

Og spør du han, så svarer han det samme. Og han ser aldri to ganger på de slanke/tynne "pene" damene. Han ser på dem med "litt ekstra", fordi han syns det er det eneste som er interessant. Han liker runde mager, myke, lubne armer, store, tunge pupper, kraftige lår. Det er hans mening om hva som er kvinnelig og opphissende og pent.

Og de som er uenig med han i det, må bare være det. Han er voksen nok til å ha en egen mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...