Gå til innhold

Stygge og/eller feite damer


Cognizance

Anbefalte innlegg

Flere gutter jeg kjenner og vet om er sammen med jenter som --- avviker sterkt fra det mange vil kalle pen og som ikke har det som vanligvis klassifiseres som fin kropp, i en slik sammenheng. Guttene i disse forholdene skiller seg ikke ut i noen spesiell retning fra de jeg kjenner som har finere kjærester.

Jeg lurer på hvordan de får dette til. Synes det er litt upassende å spørre noen av dem direkte.

For meg ville det vært umulig å være sammen med ei jente jeg ikke synes er søt. Tror jeg da.

Jeg synes det er en forskjell mellom å tenne på jenta fordi ho er den ho er, og å tenne på kroppen hennes. Helst ville jeg foretrekke om begge deler er på plass.

Jeg ser på preferansene mine mtp kroppsfasong hos kvinner og partnervalg som en svakhet hos meg selv. Hvis jeg ikke hadde vært så kroppsfiksert, ville jeg hatt større sjanse til å møte noen jeg virkelig passer godt sammen med, verdi- og personlighetsmessig.

Er det noen som har noen refleksjoner rundt dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

og så har du fordommer mot pene damer i tillegg?! :ler:

fytti du skal leite lenge etter dame om du stiller krav som dette, C!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ville det vært umulig å være sammen med ei jente jeg ikke synes er søt.

Hva får deg til å tro at disse mennene ikke synes at kjæresten er søt? Heldigvis har vi alle ulikt syn på hva som er pent, vakkert, sexy og tiltrekkende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan godt hende de synes kjæresten sin er søt, jeg har ikke spurt dem.

og så har du fordommer mot pene damer i tillegg?! :ler:

Ja, er det ikke rart. Ho bør være akkurat passelig pen.

Men akkurat det tror jeg faktisk er universelt, som en generell trend.

(Du (og snigla!) ville for eksempel kommet i kategorien for panikk hos meg).

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er det ikke rart. Ho bør være akkurat passelig pen.

Men akkurat det tror jeg faktisk er universelt, som en generell trend.

(du (og snigla!) ville for eksempel kommet i panikk-kategorien min).

jeg er av den oppfatning av at folk ikke bør noe som helst...

men føler du jeg passer inn i panikk-kategorien din, lever jeg opp til dine fordommer, eller bryter jeg/sniglå med noen av dem? ikke at du kjenner-kjenner oss, men litt surfing på kg og et møte, og vips, et bilde er dannet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men akkurat det tror jeg faktisk er universelt, som en generell trend.

(Du (og snigla!) ville for eksempel kommet i kategorien for panikk hos meg).

:overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er av den oppfatning av at folk ikke bør noe som helst...

men føler du jeg passer inn i panikk-kategorien din, lever jeg opp til dine fordommer, eller bryter jeg/sniglå med noen av dem? ikke at du kjenner-kjenner oss, men litt surfing på kg og et møte, og vips, et bilde er dannet.. :)

Om å børre: Tror vi er enige her, jeg ser jo på dette som et problem for meg selv.

Men, påstand: Folk velger stort sett partnere som er røffly like attraktive som seg selv. I den grad en universell attraktivitetsskala finnes (som ikke er en uproblematisk eller verdinøytral antagelse). Tror jeg såg nevnt noe forskning på dette en gang, tilogmed.

Om du og sniglå: Ja, utseendemessig, hvis jeg bare såg dere på gata eller på et utested, så ville fordommene mine gjelde, og jeg ville styrt unna. Hei jeg var jo nervøs før det møtet, blant anna fordi du såg så pen ut på bildene du hadde ute her på kg av deg selv. Pen jente? Vil *ho* prate med meg? Ok nå overdriver jeg litt.

Uansett så tenker jeg jo at fordommene mine ikke er riktige når det gjelder akkurat dere (ingen regel uten unntak ;-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om å børre: Tror vi er enige her, jeg ser jo på dette som et problem for meg selv.

Men, påstand: Folk velger stort sett partnere som er røffly like attraktive som seg selv. I den grad en universell attraktivitetsskala finnes (som ikke er en uproblematisk eller verdinøytral antagelse). Tror jeg såg nevnt noe forskning på dette en gang, tilogmed.

Om du og sniglå: Ja, utseendemessig, hvis jeg bare såg dere på gata eller på et utested, så ville fordommene mine gjelde, og jeg ville styrt unna. Hei jeg var jo nervøs før det møtet, blant anna fordi du såg så pen ut på bildene du hadde ute her på kg av deg selv. Pen jente? Vil *ho* prate med meg? Ok nå overdriver jeg litt.

Uansett så tenker jeg jo at fordommene mine ikke er riktige når det gjelder akkurat dere (ingen regel uten unntak ;-))

enig med universell påstand, det er ofte sånn... men like ofte motsatt! man ser ofte bekreftende tilfeller, ikke det som går imot våre oppfattelser ;) selektiv hukommelse, heter det...

men meg og sniglå:

sniglå er sjenert og prater lite, mens jeg snakker for ti personer om jeg setter i gang. nå kan det jo hende du ikke syntes jeg var like pen i virkeligheten som på bildene, men jeg håper nå at jeg gikk imot fordommene dine likevel :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tittitt

Hva har skjedd med deg? Har du begynt å leke troll? :klø:

Først er det noe galt med pene damer og nå er det noe galt med feite, stygge damer.

Har sett deg skrive her før når jeg var gjest, og kan ikke huske at innleggene dine var såpass snevre som de du skriver nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner karer i tredveårene som er under middels tiltrekkende, både i sinn og i skinn. Og flere av dem har ikke hatt dame på så lenge jeg kan huske. Allikevel innbilder de seg at det er bare jenter som ser ut som glamourmodeller som er bra nok for dem.

Noen av oss er heldigvis såpass fornuftige at vi går etter andre ting enn KUN utseende når vi velger oss livspartner. Eller kanskje det er nettopp der forskjellen ligger, at noen av oss velger oss livspartner, mens (visse) andre først er ute etter en sexpartner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med selvsikkerhet og selvbilde å gjøre, om en velger noen en selv liker eller lar seg styre av andres meninger og hva som anses av andre for å være pent eller ikke.

Det viktigste ved valg av partner er: Hva synes andre om henne, styrker hun mitt selvbilde og possisjon, missuner andre meg? Slik spørsmål kan en tenke seg en person med dårligt selvbilde vil stille, kanskje til og med i et forum....

Finner du en partner så husk å spørre hva andre synes om henne, for det er det viktigste for de som lever gjenom andre.

PS vis meg dama de og jeg skal si hvem du er;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har skjedd med deg? Har du begynt å leke troll? :klø:

Nei, jeg har ikke begynt å leke troll. Jeg synes det jeg kommer med her er interessante refleksjoner, og ikke sneversynt i det hele tatt.

Kansje du kan utdype litt hva du mener?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beauty is in the eye of the beholder.

Folk har heldigvis forskjellig smak, og selv om mannen er billedpen kan han vel like jenter med former (eller feite) allikevel? Og det du syns er grisestygt er heldigvis vakkert for en annen.

Makan til snever holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fordommer mot pene damer, stygge damer og feite damer. Hva er det du egentlig tiltrekkes av da ?? Menn :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Først er det noe galt med pene damer og nå er det noe galt med feite, stygge damer.

Når ble feit det samme som stygg? Eller stygg det samme som feit? Og hva er i veien med å si frodig istedenfor feit? :frustrert:

Trenger ikke noe svar på disse spørsmålene, for jeg vet utmerket godt mange svar og forklaringer og bortforklaringer selv... men er bare så vanvittig lei av at feit = stygg og tynn = pen!!! Er vi ikke kommet over dette??? Er ikke vi mennesker for kloke til å kategorisere hverandre på denne måten??? :sur:

Det er da andre ting enn vekt som betegner om et menneske er et pent eller ikke?

Og jeg er 100% enig med at vi heldigvis alle sammen ser skjønnhet hos hverandre på forskjellige måter!

HURRA for at vi alle er forskjellige!!!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fordommer mot pene damer, stygge damer og feite damer. Hva er det du egentlig tiltrekkes av da ?? Menn :klø:

Jeg liker egentlig ikke tynne damer heller. Så er det komplett :P Menn? Hadde jeg enda vært så heldig :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Cognis, hvor gammel er du egentlig?

Regn med en ting kjære du, de kompisene dine som har stygge og feite kjærester er helt sikkert ikke sammen med dem fordi de er stygge og feite. Regn med at de syns kjærestene sine er de vakreste i verden! Som regel er man nemlig tiltrukket av de man er sammen med....

Og hva er feit? Hva er stygg? Er du kjekk??? Er du veltrent med sixpack????

Jeg selv vet at en mann som ler av meg (fordi jeg er morsom), og som får meg til å le er langt på vei til å være en drømmemann. En mann som treffer min, det jeg vil kalle assossiative intelligens, som hører hva jeg sier når jeg sier noe helt annet.

Det er tiltrekkende det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cognis, hvor gammel er du egentlig?

14.

Regn med en ting kjære du, de kompisene dine som har stygge og feite kjærester er helt sikkert ikke sammen med dem fordi de er stygge og feite.

Jeg vet nå sannelig ikke jeg. Husk at jeg kjenner disse mennene bedre enn det du gjør.

Og hva er feit? Hva er stygg? Er du kjekk??? Er du veltrent med sixpack????

Ja, jeg vet. Skal jeg ha sjans på de som er fysisk attraktive, må jeg være fysisk attraktiv selv. Som vi all vet er pene jenter overfladiske og legger stor vekt på slike ting.

Kansje proteinpulver og fem tunge ukentlige økter med styrketrening er det jeg trenger :P

Endret av Cognizance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...