Gå til innhold

Stygge og/eller feite damer


Cognizance

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl

Ikke nødvendigvis, jeg er fysisk attraktiv, men hva jeg er tiltrukket av fysisk er ikke nødvendigvis normen for hva som er fysisk attraktivt... (hva nå enn den måtte være)

Ellers, tror du kompisene dine er sammen med de stygge og feite damene bare for å prøve ut hvor ekkelt det er?

*Stryker litt på Cognis* Det blir sikkert bedre når du blir femten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For å si det sånn. Alle har sine preferanser, og det fins faktisk de som tenner på store og feite damer også. Det kunne for min del aldri falle meg inn å finne meg ett flesketryne. Hu jeg liker nå er den vakreste i verden for meg.

Utseendet er ikke alt som teller når det gjelder valg av livspartner, men som folk slest ville jeg jo gå for en som tente meg fysisk. Den som sier at utseendet ikke teller den ljuger så dem trur det selv.

Alle går ubevisst etter hva man tiltrekkes av.

Man må ikke være fysisk attraktiv for å dra attraktive folk. Jeg vet om mange don juaner som ikke er noe spess å se på som drar dritpene damer. Det skjer fordi de har selvtilliten på topp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn. Alle har sine preferanser, og det fins faktisk de som tenner på store og feite damer også. Det kunne for min del aldri falle meg inn å finne meg ett flesketryne. Hu jeg liker nå er den vakreste i verden for meg.

Utseendet er ikke alt som teller når det gjelder valg av livspartner, men som folk slest ville jeg jo gå for en som tente meg fysisk. Den som sier at utseendet ikke teller den ljuger så dem trur det selv.

Alle går ubevisst etter hva man tiltrekkes av.

Man må ikke være fysisk attraktiv for å dra attraktive folk. Jeg vet om mange don juaner som ikke er noe spess å se på som drar dritpene damer. Det skjer fordi de har selvtilliten på topp:)

snakker du sånn til folk i virkeligheten også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss Guided
14.

Jeg vet nå sannelig ikke jeg. Husk at jeg kjenner disse mennene bedre enn det du gjør.

Ja, jeg vet. Skal jeg ha sjans på de som er fysisk attraktive, må jeg være fysisk attraktiv selv. Som vi all vet er pene jenter overfladiske og legger stor vekt på slike ting.

Kansje proteinpulver og fem tunge ukentlige økter med styrketrening er det jeg trenger :P

Jeg lurer også på hva du definerer som feit? Hva er feit for deg, har du noen bilder du kan legge ved som viser hva du syns er feit? Kanskje du kan navngi noen norske kvinnelige kjendiser som du syns er feit og så kan vi andre se om det stemmer med vår oppfatning av hva feit er.

Og hva er stygt? Hva syns du er stygt, gjerne eksempler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakker du sånn til folk i virkeligheten også?

nei faktisk ikke. Beklager ordbruken her, men poenget her er at jeg har sett tilfeller med attraktive og mindre attraktive som har funnet hverandre som partner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer også på hva du definerer som feit? Hva er feit for deg...

Og hva er stygt? Hva syns du er stygt, gjerne eksempler.

Det er ikke viktig hva jeg synes er stygt eller fett. Det som er interessant er hvordan penhet og kroppsfasong påvirker romantisk og seksuell tiltrekning - hos folk *generelt*, ikke hos meg spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ylva Virvla

De synes nok at kjærestene deres er søte da. Det kan være problematisk å trekke et helt klart skille mellom utseende og personlighet. - Både hvordan en person ser ut og oppfører seg påvirker hvordan vi oppfatter vedkommende. Og folk blir penere om en liker dem veldig godt, og motsatt.

Folk har forskjellige preferanser i forhold til kropp også. Også kan kroppen til partneren forandre seg iløpet av et forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utseendet har mindre og si i ett seriøst forhold. Skal man gifte seg å dele livet så er kroppen og utseendet vårt dømt til å endre seg med tid og stunder. Hvis utseendet stod i all fokus ville vi aldri funnet den ekte kjærligheten.

Jeg har ikke enda fun net ekte kjærlighet, men jeg tror også det at jeg personlig ville klart å luke unna noen preferanser.

Hmm hva som er feit og ikke. Det er forskjell på å ha litt sitterumpe eller noen kg for mye og å vagge gatelangs. Jeg syns også at fete mennesker bør kler seg mer anstendig, hvis man har den juicy rumpa eller veier 120 kg så kjøper man jo selfølgelig ikke XS.

Jeg har sett mange litt overvektige jenter som kunne ha være søte hvis de ikke trykka magen inn i en tights så det ble skvist ut på sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner virkelig flotte (attraktive) jenter som har funnet seg heller labre menn. Så problemstillingen går begge veier.

Jeg tror det er så enkelt at de fleste faller for sjarmen til partneren. Og da blir han/hun tiltrekkende også fysisk. Det er sikkert en del som har sett på partneren sin et øyeblikk og tenkt at han var jo ikke så veldig kjekk, men i det han ser tilbake og smiler så smelter man helt likevel og synes han er råkjekk.

Noen ting er også uforklarlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kjenner noen av begge kjønn,som ønsker seg en partner,men ikke har vært i ett forhold på mange år,fordi de stiller så høye krav,spesielt til utseende,og da kan det hjelpe å stikke fingeren i jorda :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner virkelig flotte (attraktive) jenter som har funnet seg heller labre menn. Så problemstillingen går begge veier.

Det er vel strengt tatt ikke noen problemstilling at folk med ulik *penhetsgrad* finner hverandre, tross fordommer fra folk på utsiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl
Det er vel strengt tatt ikke noen problemstilling at folk med ulik *penhetsgrad* finner hverandre, tross fordommer fra folk på utsiden  :)

:enig_anim:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Flere gutter jeg kjenner og vet om er sammen med jenter som --- avviker sterkt fra det mange vil kalle pen og som ikke har det som vanligvis klassifiseres som fin kropp, i en slik sammenheng. Guttene i disse forholdene skiller seg ikke ut i noen spesiell retning fra de jeg kjenner som har finere kjærester.

Jeg lurer på hvordan de får dette til. Synes det er litt upassende å spørre noen av dem direkte.

For meg ville det vært umulig å være sammen med ei jente jeg ikke synes er søt. Tror jeg da.

Jeg synes det er en forskjell mellom å tenne på jenta fordi ho er den ho er, og å tenne på kroppen hennes. Helst ville jeg foretrekke om begge deler er på plass.

Jeg ser på preferansene mine mtp kroppsfasong hos kvinner og partnervalg som en svakhet hos meg selv. Hvis jeg ikke hadde vært så kroppsfiksert, ville jeg hatt større sjanse til å møte noen jeg virkelig passer godt sammen med, verdi- og personlighetsmessig.

Er det noen som har noen refleksjoner rundt dette?

Det må nok være en viss fysisk tiltrekning til stede for å vekke interesse, tror jeg. Men mange har også mye sjarm som oppveier endel. Vi har nok alle våre preferanser i forhold til utseende, og går etter dette i valg av partner også. Og det er sant det at en tiltrekkes gjerne av folk som er omtrent like pene som en selv, selv om en godt kan synes at andre er penere.

Og her kommer vi til det du egentlig spør om; hva er det som gjør at endel har funnet seg en partner som er mye mindre pene enn dem selv?

For utseendet teller i valg av partner, det vet vi alle.

Når det gjelder overvekt, er det mange som legger på seg etter at de har gått inn i forholdet, gjerne i forbindelse med svangerskap. Felles for begge kjønn er vel at man blir mer avslappet, koser seg mer med god mat osv, noe som gjerne fører til at begge legger på seg endel. Så det at damene til kompisene dine er overvektige nå, betyr ikke at de var det da de ble sammen.

Og hvis endringen har skjedd i løpet av forholdet, byter man jo ikke ut kun fordi partneren har lagt på seg. Vekt kan endres både opp og ned, og en har gjerne mange andre ting som binder to sammen enn utseendet når forholdet har vart en stund.

Hvis damene du snakker om var overvektige i utgangspunktet, så kan det vel hende at kompisene dine liker litt store damer, selv om de ikke er overvektige selv.

Når det gjelder det at den ene parten ikke er like pen som den andre, så kan det ha mange årsaker. Den "pene" kan ha andre preferanser når det gjelder utseendet enn det som er mest vanlig, eller den "mindre pene" kan ha andre ting ved seg som tiltrekker sterkt.

Det kan være, som en annen her skriver, at en person du kanskje ikke synes er noe ekstra, forandrer seg når h*n smiler, eller andre sånne ting.

Utseendet teller, men det er ikke alle som har like preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"

Den her tråd må være noe av det teiteste jeg har lest på lenge, lenge. Jeg ler og ler og ler.

Håper dama til Cogni dropper ham og får i seg en fyr som er mer moden og penere på innsiden i alle fall. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den her tråd må være noe av det teiteste jeg har lest på lenge, lenge. Jeg ler og ler og ler.

Håper dama til Cogni dropper ham og får i seg en fyr som er mer moden og penere på innsiden i alle fall. :ler:

Er du uenig i at utseendet har betydning for valg av partner ettersom du mener emnet er teit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest "gjest"
Er du uenig i at utseendet har betydning for valg av partner ettersom du mener emnet er teit?

Jeg synes Cogni er teit som tenker sånn om kompisers kjærester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...