Gå til innhold

Betties dagbok 2007

Bettie

Anbefalte innlegg

Hei og takk for velkomsten i dagboken min! Skal nok snike meg litt rundt i din og en dag, bare ikke nå for nå er det natta :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hallo Bettie - jeg må si du får anledning til å utfordre angsten din ja.. og tøff er du som bare tar det på strak arm også. Jeg slutter aldri å imponeres over deg... Aldri! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tirsdag 19.mai

Ja, er det ikke flott at det blir mindre av oss, Cata.

Hei blåmeisa. Kos du stakk innom

Har egentlig ikke noe valg, mysan, hvis jeg ikke skal bli sittende bak lukket dør og la livet passere uten meg.

Puh - jeg er sliten i hodet i dag.

På jobben fikk jeg snekret ferdig den siste talen til i morgen, og det var godt. Ellers var det en vanlig dag, men litt telefoner, noen mail å besvare, litt planlegging og et par møter.

Og så gjennomførte jeg talen til "bursdagsbarnet" på 50.

I ettermiddag var det avslutning på den ene avdelingen vår. Og jeg holdt talen. Godt jeg kunne den nesten utenat, for jeg var så skjelven på hendene at de ville ha avslørt hvor urolig jeg var hvis jeg skulle ha holdt i et papir.

Så jeg har overlevd denne dagen, og da overlever jeg vel morgendagen også. Jeg har tenkt på det verste som kan skje. Det aller verste er hvis jeg blir stum - mister munn og mæle. Hittil har det ikke skjedd, men jeg er redd for at det kan skje. Løsning - ingen.

Så kan få skjelvende stemme. Ukult, men akseptabelt. Skjelving i kroppen er også en mulighet - kan kamufleres ved måten jeg står på.

En annen mulighet er at angsten tar så tak at jeg må gå ut. Det er like ille som å bli stum. Jeg kan komme til å hyperventilere - men det vet jeg hva er, så det har jeg mottiltak mot. Og jeg vet at jeg ikke kommer til å svime av, selv om det kan kjennes slik.

Mer enn det kan neppe skje.

Flink til å finne problemene, er jeg ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig ikke noe valg, mysan, hvis jeg ikke skal bli sittende bak lukket dør og la livet passere uten meg.

Been there, done that.... Den følelsen hadde jeg også i sin tid. Det kom i sin tid til et punkt da jeg ble enig med meg selv om at slik kan jeg bare ikke leve. Dette må jeg gjøre noe med, og så startet jeg fighten mot vår venn angsten. Det er en tøff kamp, men den kan vinnes - for alle praktiske formål.

(Er pr. i dag 100% angstfri, men vet sniken kan komme tilbake fortere enn jeg aner, så jeg pleier si jeg er angstpasient med "hvilende" angst :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onsdag 20.juni

Jeg tror også at jeg blir kvitt denne dumme angsten, Cata. I hvert fall skal den på et nivå som jeg kan leve med.

I dag kjenner jeg at dagen har tatt på. Var litt seint ute, men det gjør jo ingenting så lenge jeg er delvis sykemeldt.

Talene ble avholdt i tur og uorden. Jeg var temmelig gele i kroppen, men jeg gjennomførte det. Stemmen ble ikke borte, og stort sett holdt den seg fri for skjelving også. Så jeg lurte nok hele hurven med mitt tilsynelatende rolige uttrykk utenpå geleklumpen.

Egentlig er jeg ganske flink til å holde taler - eller rettere - til å skrive dem, så jeg passet på at det ikke ble noen søtladne, huff-så-leit taler, selv om folk skal slutte. Litt humor er alltid bra.

Men jeg var som sagt utladet da dagen var ferdig, og sovnet da jeg kom hjem.

Og i dag har det vært fotballkamp. Så Poden og Nurket tok bussen ut til oss for å se kampen. Nurket er ikke helt i form om dagen. Sutrer mye. Det er vel kanskje tenner på gang etterhvert.

I morgen blir det forhåpentligvis en roligere dag. Skal være med Halvdelen på en grillavslutning, men det blir rolig - og ikke så seint.

Og så er det bare 6 dager igjen til ferien min. Skal avspasere neste mandag og tirsdag og begynner ferien på onsdag. Jeg gleder meg til ferie nå, for jeg er kjempesliten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Torsdag 20.juni

Jeg biter meg fast i skrivebordet, Midnattsol.

I dag var jeg også av de første på jobb. Jeg hadde et møte på morgenen, så jeg måtte bare.

På jobben har det vært en del avslutninger av oppgaver og å bestemme meg for hva som må gjøres før ferien og hva som kan ligge til etter ferien.

Halvdelen kom med Nurket ved ti-tiden. Svigerdatter hadde en legetime igjen, og da tilbød vi oss å være barnevakt. Han sov en drøy halvtime under skrivebordet, og ellers var han stort sett fornøyd til Halvdelen hentet ham igjen.

Ellers har en av mine nærmeste medarbeidere fått tilbud om ny jobb. Men han tør ikke satse på den hvis han ikke får permisjon fra den jobben han har. Og det byr på noen problemer. Det er ikke lett å få permisjon for å gå over i en annen fast jobb, men jeg tror jeg har funnet en løsning. Ikke det at jeg vil bli kvitt ham, for han er en flink mann, men jeg forstår ønsket om å prøve seg på noe annet, for det har jeg jo selv gjort mange ganger. Jeg får forsøke å legge inn et godt ord for ham, og kanskje bøye reglene litt.

Ellers har jeg vært ubeskrivelig trøtt i dag. Da jeg kom hjem hadde jeg egentlig masse oppgaver jeg burde ha gjort - sette i gang en vaskemaskin f.eks. Men jeg sovnet i stolen og sov et par timer.

Er fortsatt trøtt jeg, så jeg tror ikke det blir vanskelig å sove i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredag 22. juni

Og det skulle liksom være sommer, men i dag har det regnet i bøtter og spann og det har vært kaldt.

I natt fikk jeg ikke sove. Hadde vondt i hele kroppen, så jeg regnet med at jeg fikk feber - noe som stemte. Så jeg puttet i meg noen febernedsettende og tuslet meg på jobb. I dag måtte jeg bare på jobb en stund, for det var en masse papirer som måtte undertegnes i dag. Fikk en time hos legen også, for nå har jeg gått med høy senkning lenge, og med feber på toppen, liker jeg meg ikke.

Var bare en tretimerstid på jobben før jeg dro til legen - ny senkning tatt, og så hjem til sofaen. Hadde jeg væt snørrete eller hostet ville jeg ha vært sikker på at jeg har influensa eller noe sånt, men det er jeg altså ikke.

Nå har jeg hatt et par paracet, så akkurat nå har jeg det ikke så ille. Skal hive innpå et par tabletter før jeg legger meg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lørdag 23. juni

I dag blir det ingen St.Hansfeiring. Jeg har beveget meg mellom stolen og sofaen, knasket paracet og ellers ikke hatt det noe særlig. Det er vondt å ha feber.

Og det spøker for ferien. Må bli bra innen mandag, for vi skal reise tirsdag, og Halvdelen neker å ta med et stykk syk madam på biltur. Forstår det godt, for det er ikke vits i å sitte i timesvis i bil med feber.

Plan - våkne i morgen uten feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Bettie - nei feber og syk er ikke noe godt. Jeg krysser for at feberen gir seg så du kan få igjen deg selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isjda, er du syk, Bettie?

Skal sende deg noen varme tanker,jeg.

Stresser fælt nå! Siden jeg kom fra Gran Canaria har det vært så mye krav, mennesker og ting som skjer! Er jo takknemlig for det,men etter ca 8 måneder alene på GC føles det litt slitsomt.

I morgen skal jeg henge opp fotoutstilling av bilder fra GC og Kongsberg, den skal henge på biblioteket i 3 uker,. bl.a under jazzfestivalen :sol: Spennende og skummelt!

I tillegg nærmer jazzfestivalen seg med stormskritt og jeg har plutselig blitt både sjef for vaktkontoret (som jeg har vært i flere år) og vaktsjef pga at han som er det har fått ny jobb og er i utlandet under festivalen :overrasket: Vet ikke helt om jeg har lyst på det ansvaret, men klubbvertene er gamle i tralten de og så da går det vel bra.

Men etter festivalen trenger jeg nok en laaaang ferie :sjenert:

Kjenner det på hodepinen (mitt barometer) at dette blir tøft. teit at en skal være så lett å overtales!!!!

God bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag 24.juni

Takk, mysan

Hei flowwerpower, så kos å se deg igjen. Jeg lurte på om du var kommet tilbake med trekkfuglene for å ta deg av festivalen. Så spennende med bildene dine. Du får sikkert god kritikk for dem.

Planen fra å går virket nesten. Jeg er så godt som feberfri, og dermed har jeg ikke vondt, og dermed er jeg i bedre form totaltsett. Kommer garantert til å være helt feberfri i morgen.

Men det har ikke vært mye piff i meg i dag. Har stort sett sittet i stolen og glodd på TV. Jo - og så har jeg jobbet litt. Jeg lovet å gå gjennom noen lister og krysssjekke dem til i morgen. Vet jeg er sykemeldt, men det er viktig. Hodet var ikke helt med, så det tok sin tid. Ble ferdig, da, så jeg kan levere dem i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag 25.juni

I dag våknet jeg uten feber - hurra.

Jeg er nok ikke verdens lureste menneske, for jeg burde jo tatt det med ro i dag også, men det har jeg ikke gjort.

Jeg startet gressklipperen på formiddagen og klippet drøyt halve plenen. Da Halvdelen kom hjem overtok han gressklipperen, og jeg begynte å rake. Holdt på et par timer, for fort gikk det ikke, for jeg var ikke akkurat i storform etter noen feberdager.

Så dro jeg en tur på jobben for å levere sykemelding og skrive under noen papirer. Jeg hadde lånt bort kantina på jobben til Poden med familie for å ha bursdagsselskapet til Lillefrøkna. Så jeg måtte være der en stund også. Det var ni søte jenter som fikk pølser og kake og brus og is. Jeg hadde funnet fram litt forskjellig som de kunne leke med, så bursdagen ble vellykket, tror jeg. Temaet for festen var Pirater, så det var sjørøverballonger og sjørøvertallerkener. Godteri var selvfølgelig sjokoladegullpenger.

Halvdelen kjørte meg hjem da bursdagen var slutt. Overlot til ungdommen å rydde. Hjemme rakte jeg ferdig det vi hadde klippet og så klippet jeg gress en liten time til. Da var jeg nesten ferdig med plenen - og helt ferdig selv.

Jeg håper ikke jeg får feber igjen, selv om jeg kjenner tendensen, for da spøker det for ferien vår. Vi bør starte å kjøre i morgen - seinest onsdag, for det er langt å kjøre herfra til Vesterålen, og vi skal jo rekke familietreffet.

Og så håper jeg øyet er bra til da, for jeg har fått en øyebetennelse. Skal kjøpe salve i morgen, men er rød og hoven, og øyet var temmelig igjenklistra i morges. Alt dritt skal visst komme på en gang.

Det glemte jeg nesten. Har nå gått ned tilsammen 5,3 kg. Det vil si halvveis til første mål. Det var ikke dritt.

Endret av Bettie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil også gå ned. (Men klarte meg med bare et halvkilo opp denne uka og det er ikke så verst etter all festiviteten. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar sjansen på å ønske deg god tur, i håp om at du har blitt frisk nok til å kjøre avgårde på ferie :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tirsdag 26.juni

Hei Cata og Fakse.

Den som sitter her og depper, det er meg.

Det blir ingen tur til Vesterålen og ikke noe treff av fettere og kusiner. Formen har bare ikke blitt god nok.

Så i dag har jeg snufset litt og har syntes vedlig synd på meg selv. For jeg hadde gledet meg veldig og det var liksom den ferien jeg skulle ha i sommer. Dritt, dritt dritt.

Jeg er nok mer lei meg enn Halvdelen, for han så nok ikke så fram til en slik samling. Han ville bare blitt med meg på en måte. Han har ikke erfaring med tette familiebånd akkurat. Så jeg tror ikke han vet hvor skuffet jeg er.

Men, men. Det går kanskje flere tog, men neppe der så mange av slekta er til stede på en gang.

Snufser litt her jeg sitter nå også, jeg. Og det er jo et tegn på at formen ikke akkurat er på topp, så det er jo riktig beslutning, da.

Men - søren, søren, søren og dobbelt æsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er surt og leit, Cata og Liv.

Og jeg har vært så grinete at jeg ikke har funnet ut om vi kan gjøre noe annet heller. halvdelen har foreslått en tur til København eller noe i den retningen, i neste uke, men jeg har ikke lyst til det heller. Har i grunnen ikke lyst til noe.

Håper formen og humøret er bedre i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...