Gå til innhold

Livet med Julegaven og Lillebror


Susan Sto Helit

Anbefalte innlegg

Så trøttende med den dvd'en... :frustrert:

...hadde det vært meg, hadde jeg vel egentli bare vært glad til, for jeg trenger alltid en unnskyldning for å ta turen til Strømmen! Eeeeelsker Bikuben :sjenert: Glad for at jeg flytta til sambo, og ikke han til meg, for da hadde vi vært fattige... :ler:

Høres ut som at du har ei veldig ålæit svigermor! Heldig du :Nikke:

Godt at dere får bra med fysio-oppfølging av Julegaven! Er det plager han har pga seteleiet, eller er det sånn som "hvemsomhelst" kan få?

God Burpe :klem: til deg

Liker Strømmen storsenter veldig godt, brukte litt penger den gangen jeg bodde der ute, og jobbet mye kvelder, for å si det sånn... :ler: Nå er det litt mer pes å reise dit.

Ser ut som Mannen ringer utover i morgen, og forteller hva som har skjedd. Og så sier han ifra at vi skal utover igjen om en måned, og at vi henter den da.

Det er uansett en konsert-DVD som jeg har fundert på å kjøpe i veldig lang tid, så det haster ikke med å få den i hus. :) (Snille Mannen min! :hjerter_rundt: )

Nakkeproblemene har jeg hørt at kan skje av flere grunner, men seteleie er en av dem. Venninna mi hadde en baby som gikk mye opp og ned når han skulle ut. Det gir også større risiko for nakkeproblemer.

Uansett er det greit å få oppdaget det så tidlig som mulig, for da blir behandlingstiden kortere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag kom navnestatistikken for ifjor... Og navnet til Julegaven finnes ikke på lista over de 40 mest poppulære guttenavnene, så vi har nok valgt rett. :)

Akkurat nå ligger han og sover i Mei-Taien. Det er litt deilig, for da har jeg hvertfall hendene fri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerar med bra namneval! :)

Me var litt mindre heldige, ikkje blant topp 10, men like under.. Hehe, men kjem ikkje til å endre namnet av den grunn. :ler: Er det mulig få vite, på pm for eksempel, kva valet fall på? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Serier å anbefale!! :sjarmor: www.tv.com

Heroes

24 (sesong 6 går i USA nå)

Six feet under

Dirt (med "Monica" fra Friends)

Jericho (sci-fi)

....regner med du ser Lost, Prison Break?.. ;)

Koooose deg masse i helga vennen! :kose:

Uff så kjipt med nakken til stakkars Julegaven.. :tristbla:

Håper han blir bedre snart, at fysioen hjelper. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Missbumblebee: God helg! :klem:

Linn3c: Takker! Veldig fornøyde selv også. Trodde vi hadde satt umulige krav en stund. ;)

I tillegg går det noen rykter om at det muligens er på vei opp på listene, men de var visst helt ubegrunnede. :)

Peyton: Takker for masse tips, vennen! :klem:

Har forresten ikke sett hverken Lost, Prison Break eller 24, men Elsklingen har sett alle, så det måtte i så fall blitt meg alene som så dem. :sjenert:

Har ikke merket noen forskjell på Julegaven etter fysioen på onsdag, men vi merket så stor forskjell sist, at det lille som ble gjort nå ikke gjorde noen markant forskjell. :) Sannsynligvis merker han det, og det er jo det viktigste! :)

Kose deg masse i helgen du også! :klem:

iss: Nå må du ikke slite deg ut med å besøke alle dagbøker hvis du allerede er sliten da... ;) Ha en riktig god helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julegaven er så nydelig for tida, :hjerter: ligger og gliser til nesten alle lyder man lager til han.

Han har ikke helt forstått dette med hvor lyder kommer fra da... :sjenert: Blir litt titting i alle retninger på han, men det kommer vel...

Tydelig at han både hører og ser, for han snur seg etter enkelte ting, og reagerer veldig må lyder.

Hadde tenkt å la dere få se ett bilde snart, men det viser seg at office ikke fungerer på maskinen min etter reparasjonen... Må få fikset det en av dagene... :forvirret:

Nå er det snart leggetid for meg. Blir ganske sliten av å underholde en baby mesteparten av dagen, i tillegg til å være matestasjon døgnet rundt. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese om hvordan dere har det!

Jeg er ganske hjernedød siden det er midt på natten, så jeg har helt glemt hva jeg ellers hadde tenkt å skrive. :sjenert: Men du kan i alle fall få en :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa:

Hyggelig med besøk midt på natten! Men bør ikke du sove da, som har en liten kylling å ta deg av hele dagen? :)

Julegaven sleit med luft i hele går, tror ikke Taco er noe jeg kan spise for tiden... :tristbla:

MEN .... Han la seg til å sove 23.30, og sov helt til 04.20!!!! :overrasket: Og så våknet han igjen i 07.00-tida... Helt herlig å få sove så lenge sammenhengende.

Vi har blitt litt flinkere til å sove på dagen mens han sover nå da. :) Merker vi har behov for det. Eller kan jeg bli så sliten at jeg blir kvalm. :tristbla:

Igår var det for kaldt til å gå ut, og idag har snøen lavet ned. Dermed har vi vært inne idag også.

Håper det blir vær så vi kan komme oss ut i morgen. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da.. stakkars.. Må nok passe endel på hva man spiser tenker jeg.

Sånn sett er det veldig greitt med MME.

Jeg glemmer ofte å spise, og ofte blir det mat med lite næring, så likegreitt!

Det er nok veldig lurt å sove på dagen når Julegaven sover, for hvis han plutselig ikke sover så bra på natten sliter du deg helt ut vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute på langtur idag! Gikk helt til jobben min og hjem igjen.

Måtte levere skattekortet.

Ellers snakket jeg litt med noen kollegaer. Tror de syntes det var hyggelig at jeg var innom.

Fikk litt trøbbel da, adgangskortet mitt er for gammelt, så jeg kom ikke inn av meg selv. Kontoret mitt er ikke mitt lenger, og det var knapt nok et ledig kontor... :sjenert:

Og så har folket jeg jobber sammen med flyttet veldig på seg. (For det meste rundt på bygget, men også innen stillinger.)

Personalansvarlige var ikke på jobb, så jeg fikk ikke snakket om det jeg skulle med henne. Dermed må jeg vel tilbake en annen dag.

Fikk masse ros for søt baby da! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da.. stakkars.. Må nok passe endel på hva man spiser tenker jeg.

Sånn sett er det veldig greitt med MME.

Jeg glemmer ofte å spise, og ofte blir det mat med lite næring, så likegreitt!

Det er nok veldig lurt å sove på dagen når Julegaven sover, for hvis han plutselig ikke sover så bra på natten sliter du deg helt ut vennen! :klem:

Matmessig er det endel mer slit med MM enn MME. :Nikke:

Men det er veldig praktisk å ha med seg maten uansett hvor man går, og at den er ferdig temperert med en gang.

(Vi pleier å måtte varme og kjøle noen ganger når vi skal gi flaske, for Julegaven er så kresen på temperaturen...)

Jeg savner brus og løk! Det må nok testes med jevne mellomrom om magen hans tåler det! Håper at jeg ikke må holde meg unna det, og kryddret mat, like lenge som jeg ammer!

Håper du får en fin uke! :klem:

Endret av Susan Sto Helit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fjellrypa:

Hyggelig med besøk midt på natten! Men bør ikke du sove da, som har en liten kylling å ta deg av hele dagen?  :)

Kyllingen ville ikke sove noe annet sted enn i sjalet, så da var KG et fint sted å slå ihjel noen timer. :sjenert:

Det er litt styr å finne ut av hva som går og ikke går å spise, ja. Jeg har holdt meg unna løk så langt, men kommer til å teste ganske snart. Det spiser jeg jo ellers mye av. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo. Så deilig at gutten din har begynt å sove litt lengre strekk av gangen. Jeg GLEDER meg til det går mer en tre timer mellom hver mating om natten.... Kommer til å bli et sjokk å få fire-fem timers uavbrutt søvn... Merker at det er ganske tøft å skulle fungere som omsorgspersjon 24 timer i døgnet på lite søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellrypa:

Bæresele/sjal er genialt å ha noen ganger! Når Julegaven er på sitt mest krakilske, ofte fordi han har luft i magen eller er overtrøtt, så putter jeg han bare i Mei Tai'en, og der sovner han som regel. :)

Godt for meg, godt for han, og godt for resten av blokka, sikkert... :ler:

Vi får håpe Kyllingen finner ut av dette med natt og soving etter hvert! Jeg har vært heldig som har fått en baby som kunne dette med nattsoving fra begynnelsen av. (Bortsett fra dette med å sovne på kvelden da... :sjenert: )

Nå har han blitt skikkelig flink, og sovner stort sett før 22.00. Men jeg tror det krever at jeg er flink og får han opp i 08-tida hver dag!

Løk er en av de tingene jeg har funnet ut at vi bruker i VELDIG MYE mat! Savner det veldig, men det er ganske sannsynlig at det er en av tingene en sart babymage reagerer på her i huset.

En annen ting som lagde stor forbedring, var da jeg sluttet å drikke ting med kullsyre. (Så drikkemessig er livet mitt fryktelig kjedelig nå!)

Prøver å være litt flink med amme-te, men jeg husker jo nesten ikke at jeg setter på vann... (Oi.... :redd: jeg tror faktisk jeg har kokt brystpumpa mi en halvtime nå... :flau: )

Men amme-te ser ut til å hjelpe da, når jeg får det i meg litt jevnlig.

Caramba:

Det er veldig deilig med lengere søvnperioder enn 2-3-timer! Hadde bare 3,5 time i natt. Da sovnet han ca 21.45 og våknet igjen 01.15. Det fører ganske enkelt til at jeg sovner igjen i løpet av amminga, og han da får sove i senga vår, med puppen som smokk. (Ikke rart han ikke liker disse dumme silikonsmokkene... :ler: )

Det er ikke så lett å fungere som omsorgsperson 24 timer i døgnet uansett, og lite avlastning eller lite søvn hjelper jo ikke akkurat på. :sjenert: Dermed er det viktig å få sove litt når man kan! :)

Idag er Elsklingen på jobb hele dagen og kvelden, så jeg skal en tur til mine foreldre for å få litt avlanstning i kveld. (Og få snakket med litt andre enn Julegaven... :ler: )

Dermed sparer jeg gåturen til jeg skal dit.

Igår vasket jeg koseteppet til Julegaven. Det er det teppet han får rundt seg hver gang vi skal amme, eller han skal sove. Og som da selvfølgelig er litt utsatt for både gulping og melkesøl.

Det er et H&M teppe, med pusete stoff på ene siden, og glatt bomull på den andre. Og så er det masse søte dalmantinere på det. Jeg er litt usikker på når jeg kjøpte det, men det er vel et par år siden...

Det var desverre ikke tørrt ennå når vi skulle legge han, så han måtte ha et annet teppe i natt.

Jeg merket faktisk forskjell på hvor vanskelig han var å legge. Det var tydelig at han savnet teppet. :roll: Han ligger og sover i det igjen nå. Han smilte faktisk litt når han fikk ligge og puse med nesa inn i teppet igjen isted. Og så sovnet han ganske fort! :)

I morgen skal vi på 6 ukers kontroll. Skal tvinge dem til å måle han, siden vi ikke har noe mål ennå. Og så har vi vel tusen spørsmål... :ler:

Blir spennende å se hvor mye han har lagt på seg nå. Jeg tipper han har passert 5 kg hvertfall, kanskje han er nærmere 5,5 også... Han hadde jo lagt på seg 800g fra fødselsvekt til 3 uker... (Og han gikk jo ned etter fødsel, som de fleste små gjør. )

Jeg har nå faktisk gått litt opp i vekt igjen... :tristbla: Tror det har å gjøre med at jeg spiser altfor sjelden. Dessuten får jeg i meg for lite væske, så kroppen hamstrer alt den får.... Og så er jeg fryktelig dårlig på å ha et godt og riktig kosthold når jeg går hjemme... :sjenert:

Må nesten jobbe litt med det, og se hva jeg får til. Jeg vil nemlig ikke tilbake til den kroppen jeg hadde før graviditeten! Jeg vil tilbake til den jeg hadde som 3 mnd gravid!

Og dit ned er det nå litt over 5 kg...

Men det er ikke et urealistisk mål å nå bare ved trilleturer og kostholdsendringer altså! :)

Men nå hører jeg det knirker, så det er vel noen som våkner til igjen! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du bare MÅ se Prison Breake, altså!! :Nikke:

Skulle ønske jeg hadde den som "ammeserie"... :)

Julegaven er et vanedyr, altså? Godt han har fått tilbake tepppet sitt nå, hvertfall ;)

Blir spennende å se hvordan det går på kontrollen idag!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haaper kontrollen gikk bra! Det gjorde den sikkert. Spennende aa se hvor mye Julegaven har vokst.

Bilde hadde vaert koselig naar du faar det til og har tid! :Nikke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontrollen gikk kjempefint. Julegaven var blid og fornøyd med alle menneskene som skulle snakke til han, og smilte som bare det! :hjerter:

Alt var fint, og de så ingenting vi måtte gjøre noe med, bortsett fra at han har litt tendenser til yndligsside. (Den siden han ikke klarte å snu seg helt til før... :ler: )

Men det skal vi nok få avvent han med. :)

Fikk overtalt dem til å ta et mål av han, selv om de normalt ikke gjør det. (Han ble jo ikke målt helt ved fødsel, siden bena gikk rett opp. :sjenert: )

Måleresultater 6 ukers kontroll:

Lengde: 59cm (Antatt +9 siden fødsel)

Hode: 39.4 (+3,4 siden fødsel)

Vekt: 5460 (+1100 siden sist, og +1910 siden fødsel)

Med andre ord er det ikke noe å bekymre seg for, han vokser og trives. :)

(Har tenkt til å bli stor og lang som pappan sin... :sjarmor: )

Tuslet meg en liten tur etterpå med vogna, for han sov egentlig da vi måtte begynne å ordne oss, så han var ganske trøtt. Ble ikke noen lang tur da, for her er det skøytebane nesten over alt... :redd:

Dermed kom jeg hjem med en veldig trøtt gutt, som skulle prate og leke en liten stund, før han ble overtrøtt og bare skulle bæres.... Fikk til slutt puppet han i søvn... Han våknet litt etter at jeg la han ned, men laget ikke noe styr, og har sovnet igjen av seg selv. (Og så ligger han på ikke-godsida si, så da må han jo få sove. :ler: )

Larkin: :klem:

Burpen: Jeg får vel forlange å få Prison Break, så jeg kan se det.

Har blitt litt mindre TV i det siste, både fordi Julegaven spiser raskere og muligens litt sjeldnere, og fordi han blir distrahert av TV'n... (Og blir litt irritert hvis han ikke er midtpunktet i mammans liv... :sjarmor: ) :klem:

Holly Hobbie: Bilde kommer så fort jeg får redigert på det, men enn så lenge har jeg trøbbel med office-pakka mi, og dermed ingen redigeringsmuligheter. (Må forminske litt så jeg ikke bruker opp all plassen jeg har til bilder på en gang.) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...