Gjest Applestore Skrevet 13. januar 2011 #81 Skrevet 13. januar 2011 De på helsestasjonen pleier ofte å skrive ut disse pillene til unge.. Ogde på apotekesier at de er en av de pillene med minst hormoner. Det er de med mest hormoner. Hjemme har helsesøster alltid anbefalt og gitt ut microgynon. Når jeg flyttet og måtte ha nye p-piller, gikk jeg til helsestasjonen her. Helsesøsteren ble da sjokket over at hun andre hadde gitt ut det først.
Gjest nærvøøs Skrevet 3. mars 2011 #82 Skrevet 3. mars 2011 jeg har gått på microgynon i en mnd nå og jeg har småe blødninger . akkurat som utflod bare at det er brunt- rødt aktig.. hva gjør jeg med det ? jeg føler at jeg ikke tørr å ha sex med kjæresten min pga dette. må ha svaar fortest mulig
Lightblue Skrevet 4. mars 2011 #83 Skrevet 4. mars 2011 jeg har gått på microgynon i en mnd nå og jeg har småe blødninger . akkurat som utflod bare at det er brunt- rødt aktig.. hva gjør jeg med det ? jeg føler at jeg ikke tørr å ha sex med kjæresten min pga dette. må ha svaar fortest mulig Mulig jeg tar feil nå, men kanskje kroppen trenger litt tid på å justere seg? en mnd er jo ikke så veldig lenge i den sammenhengen, nødvendigvis Jeg har gått på microgynon i 4 år, og er storfornøyd. Begynte med trionetta, men var ikke fornøyd, så byttet til et annet merke jeg ikke husker hva var. men var ikke fornøyd med det heller. Så ble jeg anbefalt microgynon, prøvde det, og likte det. Null bivirkninger for meg
Gjest Raindrops Skrevet 4. mars 2011 #84 Skrevet 4. mars 2011 Det kan vel ta opptil tre mnd før syklusen blir stabil, og kroppen har blitt vant til pillene
Gjest anonym Skrevet 5. mars 2011 #85 Skrevet 5. mars 2011 Microgynon er en av p-pillene med størst innhold av hormoner, så legen min ble sjokket da hun fant ut at jeg gikk påde, hun mente de var altfor sterke for unge jenter. Hun skrev de bare ut til godt voksne damer som hadde gått på p-piller veldig lenge. Hmm tror nok legene din har surret litt - microgynon er faktisk det som er anbefalt for unge jenter pågrunn av at det ikke er like mye hormoner som i andre p piller - og faren for blodpropp er visst mindre med microgynon
Gjest anonym123456 Skrevet 9. mars 2011 #86 Skrevet 9. mars 2011 Hei, jeg er bruker av microgynon. og har brukt det en stund. helsesøstra min sa at etter ett brett så skulle jeg vente en uke før jeg begynte på neste, dette var da om jeg ville ha mensen. men nå reiser jeg på ferie om noen dager, å har begynt å få småblødninger, er dette normalt? liksom.. får jeg mensen eller er det bare et tegn på at jeg egentli skulle hatt mensen nå? svar meg, vær så snill
Gjest Tia Skrevet 14. april 2011 #87 Skrevet 14. april 2011 Hei, jeg er bruker av microgynon. og har brukt det en stund. helsesøstra min sa at etter ett brett så skulle jeg vente en uke før jeg begynte på neste, dette var da om jeg ville ha mensen. men nå reiser jeg på ferie om noen dager, å har begynt å få småblødninger, er dette normalt? liksom.. får jeg mensen eller er det bare et tegn på at jeg egentli skulle hatt mensen nå? svar meg, vær så snill Hei! Du sier du har brukt microgynon en stund, det vil si mer enn 3 mnder? Kroppen bruker tid på å stabilisere seg slik at du skal få en normal syklus. kan ta flere måneder før du kan "time" mensen. Med microgynon er det vanlig å få mensen 2-3 dager etter pilleslutt i løpet av den pillefrie uka. At den kan komme til en annen tid i begynnelsen er ikke unormalt. Men om den aldri stabiliserer seg, bør du kontakte legen. Lykke til!
Gjest helene Skrevet 17. januar 2012 #88 Skrevet 17. januar 2012 når man går på de pillene med 21 piller på hvert brett, skal man ha 7 dager pause. vet noen om man er trygg de 7 dagene?
Lumsk Skrevet 18. januar 2012 #89 Skrevet 18. januar 2012 når man går på de pillene med 21 piller på hvert brett, skal man ha 7 dager pause. vet noen om man er trygg de 7 dagene? Ja, det er trygt, men ikke hvis du glemmer en pille kort tid før eller etter (1 uke). Da blir det for mange dager til sammen.
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2012 #90 Skrevet 30. mars 2012 Grr. Microgynon. Nå har jeg gått på de i tre måneder, og jeg har null sexlyst, er hormonell og jævlig, blir sint eller griner for ingenting og jeg har fått et heftig kviseutbrudd som bare blir verre. Skal gi en bitteliten sjanse til (leste over her at det tar tre måneder for kroppen å venne seg til nye p-piller?), hvis ikke får jeg bytte. Gikk på Cerazette før, da fikk jeg konstante småblødninger.. Skal ikke være lett!
Gjest Karina Skrevet 11. august 2012 #91 Skrevet 11. august 2012 Jeg gikk på Yasmin som jeg da hadde brukt i ca 2år. Så byttet jeg til Microgynom og jeg merker ikke noe forskjell. Utsetter mensen hele tiden og ingen små blødninger. Gikk heller ikke opp i vekt. Rett og slett ingen bivirkninger. Som noen sier her så er dette veldid individuelt. Jeg tror jeg bare ville prøvd meg frem. Snakk med legen din. Alle her har forskjellige meninger og forskjellige kropper. Så vet ikke om du blir så mye smarete.. Kanskje bare mer forvirret... Jeg har gått på Yasmin i 3 år nå, er heller ikke plaget med noen bivirkninger untatt mye humørsvingninger. Så derfor bytter jeg nå til Microgynon Men viss du ikke har hatt noen plager med andre p piller så skal det som oftest gå helt fint ! Det er som oftest de som har hatt plager med andre p piller som er mer utsatt for bivirkninger, slik som jeg forstod det!
best311 Skrevet 1. juli 2016 #92 Skrevet 1. juli 2016 (endret) Kjøp Microgynon - https://www.euroclinix.net/no/prevensjonsmidler/p-piller/microgynon Jeg gikk fra cerazette til mycro, perfekt! Blødde mye på cerazette, vann i kroppen, dårlig hud, alt forsvant på mycrogynon Endret 16. juli 2022 av best311
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2016 #93 Skrevet 25. oktober 2016 Hvorfor skriver folk at de får større pupper og rumpe når de egentlig bare legger på seg? Store pupper og rumpe er flott det men ikke å legge på seg. Løgnere!!!!!! Anonymkode: 1319b...c1b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå