Gå til innhold

Microgynon

Fremhevede innlegg

Gjest LanaLane
Skrevet
Tusen takk for svar ! :)

så da tar jeg pillene, så gir blødningen seg selv etter hvert..?

Ja, jeg håper da det ;) Kroppen er flink til å justere seg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg registrerer at du ignorerer det jeg sier, og det må du gjerne gjøre, men håper du for din egen del bruker annen prevensjon i tillegg, intill du har snakket med en lege/gynekolog. Du sier selv at kjæresten din ikke er klar for å få barn.

:)

Skrevet
Jeg registrerer at du ignorerer det jeg sier, og det må du gjerne gjøre, men håper du for din egen del bruker annen prevensjon i tillegg, intill du har snakket med en lege/gynekolog. Du sier selv at kjæresten din ikke er klar for å få barn.

:)

Jeg har ikke sex når jeg har mensen så ikke noe å uroe seg for. Og forresten jeg ignorerer ikke hva du sier, jeg syns bare ikke det var noe å svare på ;)

Skrevet
Jeg har ikke sex når jeg har mensen så ikke noe å uroe seg for. Og forresten jeg ignorerer ikke hva du sier, jeg syns bare ikke det var noe å svare på ;)

Det jeg mener er at når du nå har tatt p-pillene litt sånn i hysten og pisten, så er du muligens ikke beskyttet lenger, selv når mensen er over.

Var aldri meningen å støte deg.

Skrevet

Jeg gikk på microgynon i noen år, byttet til p-ring fordi sexlysten var borte. Dersom jeg skulle fått lov til å anbefale et prevansjonsmiddel ville jeg nok gått for p-ringen, slipper å huske på en pille hver dag, og man slipper å sende hormoner gjennom kroppen :)

Skrevet
Jeg gikk på microgynon i noen år, byttet til p-ring fordi sexlysten var borte. Dersom jeg skulle fått lov til å anbefale et prevansjonsmiddel ville jeg nok gått for p-ringen, slipper å huske på en pille hver dag, og man slipper å sende hormoner gjennom kroppen :)

ja, høres deilig ut å slippe å huske pillen hver dag, men det er egentlig ikke noe problem, bare å ha på alarneb på telefonen det =)

Skrevet (endret)

Jeg var nok en av de heldige, mensen er over, å det var i dag jeg egentlig skulle tatt første pille. jeg har forhåpentligvis lært :)

Endret av Silli
  • 4 måneder senere...
Gjest gjeest
Skrevet

Jeg bruker microgynon, og har brukt det i litt over en uke.. Jeg har ikke fått noen bivirkninger enda, og trives bra med denne pillen. Håoer ikke på bivirkninger senere heller. Sexlysten min har faktisk økt også! Og jeg som hadde en så høy sexlyst fra før.. :-)

Skrevet

Jeg har gått på Microgynon i tre måneder nå, men vet ikke helt om jeg ønsker å fortsette med de. Jeg synes det er utrolig vanskelig å finne en p-pille jeg er fornøyd med, og skulle virkelig ønske det var andre hormonfrie alternativer enn kondom...

Med microgynon opplever jeg langvarende hodepine de første dagene av mensen, smertestillende hjelper ikke, og det har vært så ille at jeg måtte gå hjem fra jobb. Jeg blir også ofte tett i nesa og får pusteproblemer, og lurer nå på om det kan ha med p-pillen å gjøre?

Med cerazette fikk jeg enorme kviseutbrudd på ryggen, som etterlot seg arr.

Med Loette hadde jeg mye PMS plager og humørsvigninger, og det har jeg forsåvidt hatt med cerazette og microgynon også. Det skal ikke være lett... :sukk:

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_pink lady_*
Skrevet
jeg fikk blødninger i 2 mnd og nedsatt sexlyst og humørsvigninger. da jeg slutta gikk jeg ned 6 kilo.

hadde brukt jasmin før det, og den fikk jeg kramper i magen av. så jeg droppa p-pilla jeg.

Gjest Gjest_pink lady_*
Skrevet

Jeg bruker microgynom nå, og brukt det nokså lenge, 1-2 år, husker ikke helt.

Jeg har vurdert mye å bytte for å se om jeg faktisk reagerer på de.

Jeg kan og til tider få litt vondt i hodet. Føler jeg er mer amper - PMS-noe som jeg ikke har vært plaget med før. Kan få ganske vondt i magen v mens start og i ryggen setter det seg.

Ingen større bryster her. Sexlysten er ikke mye å skryte av. Ikke gått opp i vekt.

Men en vet når mensen kommer. Og er bare noen få dager. Så man kan lett planlegge ting og utsette den visst en ønsker.

Men, er det noen av dere med erfaring ved glemt piller??

Jeg var gått tom nå etter "mens uka" (pillefri uke) og skulle begynt på mandag som vanlig. På onsdag fikk e fatt på ny, og da tok e to piller i slengen, og på kvelden en til, slik at e var i rute..... I dag fikk jeg ganske vondt i magen (fred)og lurer på om det kan være grunnen

Det var noen som nevnte sex i den "mensen uka" Er det slik at man er ubeskytta da? E har jo bare mensen i ca 4 dager og da gjenstår jo resten av uka. Jeg har hatt sex like mye de frie dagene der som pille dagene.....

Skrevet
Microgynon er en av p-pillene med størst innhold av hormoner, så legen min ble sjokket da hun fant ut at jeg gikk påde, hun mente de var altfor sterke for unge jenter. Hun skrev de bare ut til godt voksne damer som hadde gått på p-piller veldig lenge.

Vel, dette stemmer ikke helt vel? Jeg skal helst ikke bruke hormonell prevensjon pga sykdom jeg har. Men p-piller var allikevel eneste alternativ for meg en periode og jeg fikk da foreskrevet microgynon av gyn på rikshospitalet, fordi nettopp denne pillen har et meget lavt hormoninnhold i seg.

Jeg har forøvrig ikke hatt noen bivirkninger med denne pillen når jeg gikk på den. Byttet fra trinordiol til microgynon. Utsatt mensen både en og to og tre mnd uten mellomblødninger og både vekt, humør og sexlyst har vært stabilt.

Har tidligere brukt Eugyonon, når dette fortsatt fantes på markedet, og da føyk vekten i været. En vikarlege jeg var hos, ble skremt av at jeg fikk denne pillen, for DEN har et veldig høyt hormoninnhold.

• 2 måneder senere...
Skrevet
Vel, dette stemmer ikke helt vel? Jeg skal helst ikke bruke hormonell prevensjon pga sykdom jeg har. Men p-piller var allikevel eneste alternativ for meg en periode og jeg fikk da foreskrevet microgynon av gyn på rikshospitalet, fordi nettopp denne pillen har et meget lavt hormoninnhold i seg.

Jeg har forøvrig ikke hatt noen bivirkninger med denne pillen når jeg gikk på den. Byttet fra trinordiol til microgynon. Utsatt mensen både en og to og tre mnd uten mellomblødninger og både vekt, humør og sexlyst har vært stabilt.

Har tidligere brukt Eugyonon, når dette fortsatt fantes på markedet, og da føyk vekten i været. En vikarlege jeg var hos, ble skremt av at jeg fikk denne pillen, for DEN har et veldig høyt hormoninnhold.

Felleskatalogen:

Microgynon brukes hovedsaklig som prevensjonsmiddel, men kan også benyttes ved dysmenoré (smerter eller andre plager i forbindelse med menstruasjonen) og premenstruelle plager. Microgynon er et såkalt kombinasjons-p-pille-preparat som inneholder to ulike kvinnelige kjønnshormoner i lav dose. Hver tablett inneholder både østrogenet etinyløstradiol og gestagenet levonorgestrel. Fordi virkestoffene er tilstede i så små mengder, anses Microgynon som en lavdose-p-pille, og fordi alle tablettene inneholder den samme kombinasjonen av hormoner i konstant dose, omtales produktet som monofasisk.

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_anonym_*
Skrevet
Skjønner ikke hvorfor alle klager over microgynon.

Dette skjedde for meg: Gikk opp en cup-størrelse fra en mellomting mellom B/C til en mellomting mellom C/D. Har massevis av sexlyst og sex med kjæresten min mange ganger i uka. Har brukt microgynon i to år nå, og har bare god-ord å si! For å være litt slem tror jeg at mange av "bivirkningene" er psykiske. Er man redd for å få dem kan det gjøre at man får dem, litt psykomotorisk med andre ord. Det er hvert fall hva jeg tror. Ingen av mine tre venninner som går på microgynon har hatt noen som helst bivirkninger. Den eneste må være at man med økt puppestørrelse får mer oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, noe noen kan oppleve som plagsomt ;)

Hvor lang tid tok det for å gå opp BH str? (:

Gjest Gjest_Lalala_*
Skrevet
Hei! Jeg har gått på Cerazette i over et år nå, og har håpt og håpt på at min eneste bivirkning på de skulle gå over. Men, har nå småblødninger i opptil 2 mnd. om gangen, og det orker jeg ikke mer - har jo ikke nedsatt sexlyst, så det går ikke opp i opp ;o) Jeg vurderer nå å prøve Microgynon etter jul, og vil gjerne få høre så mye om de som mulig. Har lest mye om de, så vet hva de inneholder osv. men vil gjerne vite deres erfaringer med de, prositive og negative..og eventuelt hvordan dere som tidligere har gått på "rene" gestagenpreparater har reagert på denne pillen..På forhånd takk!

Hei,

Jeg har gått på Microgynon hele tiden jeg har gått på p-piller, det vil si 3 år. Har ikke hatt mellomblødninger, og jeg har mensen hvert andre brett. Har hatt litt problemer til tider med humørsvingninger men det var helst i begynnelsen. Har ikke lagt på meg eller fått uren hud. Har fått større pupper, men det liker jeg litt ettersom jeg ikke er så brystfager fra før. Alt i alt er jeg veldig fornøyd med disse!

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Madde_*
Skrevet
Det virker flotters på meg! :):hjertesmil: Har litt kviser, men det er vel mer tenårenes skyld ;P

Jeg gikk på trionetta en stund før jeg begynte på microgynon, det var de verste mnd i mitt liv! Småblødninger så godt som annenhver dag, og humørsvingninger som bare rakkern! :sur:

Jeg kunne gå fra å være glad og fornøyd til rasende monster til helt nervevrak på få sekunder. Tilslutt kejnte jeg ikke meg selv igjen og kjæresten min begynte å bli ganske redd han også.. Men etter jeg fikk microgynon har livet vært en lek :) Har økt sexlyst...og større pupper ;)

hmmm, så rart. Begynte på P-piller for første gang for 3 mnd siden(har ventet så lenge jeg kunne med å starte med p-piller, men fikk meg kjæreste så var plutselig nødt.) og da fikk jeg Microgynonmed en gang... Trodde Microgynon var den pillen med minst hormoner i jeg! Mine bivirkninger var bare at jeg hadde småblødninger hele den første mnd, også hadde jeg mensen og etter det har det vært helt normalt. Men nå skulle jeg hoppe over mensen for andre gang og har gått rundt med småblødninger i snart 1 uke. Dette er helt sinnstykt irriterende!!

Vurderer å bytte til et annet merke, men siden jeg har hatt så og si ingen bivirkninger av Microgynon er jeg redd for å bytte, tenkt om jeg opplever et av disse mareritt-bivirkningene jeg har lest om! Bør jeg vente noen mnd'er til og se om småblødningene gir seg?

Skrevet
Felleskatalogen:

Microgynon brukes hovedsaklig som prevensjonsmiddel, men kan også benyttes ved dysmenoré (smerter eller andre plager i forbindelse med menstruasjonen) og premenstruelle plager. Microgynon er et såkalt kombinasjons-p-pille-preparat som inneholder to ulike kvinnelige kjønnshormoner i lav dose. Hver tablett inneholder både østrogenet etinyløstradiol og gestagenet levonorgestrel. Fordi virkestoffene er tilstede i så små mengder, anses Microgynon som en lavdose-p-pille, og fordi alle tablettene inneholder den samme kombinasjonen av hormoner i konstant dose, omtales produktet som monofasisk.

Takk for den.

Jeg har gått på p-piller i ca 9 år, begynte på Trionetta, men byttet til Microgynon etter omtrent ett år for å kunne ha muligheten til å droppe/forskyve mensen. Jeg hadde fått foreslått Microgynon av en venninne, siden den er en av de billigste en-fase-pillene, og da jeg foreslo den for legen, sa han at han var overrasket over at de ikke brukte den oftere, og at han ikke så noe problem med å bruke den.

Har ikke hatt noen alvorlige bivirkninger med noen av dem, gikk litt opp i vekt da jeg begynte på p-piller (men det kan jo hende jeg hadde gjort likevel, når man er 18-20 så er det ikke unaturlig å gå opp noen kilo).

Gjest Gjest_Tanja_*
Skrevet

Jeg måtte slutte på micgrogynon grunnet at jeg fikk mellomblødninger nøyaktig en uke før pausen. Jeg gikk til gynekolog og han sa jeg skulle fortsette siden det er heeelt normalt å ha mellomblødninger. Javel, mellomblødningene fortsatte å komme en uke for tidlig, men blødningene ble kraftigere! Til slitt gikk jeg til fastlegen min og sa at slik kan jeg ikke leve, og da ga han meg synfase. Etter ett år med to ukers mensen, er jeg normal igjen. Blør mye mindre også, nesten ingenting faktisk.

Gjest Gjest_Gro_*
Skrevet

Jeg fikk også mellomblødninger ved microgynon, men jeg får det veldig lett. Jeg tåler bare Yasmin av de jeg har prøvd. Med en gang jeg gikk over til Yasmin igjen sluttet mellomblødningene, heldigvis :) I p-pille verden må man bare prøve seg frem, fordi det er så utrolig individuelt hva folk liker/tåler. Jeg har aldri hørt et spesielt merke blitt skrytt mer av enn andre, fordi alle har gode og dårlige erfaringer med de forskjellige typene. Lykke til ;-)

• 2 måneder senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på microgynon for rundt et år siden, jeg hadde ingen problemer de første månedene, men når det hdde gått et år fikk jeg skikkelig problemer med sorg. det hadde skjedd mye året før, hadde mistet tre mennesker som sto meg nært, det skjønte jeg jo at var en del av det. Så jeg begynte hos en psykriatisk sykepleier, der fikk jeg beskjed om å bytte p-piller. Dette gjorde jeg da øyeblikkelig og to måneder etter sliter jeg ikke i det hele tatt.

men nå er problemet at de pillene jeg har begynt på setter ned sexlysten min til 0. Får bytte igjen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...