Rainbow Brite Skrevet 29. juli 2007 #21 Skrevet 29. juli 2007 Skjønner ikke hvorfor alle klager over microgynon. Dette skjedde for meg: Gikk opp en cup-størrelse fra en mellomting mellom B/C til en mellomting mellom C/D. Har massevis av sexlyst og sex med kjæresten min mange ganger i uka. Har brukt microgynon i to år nå, og har bare god-ord å si! For å være litt slem tror jeg at mange av "bivirkningene" er psykiske. Er man redd for å få dem kan det gjøre at man får dem, litt psykomotorisk med andre ord. Det er hvert fall hva jeg tror. Ingen av mine tre venninner som går på microgynon har hatt noen som helst bivirkninger. Den eneste må være at man med økt puppestørrelse får mer oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, noe noen kan oppleve som plagsomt Mener du psykosomatisk?
Grissini Skrevet 29. juli 2007 #22 Skrevet 29. juli 2007 Mener du psykosomatisk? He,he...satt akkurat og knegget av det samme
milla-mor Skrevet 29. juli 2007 #23 Skrevet 29. juli 2007 jeg har faktisk time hos legen imorgen, for å prøve å finne en p-pille som passer meg bedre enn microgynon... tåler ikke yasmin, og liker ikke microgynon. sex-lysten dalte, og pms-utbruddene økte. så at noen skrev at microgynon inneholder mer hormoner enn noen av de andre p-pillene, så da skal jeg ihvertfall helt bestemt slutte!
Gjest Gjest_Ragnhild_* Skrevet 29. oktober 2007 #24 Skrevet 29. oktober 2007 jeg har gått på microgynon siden jul, og skal faktisk til legen i dag og bytte! jeg har hatt en del bivirkninger av dem, vondt i hodet og magen under hele menssyklusen, våknet med brystsmerter om natten og menstruasjon har begynt før den skal. humøret har også en tendens til å svinge veldig til tider!
Gjest Gjest_andrea_* Skrevet 7. juni 2008 #25 Skrevet 7. juni 2008 Gått på Microgynon i snart 3 uker, skal ha pillefri uke på onsdag. Byttet til Microgynon fra Cerazette, hadde mensen hele tiden mens jeg gikk på de, og helsesøsteren min sa at Microgynon ville ta bort dette. Har funket helt fint i dag, men de siste dagene har jeg hatt en slags "menssmerte"-feeling, og i dag fikk jeg en slags blødning. Var bare litt blod, og det har gitt seg nå, men jeg har fortsatt litt menssmertefeeling. Blir veldig redd og lei meg, for jeg startet jo med disse fordi jeg ville slippe mellomblødninger! Noen som har hatt det samme? Hvor lenge vil en mellomblødning vare, sånn omtrent? Orker ikke mensen 24/7 i 4 måneder igjen!
Marikke Skrevet 8. juni 2008 #26 Skrevet 8. juni 2008 Jeg var superfornøyd etter overgangen fra trionetta til microgynon. Mest fordi legen har gitt meg tillatelse til å ta tre brett etter hverandre. Resultat: 63 mensfrie dager for hver mens-uke. (70 dagers periode) Og det fungerer kjempebra. Ingen mellomblødninger eller andre problemer.
Gjest jente 17 Skrevet 23. juni 2008 #27 Skrevet 23. juni 2008 har gått på microgynon i omtrent en måned nå, og vurderer sterkt å bytte. jeg har alltid vært en frisk jente som ikke har fått noe særlig bivirkninger uansett hvilke medisiner osv jeg tok. Etter jeg begynte på microgynon har jeg hadd utrolig mye vondt i hodet. kramper i magen, i og utenom mens, helt utrolig vonde menssmerter og jeg har også hadd det sånn at det klør over hele kroppen, det er så ille at jeg ikke får sove noen netter, det er ikke noe utslett ellernoe og jeg trodde jeg holdt på å bli gal før jeg leste pakningsvedlegget til p-pillene for noen dager siden, og leste at en bivirkning er forskjellige hudreaksjoner. så altså, jeg skal bytte merke snarest !
Gjest Gjest Skrevet 5. juli 2008 #28 Skrevet 5. juli 2008 Jeg begynte på p-piller for rundt ett år siden, da begynte jeg på loette. Jeg blødde under hele første brettet loette når jeg begynte, men det ga seg etter litt. Jeg likte ikke disse p-pillene generelt, fordi jeg fikk veldig til menssmerter, la på meg, fikk mange strekkmerker og humørsvingninger, så jeg dro til legen og bytta til yasmin. Yasmin funket bra i starten, men etter hvert fikk jeg veldig vondt i magen. La på meg, fikk flere strekkmerker. Humørsvingningene ga seg, men jeg trives uansett ikke med disse p-pillene. Mellomblødninger har jeg også fått. Så jeg dro til legen igjen, og hun sa at jeg kunne bytte til microgynom. Så jeg lurte på om noen kunne fortelle meg litt om disse pillene, og forskjellige bivirkninger? Spesielt om dere som går på microgynom har fått strekkmerker? Jeg hater strekkmerker, og er skikkelig lei meg for at jeg har fått det
timi Skrevet 6. juli 2008 #29 Skrevet 6. juli 2008 Jeg gjorde motsatt av trådstarter - Jeg begynte på Microgynon men gikk over til Cerazette. Grunnen til bytting av merke var at jeg ble utrolig deprimert av Microgynon- Jeg mistet en øredobb på gulvet og begynte å grine da jeg ikke fant den igjen osv. Helsesøster på skolen anbefalte meg å begynne på Cerazette som er et østrogenfritt merke, og de funker bra hittil i allefall, og jeg er mye mer stabil- har ikke de syke gråte-for-ingenting periodene lenger. En ting jeg synes er litt rart er at puppene mine ble mye mindre etter at jeg sluttet på microgynon, selv om jeg ikke hadde merket at de vokste da jeg gikk på pillen.
Gjest Gjest Skrevet 12. februar 2009 #30 Skrevet 12. februar 2009 Jeg brukte Loette i halvt år, og har hatt mange bivrkinger.. Gikk opp i vekt, magen var heletiden oppblåst og store smerter.. De første 3 mnd hadde jeg små blødninger heletiden. Nå skal jeg begynne på Microgynon å håper de fungerer bedre:)
Gjest LanaLane Skrevet 12. februar 2009 #31 Skrevet 12. februar 2009 PMS fra helvete, ble deppa, masse kviser (og jeg har kanskje hatt 10 kviser i hele mitt liv før det), hormonell, mista følelser for kjæresten min,sur og grinete konstant, null sexlyst og bare sorgen. funka ikke for meg nei.
Gjest Gjest Skrevet 13. februar 2009 #32 Skrevet 13. februar 2009 Niks det er ikke psykisk eller psykosomatisk..jeg hadde ingen aning om at det kunne bli slike bivirkninger..var til slutt samboeren som så sammenhengen..så det ikke selv. Ble helt følelsesmessig flat av det merke.. Husker ikke hva det første merket jeg brukte var men av det ble jeg agressiv..noe som ikke er naturlig for meg å være! Jeg tvilte på at det var pillene, hadde gått på de så lenge...men tok samboer alvorlig og prøvde en måned uten...var som å våkne opp!!..Prøvde så en måned på igjen...sank ned i apathien igjen...så kuttet jeg de ut. Kvinner reagerer svært forskjellig, i allefall bra at de fleste vet dette i dag..før ante man det ikke...trudde bare det "var slik man var som person" Fant ytre årsaker til humørsvingningene...mistet mye tid til p piller ja...så vær oppmerksom..ellers kan det koste deg mye i tillegg til forholdet ditt. Når man putter hormoner i seg så skal man være veldig oppmerksom på endringer også i humør...det gjelder for alle slags hormoner..er ikke noe man innbiller seg dette.
Silli Skrevet 13. mars 2009 #33 Skrevet 13. mars 2009 Jeg går også på disse men lurer på en ting, er alle pillene like ? like mange hormoner i alle sammen ? grunnen til at jeg lurer er fordi jeg er midt i mensen også passer det ikke med mensen akkurat nå, derfor begynte jeg på nytt brett i dag, (rett på fredags pillen) var dette dumt ? viss alle tablettene er like kan de vell ikke spille så stor rolle ? det står ingenting om det på brettet eller esken... TRENGER SVAR ! takk !
stjernekyss Skrevet 14. mars 2009 #34 Skrevet 14. mars 2009 Jeg går også på disse men lurer på en ting, er alle pillene like ? like mange hormoner i alle sammen ? grunnen til at jeg lurer er fordi jeg er midt i mensen også passer det ikke med mensen akkurat nå, derfor begynte jeg på nytt brett i dag, (rett på fredags pillen) var dette dumt ? viss alle tablettene er like kan de vell ikke spille så stor rolle ? det står ingenting om det på brettet eller esken... TRENGER SVAR ! takk ! Tja, om det var dumt? Ville ikke bli overrasket om du sitter der med en liten en om ni måneder
Silli Skrevet 14. mars 2009 #35 Skrevet 14. mars 2009 Tja, om det var dumt? Ville ikke bli overrasket om du sitter der med en liten en om ni måneder haha, hadde ikke gjort meg noe, men kanskje for typen men de jeg egentli lurte på da var om jeg slutter å blø snart? hmm
Gjest LanaLane Skrevet 14. mars 2009 #36 Skrevet 14. mars 2009 haha, hadde ikke gjort meg noe, men kanskje for typen men de jeg egentli lurte på da var om jeg slutter å blø snart? hmm Jeg gjorde det du gjorde da jeg gikk på microgynon, fant ut midt i mensen at jeg ikke ville ha den og tok piller igjen. Big mistake. Jeg blødde to uker i strekk etterpå, som om jeg hadde gitt kroppen min et sjokk. Hørt at noen mister mensen innen et par dager,men for meg skjedde iallefall det motsatte.
Silli Skrevet 14. mars 2009 #37 Skrevet 14. mars 2009 Jeg gjorde det du gjorde da jeg gikk på microgynon, fant ut midt i mensen at jeg ikke ville ha den og tok piller igjen. Big mistake. Jeg blødde to uker i strekk etterpå, som om jeg hadde gitt kroppen min et sjokk. Hørt at noen mister mensen innen et par dager,men for meg skjedde iallefall det motsatte. Ååh, man lærer aldri men nå da, skal jeg slutte på pillene, igjen , å begynne igjen til mandag ? de var da jeg egentli skulle begynt, men jeg tok jo pille på fredag og i dag..
Gjest LanaLane Skrevet 14. mars 2009 #38 Skrevet 14. mars 2009 Ååh, man lærer aldri men nå da, skal jeg slutte på pillene, igjen , å begynne igjen til mandag ? de var da jeg egentli skulle begynt, men jeg tok jo pille på fredag og i dag.. Jeg tror nok du allerede har gjort bommerten, husk at microgynon har omtrent like mye hormoner som en angrepille. Fortsett du, så slipper kroppen din å venne seg av igjen, evt ring legen din på mandag og hør hva hun/han sier Det er lov å gjøre feil, jeg har gjort det samme uten at jeg trenger å høre at jeg er dum for det. Og usaklige kommentarer kan man vel holde seg for god til med mindre man er helt perfekt selv.
stjernekyss Skrevet 14. mars 2009 #39 Skrevet 14. mars 2009 Ikke vær så nærtagen da! Det er klart det er lov å gjøre feil. Hvem bryr seg om man gjør en feil eller to? Det er faktisk veldig fornuftig det jeg sier, og langt fra usaklig, fordi du er ikke lenger beskyttet av hormonene du tar, og bør være forsiktig med å ha sex til etter du har fått råd av en lege/gynekolog.
Silli Skrevet 14. mars 2009 #40 Skrevet 14. mars 2009 Jeg tror nok du allerede har gjort bommerten, husk at microgynon har omtrent like mye hormoner som en angrepille. Fortsett du, så slipper kroppen din å venne seg av igjen, evt ring legen din på mandag og hør hva hun/han sier Det er lov å gjøre feil, jeg har gjort det samme uten at jeg trenger å høre at jeg er dum for det. Og usaklige kommentarer kan man vel holde seg for god til med mindre man er helt perfekt selv. Tusen takk for svar ! så da tar jeg pillene, så gir blødningen seg selv etter hvert..?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå