Gå til innhold

Microgynon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har gått på Cerazette i over et år nå, og har håpt og håpt på at min eneste bivirkning på de skulle gå over. Men, har nå småblødninger i opptil 2 mnd. om gangen, og det orker jeg ikke mer - har jo ikke nedsatt sexlyst, så det går ikke opp i opp ;o) Jeg vurderer nå å prøve Microgynon etter jul, og vil gjerne få høre så mye om de som mulig. Har lest mye om de, så vet hva de inneholder osv. men vil gjerne vite deres erfaringer med de, prositive og negative..og eventuelt hvordan dere som tidligere har gått på "rene" gestagenpreparater har reagert på denne pillen..På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest =tentacle=
Skrevet

Jeg brukte Microgynon i helt kort tid for å forskyve syklusen. Hadde ingen småblødninger, "ingen" sexlyst, og urolig mage.

På Trionetta: Urolig mage, to kg opp, humøret nedover lignende pms-depping, lett økt sexlyst.

Lykke til med prøvingen :)

Skrevet

Det er jo veldig individuelt hvordan man reagerer på de ulike pillene. Noen får bivirkninger, andre ikke. Så den eneste måten å finne ut hvordan de virker på deg, er jo å prøve de.

Jeg har gått på Microgynon i et par år nå, etter at Eugynon gikk ut av produksjon. Det var så mye hormoner i Eugynon at nesten ingen ville ha dem, untatt meg, da. Jeg prøvde Trinordiol et par mnd, men likte de ikke noe særlig. Nedsatt sexlyst og så var det så kronglete å forskyve mensen med de (røde og gule piller og jeg vet ikke hva). Sexlysten fant jeg ut etterhvert at ikke hadde noe med pillene å gjøre, men et skrantede forhold.

Jeg byttet uansett til Microgynon. Jeg har ingen spesielle bivirkninger. Jeg blør svært lite, kan stille klokka etter mensen og har ingen mellomblødninger. Men det har jeg aldri hatt uansett. Sexlysten er vel helt normal, har ikke så mye å sammenligne med, akkurat. Gikk ikke opp i vekt da jeg begynte på Microgynon, er ikke plaget med kviser e.l., har ikke urolig mage, ikke humørsvinginger, lite pms. Men jeg har gått på pillen i 10 år, så jeg husker ikke så mye av min naturlige syklus, annet at jeg blødde noe voldsomt og hadde store smerter.

• Liker 1
Skrevet

Uff, for meg var microgynon et mareritt uten like. Jeg fikk eksem over hele kroppen, humørsvingninger og til slutt pusteproblemer. Ikke pillen for meg med andre ord...

En annen venninne av meg måtte slutte på de fordi hun ble så aggressiv, at kjæresten ikke ville nærme seg henne. Så det var effektiv prevensjon, men kanskje ikke helt av det slaget man ønsker.. :ler:

Den felles venninnen vår, som anbefalte denne pillen til oss, tåler den helt fint. Underlige greier...

Lykke til

• Liker 2
Skrevet

Jeg har brukt Microgynon i fem år omtrent og har akkurat samme erfaringer som Hedda-78. Storfornøyd! :tommelsmil:

Skrevet

Jeg gikk på Yasmin som jeg da hadde brukt i ca 2år. Så byttet jeg til Microgynom og jeg merker ikke noe forskjell. Utsetter mensen hele tiden og ingen små blødninger. Gikk heller ikke opp i vekt. Rett og slett ingen bivirkninger.

Som noen sier her så er dette veldid individuelt. Jeg tror jeg bare ville prøvd meg frem. Snakk med legen din. Alle her har forskjellige meninger og forskjellige kropper. Så vet ikke om du blir så mye smarete.. Kanskje bare mer forvirret...

Skrevet

jeg har ikke hatt noen bivirkninger av microgynon i det hele tatt

Skrevet

Jeg fikk småblødninger av Microgynon, men det var den femte pillen jeg prøvde av nettopp den årsaken (det samme skjedde med alle merker etter en tid). Med Microgynon tok det nesten to år før jeg fikk ekstrablødninger, og det var rekord inntil da. Da jeg begynte å blø på M også gikk jeg over til Marvelon, og med dem gikk det bra inntil jeg sluttet helt på pillen i vår.

Utenom blødningene fikk jeg ingen sterke plager av Marvelon.

Skrevet

Jeg blødde hele den første måneden, fikk masse kviser og hadde vondt i magen. Men etter at den første måneden var overstått gikk alt tilbake til normalen, og nå funker det flott:) Ingen kviser, ikke noe ondt i magen, mensen er endelig stabil (derfor jeg begynte i utgangspunktet), sexlyst og vekt er den samme som før.

Det som er vanlig med Microgynon (og Loette og visstnok) er at man kan ha mellomblødninger i opptil de tre første månedene, men de gir seg vanligvis etter det.

Men, alle reagerer forskjellig, så er bare å prøve seg fram. En venninne av meg som prøvde Microgynon fikk ekstreme menssmerter og huden hennes var helt ødelagt de månedene hun gikk på dem.

• 2 uker senere...
Skrevet

Det eneste problemet mitt med Microgynon var at den drepte sex-lysten min. Ellers var den topp, ingen kviser, ingen menssmerter. Hadde full oversikt over mensen, når den kom og når den sluttet. Har byttet til p-ring for å slippe å sende hormoner gjennom hele systemet.

Skrevet

Jeg har brukt Microgynon i nærmere 20 år. Har aldri hatt noen plager eller bivirkninger.

Skrevet

Det virker flotters på meg! :):hjertesmil: Har litt kviser, men det er vel mer tenårenes skyld ;P

Jeg gikk på trionetta en stund før jeg begynte på microgynon, det var de verste mnd i mitt liv! Småblødninger så godt som annenhver dag, og humørsvingninger som bare rakkern! :sur:

Jeg kunne gå fra å være glad og fornøyd til rasende monster til helt nervevrak på få sekunder. Tilslutt kejnte jeg ikke meg selv igjen og kjæresten min begynte å bli ganske redd han også.. Men etter jeg fikk microgynon har livet vært en lek :) Har økt sexlyst...og større pupper ;)

Skrevet

Microgynon er en av p-pillene med størst innhold av hormoner, så legen min ble sjokket da hun fant ut at jeg gikk påde, hun mente de var altfor sterke for unge jenter. Hun skrev de bare ut til godt voksne damer som hadde gått på p-piller veldig lenge.

Skrevet

jeg har gått på det i 3 år nå, ingen bivirkninger bortsett fra nedsatt sex-lyst

Skrevet

Gikk på Microgynon i noen år. Hadde ikke bivirkninger i begynnelsen, men etterhvert fikk jeg gjentatte soppinfeksjoner, sexlysten ble nedsatt og tilslutt helt borte! :frustrert:

Gikk over på Loette, men orket ikkeå vente på at det skulle snu så jeg slutta helt og begynnte med kondomer istede! Ble slutt på soppinfeksjoner, fikk tilbake sexlysten og var ikke like irritabel lenger!

Men alle reagerer forskjellig på samme merke fordi vi er forskjellige!

Lykke til!

• 1 måned senere...
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor alle klager over microgynon.

Dette skjedde for meg: Gikk opp en cup-størrelse fra en mellomting mellom B/C til en mellomting mellom C/D. Har massevis av sexlyst og sex med kjæresten min mange ganger i uka. Har brukt microgynon i to år nå, og har bare god-ord å si! For å være litt slem tror jeg at mange av "bivirkningene" er psykiske. Er man redd for å få dem kan det gjøre at man får dem, litt psykomotorisk med andre ord. Det er hvert fall hva jeg tror. Ingen av mine tre venninner som går på microgynon har hatt noen som helst bivirkninger. Den eneste må være at man med økt puppestørrelse får mer oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, noe noen kan oppleve som plagsomt ;)

Gjest =tentacle=
Skrevet
Skjønner ikke hvorfor alle klager over microgynon.

Dette skjedde for meg: Gikk opp en cup-størrelse fra en mellomting mellom B/C til en mellomting mellom C/D. Har massevis av sexlyst og sex med kjæresten min mange ganger i uka. Har brukt microgynon i to år nå, og har bare god-ord å si! For å være litt slem tror jeg at mange av "bivirkningene" er psykiske. Er man redd for å få dem kan det gjøre at man får dem, litt psykomotorisk med andre ord. Det er hvert fall hva jeg tror. Ingen av mine tre venninner som går på microgynon har hatt noen som helst bivirkninger. Den eneste må være at man med økt puppestørrelse får mer oppmerksomhet fra det motsatte kjønn, noe noen kan oppleve som plagsomt ;)

For å være ikke slem, men ærlig: Det er overlegent og direkte dumt å gå ut fra at andre er "psykisk" svakere enn en selv, fordi folk reagerer ulikt på medisiner. Folk reagerer forskjellig på naturlige hormonsvingninger også, noen merker ingenting til pms eller humørsvingninger i svangerskap og overgangsalder, mens et fåtall har vært så dårlige at de har vært dømt til tvangsbehandling på lukket psykiatrisk avdeling hvor man etter langt tid med registrering av galskapen har sett at det har vært pms som har gitt ekstreme utslag.

De fleste tåler narkose godt, noen ganske få dør av det på operasjonsbordet. Sikkert psykisk. Lungekreft har sikkert ingenting med røyking å gjøre heller, jeg kjenner jo mange som ikke har dødd av det som røyker :ironi:

• Liker 2
  • 1 måned senere...
Gjest Veronica Mars
Skrevet
For å være ikke slem, men ærlig: Det er overlegent og direkte dumt å gå ut fra at andre er "psykisk" svakere enn en selv, fordi folk reagerer ulikt på medisiner. Folk reagerer forskjellig på naturlige hormonsvingninger også, noen merker ingenting til pms eller humørsvingninger i svangerskap og overgangsalder, mens et fåtall har vært så dårlige at de har vært dømt til tvangsbehandling på lukket psykiatrisk avdeling hvor man etter langt tid med registrering av galskapen har sett at det har vært pms som har gitt ekstreme utslag.

De fleste tåler narkose godt, noen ganske få dør av det på operasjonsbordet. Sikkert psykisk. Lungekreft har sikkert ingenting med røyking å gjøre heller, jeg kjenner jo mange som ikke har dødd av det som røyker  :ironi:

:klappe:

• 3 måneder senere...
Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet
Hei! Jeg har gått på Cerazette i over et år nå, og har håpt og håpt på at min eneste bivirkning på de skulle gå over. Men, har nå småblødninger i opptil 2 mnd. om gangen, og det orker jeg ikke mer - har jo ikke nedsatt sexlyst, så det går ikke opp i opp ;o) Jeg vurderer nå å prøve Microgynon etter jul, og vil gjerne få høre så mye om de som mulig. Har lest mye om de, så vet hva de inneholder osv. men vil gjerne vite deres erfaringer med de, prositive og negative..og eventuelt hvordan dere som tidligere har gått på "rene" gestagenpreparater har reagert på denne pillen..På forhånd takk!
Skrevet

jeg fikk blødninger i 2 mnd og nedsatt sexlyst og humørsvigninger. da jeg slutta gikk jeg ned 6 kilo.

hadde brukt jasmin før det, og den fikk jeg kramper i magen av. så jeg droppa p-pilla jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...