Gå til innhold

Microgynon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Gikk på Microgynon ca et år. Hadde ingen bivirkninger, men det tok flere måneder før mensen falt på samme dag. Hadde også problemer med å utsette mensen med den, selv om jeg "fulgte oppskrifta" tok to - tre måneder før den ble forandret, noe jeg så på som ugunstig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har nå gått på Microgynon i ett år og åtte måneder. For min del førte det til at jeg ble et "nytt" menneske. Menssmertene forsvant, og utover det har jeg ikke hatt noen bivikninger. Er veldig fornøyd. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

• 1 måned senere...
Gjest Christine
Skrevet

Microgynon er en av p-pillene med størst innhold av hormoner, så legen min ble sjokket da hun fant ut at jeg gikk påde, hun mente de var altfor sterke for unge jenter. Hun skrev de bare ut til godt voksne damer som hadde gått på p-piller veldig lenge.

Hm, det er litt rart siden jeg selv er 16 og gikk til helsestasjon og anbefalte de Microgynon for meg og jeg har aldri gått på p-piller før.

Skrevet

Jeg har hørt Diane var en av p-pillene med høyest innhold av hormoner - for jeg fikk ikke gå videre på den når kvisene mine ble borte som ung.

Jeg går på Microgynon, og jeg er kjempefornøyd :)

• 5 uker senere...
Gjest Forvirret frøken
Skrevet

:)Eg har eit lite spørsmål. Eg går no på loette 28 og er plaga med å få mellom blødningar eller rett og slett å få mensen før eg skal ha den. Svært irriterande sidan den ikkje gjer seg før den "normale mens" kjem og er ferdig. Reiste til legen og fortalde at eg har gått på loette 28 i 4 år og har detta problemet kjem og går. Han anbefalte Microgynon og som eg har lest er det mykje forskjellige inntrykk. Greit nok, sidan kroppen vår er forskjellig og me reagerer anleis på ting.

Men sit att som eit lite spørsmål tegn, skjønte at han anbefalte Microgynon pga dei var sterkare og mest relart til kvinner med mens problem. So, loette 28 er da 28 piller med dei siste 7 kvite som mens. Mens Microgynon er 21 piller og da spør eg: Når får me mensen med dei? Når kan me eventuelt hoppa over dei? er det slik at me går 1 veks uten å ta tabletter? Eg er på utstikk etter ein forklaring på virkemåte og korleis me brukar Microgynon.

På forhand takk! :biggrin:

Skrevet

Ja, det er meninga at du skal ta et brett (21 dager) og så 7 dager uten piller (de hvite pillene i andre merker er kun placebopiller, uten virkemiddel). Forøvrig kan man gå rett fra ett brett til et annet for å hoppe over eller utsette mensen.

Jeg fikk forøvrig masse kviser (hadde en eller flere konstant) de månedene jeg gikk på microgynon. Gikk på yasmin28 både før og etter, har ikke hatt noen bivirkninger med de, bortsett fra plettfri hud.

Gjest Forvirret frøken
Skrevet

Ja, det er meninga at du skal ta et brett (21 dager) og så 7 dager uten piller (de hvite pillene i andre merker er kun placebopiller, uten virkemiddel). Forøvrig kan man gå rett fra ett brett til et annet for å hoppe over eller utsette mensen.

Jeg fikk forøvrig masse kviser (hadde en eller flere konstant) de månedene jeg gikk på microgynon. Gikk på yasmin28 både før og etter, har ikke hatt noen bivirkninger med de, bortsett fra plettfri hud.

Tusen takk for svar! Men eg lurte og på, dei 7 dagane utan tablett - dei dagane du liksom skal ha mensen. Kan ein forsatt ha ubeskytta sex? (sjølvsagt med fast partner.)Fungerar tablettane slik at dei vara utover dei 7 pillefri dagane?

Gjest Coarvi
Skrevet

Tusen takk for svar! Men eg lurte og på, dei 7 dagane utan tablett - dei dagane du liksom skal ha mensen. Kan ein forsatt ha ubeskytta sex? (sjølvsagt med fast partner.)Fungerar tablettane slik at dei vara utover dei 7 pillefri dagane?

Ja, du kan ha sex da også.

Da du brukte Loette 28 var de 7 siste pillene på brettet ditt sukkerpiller. De inneholdt altså ingenting av hormoner, kun "sukker"/fyllstoff. Du kunne like greit latt vær å ta de, hadde ikke gjort noen forskjell. Med andre ord - Microgynon fungerer helt likt som Loette, de har bare ikke "giddet" å slenge sukkerpillene med.

• 3 uker senere...
Gjest AnonymBruker
Skrevet

jeg har hørt noe om at Trionetta og Microgynon er ca det samme? Noen som har brukt begge preperatene? jeg var fornøyd med trionetta, men ikke med noen av de andre pillemerkene jeg har brukt etter det..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg begynte på p-piller rundt november/desember i fjor, utelukkende for å slippe å ha mensen. Da gikk jeg på Yasmin i 3 måneder, og slet litt med hodepine, magesmerter og litt sånne ymse, men ikke alvorlige ting. Hadde også litt kluss med å hoppe over mensen, men dette kan ha vært fordi det var de første gangene.

Fikk deretter resept på Microgynon, og har så og si hatt null bivirkninger etter det, med unntak av at jeg har null sexlyst sammenlignet med før. Det å konstant forskyve mensen har også fungert mye bedre, og er skikkelig fornøyd med pillene. :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått på microgynon i 2 år nå, og har få bivirkninger. Første måneden hadde jeg mellomblødninger, men det gikk over etter første pillefrie uke. Jeg gikk opp en BH-størrelse, og fikk mindre kviser.

Jeg pleier å hoppe over mensen, og hvis jeg glemmer en pille (har aldri skjedd at jeg har glemt den i mer enn 12-16 timer) så får jeg mellomblødninger hvis det har gått over en måned siden min siste pillefrie uke. Da tar jeg bare en pillefri uke, så er alt tilbake til normalt.

Eneste jeg har å utsette er vel at sexlysten er vesentlig lavere enn den var før tror jeg.

Skrevet

Skal begynne på mikrogynon nå om ei ukes tid, og krysser fingra for at jeg verken får småblødninger eller andre bivirkninger. Har gått på Synfase nå, og har slitt mye med mellomblødninger, litt kvalme og humørsvingninger.

Skrevet

Jeg er halveis på mitt andre brett på Microgynon nå, og jeg må si jeg er fornøyd. Har ingen store problemer. Mulig litt vektøkning, men det tror jeg har mye med kosthold og trening å gjøre også. Større pupper (jippi! :fnise: ) og sexlysten er like stor som før, kanskje enda bedre til og med. :) Jeg har jo ikke gått på pillen lenge, men så langt har det gått bra. Jeg har ganske mye hodepine, men det har jeg blitt plaget med hele livet... Er ganske stresset for tiden, så reagerer overalt bare pga det. Hodepine, vond og oppblåst mage, stiv nakke og humørsvingninger. Tror ikke det har noe med p-pillene å gjøre. :)

Men som alle de andre sier, det er svært få som reagerer likt på pillene. Man må nesten prøve selv. Du kan jo snakke med lege/helsesøster og spørre hva h*n anbefaler. :)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Hei. Jeg har gått på Microgynon noen måneder nå, og jeg er kjempefornøyd.

Jeg har ikke fått noen negative bivirkninger av pillen, bortsett fra humørsvigniner de første ukene jeg gikk på pillen, men det forsvant etter hvert. Jeg har fått større rumpe og pupper av pillene, men dette syns jeg bare var veldig postitivt :)

I tillegg får jeg pillene gratis siden jeg er under 20år, men de koster til vanlig 100kr.

Jeg anbefaler Microgynon på det sterkeste:P

Gjest Raindrops
Skrevet

Jeg begynte på den for 7-8 dager siden, håper jeg går opp i vekt, for jeg er alt for tynn og klarer ikke legge på meg :fnise: Regner med at jeg ikke vil merke til noen bivirkninger enda.

• Liker 1
  • 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har gått på Microgynon i ca 2 år nå. Har ikke merket noe til bivirkninger. Mensen kommer på dagen, og varer kun 3-4 dager. Men i går fikk jeg plutselig mensen, midt i brettet. Det var fryktelig irriterende. Er jo bare to uker siden jeg hadde den sist. Håper det er et engangstilfelle.

Jeg skal uansett bytte til ceracette, som legen min anbefalte. Men ser at veldig mange misliker de. Håper jeg blir fornøyd....

Skrevet

Begynte på mikrogynon for 5 dager siden og det jeg merket rimelig umiddelbart er sulten. Enda jeg har spist det samme jeg alltid pleier, river og sliter sulten i magen og jeg er skikkelig oppblåst.

Byttet til mikrogynon etter å ha gått på synfase i ett og et halvt år, men syns jeg ble så nedstemt av synfase under mensenuka at jeg ønsket å prøve noe annet. Men denne sulten her takler jeg ikke i det hele tatt så her skal det byttes så snart som mulig tilbake.

Det var da søren at de kuttet ut trionetta/trinordiol - de fikk jeg ingen bivirkninger av.

(Cerazette og Yasmin har jeg også prøvd, men de blødde jeg hele tiden med og fikk masse kviser av :sur: )

• 1 måned senere...
Skrevet

Hm, det er litt rart siden jeg selv er 16 og gikk til helsestasjon og anbefalte de Microgynon for meg og jeg har aldri gått på p-piller før.

Jeg begynte på p-piller når jeg var 13 år og fikk anbefalt microgynon, men den gang så fikk jeg p-piller mot menstrausjonssmerter, og det hjalp.

Skrevet

noen med microgynon som røyker(med tanke på vektøkning og forstørrelse)

• 2 måneder senere...
Skrevet

Microgynon er en av p-pillene med størst innhold av hormoner, så legen min ble sjokket da hun fant ut at jeg gikk påde, hun mente de var altfor sterke for unge jenter. Hun skrev de bare ut til godt voksne damer som hadde gått på p-piller veldig lenge.

De på helsestasjonen pleier ofte å skrive ut disse pillene til unge.. Ogde på apotekesier at de er en av de pillene med minst hormoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...