Murf Skrevet 27. januar 2007 #181 Del Skrevet 27. januar 2007 Stikkontaktene har vi plugget barnesikring i, nå som finmotorikken starter å tra seg opp. Vår lille hamster elsker ledninger, og da er det greit å være føre var, tenkte jeg. Tenkte å flytte medisiner og vaskemidler opp fra gulvnivå til høyere opp i neste uke. Uvant å måtte tenke i perspektivet til en som er 10 cm over bakken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #182 Del Skrevet 27. januar 2007 Mulig jeg er rar, Murf, men medisiner på gulvnivå? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murf Skrevet 27. januar 2007 #183 Del Skrevet 27. januar 2007 Klønete skrevet Vi har en kurv med paracet, allergitabletter og antikvalmetabletter, og den ligger i nederste skuff i klesskapet. Minsten har stor glede av å tømme skuffene, så nå må jeg nok flytte kurven høyere opp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #184 Del Skrevet 27. januar 2007 Aha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 27. januar 2007 #185 Del Skrevet 27. januar 2007 Tips til noe som aktiverer småtasser i timesvis: Jeg fant fram min lille koffert som jeg hadde da jeg var liten, den er vel 40*25 og kanskje 13-14 cm høy. Ikke de "vanlige" barnekoffertene i rødt eller blått med blomster på, men en hardere type- Uansett, den holder Propellen aktivisert i timesvis her. Enten med å klatre opp på den og ligge på magen der og øve på å fly (eller er det svømmetak?) eller hun klatrer over og ned på andre siden for så å snu og gjøre det samme om og om igjen. Eller står med hendene på den og strake bein på gulvet ved sidenav, helt klar for å reise seg opp og gå hvert øyeblikk. Eller hun bare legger seg helt eller delvis oppå den for å hvile litt. En ny uåpnet bleiepakke kan også gjøre samme nytte hvis kofferten er et annet sted i huset. Her er et bilde av fly-varianten, med luftballong og Bråke-dyret på slep. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 27. januar 2007 Forfatter #186 Del Skrevet 27. januar 2007 FANTASTISK BILDE, Grooooooooooo! Jeg flirer meg skvett fordervet! Her i huset er limstift noe av det morsomste for tiden. Den kan spises på, jages, trilles, flires av, slås mot gulvet, jaktes på under en kommode etc etc etc... Men nå sover han søtt etter midnattspupp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 28. januar 2007 Forfatter #187 Del Skrevet 28. januar 2007 Da er dagen i gang, og vi venter på at fatter'n skal komme hjem fra døgnvakt. Småttis er litt sur og trøtt - ALLEREDE! Han har vært mer eller mindre våken siden halv sju, bare vridd seg og ikke villet ligge verken her eller der, så det er kanskje ikke så rart om han slokner snart. Men jeg må spise først, og det skal skje NUH! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 29. januar 2007 #188 Del Skrevet 29. januar 2007 Er så koselig å lese om alt som skjer hos dere! Lille F høres bare helt superherlig ut! Og snuppa til Grooo er jo bare helt suveren da Så skjønn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #189 Del Skrevet 29. januar 2007 Hei Skytte! Føler ikke helt at jeg oppdaterer dere på alt som skjer, men det er nå så! Nå har F fått tann nummer TRE! Den ble oppdaget av morfar. Oppmerksomme foreldre denne ungen har... I tillegg får han snart pass, for vi skal til Kiel med oldeforeldre i anledning gullbryllupet deres. Ikke verst! I dag var vi hos fotografen for å ta passbilde, og gullet var rett og slett et lite gull. Flink til å se rett frem, flink til å sitte stille, og flink til å ikke smile - for det er IKKE lov på passbilder. I utgangspunktet skal man ha munnen igjen på bilder også, men ærlig talt - det er bedre at han måper på bildet enn at det er en grøtskje foran munnen hans, det er nemlig eneste måten å få ham til å knipe igjen på! Ellers går det mye i trilleturer og sying. For Fs del går det mye i rundt-på-gulvet-rægging. I dag ble han utrolig frustrert da han havnet bak en stol og ikke klarte å komme ut igjen. Vanligvis kommer han seg helt fint ut fra hjørner, men ikke nå - trolig fordi han ikke skjønte at han ikke kunne gå rett frem gjennom en stol selv om han kunne SE gjennom sprinklene! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 29. januar 2007 #190 Del Skrevet 29. januar 2007 For en søting! :grine2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 30. januar 2007 #191 Del Skrevet 30. januar 2007 Propellen klarer å sette seg fast i et enslig bordben hun... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #192 Del Skrevet 31. januar 2007 Ånei. Føler meg helt lodott i hodet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 31. januar 2007 #193 Del Skrevet 31. januar 2007 Ånei. Føler meg helt lodott i hodet! Javel...?! :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 31. januar 2007 #194 Del Skrevet 31. januar 2007 Og mannen spør "skal hun lodottomeres?" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 1. februar 2007 #195 Del Skrevet 1. februar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #196 Del Skrevet 1. februar 2007 Lodott = influensatendenser. Heldigvis bedre i dag, men fremdeles stiv i nakken og litt dottete i ørene. Babysvømming i dag, kjempestas! Pappaen var også med, og han syntes det var enda morsommere enn F syntes (om mulig). Det triste er: BLEIEUTSLETT! Fy flate, stakkars liten. Han har fått diare, bæsjer mange ganger om dagen, får utslett av det, og hyler som besatt bare vi legger ham på stellebordet. Stakkars, stakkars liten. Jeg prøver å skifte hver gang han bæsjer, men det er ikke alltid jeg legger merke til det idet det skjer, og da er det jo ikke så godt å vite - han kan jo ikke ligge på stellebordet hele dagen, heller. (Det hører med til historien at jeg aldri klarer å lukte om han har bæsja!) Stakkars liten! I tillegg er han utrolig snørrete og hoster stygt (jada, pappaen sa det var greit å gå på svømming!) så jeg har litt vondt av ham om dagen. I dag ble det to timers bæring på ettermiddagen, mot normalt kanskje 20 minutter mens mor rydder. Først en times tid i sjalet for å rett og slett roe ham ned, så en liten kosestund på gulvet, og så en times tid på ryggen i mei tai mens mor ryddet. Jeg skjønner når han er lei av å sitte der, da begynner han nemlig å kaste lekene jeg gir ham. Har bare sløva på sofaen siden han la seg. Nå er det kanskje spisetid snart, tre timer siden sist! (For ham, altså...) Kjærsten er på jobb og jeg må sove alene med kalde tær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 1. februar 2007 #197 Del Skrevet 1. februar 2007 på deg og de kalde tærne dine. *fnis* Hilsen hoppedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 1. februar 2007 #198 Del Skrevet 1. februar 2007 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 3. februar 2007 #199 Del Skrevet 3. februar 2007 Håper formen er bra og at dere har en god helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 3. februar 2007 #200 Del Skrevet 3. februar 2007 Bleieutslett har vi hatt masse av. Både i sommer og nå de siste tre ukene. Det beste "trikset" vi har kommet fram til er å smøre med sink og inotyol eller annen seig krem annenhver gang ved bleieskift. Og som du sier såklart skifte så fort man merker det. Men her heller har det ikke luktet stort, og kommer lydløst... Skylle stumpen i vasken i steden for klut er også lurt, og MYE morsomere (tilogmed når man er febersyk og lei er det ok å bytte bleie om man får bade i vasken!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå