Lavalampe Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #281 Del Skrevet 10. mai 2007 Det er den fineste beskrivelsen av Oslo jeg har hørt, nesten så Oslomotstanderen Pi@ fikk lyst til å flytte . ← :rødme: Jeg har alltid vært litt forelska i Oslo, jeg. :rødme: :rødme: Bare kom, det er plass til deg også selv om magen er litt stor! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 10. mai 2007 #282 Del Skrevet 10. mai 2007 (endret) Så herlig å lese om F! :grine2: Tror du ikke jeg har blitt avhengig av minst to kopper pulver-nescafe-mokka etter at du ble Kaffedama? Hva skal jeg gjøre på jobb? Det blir litt dyrt i lengden, tror du det er sosialt akseptert å ha en boks med o-boy i hylla sammen med permer, CD-er og annet ræl som hoper seg opp? Er det sant? HAHAHA! Så bra!!!! :kaffe: :kaffe: :kaffe: :kaffe: :kaffe: Gleder meg til å flytte til Oslo igjen, ja, GLEDER meg til fire etasjer, parkeringsplasskaos, trikketuting og skrålete fester i bakgården når vi ENDELIG sover, gleder meg til sleipe sørpegater i november, gleder meg til å følge F til barnehagen og vinke hadet (ja, for det har han også begynt med!) og gleder meg til å lage barnerom. Gleder meg til å sykle til Huk i sommer, til å telte og slåss med myggen ved et vann i Nordmarka i august og til å skifte bleie blant blåbærlyng og maur, til kaffebarer og teite meglere på hvert hjørne, jeg gleder meg til og med NESTEN til å se igjen Deli De Luca! Eller nei, det gjør jeg visst egentlig ikke, når jeg kjenner godt etter. Men krydderurtene på Sultan savner jeg, og krokusene i Telthusbakken, kastanjetrærne i Sofienbergparken og endene på Kuba. Ja, og den litt oljeaktige lukten av varm asfalt som sandalene klikker mot. Så godt at du gleder deg så masse! Og jeg håper vi får være med til det vannet i Nordmarka i august. Vi må bare få oss et telt! Og kanskje sykkelsete til S? Endret 10. mai 2007 av kaffedama Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 10. mai 2007 Forfatter #283 Del Skrevet 10. mai 2007 Så godt at du gleder deg så masse! Og jeg håper vi får være med til det vannet i Nordmarka i august. Vi må bare få oss et telt! Og kanskje sykkelsete til S? ← Det er klart! Vi har jo to telt! Og så skal vi kjøpe sykkelhenger, og der er det vel vanligvis to seter, så da kan de sitte ved siden av hverandre og bølle. Å, SÅ KOSELIG! Nå skal vi ut og støvsuge bilen. Min feil. Jeg har gitt F bolle i bilsetet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 11. mai 2007 #284 Del Skrevet 11. mai 2007 WOW, så flink F er! Høres ut som det blir veldig bra å flytte til Oslo igjen! Ha en fin helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 11. mai 2007 #285 Del Skrevet 11. mai 2007 Merka i dag at jeg savna Oslo masse jeg og. Var der en tur i dag og kjente slik savne-savne-savne følelse hele tiden mens jeg vandret rundt i gatene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 14. mai 2007 Forfatter #286 Del Skrevet 14. mai 2007 Hei La Traviata og Grooo! Har vært hos frisøren i dag - HELT topp! Har funnet en frisør her i byen som er 1) KJEMPEFLINK (Norgesmester!) og 2) VELDIG HYGGELIG og 3) bæredame! Så nå må jeg reise hit igjen hver gang jeg skal klippe meg. Hun finner alltid på en kul sveis (nåja, "alltid" = de to gangene jeg har vært der) og jeg går hjem og tenker "HURRA, så bra det ble", i motsetning til "HJELP, jeg håper det vokser ut snart!" som jeg vanligvis tenker... Det gjør ikke noe at det er billigere å klippe seg her enn i Tigerstaden, heller! Det som IKKE er så moro, er at jeg har innsett at et år hjemme ikke akkurat gjør underverker med fasongen. Jeg har aldri vært spesielt opptatt av kropp og slanking, men vært fornøyd med kroppen min så lenge den har virket til det den skal. Vel. Nå tror jeg faktisk at jeg matcher høygravide meg vektmessig. Jeg la ikke på meg mer enn 9 kilo i svangerskapet, og da var jeg den vanlige meg med en diger mage. Nå har det sneket seg på mange kilo med godis, kake og kafemat, og de sitter overalt. Og jeg har ingen unnskyldning! Prøvde et par bukser fra før graviditeten, og jeg får dem IKKE på. Det gjorde jeg tre uker etter fødselen! Så nå skal jeg til pers - rett og slett fordi jeg ikke føler meg vel. Jeg har INGEN ambisjoner om å bli tynn - det er ikke meg - men jeg har ambisjoner om å kunne gå inn i en hvilken som helst klesbutikk og finne et plagg jeg liker og ikke måtte henge det tilbake fordi den største størrelsen ikke passer. Sånn! Nå har jeg skrevet det her! Da gjelds det litt mer! Og i dag klarte jeg å følge opp gårsdagens forsett, og unnlot å kjøpe bolle og kaffe mokka etter frisøren selv om jeg var kjempesulten. Kjøpte heller et rugbrød og dro hjem og spiste det! Jeg skal ikke bli fanatisk (det ville jeg aldri klare), men tenke at hver eneste gang jeg dropper en sjokolade eller annen usunn mat, eller går en tur, kommer det meg selv til gode. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 14. mai 2007 #287 Del Skrevet 14. mai 2007 Lykke til med prosjekt "bli deg selv" igjen! Jeg gikk Grete Roede for noen år siden, utskremt som "reporter" for KG og måtte skrive nettdagbok underveis. Det funka veldig bra! Gleder meg til sol&sommer og vi treffes igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 14. mai 2007 #288 Del Skrevet 14. mai 2007 Kaffe Mokka er farlig... Jeg har tenkt det samme som deg, det er kjedelig når den største størrelsen ikke passer. Jeg har også "komme inn i de gamle buksene mine"-prosjekt. Dvs komme inn i dem uten at det tyter ut på alle kanter. (For jeg kommer stort sett inn i dem, men det strammer ganske mye. ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #289 Del Skrevet 15. mai 2007 Jeg har forresten droppa "komme inn i de gamle buksene-prosjektet" - ikke selve prosjektet, men buksedelen av det. For de tre gamle buksene mine er ganske så utslitte - de skal få hvile i fred. Jeg gidder ikke flytte dem med meg selv om de har vært ganske digge. Den ene har ikke helt bra fasong, og den andre er kanskje litt for "yo" for meg. Satser på at en pulvermokka om dagen ikke tar knekken på prosjektet, men heller motiverer meg til å stå opp om morgenen. (Det er tross alt bedre enn to pulvermokka pluss en kafemokka pluss en sjokolademuffins. ) F er så søt nå, driver og vinker hele tiden! Helst med begge hender, sånn knipe-sammen-hånda-vinking. Og han skjønner godt hva det betyr, for hvis jeg spør ham om vi skal gå og om vi skal si hadet, så vinker han og sier "nananananana"! Og "nanananana" er vinkelyden, han sier det aldri ellers. Søtingen! I dag skal vi kanskje på fjelltur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #290 Del Skrevet 15. mai 2007 Lykke til med prosjekt "bli deg selv" igjen! Jeg gikk Grete Roede for noen år siden, utskremt som "reporter" for KG og måtte skrive nettdagbok underveis. Det funka veldig bra! Gleder meg til sol&sommer og vi treffes igjen! ← Lurt med kurs, da! Jeg TROR jeg skal fikse dette uten kurs, men med strengere selvdisiplin - det har jeg klart før. Blir kjekt å treffe dere! Og gøy å få fatene! Kaffe Mokka er farlig... Jeg har tenkt det samme som deg, det er kjedelig når den største størrelsen ikke passer. Jeg har også "komme inn i de gamle buksene mine"-prosjekt. Dvs komme inn i dem uten at det tyter ut på alle kanter. (For jeg kommer stort sett inn i dem, men det strammer ganske mye. ) ← Herlig, herlig, men farlig, farlig... c nbxz hilsen f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 15. mai 2007 Forfatter #291 Del Skrevet 15. mai 2007 Hjemme fra fjelltur! Og så har vi vært i byen igjen og levert en masse digitale bilder til kopiering. Gleder meg til å se dem! Har brukt mye tid de siste dagene på å velge ut bilder til album og ikke minst på å bearbeide dem. Det er ikke så mange røde øyne å se i utgangspunktet, heldigvis, siden jeg har ekstern blitz, men litt kontraster og fargejustering blir det alltids. Gleder meg til å se! Får litt sånn krampaktig trang til å gjøre ALT MULIG nå siste permisjonstiden. For eksempel male Fs kleskommode og en tallerkenhylle han skal ha til bøker. Får jeg gjort det når vi flytter og jeg begynner åj obbe igjen? Niks! MÅ skje nå! Så den står med ett strøk malt i garasjen. Skulle ta det andre i går kveld, men da regnet det sånn. Kanskje det blir bedre i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #292 Del Skrevet 19. mai 2007 Oi, KG har blitt ny. Fænsisjmænsi. Fin 17. mai. Fin dag i går. Kommode og tallerkenhylle ferdigmalt. MYE Å PAKKE. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 19. mai 2007 Forfatter #293 Del Skrevet 19. mai 2007 Wow! Veldig mye pakka ned i dag, vi har vært effektive! Nesten hele kjøkkenet er tatt, åtte esker står klare, men en del må vi jo ha, det er tross alt en uke igjen. Nå tar vi syrom og skibod, tenker jeg - poden er lånt bort til morfar & co, de ville veldig gjerne kose litt. Topp! Middag først, forresten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skytte Skrevet 20. mai 2007 #294 Del Skrevet 20. mai 2007 Hohoo!! Bra typisk at når jeg er i full gang med runden min så klikker forumet...grynt* Men nå fikk jg endelig skrevet i boka di!Og hjelpe meg,jeg kan ikke tro at dere er påtur å flytte hjem igjen,det ar jo nettopp vi skrev om hvordandet skulle bli å være borte fra Oslo et år... Et år er jammen meg ikke mye nå fortiden! Er så enig så enig med deg om at ikke alle dager er like lyserosa når man er mamma!De som sier noe annt lyver garantert Fine ting du sier om Oslo,jeg fikk faktisk lyst til å reise dit en tur...Men da måtte noen ha møtt meg på Gardemoen og fotfulgt meg døgnet rundt ellers hadde det gått galt kan jeg love!!Jeg er definitivt ingen storbyjente.. Har vært i Oslo bare to tre ganger...Men men,noen må holde distiktene igang Morsomt å høre om flinke F!Det er jammen meg mye som skjer i disse tider med våre søte små!S er hekta på hunden til mam og pap og sier "poff" hele tiden..HELE dagen til alt og alle Lykke til med flyttingen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #295 Del Skrevet 21. mai 2007 Okei! Nå går det på stumpene løs, jeg skulle aller helst flyttet I MORRA! LEI LEI LEI! Gi meg en travel kaosdag på jobb når som helst! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kaffedama Skrevet 21. mai 2007 #296 Del Skrevet 21. mai 2007 Okei! Nå går det på stumpene løs, jeg skulle aller helst flyttet I MORRA! LEI LEI LEI! Gi meg en travel kaosdag på jobb når som helst! Men det er sannelig ikke lenge igjen heller! HOLD UT!!! Kan F gå på egenhånd nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 21. mai 2007 Forfatter #297 Del Skrevet 21. mai 2007 Men det er sannelig ikke lenge igjen heller! HOLD UT!!! Kan F gå på egenhånd nå? Ja - noen skritt, men han løper ikke rundt, akkurat! Men han går gjerne 4-5 skritt, f.eks. fra TV-en til en stol i nærheten, eller fra den ene sofaen til den andre! *stolt* Ikke SÅÅÅÅÅ moro: han har begynt å kravle opp på stoler og bord - for eksempel ut fra tripptrappen og opp på spisebordet, og fra gulvet til lenestolen og videre opp på salongbordet... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 23. mai 2007 Forfatter #298 Del Skrevet 23. mai 2007 HURRA! Jeg er frisk igjen - etter tidenes magesjau! Fyttigrisen. Et hårdt, hårdt døgn er til endes. Ble kvalm i går klokka halv to presis, og det bare akselererte utover ettermiddagen. Spøy fem over fem, og deretter gikk det slag i slag. Med mannen på vakt! Heldigvis fikk jeg barnevakt, så jeg fikk ligge og spy og sove i fred... Barnevakten hjalp til med å legge F, jeg trengte bare amme - og så fikk jeg sove og spy videre... Heldigvis var det såpass bra da jeg ble vekket i natt av en sulten fyr at jeg ikke holdt på å begynne å grine, og deretter ble det bare bedre. Sliten i dag, men nå er jeg i relativt god form igjen. Vi ble bare et døgn forsinket med pakking! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 23. mai 2007 #299 Del Skrevet 23. mai 2007 Usj og fysj, magesjau er noe av det verste som fins! Godt du er bedre nå da Så FLINK F er som går litt selv nå!! Lykke til med flyttinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lavalampe Skrevet 25. mai 2007 Forfatter #300 Del Skrevet 25. mai 2007 Usj og fysj, magesjau er noe av det verste som fins! Godt du er bedre nå da Så FLINK F er som går litt selv nå!! Lykke til med flyttinga! Takk for det! Mannen fikk sjauen etter meg, stakkars! Dermed havna vi et godt døgn på pakkeetterskudd. Vi fikk heldigvis gjort ganske mye i går, så jeg er ikke så stressa for flyttinga lenger. Mannen har selvfølgelig vakt fra i ettermiddag til i morgen tidlig (Murphys lov om flyttelogistikk), men jeg får hjelp fra pappa og kona hans til å bære de siste tingene samt å vaske i ettermiddag/kveld. Siden huset skal pusses opp, slipper vi full nedvask, men vi må jo vaske oss ordentlig ut likevel. Vi er jo ikke de mest vaskeivrige sånn til vanlig. (Selv om jeg er relativt ryddig av meg.) I natt kommer svigerfar og svoger'n kjørende med flyttebil fra Oslo, og så reiser vi når vi har stappa inn i bilen. I morra! :legrine: :legrine: Men alt har sine sider - jeg kommer til å savne de kjempefine folka jeg har blitt kjent med her. Var og sa hadet til et par av dem i går, de er så bra jenter! Skulle gjerne tatt dem med meg. Det aller beste med å flytte, er jo å komme tilbake til de vennene vi flyttet FRA! Hurra! :legrine: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå