Gå til innhold

Lavastrøm


Lavalampe

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Oi, jeg har visst gått i hi, ja! :ler: Takk for påminnelsen! Jeg finnes jo, og henger litt på gravidforumet og kommer med kloke og bedrevitende råd til alle de førstegangsfødende. :hoho:

Vi har kjøpt hus! Flytter ikke så langt, heldigvis, rett utenfor ring 3. Og kan beholde barnehageplassen selv om det er ny bydel! Så nå går jeg og drømmer om innredning og syrom og urter i hagen. :fnis: Stort er det ikke, men mer enn nok for oss snart 4!

Ellers er jeg 23 uker i dag! Skulle gjerne sagt jeg var i storform, men det er jeg ikke - sliten og trøtt som før, og i tillegg har bekkenet streika helt. Klarer omtrent ikke gå, er megaanspent i muskulaturen rundt venstre lår. ARGH! Fikk heldigvis en hastetime hos legen i morra, håper på henvisning til fysioterapi.

Men det er jo sol i dag! :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med hus!!!! :hoppe:

... jeg skal innrømme at jeg så det på msn, og tenkte på å gratulere her i sta, men så visste jeg jo ikke hvor offisielt det var. ;) Men det var det altså - så bra!!! Når overtar dere? Og hvor stort og sånn!??!? Så stas!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Grattis med hus! Også i Oslo da!

Heia syrom! Etter vi fikk hus har jeg oppgradert til garn- og hobbyhylle, men mannen begynner å hinte om at jeg bør skaffe meg hobbykommode i stua så han har noe sted å legge strikketøyet mitt når han rydder på dagtid. (jobbsøkende mann anbefales. Kommer hjem til nyryddet hus og middag hver dag. Aaaah!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med hus! Flytter du i min og Kaffedamas retning, eller er det andre veien?

Kjipt med låsning i bekkenet, håper du blir bedre!

Og Murf, hjemmeværende mann er virkelig UNDERVURDERT! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med hus! Flytter du i min og Kaffedamas retning, eller er det andre veien?

Kjipt med låsning i bekkenet, håper du blir bedre!

Og Murf, hjemmeværende mann er virkelig UNDERVURDERT! :ler:

Det er den veien, ja, men bare fem busstopp hjemmefra! (hjemme being der vi bor nå, altså.)

Jeg vil også ha hjemmeværende mann! (Eller forresten - da må vi se langt etter huset... :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bare innom med en liten :klemmer: Håper formen er ok og at du greier deg videre.

På tide med et treff en lørdags formiddag? Så kan vi måle mager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

DER kom det aller første sparket på ribbeina - jeg har ventet på det, sist gang kom det i uke 29! Er 28+4 i dag. :babysmokk: For to uker siden virket det helt absurd at livmoren skulle være så høyt oppe at det kunne være mulig, men nå er det altså tilfelle. Tiden flyr!

Ellers er livet ganske bra for tiden - spennende ting å gjøre på jobb, sekstimersdag pga 25% sykmelding gjør det mulig å fungere bra BÅDE på jobb og hjemme (selv om jeg fortsatt blir sliten som en utbrukt oppvaskklut med en gang det er noe ekstra) og det er SOL og kanskje vår snart.

I tillegg har det vært mye festing (!) i det siste - ting har en tendens til å hope seg opp - og det betyr godt samvær med gode venner og gode muligheter til å observere fulle folk fra et edruelig standpunkt. Morsomt. :ler:

Og poden er så søt at jeg er helt forelska! Tror han blir en super storebror.

Vi driver og selger leilighet - visning neste helg, og jeg er kjempespent på hvordan budrunden og salget går. Vi vil helst ha litt over takst for å ha noe å gå på, men vi klarer oss greit med takst eller femti tusen under. Uansett, dette bestemmer ikke vi, og det er skummelt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med salg av leilighet, men det er som du sier, man får ikke gjort så mye fra eller til når det gjelder pris. Bortsett fra å rydde og vaske da... Er så glad vi er ferdige med det der! Gled deg!

Her sparkes det godt også. I dag på jobb lurte jeg på om noen skulle kommentere det, hele magen bølget! Det begynner å bli bra trøkk i sparkene også. Haleluja, hvordan skal dette gå? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med visninger og vask og alt som følger med! På radioen idag avlyste de boligkrisa, prisene har økt de siste to månedene på landsbasis. Så kanskje over takst?

*sette griller i hodet*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Kjenner til det å være forelsket i en liten guttekropp :hjerter:

Hvordan gikk det med leilighetssalget???

God søndag, her er det nydelig vær!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fått solgt? Og tror forresten vi snart må treffes for å måle mager! Når går du ut i permisjon? :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heia!

Ikke noe salg foreløpig, vi har bare fått ett bud som var godt under det vi var villige til å akseptere - og da har vi ikke forventninger om å selge over takst! Mao et skambud som megleren bare ristet på hodet over. Vel, vi venter noen uker nå og prøver på nytt, vi har heldigvis ikke fryktelig dårlig tid!

Imax - magemåling hadde vært bra! :fnise: Jeg skal jobbe ut april, du går kanskje ut i perm noen dager før meg?

Påsken har vært fin så langt - først hjemmehelg i palmehelgen, med fint og varmt vårvær, så var vi i byen og fikset diverse saker og ting på mandagen før vi bega oss til fjells sammen med svigers på tirsdag. Mannen og jeg kom hjem fredag kveld, mens poden ble igjen på fjellet hos besteforeldrene. Mannen har jobbet vakt hele helgen og skal gjøre det i morgen også, mens jeg trengte å slappe av litt og føle at jeg fikk litt orden på hus og hjem (både nytt og gammelt) før en ny arbeidsuke satte i gang.

Merker at magen vokser - har begynt å bli mer kvalm igjen, og tror det først og fremst kommer av at magen er blitt så stor at den presser på. Blir nemlig mest kvalm når jeg skal ta av og på sko. Spøy tre dager på rad tidligere i påsken, men de siste dagene har vært veldig bra, heldigvis. I forrige svangerskap trodde ikke mannen på at jeg var særlig plagsomt kvalm, denne gangen uttaler han stadig at jeg nok har vært en del mer plaget av kvalme enn gjennomsnittet. Kan det ha noe med å gjøre at forrige gang bodde vi hver for oss nesten hele tiden, siden han jobbet og hadde hybel i en annen by? :fnise: Jeg har vært mer kvalm denne gangen, men ikke SÅ mye mer kvalm som han vil ha det til. Hehe.

Ellers kan den stolte mor melde om at den vordende storebror går på ski på egen hånd i en alder av straks 21 mnd! Det er morsomst å gå uten å holde noen i hendene, og morsomst å gå mens han drar akebrettet etter seg, dinglende i den lille snora. Spør ikke meg hvorfor han helst vil gjøre begge deler på en gang, men særlig faren er i alle fall strålende fornøyd med å ha fått en sønn som ser ut til å digge de to tingene han selv liker best å holde på med: Bade og gå på ski (om enn ikke samtidig...)

Og fremdriften på oppussing i det nye huset er neimen ikke verst. Badefirmaet har nå revet hele badet og varmtvannstanken i gangen oppe, satt inn varmtvannstank i kjelleren, lagt om noen rør som går fra badet i 2. etasje gjennom kjøkkenskapene i 1. etasje til kjelleren, lagt plater på veggene på badet og støpt gulv. Og så begynte de onsdag før påske? Jeg håper denne fine fremdriften fortsetter, i så fall blir de ferdige i god tid før fristen vi har avtalt i slutten av april. Selv om det blir dyrt, er vi kjempefornøyde med valg av firma. Jeg liker når håndverkere gjeter meg, ikke omvendt. :ler:

Dessuten var det veldig betryggende at treverket som lå under og bak det gamle badet, var knusktørt og helt fritt for råte og dyr. Vi hadde fryktet at det kunne være noe fukt, siden det sto i taksten at det var målt fukt der - og badet var ikke akkurat nyoppusset. (Veggene var det i alle fall ikke gjort noe annet enn maling med siden byggeåret 1959/60, det er mulig de hadde skiftet ut porselenet og linoleumen på gulvet!) Kult blir det i alle fall - med knallrøde knappefliser (runde mosaikkfliser) på gulvet! Selv om det blir lite, får vi plass til badekar, vegghengt toalett og vask med underskap. Ja, det var vel det. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann!

Fortsatt ikke noe salg, men heller ingen visninger siden sist jeg skrev, så særlig mystisk er det neppe. Det blir en ny runde til helgen, hvis megleren ikke har glemt oss, så får vi se hva som skjer.

Ellers skrider arbeidet i rekkehuset fremover. Nå er stuene helsparklet og tapetsert med fiberduk, samt at den ene har fått to strøk og er ferdig. Barnerommet er ferdigmalt (med unntak av listene) og på badet har de begynt på flisene. Gulvsliping er bestilt og det ser faktisk ut til at vi blir ferdige i begynnelsen av mai som planlagt, så sannsynligvis får vi flyttet inn sånn omtrentlig to uker før termin. Det er da i god tid, er det ikke? :ler:

Har blitt 50% sykmeldt de siste fire ukene før permisjonsstart, og det kjennes riktig og godt selv om det har krevd noen runder med meg selv å be legen om det. Jeg fatter ikke at det skal være mulig å ha såpass mye nederlagsfølelse for ikke å fikse alt mulig over en såpass kort periode. Vel - nå har det sunket inn, og jeg innrømmer at jeg synes det er deilig. :)

Nå er mannen på jobb og poden i seng, og jeg skal i grunn legge meg tidlig. Kanskje før halv elleve kan være et bra mål?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...