Gå til innhold

Lavastrøm

Lavalampe

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Håper været blir bedre i morra så dere kommer dere ut! :)

Synd jeg allerede har kjøpt gave til bøtteknotten, hvis ikke skulle han fått en kjempetøff rosa t-skjorte fra "liten og tøff". (Tror forresten den var utsolgt, så den ikke da jeg var innom der tidligere denne uka. :klø:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er HER du gjemmer deg! :sjarmor: Noen tips på stoffbutikker på nettet, lavalavalava?

PS!

Kommer gjerne innom og smaker litt hjemmebakst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

SÅ mye besøk! Og jeg som planla en low-key-dagbok! (Derfor ingen link i signaturen...)

Pi@: :kyss:

miiip: Ja, i morra MÅ vi ut! Satser på en tur på posten for å poste div julegaver. Synd med den t-skjorta. :hoho: Han liker forresten oransj også, matsmekka er oransj og den er UTROLIG INTERESSANT (mye mer enn grøten.)

Imax: Ja, opptil flere!

www.ciaspalette.com

www.fabric.com

www.ladybuttonfabrics.com

www.reprodepot.com

La Traviata: :klem: til deg og!

Mystisk kveld. F var STUPTRØTT klokka seks, da hadde han grått i en time omtrent (med mindre vi bar ham, da var han stille, men ikke blid.) Så hva annet kunne vi gjøre enn å legge ham? Han sov fra halv sju til åtte og var SMØRBLID da han våknet. Så smørblid at han lå i tre kvarter og lekte med en limstift på gulvet mens jeg sydde. :overrasket: Hva skjer? Greit at limstifter er morsomme fordi de kan rulle, men TRE KVARTER? Jeg passet på å skryte masse av ham underveis og være blid og glad så han skulle forstå at dette må han gjerne fortsette med. :ler:

Og nå sovnet han ikke igjen før halv elleve. :overrasket: Håper han sover lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en natt. :Gjesp::sjokkbla: Sånn kan det ikke være hver natt. :riste: Da kommer jeg til å gå helt i frø.

Han la seg altså halv elleve. Våkna halv tolv, fikk smokk. Våkna tolv og spiste til halv ett. Våkna kvart på to. Våkna kvart over tre. Etter det ga jeg opp å se på klokka, men han må ha våknet minst en gang i timen. JEG ER SÅ TRØTT.

Prøvde smokk. Han slo vekk hendene mine i raseri. Prøvde koseklut. Han rev den vekk og hylte. Prøvde å synge. Han sprellet som om han skulle ha en orm på innsiden. Ga etter og la ham i senga. Han spiste litt. Og sovnet. Men våknet igjen etter en time, sutret, ville ikke ta puppen, jeg lurte ham til å spise på andre siden osv osv osv. HELDIGVIS holdt han ut helt til ni før han våknet sånn på ordentlig. Trenger jeg gjenta at jeg er trøtt?

Plan for dagen:

- Legge sammen klær

- Pakke inn de siste julegavene

- Poste julegaver

- Klippe opp papp som julekortbildet skal limes på

- Kopiere kalenderbilder til oldeforeldre (timefoto?)

- Rydde på stuebordet (hvordan ble det plutselig så bomba?)

- Lage kanelstangstjerne til vinduet

Han har sovnet nå. Det virker som om han har helt lagt om døgnrytmen etter at vi var på tur. Han har pleid å sove formiddagslur ca halvannen time etter at vi sto opp, men nå er det nærmere tre timer siden, og han har akkurat sovnet. Han har rett og slett ikke virket trøtt tidligere! Jeg får prøve å gjøre unna det som skal gjøres, og så tar vi turen ut når han våkner. Det er heldigvis ikke like voldsomt vær i dag, men fint kan det vel ikke anklages for å være. Høljregn og litt vind, men vi slipper da storm og tordenvær. Det tordnet skikkelig i natt også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først en :klem: til en trøtt Lava...

...så kjipt at ormen var en skikkelig orm i natt :Nikke:. Håper inderlig at han lar mamman sove i natt. Om ikke kan vel pappan ta en tørn (skriver hun som sjelden vekker pappan så han kan ta sin økt :roll:).

Du, driver med en MT-bestilling nå og lurer på om du har noen glupe ideer til sovehette... Ikke sikkert hun vil ha det, men sånn i tilfelle rottefelle. Synes så mange er mindre fine *fnis*.

Nå skal jeg tråle stoffbutikker på nett. Hvor mye kan jeg bestille for om jeg ønsker å slippe toll osv?

GOD HELG!!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...så kjipt at ormen var en skikkelig orm i natt :Nikke:.  Håper inderlig at han lar mamman sove i natt.  Om ikke kan vel pappan ta en tørn (skriver hun som sjelden vekker pappan så han kan ta sin økt :roll:). 

Aahh... Det var det, da. I helgene prøver jeg å få ham til å stå opp med ham, i alle fall, men til vanlig står han opp ti på halv sju, og da har jeg ikke hjerte til å vekke ham om natta.

Du, driver med en MT-bestilling nå og lurer på om du har noen glupe ideer til sovehette...  Ikke sikkert hun vil ha det, men sånn i tilfelle rottefelle.  Synes så mange er mindre fine *fnis*.

Vel, tja, jeg har laget et patent som jeg synes funker ganske bra! Kan sende deg bilder! Ikke sikkert du synes den er veldig fin, da. Hehe.

Nå skal jeg tråle stoffbutikker på nett.  Hvor mye kan jeg bestille for om jeg ønsker å slippe toll osv?

Jeg bruker å bestille for akkurat under 30 dollar. Det er 200 kroner som er tollgrensen, så om du holder deg under det, så går det greit! Portoen kommer etter min erfaring i tillegg, altså behøver du ikke tenke på at portoen skal inngå i de 200.

Litt avhengig av pris får jeg ca 3-4 yards til den prisen! Ingen sak å bestille fra utlandet når det BÅDE er kulere OG billigere stoffer... :hoppe: Hvor bestilte du fra sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fysj for en natt du har hatt! Håper det bedrer seg, det er vanskelig å orke noe på dagen når natta er kjip.

God jul! Nå stikker jeg sørover til grønn jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper at kommende natt blir bedre. Kan jo høres ut som enten tenner på gang eller mer sulten, eller evt begge? :klø: Du finner nok ut av det! :)

Savner deg her sørpå! :grine: Da jeg var i ditt nabolag her om dagen tenkte jeg å sende melding og høre om du ville henge på kafé, men så kom jeg på at du ikke var der... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murfimurf: GOD JUL! Grønn jul er tross alt bedre enn grå jul.

miiip: :grine: Skulle gjerne vært med og tatt en mokka og skravlet og flirt med Sigurd! Vi får ta det igjen til sommeren. Bare at da jobber vi jo. :grine: Men jeg gleder meg til å ha juni i Oslo, juni er en fantastisk tid i hovedstaden. :hoppe: Grønt overalt og yrende liv og stort sett fint vær!

Jeg vil vel si at denne natta har vært bedre, selv om F har våknet like ofte. Det hadde nok med min instilling å gjøre. Jeg prøver å tenke at det er sånn det er nå, han trenger meg, og det må jeg bare tilpasse meg til. Da gikk det greiere enn når jeg så på klokka og ble fortvilt fordi det bare var en time siden sist...

Tror det skyldes at han er forkjøla (fremdeles! Han har vært det i ukesvis!) og at det muligens er tenner på gang. (Men det har jeg sagt i to måneder. :Hehe: )

I dag har pappan vakt og er borte fra i dag tidlig til i morgen tidlig - og når han kommer hjem, må han sove, så nå blir det MYE F-og-mamma-tid! Vi skal til pappa og spise risengrynsgrøt i ettermiddag, og før det må vi på postkontoret og poste en del gaver som må frem i tide til jul.

Akkurat nå sover englebarnet. Vi måtte RASKT ut og trille etter at vi hadde tatt et langt bad sammen etter at vi sto opp, for han ble plutselig så innmari trøtt og sur. Ville ikke ha puppen engang! Kastet i meg to brødskiver, puttet ham i vogna, og trillet ut. Han sovnet før vi hadde nådd postkassestativet... :hoho: Dermed ble det 15 min trilling, og så gikk jeg inn igjen. Har nå kula'n med julebrus og data, og nå skal jeg pakke inn gavene som skal postes.

So long!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gir meg ende over.

To timer og tre kvarter siden han slokna, og han sover fortsatt?

Mye lenger enn han har sovet i strekk i løpet av natta. Tror jeg må gå og forsikre meg om at fyren er i live fortsatt... :sjenert:

(Stor fordel: Har fått gjort ALT jeg planla! Og mere til!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har faktisk sovet så lenge at jeg på ingen måte kan rekke innleveringsfristen på postkontoret om ni minutter. :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppa, enda et symaskinspm...

Skal applikere nå for første gang med den nye maskinen og undertråen bare hoper seg opp og overtråden er slapp i stingene...What to do?

Thanx :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Who, me?

Symaskiner er rare dyr. Akkurat støver min ned, mens den egentlig burde sydd stuegardiner. Æsj.

Tre dager igjen å ordne ting på før jul.

I morgen blir det tur til byen for å kjøpe kjøtt og vin!

Og juletre?

Sendte av gårde 20 julekort i dag! :hoppe: Bare noen få igjen. Håper de kommer frem i tide. Bittelitt treig... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen jobber i natt - og det gjør jammen jeg også.

Jeg har:

- Montert bord

- Ryddet i boden

- Ryddet på arbeidsrommet (som også er gjesterom og vil bli brukt i julen)

- Sortert den enorme, viltvoksende haugen med papirer på kjøkkenet

- Lagt sammen en klesvask og satt på en ny

- Tatt ut av oppvaskmaskinen

- Ammet to ganger etter leggetid, stappet inn smokken en gang

- Båret opp lekegrinda som vi kjøpte i dag, til stua

Det eneste jeg SKAL gjøre som jeg ikke har gjort, er å sjekke duklengde og bestemme hvilken duk vi skal ha på julaften, så jeg kan stryke den i god tid, samt å bære ned og ut papirbosset. (En svær pappeske!)

gjøre før jul:

- Handle julemiddag (torsdag)

- Sy stuegardiner ( torsdag)

- Handle juleblomster (torsdag)

- Handle juletre (torsdag)

- Sy juletreteppe (fortalte til mannen i går at jeg hadde kjøpt stoff til juletreteppe. Han kunne ikke skjønne hvorfor i huleste vi skulle dekke til juletreet med et TEPPE?)(torsdag)

- Skaffe dyner til svigers (fra mamma)(fredag)

- Støvsuge alle gulv (fredag)

- Vaske bad, stue og kjøkken (fredag)

- Bære inn ved (fredag)

- Pynte (lørdag)

- Handle den siste maten (lørdag)

Endret av Lavalampe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...