Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på julegave til ?


snøfnugg

Anbefalte innlegg

Svarer i år også jeg... blitt singel siden sist, så da er det jammen meg litt færre mennesker å kjøpe til.

Familie: 500 til en person, 150 til en annen

Venner: 500 til bestevenninne, 200 til tre andre venninner.

Så blir det ofte litt mer enn jeg hadde tenkt i utgangspunktet, for plutselig så finner jeg noe som er perfekt bortsett fra prisen, eller så finner jeg ingenting og griper til dyre nødløsninger ;)

Men det ser ut til at jeg kan klare å holde meg under 2500 da, og det er jeg fornøyd med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er bare 16 så jeg får penger av mamma ennå (+ stipend);

Mamma; Baker noe + servietter/lys (noe hun trenger)

Mormor; Baker noe + servietter/lys

Søster 1; 300

Søster 2; 150 (har lite kontakt)

Bror; 150 (lite kontakt)

Venninner (4); 100/150

Kompiser (2); 150/200

Barnet til en kompis; 100/150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nissekona

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk gidder å kjøpe så mye, det er som å bruke fra sin egen lomme. Tenk om man betaler masse for å få mindre eller dårlig tilbake. Jeg synes det allereste viktigste er at familien er samlet, eller at du koser deg i julen.

Jeg bruker kr 150 kr til søsken

400 kr til mamma og pappa

ellers litt til onkel, bestemor.

Vi venner bruker ikke å kjøpe til hverandre, fordi vi går ut og spiser sammen og koser oss. Det er et verdt vennskap! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤bella¤
Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor folk gidder å kjøpe så mye, det er som å bruke fra sin egen lomme. Tenk om man betaler masse for å få mindre eller dårlig tilbake. Jeg synes det allereste viktigste er at familien er samlet, eller at du koser deg i julen.

Jeg gir ikke for å få tilbake, jeg gir fordi jeg elsker å gi bort gaver jeg vet folk blir glade for.

Om jeg gir gave til min søster for 800kr og får for 150 kr tilbake spiller da ingen rolle.

Den største gleden man kan ha, er å gjøre andre glad ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...