Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på julegave til ?


snøfnugg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Madam Felle

Barn: 500-1000

foreldre: 300-500

søsken: 300

Min mann: Vi kjøper til begge fra begge ( i år ble det stort telt)

niese på min side: 300

nevøer og niese på hans side: 200 ( enighet mellom foreldre)

Venninne: 300

sønn til venninne: 200

Endret av Madam Felle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn: De får som regel noe de trenger. Om det er nytt skiutstyr, kan det bli noen tusen, om det er fotballsko, ender vi rundt 500. I år blir det ganske dyre gaver, de har vokst og trenger nytt vinterutstyr. Det er ting de trenger, og det er fint å kunne gi det til jul.

Foreldre: Pleier å kjøpe noe jeg syns passer til dem. Rundt 500 til hver tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre og søsken: rundt 400,-. Det kommer litt an på hva de ønsker seg og hva jeg finner.

Sambo: rundt 1000,- tenker jeg. Der er det også litt avhengig av hva den "perfekte" gaven av året er.

Venner og besteforeldre: ca 200.

Jeg er egentlig ikke så opptatt av priser, så det er bare litt veiledende!

Endret av brumma*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig mye. Vi ser på julen som noe nokså ordinært, der det viktige er å være sammen med familie og venner. Jeg bruker penger på reiser, klær, hus, bil og studielån, ikke gaver. Men klart, litt blir det jo i gaver i løpet av et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ballerina
Hvor mye penger bruker du på julegave til

(-hvis du har en da :-) )

-Barn?

-Mor & far?

-din kjære?

Mamma og pappa pleier å få alt fra 200 og oppover... når man er student så har man ikke råd til sååå mye ;) Men pleier ikke være så opptatt av pris og sånn sålenge jeg finner noe jeg vet de vil like :) Min forlovede pleier å få for sånn ca. en tusenlapp, men i år skal ha få ipod, så da blir det jo endel mer! Det også har litt med ønsker å gjøre... Når det gjelder min søster, så pleier hun å få altfor mye! Hun er 11 år yngre enn meg, så da sier det seg litt selv at jeg skjemmer henne altfor mye bort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I min familie er vi veldig mange, så det blir ikke så store gaver til hver. Jeg og mannen min har tilsammen 13 søsken og alle har barn så tilsammen har vi ca 60 julegaver å gi.

Til min elskede bruker jeg alt fra 1000,- til 2000,-

Rundt 1000,- til hver unge

Til søsken ca 100,-

til alle tantebarna ca 100,-

bruker vel ca 7000-9000,- i julegaver, herregud det er mye penger altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I min familie er vi veldig mange, så det blir ikke så store gaver til hver. Jeg og mannen min har tilsammen 13 søsken og alle har barn så tilsammen har vi ca 60 julegaver å gi.

Til min elskede bruker jeg alt fra 1000,- til 2000,-

Rundt 1000,- til hver unge

Til søsken ca 100,-

til alle tantebarna ca 100,-

bruker vel ca 7000-9000,- i julegaver, herregud det er mye penger altså!!

60???? :overrasket::overrasket::overrasket:

vi har 23 og d syntes jeg var mange...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma og pappa: 400 kr tilsammen.

Bestefar: Rundt 200 kr.

Bestevenninner: For rundt 200 kr hver.

Hemmelig venn på annet forum: 75 kr.

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet faktisk ikke. I min familie kjøper vi søsken felles gaver, og siden jeg bor så langt unna at det er lite praktisk at jeg skal kjøpe inn gavene på de få dagene jeg er der før julaften, så er det søsteren min og broren min som tar seg av det meste, dermed får jeg ikke med meg alle prisene. Jeg bare betaler julegavegjeld til den av dem som kjøper gavene ;)

Men til venninner og slikt blir det på rundt 75-100kr, litt avhengig av økonomien min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sambo: 2000-4000 (avhenger av hva man finner)

Mor: ca 500

Venninner: ca 200 (til og fra, avhenger på hva man finner)

Ingen barn, men barnet til bestevenninne får gjerne til 300-400...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn: ca 1000 - 2000 til hvert av barna (det blir da noe de trenger)

Foreldre: ca 500

Søsken: ca 100 - 150

Nieser/ nevøer under 18 år: ca 100 - 150

Samboer og jeg kjøper ikke julegaver til hverandre. Vi kjøper heller noe sammen til oss som vi trenger eller ønsker oss.

Bestemor: ca 100 - 150

Endret av c",)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Fruktfat
Hvor mye penger bruker du på julegave til

(-hvis du har en da :-) )

-Barn?

-Mor & far?

-din kjære?

foreldre: ca 200,- til hver

søsken: 200,- til hver

samboer: ca 2000,- (noen ganger (oftest?) mer)

tante: ca 100,-

mormor&bestefar: ca 100,-

venninner: 200-300

til familien spleiser jeg sammen med mine søsken.

Endret av Fruktfat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir for 1000 til sambo, og kanskje 300 til hver av foreldre og nære venner. Øvrig familie og bekjentskaper gir jeg ikke til, men sender julekort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi har ikke barn.

Til både foreldre, søsken, søskens partnere og våre tre nieser/nevøer har vi grenser på 400,- per person. Til barna har vi dessuten bestemt oss for at i år skal det bare være EN pakke fra oss (altså heller en stor enn mange små) for å unngå litt av pakke-åpne-hysteriet. Til besteforeldrene blir det 2-300,- per person, og med venner tar vi en vennemiddag i romjula i stede for å gi gaver til alle.

Til hverandre har vi i år blitt enige om en grense på 500,- fordi vi i tillegg kommer til å kjøpe oss skikkelig lydanlegg til hjemmekinoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie

Litt over 1000 til kjæreste.

Ca 500 kroner til foreldre og søsken

Ca 150 til andre (venninner, besteforeldre og slikt)

Ble litt under 3500 tilsammen. Synes det er ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt faktisk opp et lite budsjett i stad:

Søstre og svogere: 300,- til hvert par

Foreldre (skilt): 300,- til hvert par

Nevøer (4): 300,- til hver

Det er det jeg har på min side av familien. På hans side gir vi en gave til hver person, altså ikke par gaver. Regner med der:

Far: 300,-

Stemor: 300,-

Bror: 500,-

Besteforeldre: 300,-

Hvor mye jeg bruker på sambos gave vil avhenge av hva jeg finner. Pleier å ende på et par tusen.

Stesønnen min får gave til ca 1000 av meg. Sambo og jeg har pleid å kjøpe en gave hver, men dette har begynt å gli litt ut. Blir heller til at vi kjøper flere gaver og gavene blir fra oss begge. Han får stort sett noe han trenger eller ønsker seg.

Dette budsjettet er ca likt som det har vært tidligere, men siden jeg nå ikke er student lenger, vil jeg kanskje overraske sambo med noe ekstra fint i år :) Bare det å finne på noe da. :ler:

Skal forresten ikke kjøpe gave til venninner.. Tar heller en middag med den ene gjengen (flere som fortsatt er blakke studenter) og de "gamle" studievenninnene mine og jeg skal bestille oss en storby ferie nå!!!

Lykke til med handelen!

Endret av Lourdes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma, pappa og søs får gaver til drøye 500,- hver. Kjæresten og jeg har tenkt å spleise på bærbar pc i stedet for julegaver, men jeg tenkte å kanskje kjøpe en liten gave til et par hundre kroner om jeg finner noe.

Tante og kusiner får gaver for ca 100,- hver. Til mine to venninner med barn gir jeg gave til både mor og barn, så da har jeg prøvd å begrense prisen, blir vel ca 600,- totalt tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...