Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på julegave til ?


snøfnugg

Anbefalte innlegg

Mann: 1000,- ++ (i år ble det 3500,- :sjenert: )

Søsken: 5-600,-

Foreldre: 500,- (i år ble det brudebilder til 1800,-/stk.)

Besteforeldre: 1-200,-

Venninner: 150,-

Tantebarn: 400,-

Barn til bestevenninne: 2-300,-

I år ble det ekstra mye på julegaver. Når min kjære har kjøpt til meg har vi vel brukt 13.000,- totalt. :overrasket: Regnet akkurat over her... :overrasket: Huff - det er mye penger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Just-Me*

samboeren: 1500 + - (kommer ann på hva han trenger, ønsker seg) i år ble det gaver til ham for nesten 4000.... (litt bursdagsgave inkludert da)

Barna: 1000 + - ( er det noe nødvendig de trenger kan det gjerne koste mer, variere fra år til år)

Foreldre: 300-500

søsken: ca200

nieser, nevøer: ca200

venner: 100-200 (mere symbolske smågaver)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Malen" er 500 til søsken og foreldre, 1000 til hverandre. I år i alle fall, denne reviderer vi forsåvidt hvert år (men har beholdt denne fra i fjor)

Vi regner ikke "på øret" akkurat, noen prosenters avvik blir det lett, det handelr om å finne rett gave mer enn rett pris.

Mine foreldre er litt uten om denne, der kjøper jeg nemlig fortsatt gave felles med min bror (planer om å slutte med det snart, vi er voksne og har ulik økonomi, og ingen av oss vil foreslå for høye beløp av hensyn til den andre) men de får litt andre ting utenom i år, gunnet sørgelige omstendigheter i familien bir ikke denne julen helt "vanlig" uansett, så omtanke i romjula er mer verd enn hva som ligger under treet på julaften.

Neste år skal mamma dessuten etter planen får en gave som ikke kan settes pris på, den er bokstavelig talt betalt med blod og omtanke. (Jeg skal lage en uro med glassengler, av engler jeg samler som "gave" fra blodbanken, må bare samle litt lenger for at det skal bli nok, håper de fortsetter å ha dem, for jeg har ikke funnet dem i butikken...) Dette er altså en gave jeg har "spart" til i nesten to år innen hun får den, spesielt til henne fordi hun er så glad i engler, og pappa dessverre knuste engleuroen deres i fjor. Noe slikt kan man rett og slett ikke sette en pris på, men det er en ypperlig anledning til å slutte å gi julegaver sammen med min bror da :) (Men jeg må ærlig innrømme at det er LETT å gi gaver sammen med ham, for han bor i samme by som dem, så han kjøper og jeg betaler halvparten ER jo lettere for meg...)

Barn har vi ikke, og når vi engang i fremtiden får det (håper jeg jo på sikt) vil økonomine endres (og antallet gaver øke) og "malen" vil sikkert bli revidert igjen.

Endret av Malama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sluttet å gi gaver til voksne i min familie. Men i år kom jeg over noe som vil passe til mamma og noe som jeg vet broren vil like. Til sammen kostet disse to tingene 350 kr. Pappa får ikke noe, for jeg fant ingenting.

Til samboeren sin familie blir det ca 500 til hans foreldre og 500 til hans søster og hennes mann.

Det blir også ca 500 til hans søsters datter. Hun har bursdag i romjulen, så hun får to gaver og hun er 4 år.

Til samboeren bruker gaven å koste alt mellom 200 til 1000. 1000 er maks grensa egentlig, men hvis jeg finner den perfekte gaven som koster mer, så kjøper jeg den.

I år koster hans gave 1100 kr.

Vi gir ikke gaver til noen andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år ble det:

Mann-1700

Barn-1300 på hver

Tantebarn-350 på hver

Vi voksne ellers i familien har sluttet med gaver til hverandre til jul. :)

Ellers blir det noen smågaver til barnas venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig men sånn ca

Foreldre : mellom 500-800 kr

Barn har ingen barn men tanteunger. De får for mellom 300 og 500 kr-

Mannen: mellom 1500-3000 kr. Veldig vanskelig å si.

Bruker vell et sted rundt 8000 kr på julegaver :overrasket: Og omtrent det samme på meg selv :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi handlet ferdig så nå ser jeg hva vi har brukt...

Foreldre 1000

Svigerforeldre 2500

Svoger 600

Svigerinne 500

Niese 600

Mannen 9500

Han til meg 12000

Venner (ca 200 pr vennepar/venn)

Onkel og tante 200

Vi har egentlig ikke så mange å kjøpe til av venner og familie, bare de nærmeste. Men vi bruker jo mye på oss selv og familie.

I min familie så er det ikke vanlig å bruke masse penger på julegaver til de voksne. Men i familien til mannen min bruker man mye penger på julen. Det er jo hyggelig å få flotte ting, jeg klager ikke, men det er vanskelig å finne "drømmegaven" til mannen hvert år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Var mange som bruker massse penger på sin kjære.

Ligger på ca. 400-600 til mine søsken og foreldre.

Ca. 300-450 til hans mor og søsken (avtalt på førehand).

I år ønska ikkje syster hans gave pga. dei sliter

økonomisk og ville heller sende/få julekort.

Ligger ca. rundt det same til sambuaren tenker eg...300-600kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldre: 400 kr til hvert foreldrepar

Søsken: 200 kr til hver

mann: fra 1000 kr og oppover (kommer jo ann på hva han ønsker seg for hvert år)

Venninne: ca.150 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye penger bruker du på julegave til

(-hvis du har en da :-) )

-Barn?

-Mor & far?

-din kjære?

Det ble dyre gaver til barna i år, ca. kr. 4000 på hver (har to), men vanligvis ligger det på ca. kr. 1500 pr. barn. Mor og far, 5-600 pr. pers., min kjære fikk for ca kr. 800 i år, men vi har bare vært sammen i 6 uker. Normalt sett har jeg brukt rundt kr. 1500-2000 på kjæresten.

Det ble ei dyr jul i år gitt, mht gavene til ungene.... :sjenert: Men det er noe de har lenge, og som jeg vet de blir utrolig glade for, så da er det greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

Jeg har ikke mange jeg kjøper julegave til. Bare fire stykker faktisk.

Bror: 500 kr.

Mor: 400 kr.

Far: 400 kr.

Bestemor: 100-200 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gått inn for å kjøpe litt billigere julegaver i år..

Foreldre: 300 til sammen fra meg og samboer + 200 på hver fra meg

Svigers: 300 til sammen fra meg og samboer

Søsken med ektefelle: 200 + noe hjemmelaga

Venninne: 150 + noe hjemmelaga

Diverse tantebarn: 130-200

Samboer: 4-500 kanskje..ikke helt bestemt

Endret av Renate86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt forskjellig pris på gavene til mine familiemedlemmer, ikke etter hvor mye de betyr for meg, men avhengig av hva de ønsker seg og hva som passer til dem :) Jeg er forresten student.

Mamma: 400

Pappa: 850 (Gaven hans er liten, men dyr, og mamma har fått dyrere gave enn pappa før)

Bror: 4- 500

Bestemor og bestefar: ca. 300 til sammen

Kattene: 100

Kjæreste: 1500 til jul og 1500 til bursdag et par dager før. Han trenger mye, og jeg har bedre råd enn han.

Ellers har jeg venninnegaver på 150- 200, og gaver til nieser og nevøer som jeg og kjæresten deler på til ca 400.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Foreldre & søsken - vanligvis rundt 500-700 (i år ble noen gaver litt dyrere)

Samboer - 1500

Søskenbarn - 200

Besteforeldre - 200-300 (blir ofte en bok der, så den ene har jeg ikke funnet ennå, så det kan fort bli 300 også)

Vi gir som oftest gaver fra oss som par og gir ikke mange gaver. Alt sammen blir det nok 9-10 gaver vi gir + da gaven fra meg til samboeren (og han til meg). Det inkluderer da min familie og hans familie.

Gir ikke gaver til tanter/onkler eller fettere/kusinene og heller ikke venner hvis ikke det er noe julefest avtalt (da blir det ofte trekket hvem som skal lage til hvem)

Endret av mrs_bond
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har svart før, men i år blir det:

Mamma: 300-500 kr

Pappa: 300-500 kr

Felles til mamma og pappa: 200-500 kr

Min kjære: 2000 kr

Bestevenninne: 200-500 kr

Tante: 200-300 kr

Bestefar: 200-300 kr

Farmor: 200-300 kr

Svigers: 200 kr

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gubbelure: ca 1300,-

Datter: ca 1500,- (fra oss begge)

Mamma: 500,-

Pappa: 500,-

Bror: 600,-

Venninner: 200-250,-

Tante: 200,-

Fadderbarn: 200-300,-

Andre unger: 150,-

Har bare igjen gave å kjøpe til broder'n, gubbelure og jenta vår - så er jeg i mål, i år også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldigvis har jeg ikke så mange å kjøpe til lenger. Ble litt mindre ettersom vennegjengen flytta til forskjellige deler av landet. Kjøper alltid for mer enn jeg egentlig har råd til. :sjenert:

Mamma & Pappa: Ca. 800 til sammen

Lillebror: 500.

Bestevenninne: 400.

4 andre venner: 200 til hver.

Hemmelig venn: ca. 150.

Besteforeldre: æh.. 200 til hver, kanskje? (De er så vanskelige å kjøpe til.)

Tanter og onkler: Hundrings til hver ca.

Jeg har ikke råd til jul, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...