Pi@ Skrevet 28. mars 2007 #341 Del Skrevet 28. mars 2007 Gratulerer med barnehageplass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 30. mars 2007 #342 Del Skrevet 30. mars 2007 Skulle skrive, men ser jeg har dårlig tid.. Skal passe en fem år gammel gutt idag, og må shine litt i huset først, så jeg får gjort det. Må i hvertfall ha ryddig kjøkken, for jeg tenkte vi skal lage muffins. Vært hos legen idag morges, og dagen har begynt så oppstykket, helt ute av mine og GUllet sine rutiner.. Skriver mer senere. Takk for masse koselige hilsener, skal få svart litt mer nøye etter hvert! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Potter Skrevet 30. mars 2007 #343 Del Skrevet 30. mars 2007 God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonessa Skrevet 30. mars 2007 #344 Del Skrevet 30. mars 2007 Har ikke vært inne her på en stund nå... Så på MSN at dere hadde fått barnehageplass, så deilig! Håper det har gått greit med pass i dag! Ønsker dere en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 2. april 2007 #345 Del Skrevet 2. april 2007 Gratulerer så mye med barnehageplass Godt å høre at det gikk i boks ja Håper du får noen avslappende og koselige påskeferiedager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linn3c Skrevet 2. april 2007 #346 Del Skrevet 2. april 2007 God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 3. april 2007 #347 Del Skrevet 3. april 2007 (endret) Jeg er litt treg av meg, jeg har ikke fått med meg om dere fortsatt skal bo der dere bor nå, eller om dere skal hjemover igjen. Gratulerer med barnehageplass! En strålende påske ønskes deg Endret 3. april 2007 av **Evergood** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Felicity Skrevet 4. april 2007 #348 Del Skrevet 4. april 2007 God påske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 4. april 2007 #349 Del Skrevet 4. april 2007 Hei! Takk for hilsener, kjempekos! Vi har gjester og vårt bittelille kontor fungerer som gjesterom, så nå må jeg surfe fra mobilen. Kgavhengig jeg? Har som sagt gjester i påsken, sambo sin bror og tante. Veldig kos! Gullet får full underholdning og koser seg, og har fått både klær og leker og blir helt bortbrelt. Vi har vært på harrytur til sverige, der var vi igår. Og idag har vi vært i sentrum og tuslet i vårsolen. Er så sliten idag, mye våken i natt. Søvnrytmen til Gullet er blitt endret, desverre til det mindre forutsigbare. Han er blitt litt urolig om kvelden når han skal sove, sovner seinere, og våkner mer på natten. Så jeg funderer litt på å begynne med grøt på kveldene. Får se. Jaja, god påske til de som titter innom! Nå tar Epona kvelden. Dønn utslitt idag... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 5. april 2007 #350 Del Skrevet 5. april 2007 Hei vennen Så koselig med besøk da. Tenkte på dere i går da vi kjørte forbi "midtimellombyen" og videre nedover. Sannelig har våren kommet enda tidligere nedover der enn her ja. Håper energien din er på topp i dag og at gullet har gitt deg ei rolig natt God påske til dere alle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 6. april 2007 #351 Del Skrevet 6. april 2007 Håper søvnrutinene til gullet bedrer seg snart. Kanskje det blir uvant og mye for han med besøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest **Evergood** Skrevet 7. april 2007 #352 Del Skrevet 7. april 2007 Stikker innom for å ønske deg en fin påskehelg. Har fått det inntrykket av deg, at du er et herligt menneske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 7. april 2007 #353 Del Skrevet 7. april 2007 Håper dere får en koselig påskeaften vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 7. april 2007 #354 Del Skrevet 7. april 2007 Følte meg også ekstremt avhengig av KG da jeg satt på hotellrommet og bare MÅTTE få koblet til pc'en for å få tatt en dagbokrunde... Rart det egentlig..hvor avhengig en blir av å få oppdatert seg på kg-jentenes liv og levned.... Håper du har en kjempefin påskeferie...skjønt ferie og ferie...sier man det når man er i permisjon?? Uansett, så håper jeg at du koser deg med lilleknotten og mannen! Kjempestor påskeklem fra meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madden Skrevet 8. april 2007 #355 Del Skrevet 8. april 2007 Grattis med barnehageplass forresten!!! Det glemte jeg jo å si igår!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 8. april 2007 #356 Del Skrevet 8. april 2007 Shatika: Var kos med besøk ja! Kjekt at du tenkte på oss! Mer vår her enn der, sier du? Det VAR nok mer vår her - for i kveld begynte det å snø, og nå er verden helt hvit! Forhåpentligvis ikke langvarig... Pi@: Søvnvanene endret seg før besøket kom, men ble ikke akkurat bedre av det heller, nei. Han ble nok litt sliten av flere folk i huset enn han er vant til - elelr rettere sagt av mer intensiv leking og underholdning enn han er vant til. Og hvordan skal man si til dulle- og lekesyke slektninger at nå må han få fred.. Det synes jeg er vanskelig i hvertfall. Særlig når de ser ham så sjelden.. Evergood: Takk for fine ord!! Håper du har hatt en flott påske!! Skal titte innom dagboken din etetrpå! Shatika: Påskeaften ble ikke så verst! Men skulle lage pinnekjøtt, og hadde glemt å legge det i vann kvelden før, så da ble det kebab i stedet. Med lammefarse kjøpt på harrytur. Godt de første jafsene av kebabene våre, men så ble det bare en intens sauesmak... Blæh... Men spiste kollibriegg og litt annet digg som trøst etterpå, og så film. Dvs jeg sovnet veldig fort i filmen.. Er så vanvittig sliten for tiden.. Madden: Er bare et par ganger jeg har surfet fra mobilen, ikke noe jeg gjør ofte akkurat. Men MÅTTE bare innom og titte litt! Ferie i permisjon, ja si det. Tanten til sambo spurte om det samme - eller hun sa det på en annen måte, at jeg fikk vel ikke så mye fri for tiden. Jeg tenkte "fri fra hva - fra Gullet liksom". Svarte at jeg ikke hadde hatt så mye behov for det så langt. Så nei, jeg har vel ikke ferie i permisjonen! Har en streng liten sjef nemlig, som vil ha meg på pinne hele tiden, hihi! Mye overtidsarbeid, og en del nattarbeid også! Takk for barnehagegratulasjon - det var en stor lettelse å få tilbudet i posten. Hadde ikke regnet med det. Er ventelister her, men tydeligvis ikke flere mil lange. Noen må vente, men noen får jo plass også, og vi var heldige. Var en lettelse, men jeg grein da jeg leste brevet - for det betyr at jeg må levere fra meg Gullet!! Men det var den andre, umiddelbare reaksjonen. Etter det har jeg bare hatt positive tanker altså! Og har kunnet innstille meg på å begynne å jobbe til høsten igjen, når vi nå vet at vi har full barnehageplass og allting. Jaja, nå er påsken snart over. Har ikke hatt noe spesielt forhold til påsken i år. Skulle spist pinnekjøtt, men på vårt harryinnkjøpte kjøtt vokste det en eller annen form for sopp!!!! Så det fristet overhodet ikke, så i bioen ligger pinnekjøttet som vi (særlig jeg) hadde gledet oss sånn til å kose oss med i påsken. Ble bayonneskinke i stedet, som besøket hadde med vestfra. Bayonneskinke er nemlig ikke å oppdrive i Filleby. Gullet er blitt fem måneder og nå synes jeg utviklingen hans eksploderer. På fredg, dagen før han ble fem mnd, rullet han fra rygg til mage for første gang. Gjorde det to ganger, og vi fikk ikke sett noen av gangene, for vi drev med andre ting samtidig. Men plutselig lå ha liksom andre veien, og ingen av oss hadde snudd ham. Når han ligger på rygg på leketeppet, så snur han seg fra side til side mens han tramper hælene i golvet, og strekker seg etter leker, og biter på dem og sutter, mens han lager lyder og smiler til oss. Han er utrolig aktiv og pratsom, og blåser med tungen og lepper så spyttet spruter, og ler av oss og seg selv. I går lo han av kjøttdeigpakken som laget så morsom lyd. Sambo holdt på med å åpne den og den laget en spesiell knitrelyd, mens jeg holdt Gullet, og plutselig begynte han å le av den pakken. Så utrolig herlig. Og han ler når vi kiler ham eller borrer ansiktet ned i magen hans eller på halsen og når vi blåser på ham (lager "prompelyder"). Han ler også av leker og ting som han ser på. Han fikk to nye leker i påsken av besøket, en "ufo" med blinkende lys og musikk og en liten humlebamse, og han elsker nye ting, det er så artig å se! Jeg har hatt lyst å gi ham noe nytt lenge, men ikke hatt råd, så jeg ble veldig glad da han fikk en ordentlig fancy leke. Og det ble han og Og så har han lært seg at når han hoster, så får han umiddelbar respons fra oss, så han både juksehoster og juksenyser for å få oppmerksomhet. Og vi går fem på hver gang, og da bare gliser han. Han juksegriner også innimellom, spesielt når hane r trøtt, og spesielt hvis han vil ha min opppmerksomhet, selv om sambo prøver å snakke med ham. Hvis jeg spiser f.eks eller er opptatt med noe og det er meg han vil ha kontakt med, så lager han juksegrinelyd som blir et stort smil i det samme øyeblikket som jeg ser på ham. Han har sine metoder, gutten vår! Og når vi sutter på smokken hans, tar han den rett ut og putter den inn i sin munn! Men sovingen er litt tilbakesteg for tiden. Men det er gjerne sånn som endrer seg jevnlig, hva vet jeg. Nå sovner han gjerne ikke før nærmere ni, en drøy time senere enn før. Står opp likt, mellom halv syv og syv (er gjerne våken fra seks), men dagsovingen er lilksom endret. Og jeg tror det er noe av det som forstyrrer litt. Og så er han i tillegg mer sulten på natten, spiser to ganger hver natt nå, mot en eller ingen ganger de siste drøye to månedene. Så nå er vi enige om at han skal få smake grøt snart for å venne seg til det, så han kan få litt tilleggskost etter hvert. Ellers kom vinteren igjen i dag.. Arg.. Sure nordavinden sin skyld.. Sambo var ute med GUlelt på trilletur i over to og en halv time idag, og jeg fikk lest og jobbet masse med pensumet mitt, det var veldig godt. Var i elendig humør i morges, bare grein og hadde det kjipt, av mange grunner. Men litt fred og ro og bare meg i huset, alenetid rett og slett, gjorde godt, og jeg jobbet hele tiden, mens jeg satt og tenkte igjennom en del ting. Og var i mye bedre humør da guttene mine var hjemme igjen. Men nå må jeg ut i stuen til sambo. Og snart er det kveld. Igjen... Skal bli godt å få sove... Natta på forhånd! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Epona Skrevet 8. april 2007 #357 Del Skrevet 8. april 2007 Blir inegn runde i kveld - får ta det igjen i morgen. Legger igjen en klem til de som føler behov for en ----> Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Fearchara* Skrevet 8. april 2007 #358 Del Skrevet 8. april 2007 Det er herlig å lese hvordan du skriver Gratulerer så masse med barnehageplass. Det er en lettelse å ha det på plass tenker jeg. Selv fikk vi først da barnet vårt var nesten 2 år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 8. april 2007 #359 Del Skrevet 8. april 2007 Det er så herlig å lese om gullet Han er helt herlig. Men leit å lese at du er trist og veldig sliten om dagen. Håper du veit at jeg er her hvis du trenger å prate. Mange gode klemmer til deg min venn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 9. april 2007 #360 Del Skrevet 9. april 2007 Gleder meg til jeg skal være mamma til Trollet på utsiden av magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå