Gå til innhold

Hverdagsliv


Gjest Epona

Anbefalte innlegg

Løøøøøøøøøøøøper fort innom med en stor klem før jeg løper ut igjen for å skrive videre på oppgaven min :klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Epona

Tiden flyyyr! Lenge siden jeg var inom gitt... :sjenert:

Dagene er intense - Gullet er superaktiv, og det skjer noe hele tiden. HAr den siste uken begynt å legge ham på dagtid når jeg ser han er trøtt, noe jeg ikke har vært så flink til før. Før har han sovnet av seg selv, ved puppen for eksempel, eller blitt lettere overtrøtt, eller vi har trillet tur når han er blitt trøtt. Ikke den beste taktikken for noen av oss.. Men inspirert av Fjellrypa (som var så snill å en dag i forrige uke å komme og underholde Gullet for meg noen timer så jeg fikk lest pensum) som fikk ham til å sove lett som bare det, så har jeg etter det vært bevisst på å rett og slett legge ham når han er trøtt. Resultatet er at han sover lengre hver lille soveperiode, er emr opplagt når han er våken, sovner lettere(vanligvis) om kvelden, og sover litt bedre på natten. I tillegg gir det mer forutsigbarhet, og mer lesetid på dagen! ;)

All fritid går med til eksamenslesing, og jeg skal sette meg ned nå. Og sambo trenegr PCen så jeg får vel bare logge meg av tenker jeg ;)

Vært på picknick i dag, Gullets aller første! Koste seg masse! Var med en venninne og hennes to små. Så herlig!! Nå er det sommer!!! :hoppe:

Plutselig tilbake - men nå må jeg gå...

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Mornings! :) Ser ut til å bli sommer idag også! Skal nok klare å være mye ute i dag også, men kanskje rett og slett i hagen. :) Er så glad for at sommeren er her, endelig!

Ser nå at det hørtes ut som jeg ikke har lagt Gullet før, ut i fra det jeg skrev i går... Og det er jo ikke sånn det er, altså, hvis noen lurte... :sjenert: Poenget var egentlig at jeg har lagt ham på feil tidspunkt, og ikke vært så flink til å se etter når han egentlig er trøtt men ikke virker som. Har ikke lagt ham på et tidlig nok tidspunkt, hvis dere skjønner. Sånn at han er blitt veldig trøtt før jeg har lagt ham til å sove. Mens nå tar jeg ham tidligere..

Gullet har fått smake på litt forskjellig i det siste, men er nok mest glad i pupp og grøt ja.. Potet og morsmelk var heller dårlig, og da han smakte banan fikk han litt av et uttrykk i ansiktet og han så spørrende på oss. Mener dere dette, liksom? :ler: I går kjøpte vi en ny grøt, en med eple og pære, og siden det tok litt tid og blanding av grøter (kjent maisgrøt tilblandet hvetegrøt i stadig større deler "ny" grøt) før han likte hvetegrøten sånn noenlunde, så hadde jeg fersk morsmelk og maisgrøten innen rekkevidde tilfelle det ikke falt i smak. Men etter en forsiktig smaksprøe gikk den ned på høykant gitt! Nam nam, kjempenam! :smilorange: Kan forresten legge til at det morsomste som finnes er å blåse med tunge/lepper når han spiser grøt - og grøten spruter dermed alle veier.. Første gangen holdt jeg på å le meg skakk ihjel - ikke akkurat noe smart... Har nemlig tatt noen dager med pokerfjes og total overseing av mat-morsomheter før han er begynt å gi seg. Var lite festlig med grøt over alt, både på han, meg, stolen, og golv og teppe rundt oss i omtrent med en liten meters omkrets...

Fram til nå har han bare hatt kveldsmåltidet med fast føde, men fra i dag skal vi innføre et måltid til. Han spiser nemlig fortsatt fra 1-3 måltider (vanligvis 2) om natten - selv etter grøt ca halv syv og pupp igjen ved legging kl halv åtte.. Han er veldig sulten.. Så vi har bestemt oss for å innføre et midt-på-dagen-måltid med fast føde, sånn i ettiden eller noe. Så får vi se. 15. mai skal vi på 6mndkontroll på helsestasjonen, og da skal vi snakke litt nærmere med helsesøster om bla dette med mat. For vi har en del spørsmål..

Men nå må jeg lage meg frokost - suuuulten av alt dette matsnakket..

Blir nok ike mye skriving igjen før etter eksamen - det er på mandag. Wish me luck.... :sjenert:

Edit: Teite skriveleifer...

Endret av Epona
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem1: Håper eksamen i dag går bra!!!!! :tommelsmil:

Håper å se deg 17.mai uka!!!! Det er jo snart jo!

Glad i deg!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Madden

:kyss: Sikker på at du klarte deg kjempefint i dag!!!

Tusen takk for nydelig bilde av skjønne knotten!!! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Mrs.P: Takk for lykkeønskning!! :)

Bizzy: Ja, enten mandagen eller onsdagen. Gjerne onsdag, da skal jeg på legekontroll i nabobyen om morgenen, og passer fint å kjøre videre til deg etterpå. :) Gleder meg til å se deg! :klem:

Madden: Takk for hilsen og for at du oppmuntrer meg! Ja, er han ikke herlig? :) I helgen satt han i badebaljen og plasket skikkelig med hendene og hadde det storveis :ler: Må ha litt støtte når han sitter da, men sitte skal han! :ler:

Tass: Tusen takk - så koselig å se at du har vært innom også! :klem: Alt bra med deg og lillejenten? Ikke så liten lenger heller::)

Gullet uler i stuen, en smule misfornøyd. Sånn, da var han reddet fra ensomheten og sitter på fanget her og drar til seg alt han får tak i. ;)

Eksamen igår gikk veldig bra, jeg fikk toppkarakter! :sjarmor: Fikk vanskelig tema syntes jeg, eller jeg forventet ikke det jeg fikk er vel rettere å si. Men gikk bra likevel da! Sambo hjalp meg i helgen og vi brukte lørdagskvelden, hele søndagen og litt mandag formiddag til å repitere, og han hørte meg og leste opp for meg og var enormt god hjelp.

Flaggdag i dag, og før 1. mai fikk vi oss flagg på verandaen, og jeg gleder meg som en unge til hver flaggdag! :ler:

Vært fryktelig fryktelig sliten i det siste, nå skal jeg roe litt ned fremover, og nyte livet. En som ikke nyter livet men derimot kjeder seg nå, er Gullet, han vrir seg som en makk, så best å gå herfra.. Babysang idag, blir kos. Men siste gang desverre..

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

:hoppe: Så FLOTT!!!! :hoppe:

Gratulerer så mye med toppresultat på eksamen!!!! :tommel:

Kjempeflink er du!!! :klappe:

Det er supergøy å flagge...jeg var så glad for endelig å ha eget flagg da vi kjøpte oss balkongflagg for 3 år siden...at jeg flagget bare sola tittet frem omtrent!! :ler:

Håper dere koser dere skikkelig nå! Endelig kan du slappe av og bare nyte vårdagene sammen med godgutten!!!! :legrine:

Herlig!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!!!!!!!!!!!!

Det har du virkelig fortjent med alt som har skjedd i livet ditt det siste 1 1/2 året. :klem:

Snuppa er ei stor og fin jente nå som aktiv hele tiden. Hun setter seg opp selv, reiser seg, ruller rundt, åler seg baklengs og begynner såvidt å åle seg framover også. Så her er det full rulle hele dagen. Alt skal utforskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Epona

Takk for hilsener og ros! Var fornøyd selv jeg over 6eren, etter å ha lest bare siden februar og bare på kveldstid etter Gullet hadde lagt seg, og litt på dagtid mens han sov. Og første fag forbedret, og dermed er første lille trinn på veien mot nye beitemarker unnagjort! :sjarmor:

Helg nå, sliiiiiten. Kjørt sambo på fest i kveld. Hadde Gullet med i bilen, fikk grøt og kveldsstell før vi dro, og sovnet på vei tilbake. Da var det bare å putte ham i seng og pakke ham forsiktig ut av utenpå-klærene. Ah - deilig å legge ham uten skrike-ved-legging-seanse! Men han fikk ikke kveldspupp, så han våkner nok før midtnatt en gang.

Vært på en liten shopping i dag, og Gullet satt i vognen og så storøyd på den store verden. Tok ut bagen tidligere denne uken, og har begynt å bare bruke sportsdelen. Han kikket på folk og smilte og de smilte igjen, og folk kikket på han og smilte og han smilte igjen. Men jeg tror det ble litt mye for ham med alle inntrykkene, var veldig trøtt i ettermiddag, skikkelig overtrøtt selv om han hadde sovet undervegs på handleturen vår. Jeg passet også på å skjerme ham litt da jeg merket det begynte å bli vel mye for ham, men det ble visst mye å fordøye likevel.

Handlet litt klær til ham - en fleecejakke i 80, to pysjer i 80, en body i 86 og

en strømpebukse i 86. Bruker str 80 nå, har gjort det en god stund egentlig. Skal på 6mndkontroll på tirsdag, er spent på vekt og lengdemål! Han er i hvertfall over ti kilo, men jeg bare lurer på nøyaktige mål.

Han er blitt så flink til å sitte! Sitter i vognen, sitter oppreist når han spiser og ikke tilbakelent som før, han kan sitte i sofaen (er sååå søt!), han sittter litt på golvet mens vi støtter ham opp hvis han begynner å få slagside. Og han sitter i badebaljen og plasker noe voldsomt! Satt og lo mens han plasket i går, koste seg veldig.

Og han kommer seg lettere og raskere rundt på golvet, og har kjappere bevegelser enn før. Masse nye lyder, masse tulling og tøysing, vrir seg og strekker seg etter ting han vil se på, blir sint hvis han ikke får se på det likevel. Før i dag stod jeg i stuen og holdt ham og han så ut vinduet og begynte plutselig å le. Da var det noe ute som var morsomt. I går begynte han å le av en figur som sitter i vinduskarmen, da også egynte han bare å le og jeg vile vite hva han lo av, og fant ut det var den figuren. Mamma sa hin dagen at man oppdager verden på nytt når man har baby, og det stemmer! Så artig å se hva han er opptatt av, og hva han legegr merke til. Og utrolig spennende å se når han virkelig oppdager noe - når du ser at han virkelig analyserer en ting eller situasjon, og prøver å finne ut av det.

Skjønne lille gutten min! Synes det så herlig nå jeg! Han er så liten men samtidig så stor! :) Spiser to måltider med fast føde til dagen, og spiser sjeldnere pupp enn før. Jeg koser meg med ammingen, men innrømmer gjerne at det er veldig deilig å amme litt mindre.. Selv om amming/ikke-amming gjør sitt med kroppen i går tror jeg jammen jeg hadde ELslim, så nå lurer jeg på om ikke hormonene begynner å endre seg litt her. Håper det var noe annet, for jeg kunne godt tenkt meg litt mer pause fra mensen...

Eller føler jeg meg som en skikkelig hypokonder for tiden - var hos legen i går, og blir henvist videre til lungelege pga noen plager med pusten og funn på røntgen, og så skal jeg til gyn på mandag pga plager etter fødselen, og på poliklinikken på onsdag pga stoffskiftet, og legen har henvist meg til hudpoliklinikk for å fjerne føflekker.. Aldri vært så mye til lege før på en gang! :ler: Det går vel over! ;)

Noen vi kjenner er på føden idag, vannet er gått, og fødselen er satt i gang, 13 dager på overtid, så det blir baby innen helgen er over regner jeg med! :hoppe:

Skriver sjelden her for tiden, og er sjelden innom. Har ikke ork til å være her så mye, og kjenner jeg er ganske KGlei for tiden... Så jeg tar nok litt pause, men kommer vel sterkere tilbake etter hvert.

God klem til alle dere skjønne KGere som måtte titte innom! :klem:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heisann!

Er utrolig koselig å lese i boken din!!! Litt nostalgisk også for kjenner igjen så mye som Jørgen gjorde, for en koselig tid! UTrolig gøy nå også, men alikevel helt annerledes ;)

Onsdag passer sikkert supert det om du har lyst til å komme en tur!!!!!

Gleder meg massevis til å se dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Innom med en god :klem: og et :kyss: på kinnet!

Du skriver så fint om den lille sjarmøren...nesten så jeg ser dere for meg....så utrolig herlig å lese om hans oppdagelser! :rødme: Gleder meg enormt til alt vi har i vente!!! :)

Og du...du får se på legeoverdosen som en årskontroll! Litt greit å få tatt alle "sjekkpunktene" når man først er igang! :ler: Ha en kjempefin uke vennen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Epona

Takk for hilsener Shatika, Bizzy og Madden :klem:

Bare innom for å si takk for meg egentlig. Kommer kanskje tilbake senere... Har bedt admin om å bli slettet, så da skjer det vel snart.

Takk for nå, dere som har vært innom boken min!

Og dere som jeg kjenner IRL - vi snakeks jo selvfølgelig. :klem:

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...