Gå til innhold

Eli Hagen sin bok


Gamle Alex

Anbefalte innlegg

Men mange er jo åpenbart nysgjerrige -jobber i bibliotek og har allerede flere som venter på denne boka, mens det ikke har vært en eneste i hele høst som har spurt etter biografien om Siv jensen...

Er ikke Se & Hør norges mest leste blad ?

jeg synes selve tiltelen er håpløs også jeg da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Boka om Siv Jensen er jo faktisk til sine tider veldig spennende, om ikke annet er boka full av dynamikk og (delvis uspiselig, men dog) politikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eli Hagen burde kanskje melde seg inn på Kg og lære at man ikke diskuterer person, men sak. Men det er sikkert hun som har operert som utidig gjest her...

Endret av mata
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boka om Siv Jensen er jo faktisk til sine tider veldig spennende, om ikke annet er boka full av dynamikk og (delvis uspiselig, men dog) politikk.

Er det virkelig noen som inndrømmer å ha lest den :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eli Hagen burde kanskje melde seg inn på Kg og lære at man ikke diskuterer person, men sak. Men det er sikkert hun som har operert som utidig gjest her...

:ler: du sier noe der ja.....

----

Mye av innholdet i denne boken er så på kanten at jeg lurer på om Eli Hagen var sinnsyk i gjerningsøyeblikket da hun skrev denne boken!

Å uttale seg negativt om utseende til offentlige personer i en bok er så utrolig barnslig og lite gjennomtenkt!

På spørsmål om hva Eli mener om tilbakemeldingene fra Erna Solbergs mann Sindre Finnes vedr. uttalelsen om at Erna Solberg er en "usjarmerende, ufiks, dårlig kledd grå mus", svarer Eli at hun synns mannen til Erna er hårsår! :overrasket:

Lurer på hvem som er mest hårsår her da, med tanke på at hun tilstadig går tilbake på at hun alltid er blitt kritisert for håret sitt og Carl er blitt kalt alt fra slimål til Hitler

Hun "tar jo igjen" ved å skrive som hun gjør, nettop fordi hun faktisk er HÅRsår selv (bokstavelig talt ;) )

Hun skriver jo også at da flere medlemmer fra finanskomiteen i 1984 dro til Thailand, var det 1 eller 2 AP politikere som falt for en thaidame i «horestrøket i Bangkok».

Hun navngir alle bortsett fra 2 stk!

De to som ikke er nevnt kan jo føle seg uthengt som potensielle horekunder!

Disse uttalelsene må jo være på kanten med injurielovgivningen???

Uenig med Alfhild, får jeg ikke den boka til jul så kjøper jeg den selv! :ironi:

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig noen som inndrømmer å ha lest den  :overrasket:

Boka om Siv?

Klart jeg har lest den. De har den på biblioteket (en ordning FrP forresten ikke liker). For det første har den et interessant utgangspunkt med den aktuelle forfatterens ståsted, for det andre handler den om en politiker som enten vi liker det eller ei blir viktig de nærmeste årene (i motsetning til Eli Hagen og elskeren (yuck!) hennes) og sist men ikke minst fordi jeg synes det er spennende å "bli kjent med" tanker og motiver også bak politikk jeg ikke liker.

Endret av Alfhild K
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Boka om Siv?

Klart jeg har lest den. De har den på biblioteket (en ordning FrP forresten ikke liker). For det første har den et interessant utgangspunkt med den aktuelle forfatterens ståsted, for det andre handler den om en politiker som enten vi liker det eller ei blir viktig de nærmeste årene (i motsetning til Eli Hagen og elskeren (yuck!) hennes) og sist men ikke minst fordi jeg synes det er spennende å "bli kjent med" tanker og motiver også bak politikk jeg ikke liker.

Veldig enig! En bok kan være underholdende, interessant eller på annen måte ok å lese selv om man ikke har så mye til overs for den boken handler om. Og veldig enig i det med forfatterens ståsted/utgangspunkt.

Uten sammenligning forøvrig, så selges det da mange bøker om f.eks Hitler. Man trenger ikke være nazi-sympatisør for å finne de interessante ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den annen side er det en fordel å være døvblind kamikazepilot dersom man skal argumentere for at Slottstrappeksperten Eli er en god sjåfør. Men det var visst VGs feil, leste jeg et sted, siden de nevnte saken etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Labellamia
Er det virkelig noen som inndrømmer å ha lest den  :overrasket:

Hvorfor blir du så overrasket over det? Siv jensen er blitt en viktig brikke i norsk pilitikk, hun har også klart det store kunststykket å jobbe seg oppover i FRP. hun ble valgt inn som leder og klart det er mange som kansje vil lære mer om denne damen, er fordi hun er i feil parti at du blir overrasket over at noen har lest boken?

Hva med boken om Bondevik har du lest den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe av det samme du gjør her da når du sier at noen snart må lære at nærbilde av henne ikke er pent  ;)

blir forøvrig utgitt en mengde uinteressante og i mine øyne "bortkastede"  bøker. Hennes bok virker litt politisk ukorrekt, med mer føleri enn politisk analyse, samtidig som hun har vært med på mye og sett mange på nært hold. Kanskje det kan være morsomt å få et innblikk i det politiske liv sett fra en slik vinkel?

signerer...

Dobbeltmoral av ypperste klasse.. :forvirret:

Jeg kan kalle andre stygge,men andre kan ikke kalle noen grå mus..

Kan tenke meg 1000 bøker som garantert er dåligere,kjedeligere,og klart mere uinteressante.

Tviler på att jeg kommer til å lese boka,men syntes det er tøft at hun tørr jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen i boken later til å være at dersom du er på borgerlig side i politikken, og har visse motforestillinger mot FRP, da er du en drittsekk.

Jeg likte Kåre Willoch sitt svar. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moralen i boken later til å være at dersom du er på borgerlig side i politikken, og har visse motforestillinger mot FRP, da er du en drittsekk.

Jeg likte Kåre Willoch sitt svar.  ;)

Jeg også, men han er jo en klok mann som er flink til å svare for seg - og han har faktisk humor! :ler:

...selv om Eli påstår noe annet da ;) han er jo en av "Høyrefolka" som hun stadig nevner er "dumme" *koko*

Endret av Miloine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at jeg aldri har truffet Eli Hagen bør jeg kanskje ikke uttale meg for skråsikkert, men jeg ville veddet 10 bugg på at Kåre Willoch er langt mer intelligent enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det var interessant å få se mer av personen Eli Hagen på TV, der hun snakker og sier noe om hvordan hun tenker.

Jeg er ikke helt enig med henne i hennes politiske standpunkt, eller i måten hun har fremstilt saker/personer på, men jeg har ikke mistet respekt for Eli Hagen av den grunn.

Jeg synes hun virker som en helt ok person, som vi ikke bør rakke ned på. Hun står for den hun er, og andre bør respektere at hun ønsker å komme med meningsytringer ut fra hennes ståsted. Greit at det ikke er "pent" å kalle andre mennesker for grå, ufiks, osv., det er slik elever i barneskolen blir irrettesatt av fra læreren.

Jeg tror nok det skal mer til enn dette for at en sterkt profilert politiker tar dette innover seg. Det er fullstendig greit å mene at andre er ufikse, lite blide og kjedelige. Kanskje vel drøyt å skrive det i en bok, men hvorfor ikke? Jeg tror nok det skal større saker til enn dette for å skape injuriebråk og store TV-debatter.

Journalister/media kan ikke ta Eli Hagen på at hun har følelser og meningsytringer, og at hun vil dele dem med andre. Jeg synes det virker sympatisk av Carl I. Hagen å støtte sin kone utad, på tross av at han selv aldri ville ha brukt den fremgangsmåten selv.

At mannen til Erna Solberg uttaler seg på vegne av sin kone synes jeg blir tafatt og sytete. Skal hun si noe om denne uviktige ikke-saken, får hun si det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være mye intelligens blant dere som som har tidligere innlegg her.

Spør dere selv hva som er meningen med en bok?

Skriver svaret også her, siden jeg er ganske så sikker på at dere aldri hadde klart å gjette det likevel.

Punkt 1: Tjene penger på boka

Punkt 2: Skape debatt

Har Eli Hagen klart det?

:ironi:

Endret av Forsatt-gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke være mye intelligens blant dere som som har tidligere innlegg her.

Spør dere selv hva som er meningen med en bok?

Skriver svaret også her, siden jeg er ganske så sikker på at dere aldri hadde klart å gjette det likevel.

Punkt 1: Tjene penger på boka

Punkt 2: Skape debatt

Har Eli Hagen klart det?

:ironi:

Er det kun èn og bare èn mening med en bok, som er lik for absolutt alle som utgir en?

Hvorfor kan det ikke være mye intelligens på alle som har skrevet før deg? Har du noen eksempler på at folk ikke er intelligente i denne tråden, og at bare du er det?

Er det noe galt med det å ønske å skape debatt samt og tjene penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

At mannen til Erna Solberg uttaler seg på vegne av sin kone synes jeg blir tafatt og sytete. Skal hun si noe om denne uviktige ikke-saken, får hun si det selv.

Ser ikke helt forskjellen på at han uttaler seg om det som blir sagt om Erna, og det at Eli uttaler seg pga det som er sagt om Carl...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt forskjellen på at han uttaler seg om det som blir sagt om Erna, og det at Eli uttaler seg pga det som er sagt om Carl...

Greit nok. Jeg ser dog en liten forskjell her: Carl I. Hagen har uttalt selv også angående slikt, det har ikke Erna Solberg gjort ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit nok. Jeg ser dog en liten forskjell her: Carl I. Hagen har uttalt selv også angående slikt, det har ikke Erna Solberg gjort ennå.

Det synes jeg er irrelevant i en diskusjon der ektefellen kritiseres for å uttale seg på vegne av den andre.

Solbarg har el for øvrig uttalt seg plenty om kropp og andres syn på dette før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det kun èn og bare èn mening med en bok, som er lik for absolutt alle som utgir en?

Hvorfor kan det ikke være mye intelligens på alle som har skrevet før deg? Har du noen eksempler på at folk ikke er intelligente i denne tråden, og at bare du er det?

Er det noe galt med det å ønske å skape debatt samt og tjene penger?

Nettopp :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...