Gå til innhold

Eli Hagen sin bok


Gamle Alex

Anbefalte innlegg

Nå har jeg riktig nok vært vekk en stund ,men til min store forundring er det ikke startet noen debatt rundt Eli Hagen sin bok ( så vidt jeg vet da)

Et par ting:

Det kan da ikke være mulig at Carl ikke har lest boken før den ble utgitt.

Hvorfor i det hele tattt skulle dene boken komme ut

Kan noen snart lære at nærbilde av denne damen er ikke pent

Hun er jo rett og slett bare smålig og barnslig. Hun diskuterer jo ikke saker , kun personer.

Det å kritisere andre for å være "grå mus" " sygt kledd etc " er jo helt under beltestedet og i ekstemt usaklig.

Sånn- kjør debatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo noe av det samme du gjør her da når du sier at noen snart må lære at nærbilde av henne ikke er pent ;)

blir forøvrig utgitt en mengde uinteressante og i mine øyne "bortkastede" bøker. Hennes bok virker litt politisk ukorrekt, med mer føleri enn politisk analyse, samtidig som hun har vært med på mye og sett mange på nært hold. Kanskje det kan være morsomt å få et innblikk i det politiske liv sett fra en slik vinkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo noe av det samme du gjør her da når du sier at noen snart må lære at nærbilde av henne ikke er pent  ;)

men det er fakta ;)

+ at jeg er ikke gift med en politiker og deltaktig i det politiske liv i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt greit at man bruker nærbilder av Eli Hagen. Og så håper jeg at de snart får råd til en ny vaktmesterbolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å lese denne boken. Det jeg ikke forstår er at hun går løs på personer på den måten (det jeg har lest i avisa) mens hun selv klager på hvor ille hun har blitt behandlet og hvor mye som har blitt sagt om henne..

Kan heller ikke helt skjønne hvorfor det er nødvendig for hennes biografi å komme med usaklige utspill om Erna Solbergs klær, eller at Kjell Magne Bondevik bryr seg mer om seg selv enn landet sitt(sto i Aftenposten).

Jeg forstår ikke den hårsveisen heller jeg, men den er jo ikke ny, antakelig et slags "varemerke"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å lese denne boken. Det jeg ikke forstår er at hun går løs på personer på den måten (det jeg har lest i avisa) mens hun selv klager på hvor ille hun har blitt behandlet og hvor mye som har blitt sagt om henne..

Kan heller ikke helt skjønne hvorfor det er nødvendig for hennes biografi å komme med usaklige utspill om Erna Solbergs klær, eller at Kjell Magne Bondevik bryr seg mer om seg selv enn landet sitt(sto i Aftenposten).

Jeg forstår ikke den hårsveisen heller jeg, men den er jo ikke ny, antakelig et slags "varemerke"..

I mine øyne så blir det barnslig og det overasker meg at boken har fått lov til å bli utgitt slik- noen burde ve lbeskyttes mot seg selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men det er fakta ;)

+ at jeg er ikke gift med en politiker og deltaktig i det politiske liv i Norge

:ler:

Sant det siste du sier. Jeg ble lit forskrekket over at hun - før boken i det hele tatt var kommet ut for salg - gikk ut og beklaget om hun hadde såret noen ved disse karakteristikkene. :overrasket: fordi det "ikke var meningen å såre". Litt rart. Bestemmer man seg for å snakke så direkte og si sin innerste, subjektive mening om folk man har møtt i en bok bør man vel være forberedt på at det ikke lenger er en privat hemmelighet :klø: Lurer litt på de som har hjulpet henne med boken, forlag og redaktør, de burde jo ha snakket med henne om dette på forhånd og informert henne om at det ville bli oppstuss rundt slike utsagn? (også er det lov å "tenke sjæl").

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix
Jeg kommer ikke til å lese denne boken. Det jeg ikke forstår er at hun går løs på personer på den måten (det jeg har lest i avisa) mens hun selv klager på hvor ille hun har blitt behandlet og hvor mye som har blitt sagt om henne..

Kan heller ikke helt skjønne hvorfor det er nødvendig for hennes biografi å komme med usaklige utspill om Erna Solbergs klær, eller at Kjell Magne Bondevik bryr seg mer om seg selv enn landet sitt(sto i Aftenposten).

Jeg forstår ikke den hårsveisen heller jeg, men den er jo ikke ny, antakelig et slags "varemerke"..

Hun har sagt at hun skriver dritt om andre for at de skal få kjenne hvordan det har føltes for henne og Carl når folk har snakket dritt om dem. En litt barnslig hevntanke med andre ord. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I mine øyne så blir det barnslig og det overasker meg at boken har fått lov til å bli utgitt slik- noen burde ve lbeskyttes mot seg selv

Det synes jeg også. Det ser jo imidlertid ikke ut som om noen egentlig tar henne alvorlig. Så f.eks en kommentar fra Kåre Willoch(som også skal være omtalt i hennes bok) om at hun ikke hadde noen "injurierende kraft".

Det må jo være det med hevn hun er ute etter. Det kan jo ikke være slik at hun ikke forstår at hun gjør det samme mot de som hun har vært utsatt for..

Endret av Talula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant det siste du sier. Jeg ble lit forskrekket over at hun - før boken i det hele tatt var kommet ut for salg - gikk ut og beklaget om hun hadde såret noen ved disse karakteristikkene.  :overrasket: fordi det "ikke var meningen å såre". Litt rart. Bestemmer man seg for å snakke så direkte og si sin innerste, subjektive mening om folk man har møtt i en bok bør man vel være forberedt på at det ikke lenger er en privat hemmelighet :klø: Lurer litt på de som har hjulpet henne med boken, forlag og redaktør, de burde jo ha snakket med henne om dette på forhånd og informert henne om at det ville bli oppstuss rundt slike utsagn? (også er det lov å "tenke sjæl").

+ hvorfor trenger vi å vite at hun nesten ble voldtatt for mange år ( var vel en av de første tingene som kom ut i media )

Likte i går at mannen til Erna tok bladet fra munnen og så hva han mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sagt at hun skriver dritt om andre for at de skal få kjenne hvordan det har føltes for henne og Carl når folk har snakket dritt om dem. En litt barnslig hevntanke med andre ord. :forvirret:

:overrasket: Det tviler jeg egentlig ikke på, for jeg så (hos Skavlan?) i et intervju med henne for lenge siden at hun sa at hun tviholdt på sveisen på pur trass. Greit å ikke gi etter for motepress, men hvis man tviholder på en slik sveis på pur trass, da er det liksom ikke grenser for hvor langt man vil gå for å hevde sin rett :overrasket:

Det synes jeg også. Det ser jo imidlertid ikke ut som om noen egentlig tar henne alvorlig. Så f.eks en kommentar fra Kåre Willoch(som også skal være omtalt i hennes bok) om at hun ikke hadde noen "injurierende kraft".

:ler: Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være det med hevn hun er ute etter. Det kan jo ikke være slik at hun ikke forstår at hun gjør det samme mot de som hun har vært utsatt for..

ja , for VG har nok tatt dette til hjertet og er fryktlig lei seg for at de har såret henne :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ hvorfor trenger vi å vite at hun nesten ble voldtatt for mange år ( var vel en av de første tingene som kom ut i media )

Likte i går at mannen til Erna tok bladet fra munnen og så hva han mente.

Åh, følger for lite med i nyhetsbildet jeg :ler: Uff, syns litt synd på henne egentlig. Kanskje hun hadde en plan om at "nå skal alle få se" og tenkte at hun skulle få hevn og alles sympati, også blir det nok ikke akkurat sånn... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
:overrasket:  Det tviler jeg egentlig ikke på, for jeg så (hos Skavlan?) i et intervju med henne for lenge siden at hun sa at hun tviholdt på sveisen på pur trass. Greit å ikke gi etter for motepress, men hvis man tviholder på en slik sveis på pur trass, da er det liksom ikke grenser for hvor langt man vil gå for å hevde sin rett

Ja, det har jeg også hørt at hun har sagt. Noen kommenterte sveisen hennes en dag hun hadde en bad hair day så da fortsatt hun å se helt forferdelig ut på pur trass. Det er sånt man gjør i slutten av tenårene, kanskje begynnelsen av 20-årene, men ikke når men er eldre enn 30. Vet ikke hvor gammel dama er, jeg. :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smålig og barnslig. Hvis denne dama noen gang får sin sunne fornuft tilbake, vil hun angre på hele boken. Man skriver vel ikke en bok i affekt og setter kallenavn på folk for å hevne seg? Det fører bare til at vi sympatiserer med dem det gjelder, men selv det skjønner hun ikke. Huff!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig kjedelig å vise integritet ved å heve seg over andres fornærmelser når ingen gir deg ros og beundring for det. Da er det fort gjort å ta bladet fra munnen og gi tilbake med samme mynt. Ei felle det er mange som går i :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så f.eks en kommentar fra Kåre Willoch(som også skal være omtalt i hennes bok) om at hun ikke hadde noen "injurierende kraft".

Fantastisk godt sagt.

Ellers aner jeg ikke helt hva jeg skal mene om denne boka jeg, all den tid jeg ikke har lest den. Det kommer jeg vel heller ikke til å gjøre, siden jeg synes Eli Hagen og hennes personlige meninger er veldig lite interessante. Jeg synes også at hun virker litt barnslig, og ikke akkurat den skarpeste kniven i skuffen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns hele boka er en billig måte å tjene noen ekstra kroner på.

Hun kritiserere personer opp og ned og i mente, hadde dette gått på politiske saker så hadde det vert en hel annen sak.

Nei, boka er lavmål og jeg nekter å tro at gubben hennes ikke har lest ett eneste ord i boken før den ble lagt ut for salg. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Nei, boka er lavmål og jeg nekter å tro at gubben hennes ikke har lest ett eneste ord i boken før den ble lagt ut for salg. :roll:

Jeg vet ikke. Hun kritiserer jo han også i den og forteller om ting han har gjort som gjør at hun ikke stoler på han o forhold til damer. :forvirret: Hele boka virker teit spør du meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler vel at denne går i kategorien for unødvendige biografier. Hun har nok opplevd mye i den rollen hun har hatt og kunne sikkert skrevet en (relativt) interessant bok, men å skrive bok for å rakke ned på folk blir bare dumt og barnslig, det burde hun ha holdt seg for god til. Og Carl I. Hagen må vel egentlig si at han ikke har lest noe på forhånd, så det ikke skal fremstå som at han er enig i konas karakteristikker av hans motstandere.

Men mange er jo åpenbart nysgjerrige -jobber i bibliotek og har allerede flere som venter på denne boka, mens det ikke har vært en eneste i hele høst som har spurt etter biografien om Siv jensen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...