Gå til innhold

Eli Hagen sin bok


Gamle Alex

Anbefalte innlegg

Det er egentlig noe litt tragisk-komisk ved at Eli Hagen kritiserer utseendet til Erna Solberg. Erna Solberg er temmelig lite elegant, med Eli Hagen er vitterlig ingen skjønnhet selv. Bare håret hennes kunne fylt mangfoldige kapitler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:ler: du sier noe der ja.....

----

Mye av innholdet i denne boken er så på kanten at jeg lurer på om Eli Hagen var sinnsyk i gjerningsøyeblikket da hun skrev denne boken!

Å uttale seg negativt om  utseende til offentlige personer i en bok er så utrolig barnslig og lite gjennomtenkt!

På spørsmål om hva Eli mener om tilbakemeldingene fra Erna Solbergs mann Sindre Finnes  vedr. uttalelsen om at  Erna Solberg er en "usjarmerende, ufiks, dårlig kledd grå mus", svarer Eli at hun synns mannen til Erna er hårsår!  :overrasket:

Lurer på hvem som er mest hårsår her da, med tanke på at hun tilstadig går tilbake på at hun alltid er blitt kritisert for håret sitt og Carl er blitt kalt alt fra slimål til Hitler

Hun "tar jo igjen" ved å skrive som hun gjør, nettop fordi hun faktisk er HÅRsår selv (bokstavelig talt  ;)  )

Hun skriver jo også at da flere medlemmer fra finanskomiteen i 1984 dro til  Thailand, var det 1 eller 2 AP politikere som falt for en thaidame i  «horestrøket i Bangkok».

Hun navngir alle bortsett fra 2 stk! 

De to som ikke er nevnt kan jo  føle seg uthengt som potensielle horekunder!

Disse uttalelsene må jo være på kanten med injurielovgivningen???

Uenig med Alfhild, får jeg ikke den boka til jul så kjøper jeg den selv!  :ironi:

Hei

Psst du kan finne den på biblioteket da, jeg er redd for at omdømmet dit vil være beyound rescue hvis du kjøper den selv :overrasket:

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
I og med at jeg aldri har truffet Eli Hagen bør jeg kanskje ikke uttale meg for skråsikkert, men jeg ville veddet 10 bugg på at Kåre Willoch er langt mer intelligent enn henne.

DET tror jeg ikke det kan være noen tvil om!

Noen andre som får frysninger når de leser henne omtalt som Carl I. Hagens "hustru, sekretær og elskerinne"?

*hutre*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig noe litt tragisk-komisk ved at Eli Hagen kritiserer utseendet til Erna Solberg. Erna Solberg er temmelig lite elegant, med Eli Hagen er vitterlig ingen skjønnhet selv. Bare håret hennes kunne fylt mangfoldige kapitler.

Har pene mennesker mer rett til å kritisere andre, enn stygge mennesker?

Dersom Eli Hagen selv hadde vært mer pen, hadde da vært mer greit at hun kritiserte Erna Solberg?

Jeg synes det er helt greit at Eli Hagen synes Erna Solberg er lite fiks, ikke klarer å skape engasjement og er en lite sjarmerende person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
Har pene mennesker mer rett til å kritisere andre, enn stygge mennesker?

Dersom Eli Hagen selv hadde vært mer pen, hadde da vært mer greit at hun kritiserte Erna Solberg?

Jeg synes det er helt greit at Eli Hagen synes Erna Solberg er lite fiks, ikke klarer å skape engasjement og er en lite sjarmerende person.

Nei, det hadde ikke vært mer greit at Eli Hagen kritiserte Erna Solberg for utseende hvis hun selv hadde vært penere. Det er ikke greit uansett.

Det er greit at Eli Hagen mener dette om Erna Solberg, men det er ikke greit at hun sier det offentlig. Har vel aldri tenkt noe særlig på Eli Hagen før, men har fått veldig lite respekt for henne etter dette. Synes denne bokutgivelsen vitner om liten folkeskikk (ikke ofte jeg bruker det ordet), common sense og respekt for andre mennesker.

Man burde kunne håpe på at mennesker i det politiske liv hadde et ønske om at den politiske debatten ble mer, ikke mindre intelligent. Men hun bidrar til de grader til at debatten fordummes.

Har aldri vært så glad i Høyre-politikere som etter at denne boken ble gitt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne boken påvirker ikke mitt syn på verken personer eller politiske saker hvertfall. Jeg ser ikke noe galt i at folk gir litt uttrykk for hva de føler og tenker om ting og personer. Jeg ser heller ikke på boken hennes som et innspill i den politiske debatten i Norge...snarere mer som et interessant følelsesutbrudd, mer eller mindre planlagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg riktig nok vært vekk en stund ,men til min store forundring er det ikke startet noen debatt rundt Eli Hagen sin bok ( så vidt jeg vet da)

Et par ting:

Det kan da ikke være mulig at Carl ikke har lest boken  før den ble utgitt.

Hvorfor i det hele tattt skulle dene boken komme ut

Kan noen snart lære at nærbilde av denne damen er ikke pent

Hun er jo rett og slett bare smålig og barnslig. Hun diskuterer jo ikke saker , kun personer.

Det å kritisere andre for å være "grå mus" " sygt kledd etc " er jo helt under beltestedet og i ekstemt usaklig.Sånn- kjør debatt

Fantastisk - DU kan gjøre det, men ikke andre?

men det er fakta ;)

+ at jeg er ikke gift med en politiker og deltaktig i det politiske liv i Norge

Det kan vel Eli Hagen mene hennes bok baserer seg på også?

Jeg kommer ikke til å lese denne boken. Det jeg ikke forstår er at hun går løs på personer på den måten (det jeg har lest i avisa) mens hun selv klager på hvor ille hun har blitt behandlet og hvor mye som har blitt sagt om henne..

Kan heller ikke helt skjønne hvorfor det er nødvendig for hennes biografi å komme med usaklige utspill om Erna Solbergs klær, eller at Kjell Magne Bondevik bryr seg mer om seg selv enn landet sitt(sto i Aftenposten).

Jeg forstår ikke den hårsveisen heller jeg, men den er jo ikke ny, antakelig et slags "varemerke"..

Kanskje en fordel å faktisk LESE boken dersom man skal uttale seg så bombastisk om den?

+ hvorfor trenger vi å vite at hun nesten ble voldtatt for mange år ( var vel en av de første tingene som kom ut i media )

Hvorfor ikke? Hun skriver om livet sitt, og ettersom et voldtektsforsøk mest sannsynlig setter dype spor i et menneskes liv vil det vel da være naturlig for dette mennesket å skrive om det?

Greit at man ikke liker Eli Hagen eller hva hun og mannen hennes står for politisk, men å rakke ned på ett og alt "bare for å gjøre det" blir litt på trynet.

Hvorfor blir du så overrasket over det?  Siv jensen er blitt en viktig brikke i norsk pilitikk, hun har også klart det store kunststykket å jobbe seg oppover i FRP. hun ble valgt inn som leder og klart det er mange som kansje vil lære mer om denne damen, er fordi hun er i feil parti at du blir overrasket over at noen har lest boken?

Hva med boken om Bondevik har du lest den?

:klappe:

Når dette er sagt; jeg har ikke lest boken selv, men jeg vet da såpass om media at de kun plukker det som selger aviser. Følgelig er det utelatt en god del ting i medias omtale av boken. Meget mulig at hu har gått veldig langt og altfor langt i endel personkarakteristikker, men det venter jeg med å kommentere til jeg faktisk har lest HELE boken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilSweetie
...til jeg faktisk har lest HELE boken.

Jeg er imponert over at du orker, Frysepulver ;)

Boken til Siv Jensen er noe HELT annet, den kunne jeg godt tenke meg å lese en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over at du orker, Frysepulver ;)

Boken til Siv Jensen er noe HELT annet, den kunne jeg godt tenke meg å lese en gang.

Kan tenke meg å lese den om siv også jeg, og Bondevik. Og kong Harald og Eva Braun og... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes dama er tøff jeg, har hørt i mange år at bondevik er mer opptatt av seg selv og egenreklame enn av landet, hun var første som turde skrive det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silmarill

Jeg kan godt tenke meg å lese boka til både Siv og Eli selvom jeg ikke er en FRP tilhenger!

Debatten omkring boken til Eli har gjort meg veldig nysgjerrig på innholdet, men mener også at hun kunne spart seg for mye personhetsing. Den boka kommer til å selge veldig bra tror jeg pga.all pr.hun har fått. Jeg skal låne den på biblioteket.

Endret av Silmarill
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har pene mennesker mer rett til å kritisere andre, enn stygge mennesker?

Dersom Eli Hagen selv hadde vært mer pen, hadde da vært mer greit at hun kritiserte Erna Solberg?

Jeg synes det er helt greit at Eli Hagen synes Erna Solberg er lite fiks, ikke klarer å skape engasjement og er en lite sjarmerende person.

Det er jo dette med å feie foran egen dør før man kritiserer andre.

Jeg synes det bare blir feil å kritisere andre for noe du strengt tatt ikke gjør bedre selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...