Gå til innhold

Julekjolen skal på!

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg starter en ny tråd...

En tråd med et litt kortere tidsperspektiv en de jeg tidligere har vært med i. Nå klarer jeg ikke se så langt frem i tiden, men ønsker å begynne med et mål. Nemlig jula.

Jeg er drittlei av å hate bildene av meg selv etter jul og nyttår, og jeg er enda mer lei av å se på alle de fine julekjolene mine som ikke passer. :sjenert:

Er det flere som føler det samme? Hiv dere på davel! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg får begynne da...

Jeg har pusset opp i 2 mnd og trodde virkelig at jeg skulle gå ned i vekt siden jeg jobbet beinhardt i leiligheten hver dag. Men neida! Jeg gikk faktisk opp 1,5 kg, takket være dårlig tilgang til mat og et sunt kosthold. Det endte opp med usunn mat og sjeldne måltider.

Jeg har riktignok fått større muskler, men jeg vet at det ikke merkes noe særlig på vekta. Men jeg ønsker å opprettholde styrken i kroppen, og må derfor sette igang og trene. Men samtidig vil jeg legge av meg de dårlige spisevanene.

Jeg må kutte ut fett og sukker. Det største problemet nå er at jegs tadig er fysen på noe, salt eller søtt....

Kanskje jeg skal kjøpe meg en skritteller og begynne med pilatesen ved siden av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to jobber og tilbringer mesteparten av tiden stillesittende....

Og jeg eser og eser og eser.

Ligner på Tjorven i ansiktet.

Og har null selvdisiplin med å ikke spise søtt i ukedagene. Har gått fint en strund men nå er det på ville veier igjen..

Skritt telleren har jeg og begynner med Pilates fra i morgen. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg får hoste opp noen mål da....

*kutte ut sukker

*kutte ut småspising på kveldene

*bevege meg mer

Og dette ønsker jeg at skal føre til....

Tja

La oss si -2-3 kg før jul?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få lov å henge meg på, Vampyra? Virker som du er motivert for dette nå, og jeg trenger en kort-perspektiv-slanketråd hvor det er litt liv.

Få deg en skritteller, så kan vi konkurrere mot hverandre!

Jeg skal:

- kutte ut alkohol totalt (dagen derpå = matorgie...)

- Kutte ned på sukkeret

- bruke VK aktivt

- Fortsette å trene en del

- slutte å gi meg selv unnskyldninger for å dytte nedpå drittmat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er VK? dessuten sies det at man skal holde seg unna alt som inneholder gjøær når man vil gå kjapt ned i vekt......

Spise knekkebrød istedet for brød og sånn.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er VK? dessuten sies det at man skal holde seg unna alt som inneholder gjøær når man vil gå kjapt ned i vekt......

VK = vektklubb.no

Er ikke sikker på om knekkebrød egentlig er så mye bedre enn vanlig (grovt) brød. Jeg må iallfall spise dobbelt så mye for å bli mett av knekkebrød. Hva er det med gjæren egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så klart du får være med! Jeg hadde tenkt å sende deg en pm ;)

Det var akkurat det med et kortere tidsperspektiv som betyr mye for meg nå... At jeg ikke trenger å se så langt inn i fremtiden. Jeg må først fokusere på å komme tilbake til de gode vanene.

Dagen har startet med to brødskiver med makrell i tomat og et glass vann. Jeg var så grusomt sulten...

Sukkersuget henger i så jeg håper jeg klarer å ignorere det hele dagen. Problemet blir i ettermiddag for da skal jeg på julebord med bestemor og de har garantert ikke slankemat. Men det er greit, for jeg tror ikke jeg skal begynne for fult før neste uke. Menjeg kan selvfølgelig tenke litt på hva jeg spiser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det her handler ikke om å gå kjapt ned i vekt, da går man jo bare opp igjen.

Jeg skal komme tilbake til de sunne vanene og så tar jeg vekttapet som et pluss! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Deception

Hvis jeg får legge inn en kommentar, er det greit å få inn noen økter i løpet av uka der man for eksempel enten går langt (en halvtime eller mer) i raskt tempo, rolige løpeturer eller sykkelturer, eller generelle utholdenhetsøkter. Pilates alene vil ikke gi noen særlig forbrennende effekt selv om det jo bygger noe muskler. Det skal MYE muskler til før det merkes på forbrenningen, og utholdenhetstrening er derfor mer effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er klart! Men for å komme igang må man begynne rolig. Jeg har gått på den smellen før, at jeg har begynt å trene og synes det er så gøy at jeg har trent 4 ganger i uka, og blitt kjempelei etter en mnd.

Jeg skulle gjerne meldt meg inn på treningssenteret, men siden vi betaler for et semester av gangen er det litt dumt å betale masse penger for en mnd. Skal vurdere det, men jeg har skogen i nærheten så det kan godt hende jeg bruker den i stedet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Ja det er klart! Men for å komme igang må man begynne rolig. Jeg har gått på den smellen før, at jeg har begynt å trene og synes det er så gøy at jeg har trent 4 ganger i uka, og blitt kjempelei etter en mnd.

Jeg skulle gjerne meldt meg inn på treningssenteret, men siden vi betaler for et semester av gangen er det litt dumt å betale masse penger for en mnd. Skal vurdere det, men jeg har skogen i nærheten så det kan godt hende jeg bruker den i stedet...

Det går ikke an å betale pr. gang, da? Jeg har nemlig litt av samme problem, og trodde jeg ikke skulle trene igjen før over jul (har fått jobb i nabolandet). Men jeg har funnet ut at fram til jeg tar juleferie, betaler jeg heller pr. trening jeg går på. Her tar de 50 kroner for drop-in, så det er ikke så altfor ille.

Poenget er å få gjort noe som får blodomløpet i gang. Det er også den treningen man har størst helsegevinst av. Å gå turer er fint, spesielt hvis man holder ut også når det er mørkt, blåser og regner. Musikk på øret hjelper også betraktelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det vet jeg faktisk ikke, men det kan jeg sjekke!

Men jeg tror at hvis jeg begynner med det kan jeg like så godt kjøpe et abonnement... Men jeg skal undersøke det nærmere! Lengter litt etter å trene faktisk. Så hvis jeg finner treningstøyet mitt i flyttekaoset kan det hende jeg hiver meg på trimbølgen igjen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Deception
Men jeg skal undersøke det nærmere! Lengter litt etter å trene faktisk. Så hvis jeg finner treningstøyet mitt i flyttekaoset kan det hende jeg hiver meg på trimbølgen igjen :-D

Jeg fikk slike abstinenser at jeg faktisk gikk og kjøpte to sett treningstøy, pluss sko, så du kan tenke deg. :ler: Lykke til med hva du enn finner ut av!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...